Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2015, 14:45

dyhrmaN skrev:forstår ikke hvorfor Fellah ikke bare lagde AK ned og tog det røde kort som måtte følge med...
Jeg synes det så ud som om han prøvede, men ikke rigtig helhjertet og AK lod sig ikke bare falde.

Desuden synes jeg at det er helt hen i vejret at alle mener at det var det han burde have gjort. Jeg mener at en spiller burde have karantæne i et år, hvis man helt bevidst gik ind og prøvede at stoppe spillet og chancen på den måde. Jeg er så trær af fodboldmoralen med at det er helt i orden at bryde reglerne, bare konsekvenserne ikke overstiger fordelen. Fodbold trænger til noget meget mere drastisk end nogle FIFA fairplay-logoer. Der skal en kulturændring til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 27. maj 2015, 16:12

Noget andet der er til at kaste op over er, at når dommeren tydeligt markerer, at man skal vente på fløjten lyder, før man må tage et frispark. NEJ. Lad dem nu bare tage det hurtigt, hvis det er det der ønskes. Dermed kunne man potentielt få en meget større fordel og straffe synderen maksimalt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 28. maj 2015, 09:41

I første halvleg spillede vi jo Esbjerg ud af brættet, men var for uskarpe/uheldige i vores afslutninger. 2. halvleg var til gengæld en tynd omgang, men skyldtes sikkert, at Esbjerg blev bedre organiseret.

Dalsgaard var til gengæld langt langt fra sin tidligere tiders offensive jeg. Alle hans aktioner på Esbjergs banehalvdel i 2. halvleg mislykkedes. Han bliver næppe solgt til sommer, hvilket passer os fint.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 28. maj 2015, 10:40

BoT skrev:I første halvleg spillede vi jo Esbjerg ud af brættet, men var for uskarpe/uheldige i vores afslutninger. 2. halvleg var til gengæld en tynd omgang, men skyldtes sikkert, at Esbjerg blev bedre organiseret.

Dalsgaard var til gengæld langt langt fra sin tidligere tiders offensive jeg. Alle hans aktioner på Esbjergs banehalvdel i 2. halvleg mislykkedes. Han bliver næppe solgt til sommer, hvilket passer os fint.
Det var Esbjerg som havde den største chance i
1. halvleg, hvor det kun var en fantomredning fra Larsen som forhindrede en scoring.
Derudover så det ud til at Esbjerg blev snydt for et straffespark i 1. halvleg begået af KEP.

Vi var bedst før pausen, men vi spillede godt nok en sløj omgang bold. 2. halvleg var en rædsel indtil holdet vågnede i det sidste kvarter.
Som jeg så det var kampen præget af, at vi i det opbyggende spil spillede i et tempo hvor Aalborg Chang kunne følge med. Tekniske fejl i hobetal, ingen målchancer, planløst losseri når spillerne blev presset og ingen der udfordrede var andre tendenser som jeg observerede.

Utroligt at kampen vurderes så forskelligt, det samme er tilfældet i medierne. At Nordjyske ikke ejer kritisk sans er velkendt, mens bl.a. Tipsbladet kaldte det en uhørt dårlig kamp.

Besvar