Kent vil ha AaB angriber til OB

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Kent vil ha AaB angriber til OB

Indlæg af gravballe » 14. jun 2015, 13:51

Måske afhænger det af hvad der sker med Helenius? det virkede ikke som om de altid har haft det bedste venskab sammen? især i efteråret virkede det som om ingen af dem kunne sammen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jun 2015, 14:35

Freddie skrev:
jonas386 skrev:Men hvorfor skulle han så smutte med Kent til OB? Vi får ny træner, og her har AK muligheden for at vise at han bør være førstevalg.
Det ved vi jo heller ikke om han gør. Måske bruger han bare situationen til at få en bedre kontrakt. Det er jo en arbejdsplads, og alle kneb gælder.
Måske, men derfor ser jeg nu stadig gerne at manden forlænger, og vil i den grad være ærgelig hvis han smutter til OB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 14. jun 2015, 22:46

jonas386 skrev:
Måske, men derfor ser jeg nu stadig gerne at manden forlænger, og vil i den grad være ærgelig hvis han smutter til OB.
Men det er et stadie man skal igennem. Det her foregår jo bare mere offentligt end man er vant til. Hvis han tager til OB er det fordi AaB ikke vil have ham nok, hvis man kan sige det på den måde. Men vi finder jo bare en anden. I de år jeg har fulgt AaB har holdet aldrig måttet spille med 10 mand.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 16. jun 2015, 14:35

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-topsco ... handlinger

Hvis manden ikke gider forhandle, ja så er det jo svært at forlænge. Så kan man klage nok så meget over at AaB skulle have forlænget for længe siden, men hvis han ikke har lyst, så kan vi ikke tvinge ham

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 16. jun 2015, 15:36

Hvis manden ikke vil forlænge og i stedet skriver kontrakt med en anden klub, så send ham ned i danmarksserietruppen indtil hans kontrakt udløber.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jun 2015, 15:45

Trickster skrev:Hvis manden ikke vil forlænge og i stedet skriver kontrakt med en anden klub, så send ham ned i danmarksserietruppen indtil hans kontrakt udløber.
Ja, det er også min automatreaktion, men det er trods alt nok ikke så klogt igen. Den måde vi håndterer konflikterne på viser meget om hvad der egentlig tæller i en organisation, og dér skulle vi gerne adskiille os fra fx. FCM. Det kan være godt givet ud i det lange løb.

Hvis vi skulle gøre noget andet, så var det at få afklaret de her forlængelser/slag-situationer minimum et år inden kontraktudløb, og gerne halvandet - men det kræver at man tør og har råd til at binde sig til nogle lidt længere kontrakter. Det skal ligge i luften at ideen er at man bliver solgt, hvis man ikke har forlænget minimum 12 mdr. inden kontraktudløb.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 16. jun 2015, 15:54

Pastorius skrev:
Trickster skrev:Hvis manden ikke vil forlænge og i stedet skriver kontrakt med en anden klub, så send ham ned i danmarksserietruppen indtil hans kontrakt udløber.
Ja, det er også min automatreaktion, men det er trods alt nok ikke så klogt igen. Den måde vi håndterer konflikterne på viser meget om hvad der egentlig tæller i en organisation, og dér skulle vi gerne adskiille os fra fx. FCM. Det kan være godt givet ud i det lange løb.

Hvis vi skulle gøre noget andet, så var det at få afklaret de her forlængelser/slag-situationer minimum et år inden kontraktudløb, og gerne halvandet - men det kræver at man tør og har råd til at binde sig til nogle lidt længere kontrakter. Det skal ligge i luften at ideen er at man bliver solgt, hvis man ikke har forlænget minimum 12 mdr. inden kontraktudløb.
Meget enig. Det gør de fx i Ajax, og det synes jeg godt, vi kan praktisere her i AaB.

På denne måde kan vi dyrke talenter og få slået kapital af vores store arbejde, hvis spillerne søger udfordringer i udlandet. Efter min mening skal vi som udgangspunkt undlade at sælge til andre danske klubber, medmindre de står klar med den rigtig store tegnedreng.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 16. jun 2015, 16:06

Det er nok også lige hårdt nok at smide manden i danmarksserietruppen. Nu er det selvfølgelig også kun hypotetisk, men såfremt han skriver gratis kontrakt med en anden klub, så er det lidt den samme situation, som Silkeborg var havnet i med Daniel A. Pedersen her i foråret.

For mig er det naturligt at bænke den pågældende spiller, præcist som Silekborg gjorde, og kun anvende ham hvis der ikke er andre muligheder. Så hellere bruge energien på at udvikle vores egne talenter, som vi ved stadig er i klubben til vinter, og få dem integreret i vores spillestil. Ellers er det nødvendigt at starte forfra allerede igen til vinter, og det gavner ikke klubben på sigt. Så stor en angrebsstjerne er AK heller ikke. Det er nu engang også det lod man trækker, når man laver sådan et stunt. Det tror jeg også, at spillerne er klar over.

Lad os nu se hvordan det går. Første prioritet er selvfølgelig en forlængelse, ellers må man jo forsøge at sælge ham så dyrt som muligt.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jun 2015, 16:20

Trickster skrev:Det er nok også lige hårdt nok at smide manden i danmarksserietruppen. Nu er det selvfølgelig også kun hypotetisk, men såfremt han skriver gratis kontrakt med en anden klub, så er det lidt den samme situation, som Silkeborg var havnet i med Daniel A. Pedersen her i foråret.

For mig er det naturligt at bænke den pågældende spiller, præcist som Silekborg gjorde, og kun anvende ham hvis der ikke er andre muligheder. Så hellere bruge energien på at udvikle vores egne talenter, som vi ved stadig er i klubben til vinter, og få dem integreret i vores spillestil. Ellers er det nødvendigt at starte forfra allerede igen til vinter, og det gavner ikke klubben på sigt. Så stor en angrebsstjerne er AK heller ikke. Det er nu engang også det lod man trækker, når man laver sådan et stunt. Det tror jeg også, at spillerne er klar over.

Lad os nu se hvordan det går. Første prioritet er selvfølgelig en forlængelse, ellers må man jo forsøge at sælge ham så dyrt som muligt.
Det dur ikke at bebrejde vores spillere for at de opfører sig menneskeligt. De er vores egen skyld at kontrakten er ved at løbe ud. Selvfølgelig skal AK da få det bedste ud af situationen - det er hans privatøkonomi der afhænger af udfaldet. Selv hvis han helst vil blive i AaB, kan det måske betale sig at vente til andre klubber kan komme på banen. Kun hvis han absolut vil blive i AaB, uanset han kunne få mere i andre klubber, giver det mening at skrive med det samme - men mon ikke han under alle omstændigheder selv kan vælge det - også om en månedeller to?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. jun 2015, 17:19

Pastorius skrev:
Trickster skrev:Det er nok også lige hårdt nok at smide manden i danmarksserietruppen. Nu er det selvfølgelig også kun hypotetisk, men såfremt han skriver gratis kontrakt med en anden klub, så er det lidt den samme situation, som Silkeborg var havnet i med Daniel A. Pedersen her i foråret.

Det dur ikke at bebrejde vores spillere for at de opfører sig menneskeligt. De er vores egen skyld at kontrakten er ved at løbe ud. Selvfølgelig skal AK da få det bedste ud af situationen - det er hans privatøkonomi der afhænger af udfaldet. Selv hvis han helst vil blive i AaB, kan det måske betale sig at vente til andre klubber kan komme på banen. Kun hvis han absolut vil blive i AaB, uanset han kunne få mere i andre klubber, giver det mening at skrive med det samme - men mon ikke han under alle omstændigheder selv kan vælge det - også om en månedeller to?
Jeg syntes ikke man decideret skal straffe spillerne, men jeg kunne godt forestille mig at vi på et tidspunkt udviklede en decideret politik på området, hvor vi slog fast at hvis spillere ikke vil forlænge i tide (senest et år før udløb) så bliver vi nødt til at prioritere anderledes for at satse på nogle andre. Noget i den stil er i mine øjne helt fair. Men da vi ikke har haft sådan en politik hidtil er det ikke fair overfor AK.

edit: på den anden side skal man også passe på det ikke besværliggøre ansættelsesprocessen. Men at have sådan en politik med de unge spillere der skal skrive deres første "voksenkontrakt", kunne det være noget man burde overveje, hvis det kan sættes i system på en ordenlig måde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. jun 2015, 17:54

Selvfølgelig skal vi ikke til at have en politik om at blackliste ansatte i klubben. Træneren vurderer om der skal satses kortsigtet eller langsigtet og det er naturligvis ikke noget vi hverkan kan eller skal lave en politik for.

Med en sådan politik ville vi også være nødt til at sætte Würtz på bænken hvis han f.eks. annoncerer et karrierestop efter sæsonen. Ellers er en sådan politik diskriminerende og ulovlig - hvad den nu nok er uanset om man forskelsbehandler eller ej.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. jun 2015, 18:19

Yankee skrev:Selvfølgelig skal vi ikke til at have en politik om at blackliste ansatte i klubben. Træneren vurderer om der skal satses kortsigtet eller langsigtet og det er naturligvis ikke noget vi hverkan kan eller skal lave en politik for.

Med en sådan politik ville vi også være nødt til at sætte Würtz på bænken hvis han f.eks. annoncerer et karrierestop efter sæsonen. Ellers er en sådan politik diskriminerende og ulovlig - hvad den nu nok er uanset om man forskelsbehandler eller ej.
Der er vel ingen der har argumenteret for at sådan en politik skal udarbejdes så idiotisk så muligt, så man ender med at smide Augo eller Würtz på bænken. Men du har en kæmpe pointe i at det underminerer trænerens visioner med sådan en politik.

Hvad henviser du forresten til når du kalder den ulovlig? Der er ingen der snakker om at bortvise spillere fra træningsanlægget eller den slags. Det handler udelukkende om at man ikke skal forvente en startplads hvis man har indikeret at klubben ikke kan satse på en.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 16. jun 2015, 19:31

Kan ikke helt se hvad vi underminerer her andet end os selv.. Kent vil have Ak med til OB.. Hvis han er så vildt Med AK er han nok også en del af visionen..

Og vi burde have forlænget ham i sommers.
Eller forsøgt solgt i vinter pausen så.

Er helt enig i jeg er så træt af når prpfilerne ender med 6 måneder tilbage.
Der må ikke ske. Så skal de være solgt inden hvis ikke de vil forlænge
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 16. jun 2015, 19:59

AllanPedersen skrev:Kan ikke helt se hvad vi underminerer her andet end os selv.. Kent vil have Ak med til OB.. Hvis han er så vildt Med AK er han nok også en del af visionen..

Hvis nu vi havde solgt ham, havde vi så kvalificeret os til Europa League gruppespil?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 16. jun 2015, 20:08

Glem ham. Det er lige meget, vi finder en erstatning, måske ikke en af samme kvaliteter, men vi finder en anden. I det mindste giver det plads til vores unge spillere - Det jo trods alt dem vi hele tiden råber højt om, at vi vil satse på.

Der er ingen tvivl om, at AK gerne vil have mere i løn nu. Og han har endelig fået et gennembrud, og derfor vil han af gode grunde gerne have mere i løn. Jeg kan tage fejl, og indrømmer det gerne, hvis der er én, som kan påvise mig sort på hvidt, at vi har råd til både at have AK, på en ny og forhøjet løn, og en helt ny kontrakt til Niklas H.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 16. jun 2015, 20:13

white splash skrev:
AllanPedersen skrev:Kan ikke helt se hvad vi underminerer her andet end os selv.. Kent vil have Ak med til OB.. Hvis han er så vildt Med AK er han nok også en del af visionen..

Hvis nu vi havde solgt ham, havde vi så kvalificeret os til Europa League gruppespil?
Ahh Come on - Det finder vi jo aldrig ud af. Bare fordi han hamrede det skud i mål, og det blev udfaldet at vi kom videre pga det mål, så betyder det jo ikke vi ikke havde kvalificeret os med en anden spiller på banen. Det jo ikke ligesom fordi, at vi havde spillet 10 mod 11, fordi AK var blevet solgt.

I pokerens verden siger vi " decisions not results". Sig endelig til, hvis jeg skal uddybe for dig, hvad det betyder.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen

Indlæg af white splash » 16. jun 2015, 20:19

Supersystem skrev:
white splash skrev:

Ahh Come on - Det finder vi jo aldrig ud af. Bare fordi han hamrede det skud i mål, og det blev udfaldet at vi kom videre pga det mål, så betyder det jo ikke vi ikke havde kvalificeret os med en anden spiller på banen. Det jo ikke ligesom fordi, at vi havde spillet 10 mod 11, fordi AK var blevet solgt.

I pokerens verden siger vi " decisions not results". Sig endelig til, hvis jeg skal uddybe for dig, hvad det betyder.
Nej det finder vi nemlig aldrig ud af! Men vi kvalificerede os i hvert fald pga. hans mål, det gav langt mere end vi kunne have solgt ham for. I Lynge's verden betyder det flere rejemadder, sig endelig til hvis jeg skal uddybe det for dig. Og hvis vi skulle have solgt ham, hvad skulle han så koste og hvem skulle købe ham?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jun 2015, 20:59

Forsøg nu lige at hæve jer over fnidderniveauet....

Vi vil aldrig kunne undgå at en spiller lader kontrakten løbe ud og skifter gratis til en anden klub, hvis det er dét han vil.

Jeg taler blot for at man som udgangspunkt tør satse lidt hårdere på de beslutninger der tages. Hvis man tror på en spiller, så skal han have så lang en kontrakt som muligt - og forlænges så tidligt som muligt. Tror man ikke rigtig på en spiller, så må man leve med risikoen for at han udvikler sig bedre end ventet, og man så ikke får noget ud af ham.

At det lige er AK's kontrakt der er ved at løbe ud er irrelevant, og vel ret beset er han vel heller ikke så god, at det er givet at han bliver en af de faste angribere i en anden dansk superligaklub uden videre. Vi har nogle få spillere som det vil gøre meget ondt at miste - de fleste af dem er ældre - og AK er ikk een af dem. Han stikker ikke voldsomt ud overfor de andre angribere vi har, men hans spidskompetencer er en smule mere synlige, og hans svagheder ikke helt så iøjnefaldende som de andre. Hans individuelle færdigheder er nok de bedste blandt vores angribere, men hans evne til at falde ind i spillet og gøre sine medspillere bedre er blandt de ringeste.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. jun 2015, 22:06

Vil han ikke forlænge, så se om man ikke kan sælge ham, og gerne til udkantsverden (Baku ser hyggelig ud). Måske kan man få den ½ mio der blev betalt for ham tilbage?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jun 2015, 01:14

Problemet her er jo lidt at AK ikke siger han ikke vil forlænge, han siger at han ikke vil forhandle.

Ak vil afsøge sin mulighed for at få arbejde andetsteds før han vil snakke med AaB, og holder derfor AaB hen mens han vel samtidig forventer at have AaB i baghånden hvis han ikke har de øvrige muligheder som han regner med. Jeg synes signalværdien overfor andre af klubbens spillere er et problem for AaB, hvis man bare sætter sig med hænderne i skødet og venter på om AK eventuelt vender tilbage med halen mellem benene, så jeg mener faktisk man er nødt til at sætte en deadline op for AK, så man forholdsvist hurtigt kan få svar på om han er en del af fremtidens AaB. Er svaret fra AK så negativt - jamen så må man allerede nu forsøge at hente hans afløser (hvis han direkte skal afløses) og forsøge at sælge AK. Lykkes det ikke skal AK selvfølgelig have chancen i efteråret ud fra de vilkår han nu har givet sig selv, og man giver da ikke ligefrem sig selv større chance for spilletid ved at klubben ved der ikke er fremtidsperspektiver, så er det klart at man skal være markant bedre end ham man konkurrerer med, fordi man også vinder noget andet ved at lade f.eks. Spalvis med en 3 års kontrakt i AaB tage pladsen.

Jeg håber nu AK besinder sig og bliver i AaB, han har nogle kvaliteter som ikke mange superligaangribere har. Omvendt kommer han måske op i en lønklasse hvor man kan få samme (eller bedre) kvalitet fra udlandet til samme pris, og så er det måske pludselig ikke længere helt så skidt.

Besvar