Superliga program 2015-2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Superliga program 2015-2016

Indlæg af frederikshavneren » 20. jun 2015, 15:32

Kampprogrammet for den forestående sæson er netop offentliggjort http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=217214

Vi lægger ud med en hjemmekamp mod Esbjerg, efterfulgt af en udekamp i Hobro. Sæsonen afsluttes med en udekamp i Ondense.

Der bliver to hjemmekampe mod Esbjerg, Randers, OB, Viborg, Brømby og Haderslev, set ud fra et tilskuermæssigt perspektiv er det med få undtagelser ikke ligefrem publikumsmagneter vi skal møde to gange hjemme.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Superliga program 2015-2016

Indlæg af Hanga » 20. jun 2015, 16:11

Jeg får det nu til:

2x hjemme: Esbjerg, OB, FCM, Brøndby, Randers, Sønderjyske
2x ude: Hobro, Viborg, AGF, FCK, FCN

Nemmere at overskue her: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... bjerg.aspx
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 20. jun 2015, 16:34

Hanga skrev:Jeg får det nu til:

2x hjemme: Esbjerg, OB, FCM, Brøndby, Randers, Sønderjyske
2x ude: Hobro, Viborg, AGF, FCK, FCN

Nemmere at overskue her: http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... bjerg.aspx
Du har ret. Jeg byttede rundt på Ikast og Viborg.
Jeg ser det nu ikke som optimalt at vi har to udekampe mod attraktive modstandere som FCK, AGF og Hobro, mens vi af attraktive modstandere kun har to hjemmekampe mod Brømby.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. jun 2015, 17:10

Optimalt med to hjemmekampe mod FCM og Brøndby... Alt andet lige burde det også være til vores fordel, at vi har Viborg og Hobro 2 gange ude. Som jeg ser det kan vi ikke undgå at vinde hele lortet.. Sæsonkortet skal fornys på mandag :danmarkfan:

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 20. jun 2015, 19:28

Er det 5. år i træk, at I har 2 hjemmekampe mod os? Så meget for den ligelige fordeling over tid. Godt at få elimineret sådanne uretfærdigheder med den nye struktur.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jun 2015, 04:04

FCM skrev:Er det 5. år i træk, at I har 2 hjemmekampe mod os? Så meget for den ligelige fordeling over tid. Godt at få elimineret sådanne uretfærdigheder med den nye struktur.
Det kan diskuteres om der her er tale om en egentlig uretfærdighed. I mine øjne er 5 år måske endda i underkanten af det retfærdige :)

seamann

Indlæg af seamann » 26. jun 2015, 10:36

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... tlagt.aspx

Godt man ikke har købt sæsonkort - fredags og mandagskampe i en lind strøm, er hvad der er udsigt til i denne sæson.

FCK og BIF spiller søndag kl. 17 og 19. Både AGF og FCM prioriteres før AaB => forskellige kampdage og tidspunkter i en uendelighed. Det er lige til "Det pisser mig af" tråden.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. jun 2015, 13:17

seamann skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... tlagt.aspx

Godt man ikke har købt sæsonkort - fredags og mandagskampe i en lind strøm, er hvad der er udsigt til i denne sæson.

FCK og BIF spiller søndag kl. 17 og 19. Både AGF og FCM prioriteres før AaB => forskellige kampdage og tidspunkter i en uendelighed. Det er lige til "Det pisser mig af" tråden.
Jeg kan dog ikke se hvad det har med sæsonkortet at gøre? du kan måske ikke se bold fredag og mandag, for så er det self. en anden sag

seamann

Indlæg af seamann » 26. jun 2015, 13:39

Lige præcis. Mandag er 9 ud af ti gange udelukket grundet arbejde. Så, sådan fik de skippet en fast stadiongæst af.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jun 2015, 13:53

Da jeg kiggede 1.valg igennem, så er der en kamp, som jeg fuldstændig tænker håbløs for dansk fodbold. Randers mod Brøndby i runde 3. Jeg mindes ikke at have set en god kamp de to hold imellem.

Men fire mandagskampe ud 7 mulige. Jeg bliver ikke kun sur på TV, men ligeså meget klubberne. For det er det her, som sker, når de ikke tør stille krav. Igen hvis Brøndbys brand var så stort, som de selv mener, så var det jo ligegyldigt, hvornår de spillede for tv-seerne var der. De havde i den forgangne sæson kun kampe om søndagen/midtugekamp undtaget. Vi har formentlig efter runde 7 haft flere mandagskampe end Brøndby har haft de sidste 3-4 år.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2015, 15:09

Vi lever i et kapitalistisk samfund hvorfor tv stationernes valg er præget af kommercielle hensyn

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. jun 2015, 21:13

frederikshavneren skrev:
Vi lever i et kapitalistisk samfund hvorfor tv stationernes valg er præget af kommercielle hensyn
Ja, og det skal bekæmpes med alle midler. Hvis de er så tåbelige at de ikke akn se de ødelægger deres produkt på den måde, så må klubberne jo hjælpe dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 27. jun 2015, 17:41

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
Ja, og det skal bekæmpes med alle midler. Hvis de er så tåbelige at de ikke akn se de ødelægger deres produkt på den måde, så må klubberne jo hjælpe dem.
Enig. Og jeg kan slet ikke forstå den der "sådan er det jo bare"-holdning, man ser hos tilhængere af andre klubber end BIF og FCK. Altså, bare fordi man kan analysere den vildt indlysende årsag til en tilstand, behøver man jo ikke stille sig tilfreds med den.

Jeg er sur på passive tilhængere, og jeg er sur på Viasat over deres skamfering af det produkt, Superligaen, jeg følger allermest. Men jeg er allermest sur på klubberne, herimellem AaB, fordi de bare lader stå til og accepterer en dækning af Superligaen, som er ekstremt urimelig. Det koster AaB tilskuere, entréindtægter og sponsorkroner at blive forvist til dårligere kampdage. Det svækker ganske enkelt AaB sportsligt, at vi har den syge tv-tilstand i Danmark, mens Brøndby, som ved Gud ikke har præsteret noget i mange år, bliver hjulpet tilbage mod toppen med de bedste kamptidspunkter, man kan få. De bliver hjulpet af Viasat, men de bliver også hjulpet af AaB, OB, AGF og FCM, som af uransalige årsager alle sidder med hænderne i skødet i stedet for at råbe op.

Men de må jo være ligeglade med deres tilhængeres mulighed for at følge holdet, og de må være ligeglade med deres sponsorers mulighed for eksponering. Det er absurd.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jun 2015, 18:10

frederikshavneren skrev:

Det er også præget af deres personlige sympatier, ansatte i en virksomhed har også sympatier og antipatier som styrer deres arbejde. Man er naiv hvis man tror en virksomhed kun er styret efter rentabilitet og profit. Især medievirksomheder.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar