AllanPedersen skrev:Det er yderst svært at arbejde med effektiviteten synes jeg.
Det er noget der skal komme helt fra spillerne..
En ting jeg dog synes vi har været slemme til er ivrigheden... Helenius vil så gerne lave mål...
Så gerne at han flere gange (mod Esbjerg i hvert fald).. drønede til bolden så snart han fik den.. selvom han havde gode
spil muligheder.
Vi har også set flere eksempler hvor en spiller forsøger at nå op og heade til bolden for kun at snitte den væk.
men havde han ladet den passere stod en mand helt fri.
Det var i hvert fald min oplevelse af Esbjerg kampen, at de stod lidt på tæerne af hinanden.
Er for så vidt enig i, at der er nogle der har virket lidt ivrige. Det med at Helenius drønede til bolden, er self. uheldigt når der er en spilmulighed og set i bakspejlet når han ikke får drønet den ind, men det er dog et bevidst oplæg fra LS, at der skal skydes lidt mere udefra. Så også en hovedstødschance mod EfB, som jeg kan relatere til ift. dit indlæg, og det er de i bakspejlet ærgerligt at den ikke får lov at passere.
Jeg tror at de Helenius drøn skyldes lige dele taktisk oplæg, de "frie" spillere virkede måske ikke så fri som vi kan se i TV bagefter, samt lidt overivrighed - men han har alle tider taget skud udefra og det synes jeg også skal fortsætte. Vi bliver så let læselige, når vi insisterer på at spille Barca ind over stregen - uden at vi har spillerne til det.
Men jeg tror ikke det er noget generelt. Der er lidt ivrighed, men det kan lige så godt skyldes omstændigheder og uheldige beslutninger, hvor vi bagefter kan kloge os. Jeg synes der var rigtig mange gode aktioner mod Hobro, hvor spillerne gør det rette i modsætning til mod EfB - men vi mangler så stadig effektiviteten. Men det er jo svært at arbejde med, den skal komme fra selvtillid og lidt held. Det er kun Thomsen af vores offensive spillere, der reelt har noget at arbejde med ift. at score mål, de andre har tidligere bevist, at lige så snart de får hul på bylden, så er de glimrende foran mål. Lad os håbe at punkteringen af Hobro til aller sidst giver lidt på den selvtillids-konto.