Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 20 (Vintervinduet 2015/2016)

Indlæg af Yankee » 8. nov 2015, 11:02

Det er jo fair nok at være uenig om mandens kvaliteter - men hvis man mener det er uambitiøst at hente en spiller som Jens Jönsson og forventer at AaB skal hente bedre og mere profilerede spillere end ham - så tror jeg man bliver slemt skuffet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 8. nov 2015, 11:14

Yankee skrev:Det er jo fair nok at være uenig om mandens kvaliteter - men hvis man mener det er uambitiøst at hente en spiller som Jens Jönsson og forventer at AaB skal hente bedre og mere profilerede spillere end ham - så tror jeg man bliver slemt skuffet.
Til vinter risikerer vi at miste to af holdets absolutte nøglespillere i offensiven (Dalsgaard og Thomsen). Der skal hentes kvalitet udefra for at erstatte dem ellers bliver vi markant svækket.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2015, 11:20

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Det er jo fair nok at være uenig om mandens kvaliteter - men hvis man mener det er uambitiøst at hente en spiller som Jens Jönsson og forventer at AaB skal hente bedre og mere profilerede spillere end ham - så tror jeg man bliver slemt skuffet.
Til vinter risikerer vi at miste to af holdets absolutte nøglespillere i offensiven (Dalsgaard og Thomsen). Der skal hentes kvalitet udefra for at erstatte dem ellers bliver vi markant svækket.
Ja, for en stund. Det er vores livsvilkår.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 8. nov 2015, 11:23

Jeg ser hellere man lader være med at hente nogen så.
Jeg synes det ville være uambitiøst at hente en spiller bare for at hente ham.
Jeg kan ikke se (Og det står selvfølgelig for min egen regning) hvem han skulle erstatte herude?
Jeg tvivler på han ville skifte til en plads på bænken.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. nov 2015, 13:08

Gaarde6 skrev:
Jeg kan ikke se (Og det står selvfølgelig for min egen regning) hvem han skulle erstatte herude?
Han er langt bedre end Kasper Pedersen og på sigt kunne han blive kørt i stilling til at erstatte Rasmus Würtz.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 8. nov 2015, 14:46

Vi kommer på ingen måde til at hente en ny i stedet for Dalsgaard. Vi har allerede PK og Gilli klar til at dække den plads. Men Thomsen skal erstattes, og bliver det også såfremt han bliver solgt. Men problemet er bare at vi ikke kan få særlig mange penge for Thomsen, og det er langt dyrere at hente tilsvarende ind.
Mht. Jönsson må han da gerne komme her på en fri transfer. Han er bedre end KP. Men jeg tror nu bestemt ikke han er interesseret, tror han sigter efter mere end AaB

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 8. nov 2015, 15:18

Alexis skrev:Vi kommer på ingen måde til at hente en ny i stedet for Dalsgaard. Vi har allerede PK og Gilli klar til at dække den plads.
Som det ser ud nu, går vi indtil forårssæsonen med:
Centerforsvar: KEP, KP og Blåbjerg
Backs: Ahlmann, Gilli og PK.

Ahlmann er et stort spørgsmålstegn, bliver ved med at få tilbagefald. Gilli har ligeledes kæmpet rigtig meget med skader. Patrick kan ikke dække begge backs, og Blåbjerg kan hurtigt være optaget i centerforsvaret hvis KEP eller KP får skade/karantæne.

Jeg synes det er en no brainer at vi skal erstatte Dalsgaard, jeg forstår simpelthen ikke, at man kan være tryg ved overstående. Der skal virkelig ikke mange skader og karantæner til, før vi er ude i nogle drastiske nødløsninger. Vi har en utrolig god grundstamme på holdet men sætter vores deltagelse som tophold på spil, ved ikke at dække os ordentlig af på enkelte pladser. Man behøver ikke at have fulgt AaB længe, før man opdager, hvor vigtig en del vores backs er af vores spilkoncept!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 8. nov 2015, 15:21

Alexis skrev:Vi kommer på ingen måde til at hente en ny i stedet for Dalsgaard. Vi har allerede PK og Gilli klar til at dække den plads. Men Thomsen skal erstattes, og bliver det også såfremt han bliver solgt. Men problemet er bare at vi ikke kan få særlig mange penge for Thomsen, og det er langt dyrere at hente tilsvarende ind.
Mht. Jönsson må han da gerne komme her på en fri transfer. Han er bedre end KP. Men jeg tror nu bestemt ikke han er interesseret, tror han sigter efter mere end AaB
Desværre har du nok ret angående Dalsgaard, men at erstatte én af Superligaens absolut bedste højre backs med Patrick/Gilli vil være en stor svækkelse. Defensivt vil det ikke være et stort tab at miste Dalsgaard, men offensivt har han meget stor betydning hvilket nok først for alvor bliver synligt når han er væk. Dalsgaard står bag mange assists/oplæg til de chancer vi skaber. Patrick som højre back er jeg lunken ved, han er en fin allrounder men er efter min mening ikke god nok til at være starter i AaB. Foråret 2014 bliver altid fremhævet når dette diskuteres, men fordi at han gjorde det hæderligt i mesterskabssæsonen er det absolut ikke ensbetydende med at han pludselig kan erstatte Superligaens måske bedste offensive højre back. Gilli er et wild card som højre back. Han har været plaget af skader og om han har niveauet til at blive fast starter er usikkert.

Jeg synes godt nok at Gaarde/bestyrelsen gambler hvis de ikke erstatter Dalsgaard.

Er helt enig i at Thomsen skal erstattes og at der skal hentes kvalitet udefra. Hvis vi mister Dalsgaard, Thomsen og Raitala bør det frigive nogle lønkroner til at aflønne en god erstatning for Thomsen. Hvis Helenius bliver træt af bænken i AaB så kan det også frigøre en pæn lønsum hvis det lykkes at få ham solgt/udlejet.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 8. nov 2015, 16:05

Jeg er nu mest nervøs for, hvem erstatningen for Thomsen bliver. For Dalsgaard ved vi, at der er et par stykker i truppen der kan spille pladsen (dermed ikke sagt, at vi ikke skal have en ind)

Men Thomsen er en superliga-profil, som skal erstattes med en profil, det kan vi ikke gøre internt. Hvis vi prøver at tage de neutrale briller på og se på AaB udefra, som en spiller(profil) der kunne have interesse i at komme til superligaen, hvorfor skal han så vælge AaB? Vi har en fin økonomi, men investere ikke nævneværdigt i truppen, lønningerne kan være bedre i andre superligaklubber, vi sælger vores bedste spillere når de har gjort det godt. Hvorfor vælge AaB, hvis ikke man har nogen som helst følelser for klubben overhovedet?

Tidligere hentede vi spillere som Ericsson, Winsness, og Johansson - vi vidste de vil gå direkte ind på holdet som profiler, de fik en god løn, som det nok kun var BIF og FCK der kunne gøre bedre på daværende tidspunkt, vi investerede i truppen generelt (godt nok for penge vi ikke havde, men alligevel)

Jeg er sgu lidt bekymret for, om de spillere som har potentiale til at være superliga-profiler, og som ikke har noget forhold til vores klub, finder AaB interessant. Umiddelbart tror jeg det "bedste" vi kan få er en spiller ala Jönsson, altså en spiller som kommer fra et skadeshelvede og langt fra sit holds startopstilling. Men Gaarde skal være velkommen til at overraske mig!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 8. nov 2015, 16:14

Spanky skrev:Jeg er nu mest nervøs for, hvem erstatningen for Thomsen bliver. For Dalsgaard ved vi, at der er et par stykker i truppen der kan spille pladsen (dermed ikke sagt, at vi ikke skal have en ind)

Men Thomsen er en superliga-profil, som skal erstattes med en profil, det kan vi ikke gøre internt. Hvis vi prøver at tage de neutrale briller på og se på AaB udefra, som en spiller(profil) der kunne have interesse i at komme til superligaen, hvorfor skal han så vælge AaB? Vi har en fin økonomi, men investere ikke nævneværdigt i truppen, lønningerne kan være bedre i andre superligaklubber, vi sælger vores bedste spillere når de har gjort det godt. Hvorfor vælge AaB, hvis ikke man har nogen som helst følelser for klubben overhovedet?
Fordi vi ligger nummer 3 i ligaen, fordi vi spiller offensiv fodbold, fordi vi med jævne mellemrum vinder mesterskaber, fordi vi gang på gang har præsteret i Europa, fordi vi ikke står i vejen såfremt spilleren vil videre igen.

Jeg tvivler på, at et par transfervinduers tilbageholdenhed kommer til at overskygge alt andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 8. nov 2015, 18:03

Kunji skrev:
Spanky skrev:Jeg er nu mest nervøs for, hvem erstatningen for Thomsen bliver. For Dalsgaard ved vi, at der er et par stykker i truppen der kan spille pladsen (dermed ikke sagt, at vi ikke skal have en ind)

Fordi vi ligger nummer 3 i ligaen, fordi vi spiller offensiv fodbold, fordi vi med jævne mellemrum vinder mesterskaber, fordi vi gang på gang har præsteret i Europa, fordi vi ikke står i vejen såfremt spilleren vil videre igen.

Jeg tvivler på, at et par transfervinduers tilbageholdenhed kommer til at overskygge alt andet.
Jeg er meget enig, Kunji.

Udfordringen er dog nok mere hvor vi præcis finder en sådan profil, der er til at komme til for penge. Jeg er helt med på vi skal hente en profil udefra, men en erstatning til Thomsen ligger vel netop på en 10 mio. kr., og det tror jeg simpelthen ikke vi vil/tør spendere på en enkelt spiller. Det er jo ikke fordi de typer hænger på træerne, der kan gå ind og erstatte en Thomsen 1-til-1.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 8. nov 2015, 19:42

Kunji skrev:

Det er selvfølgelig det Gaarde skal bruge når han skal overtale en spiller, det er der ingen tvivl om. Men for en udenlandsk profil der kommer til superligaen handler det om - 1: Ussel mammon, 2: Et springbræt til en større liga.

Men lad os nu se - det kan godt være jeg bare ser unødvendige spøgelser... ;)

Jeg er sgu spændt på om vi vil signalere, at der skal foretages en større investering i en liga-profil når Thomsen bliver solgt.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 8. nov 2015, 19:50

Jeg synes en Kevin Mensah virker meget interssant mht at erstatte Nicolai Thomsen, han er selvfølgelig ikke helt samme niveau men han er en af de få lyspunkter på et meget svagt Esbjerg hold pt. spørgsmålet er selvfølgelig som altid er det en spiller vi har råd til at købe af Esbjerg, for sportslig er vi pt. langt mere attraktiv end Esbjerg er.

En Rasmus Falk er også fri på markedet til sommer, han er måske lidt urealistisk da han nok søger til udlandet, men det ku være sjovt at sende nogen føler ud til nytår og se hvor han står. Han er ihvertfald en spiller med et stort talent og jeg vil tro han ku få stor succes i klubben.

Mht backsene, jeg tror Gaarde og Søndergaard pønser på at la Gilli og evt. Thrane være backups på backene (foruden selvfølgelig Patrick Kristensen og Blåbjerg), og lur mig ikke om vi har et par unge spiller de rykker op næste år også (jeg har ikke lige styr på hvem der står spring til 1 holdet). Ellers ku det være vi kiggede i 1 division, det har vi før haft succes med... fx med Thelander :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 8. nov 2015, 20:21

Mr. Larsen skrev:Jeg synes en Kevin Mensah virker meget interssant mht at erstatte Nicolai Thomsen, han er selvfølgelig ikke helt samme niveau men han er en af de få lyspunkter på et meget svagt Esbjerg hold pt. spørgsmålet er selvfølgelig som altid er det en spiller vi har råd til at købe af Esbjerg, for sportslig er vi pt. langt mere attraktiv end Esbjerg er.

En Rasmus Falk er også fri på markedet til sommer, han er måske lidt urealistisk da han nok søger til udlandet, men det ku være sjovt at sende nogen føler ud til nytår og se hvor han står. Han er ihvertfald en spiller med et stort talent og jeg vil tro han ku få stor succes i klubben.

Mht backsene, jeg tror Gaarde og Søndergaard pønser på at la Gilli og evt. Thrane være backups på backene (foruden selvfølgelig Patrick Kristensen og Blåbjerg), og lur mig ikke om vi har et par unge spiller de rykker op næste år også (jeg har ikke lige styr på hvem der står spring til 1 holdet). Ellers ku det være vi kiggede i 1 division, det har vi før haft succes med... fx med Thelander :)
Thomas Enevoldsen ligger nu ikke så fjernt fra pladsen som Thomsens afløser. Selv om han scorede to gange mod Sønderjyske og gjorde det fint, er jeg stadig ikke overbevist om, at han i længden holder som angriber. Så kan Allan jo hente en angriber i stedet.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 8. nov 2015, 20:49

Yankee skrev:
Gaarde6 skrev:
Han er langt bedre end Kasper Pedersen og på sigt kunne han blive kørt i stilling til at erstatte Rasmus Würtz.
Jeg er lodret uenig, som du nok kan regne ud ;)
Synes han er grotesk flagrene i hans spil, hvor i mod Kasper P er super rolig.
Jeg ville på ingen måde føle mig rolig ved at have ham i bagkæden.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. nov 2015, 09:23

Gaarde6 skrev:
Jeg er lodret uenig, som du nok kan regne ud ;)
Synes han er grotesk flagrene i hans spil, hvor i mod Kasper P er super rolig.
Jeg ville på ingen måde føle mig rolig ved at have ham i bagkæden.
Det giver jeg dig sådan set ret i. Min anke mod Kasper P er at han er alt for passiv i sit forsvarsspil. Kamp efter kamp trækker han sig i duellerne selv i eget felt. Prøv for eksempel at gense vores sidste kamp mod Esbjerg hvor han flere gange lader Mick van Buren få bolden 10-15 meter fra mål uden så meget som at sætte et skulderskub ind. Det er hovedårsagen til at vi lukker så mange mål ind mod stærke modstandere, der lægger et tungt pres i feltet. Vi er simpelthen ikke særlig gode til at afvise tidlige indlæg eller førstebolde på modstanderangriberen. Og det er desværre noget af det sværeste at lære en forsvarsspiller hvis han ikke er født med det instinkt - hvilket også er grunden til at jeg ser Kasper P's potentiale som ret begrænset. Jens Jönsson er en langt bedre duelspiller, og det er trods alt det vigtigste for en centerforsvarer. Så kan man altid lære ham at positionere sig bedre og time sine indløb på offensive standarder.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 9. nov 2015, 09:31

Hvordan pokker kan folk påstå Jens Jønsson er bedre end Kasper P. Har i set de kontinuerlige fuck ups Jønsson laver i AGFs centerforsvar. Jeg vil ikke røre ham med en ildtang som midterforsvarer og er egentlig heller ikke overbevist om, at han er verden 8. vidunder på midtbanen som han gøres til.

Der skal ske noget på forsvarsfronten til vinter. Der kommer simpelthen til at være fo få spillere med afgange af Dalsgaard og Raitala. Besætningen vil være;

Højre back: Patrick og Gilli
Center forsvar: KEP og Kasper P
Venstre back: Ahlmann og Blåbjerg

Kan Blåbjerg holde takterne som venstre back er jeg egentlig mere lun på at hente en ekstra stopper og lade Blåbjerg være venstre back for han har egentlig været bedre der end som stopper. Så har vi trods alt en reserve til hver plads (to i midterforsvaret kunne dog være rart). I forhold til højre back vil jeg på sin vis gerne se Patrick som fast mand, men jeg er i tvivl om, hvorvidt han kan ramme et højt nok niveau offensivt. Gilli er en spændende fremtidens mand.

Ifht. Thomsen skal der en erstatning ind ellers svækkes holdet for meget. Bruhn har været inde omkring holdet siden foråret i guldsæsonen uden at vise ret meget, Thrane er en meget ubekendt og Bassogog har nok lidt længere udsigter. Det behøves ikke være en Thomsen klon, men det skal være en der kan være med til at sætte noget af det samme tempo og åbne op for modstanderen. Det er nok utopi at få en på Thomsen niveau, men i Superligaperspektiv bør vi kunne finde en spiller som er et par niveauer under Thomsen, men stadig vil være bedre end gennemsnittet og kan udvikle sig til Thomsen niveau. Jeg ser dog slet ikke vi selv har en spiller lige nu der er klar til at gå ind og spille bare en brøkdel af Thomsens rolle fra dag et og derfor er et indkøb nødvendigt. Det er meget sympatisk, hvis man vil køre med talenter over hele linjen og mener AaB bare skal grave alle pengene ned under en træningsbane på Hornevej, men det er hamrende uambitiøst og AaB har altså fint råd til at lave en investering.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. nov 2015, 11:12

Rasmus Falk ville være et fantastisk scoop for os, og en fuldgod erstatning for Thomsen. Men spørgsmålet er nok om det realistisk, det tror jeg desværre ikke.

Og i ift. et salg af Spalvis, kunne Marvin Pourie være en mulighed, da han næppe vil stå forrest i køen hos FCK, selvom han egentlig gjorde det godt inden han blev lejet ud.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 9. nov 2015, 15:37

troelsh skrev:Rasmus Falk ville være et fantastisk scoop for os, og en fuldgod erstatning for Thomsen. Men spørgsmålet er nok om det realistisk, det tror jeg desværre ikke.

Og i ift. et salg af Spalvis, kunne Marvin Pourie være en mulighed, da han næppe vil stå forrest i køen hos FCK, selvom han egentlig gjorde det godt inden han blev lejet ud.
Pourie kunne være spændende, dog tror jeg bare ikke at hans profil passer til AaB.
Falk, ham får vi ikke :)
Emil Larsen kunne også være spændende, hans niveau har været langt fra hvad vi ved at han kan præstere, og en 2-3-årig kontrakt kunne måske godt lokke ham herop (dog sikkert med nogle udenlands klausuler).
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 10. nov 2015, 01:31

Har lige set at Lennart Thy fra St Pauli garnede 4 gange i aften mod Dusseldorf. Alene navnet goer at AaB skal gaa efter ham! :cool:
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Låst