Mener prisen lå omkring 1. mio svenske kroner, så det er jo ikke en formue.Pollack2 skrev:Blev han ikke købt for flere millioner? Noget AaB sjældent gør og vel kun, hvis man mener, han vil kunne gøre en forskel. Så billig nej, men fejlkøb? Ja, det ligner det desværre mere og mere.jernskjorten skrev:Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 23.11.2015
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg læste den på samme måde som dig først. Men tror han mener, at han har det på samme måde med Bassogog, som den forrige skribent(nemlig at man glæder sig til at se ham i truppen: Her er hvad jeg tror han svarede på:Pollack2 skrev:Hmm - jeg forstår ikke helt, altså er Bassogog et mysterium i AaB (som Blomqvist)? Basse blev købt som decideret udviklingsspiller, og så har man altså længere snor. Jeg regner slet ikke med ham (som egentlig) SL spiller i denne sæson. Hvis alt går rigtigt så måske til efteråret 2016.thomasjn skrev:... Ifht. Blomqvist forbliver det et mysterium, hvad han laver i AaB. Mht. Bassogog har jeg det lidt på samme måde.
AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg sidder i øvrigt hver gang og håber, at Bassogog er med i truppen. Søndergaard udtager selvfølgelig den stærkeste trup, men jeg er bare meget spændt på at se ham folde sig ud.
- FlæskeFrank
Præcis, dårligt formuleret af mig. Det jeg mente var, at jeg også er meget spændt på at se Bassogog da jeg synes den smule jeg har set har været lovende.FlæskeFrank skrev:Jeg læste den på samme måde som dig først. Men tror han mener, at han har det på samme måde med Bassogog, som den forrige skribent(nemlig at man glæder sig til at se ham i truppen: Her er hvad jeg tror han svarede på:Pollack2 skrev:Hmm - jeg forstår ikke helt, altså er Bassogog et mysterium i AaB (som Blomqvist)? Basse blev købt som decideret udviklingsspiller, og så har man altså længere snor. Jeg regner slet ikke med ham (som egentlig) SL spiller i denne sæson. Hvis alt går rigtigt så måske til efteråret 2016.thomasjn skrev:... Ifht. Blomqvist forbliver det et mysterium, hvad han laver i AaB. Mht. Bassogog har jeg det lidt på samme måde.AaB 85 95 99 08 skrev:Jeg sidder i øvrigt hver gang og håber, at Bassogog er med i truppen. Søndergaard udtager selvfølgelig den stærkeste trup, men jeg er bare meget spændt på at se ham folde sig ud.
Blomqvist derimod synes jeg er et mysterium af rang. Han har trods alt spillet masser af kampe i Allsvenskan, som jeg har svært ved at tro er så meget ringere end Supen. Derudover har han jo også været inde omkring de svenske landshold. At han ikke en gang er bare en hæderlig Superliga-spiller synse jeg er virkelig mærkeligt.
Blomquist var netop ikke en billig satsning, men et kalkuleret indkøb til 1,5 million kr. Det er selvfølgelig heller ikke specielt mange penge, men i betragtning af AaBs særdeles defensive transferstrategi har det været hul i hovedet at smide gode transferkroner efter en spiller, man kunne have fået i bundter fra den i alle andre sammenhænge lovpriste ungdomsafdeling. Og selvfølgelig er han ikke "udviklingsspiller", som nogle skriver. Han er 23 år og har årelang erfaring fra Allsvenskan.jernskjorten skrev:Da jeg skrev ovenstående, havde jeg faktisk glemt, at Randers stiller med ny central midtbane, så jeg vil være svært skuffet, hvis ikke AaB kan score flere mål end Randers. Jeg frygter ikke Randers i aften - jeg frygter nok mere AaB's evne til at gøre det uventede, når man tænker, at den ligger lige til højreskøjten. Men det skal man jo nok som sindig nordjyde.frederikshavneren skrev:Tror også at det første mål bliver afgørende. Hvis vi kommer foran tvinges Randers til at gå på kompromis med deres organisation.jernskjorten skrev:Lidt kliché-agtigt, men første mål bliver vanvittigt vigtigt. Hvis Randers kommer foran, tror jeg, at de er for dygtige til at lukke os ned. Kommer AaB omvendt foran, må det efterhånden ligge i de fleste hold, at de bliver nervøse for at rende ind i kniven, og det vil præge spillerne.
Kommer vi bagud så parkerer Randers bussen og venter på at vi løber ind i kniven.
Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Det er efter min mening et af de største fejlskud overhovedet på transfermarkedet i AaBs Superligahistorie (som samlet betragtning).
Undrer mig i øvrigt over, at Kasper Fisker figurerer på bænken hos Randers, navnlig i betragtning af fraværet af 2 klassespillere på deres midtbane. Han blev da fremhævet i tide og utide, da han begyndte i Randers.
Enig med Fisker, han har dog kun fået 154 minutters spilletid i år. I øvrigt er han vidst ikke så god igen. Kan huske han blev diskuteret i Fodbold FM, hvor Bo Henriksen udtalte, at Kasper Fisker ikke pludselig var blevet en bedre spiller på sine gamle dage, men at Superligaen bare er blevet dårligere. Taget i betragtning, at han konkurrerer med en spiller i periferieren af det sydafrikanske landshold giver det nok meget god mening han ikke spiller så meget.Hovedet skrev:Blomquist var netop ikke en billig satsning, men et kalkuleret indkøb til 1,5 million kr. Det er selvfølgelig heller ikke specielt mange penge, men i betragtning af AaBs særdeles defensive transferstrategi har det været hul i hovedet at smide gode transferkroner efter en spiller, man kunne have fået i bundter fra den i alle andre sammenhænge lovpriste ungdomsafdeling. Og selvfølgelig er han ikke "udviklingsspiller", som nogle skriver. Han er 23 år og har årelang erfaring fra Allsvenskan.jernskjorten skrev:Da jeg skrev ovenstående, havde jeg faktisk glemt, at Randers stiller med ny central midtbane, så jeg vil være svært skuffet, hvis ikke AaB kan score flere mål end Randers. Jeg frygter ikke Randers i aften - jeg frygter nok mere AaB's evne til at gøre det uventede, når man tænker, at den ligger lige til højreskøjten. Men det skal man jo nok som sindig nordjyde.frederikshavneren skrev:Tror også at det første mål bliver afgørende. Hvis vi kommer foran tvinges Randers til at gå på kompromis med deres organisation.jernskjorten skrev:Lidt kliché-agtigt, men første mål bliver vanvittigt vigtigt. Hvis Randers kommer foran, tror jeg, at de er for dygtige til at lukke os ned. Kommer AaB omvendt foran, må det efterhånden ligge i de fleste hold, at de bliver nervøse for at rende ind i kniven, og det vil præge spillerne.
Kommer vi bagud så parkerer Randers bussen og venter på at vi løber ind i kniven.
Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Det er efter min mening et af de største fejlskud overhovedet på transfermarkedet i AaBs Superligahistorie (som samlet betragtning).
Undrer mig i øvrigt over, at Kasper Fisker figurerer på bænken hos Randers, navnlig i betragtning af fraværet af 2 klassespillere på deres midtbane. Han blev da fremhævet i tide og utide, da han begyndte i Randers.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Angående det fremhævede: Når Allan Gaarde i januar udtaler, at han stadig ser Blomqvist som et talent, og han mener, at AaB's stab kan videreudvikle på ham, samt kalder ham fremtidens mand og at han har en forhåbning om, at Blomqvist er en bedre spiller i 2017, så bliver jeg altså ikke overbevist om andet, selv om du hårdnakket fastslår, at han ikke er udviklingsspiller. I så fald er det nogle mærkelige udtalelser, Gaarde kommer med.Hovedet skrev:Blomquist var netop ikke en billig satsning, men et kalkuleret indkøb til 1,5 million kr. Det er selvfølgelig heller ikke specielt mange penge, men i betragtning af AaBs særdeles defensive transferstrategi har det været hul i hovedet at smide gode transferkroner efter en spiller, man kunne have fået i bundter fra den i alle andre sammenhænge lovpriste ungdomsafdeling. Og selvfølgelig er han ikke "udviklingsspiller", som nogle skriver. Han er 23 år og har årelang erfaring fra Allsvenskan.jernskjorten skrev:Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Om Blomqvist har en fremtid i AaB afhænger vel af, om AaB synes, at han gør fremskridt, men det er der vel ikke rigtig noget, der tyder på. Så jeg tænker ikke, at han bliver her kontrakten ud, og det kan sagtens være slut her til vinter, medmindre man vil prøve med en lejeaftale. Men at kalde ham et af AaB's største fejlskud på transfermarkedet mener jeg er helt ude af proportioner set i forhold til AaB's egne udmeldinger.
- jernskjorten
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er da også ret sikker på, at man har troet (og måske fortsat tror) på, at der er noget kvalitet i Blomqvist, men jeg har stadig svært ved at se, at AaB har regnet ham som andet end en spiller, der med held og god talentpleje kunne få forløst et potentiale. Jeg kan ikke genkende billedet af, at AaB mener, at de har sikret sig en flyvefærdig første-udfordrer til midtbanen. (EDIT: jeg fejlciterer dig lidt: min pointe er blot, at jeg opfatter AaB's egne udmeldinger som om, at de håber, at de kan løfte Blomqvist til et højere niveau, men at der er et stykke vej.)Gamen skrev:Han kostede AaB lidt omkring en million kr. og taget i betragtning af, at han mere eller mindre er den eneste spiller vi har smidt så mange penge efter de seneste 4-5 år, så har det selvfølgelig ikke noget med en "billig satsning" at gøre. Her var tale om en spiller man regnede med kunne spille sig ind som første-udfordrer på midtbanen.
Det har så vist sig slet ikke at holde stik, desværre.
Startopstillingen giver vist sig selv i dagens kamp:
1 Nicolai Larsen,
20 Henrik Dalsgaard - 32 Kasper Pedersen - 5 Kenneth Emil Petersen - 4 Jakob Blåbjerg
25 Frederik Børsting - 8 Rasmus Würtz -21 Kasper Risgård -23 Nicolaj Thomsen
33 Lukas Spalvis - 7 Thomas Enevoldsen
Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard
Vi har (som sædvanlig) rigtig meget at spille for, da vi kan tage et væsentligt ryk på de øverste 2 hold samt overhale BIF igen. Jeg vil dog håbe at man giver Gilli spilletid. Jeg syntes han har gjort det godt alle gange han har fået chancen og med Dalle væk efter vinterpausen er det vigtigt at Gilli er helt klar til at kæmpe med Patrick om pladsen. Hans største mangel er rutine og den kommer kun hvis de tør give ham chancen.
1 Nicolai Larsen,
20 Henrik Dalsgaard - 32 Kasper Pedersen - 5 Kenneth Emil Petersen - 4 Jakob Blåbjerg
25 Frederik Børsting - 8 Rasmus Würtz -21 Kasper Risgård -23 Nicolaj Thomsen
33 Lukas Spalvis - 7 Thomas Enevoldsen
Bænk:
9 Thomas Augustinussen
10 Rasmus Jönsson
11 Nicklas Helenius
15 Gilli Rólantsson
16 Mathias Thrane
22 Carsten Christensen
27 Oliver Abildgaard
Vi har (som sædvanlig) rigtig meget at spille for, da vi kan tage et væsentligt ryk på de øverste 2 hold samt overhale BIF igen. Jeg vil dog håbe at man giver Gilli spilletid. Jeg syntes han har gjort det godt alle gange han har fået chancen og med Dalle væk efter vinterpausen er det vigtigt at Gilli er helt klar til at kæmpe med Patrick om pladsen. Hans største mangel er rutine og den kommer kun hvis de tør give ham chancen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Jeg er med på, at AaB har været pænt påholdende mht. forventninger til Blomquist, hvilket blot understreger det mystiske i den transfer: Hvorfor helt ekstraordinært bruge transferpenge på en 23-årig spiller, som åbenbart kræver årelang "udvikling" for at kunne begå sig på passende niveau?jernskjorten skrev:Angående det fremhævede: Når Allan Gaarde i januar udtaler, at han stadig ser Blomqvist som et talent, og han mener, at AaB's stab kan videreudvikle på ham, samt kalder ham fremtidens mand og at han har en forhåbning om, at Blomqvist er en bedre spiller i 2017, så bliver jeg altså ikke overbevist om andet, selv om du hårdnakket fastslår, at han ikke er udviklingsspiller. I så fald er det nogle mærkelige udtalelser, Gaarde kommer med.Hovedet skrev:Blomquist var netop ikke en billig satsning, men et kalkuleret indkøb til 1,5 million kr. Det er selvfølgelig heller ikke specielt mange penge, men i betragtning af AaBs særdeles defensive transferstrategi har det været hul i hovedet at smide gode transferkroner efter en spiller, man kunne have fået i bundter fra den i alle andre sammenhænge lovpriste ungdomsafdeling. Og selvfølgelig er han ikke "udviklingsspiller", som nogle skriver. Han er 23 år og har årelang erfaring fra Allsvenskan.jernskjorten skrev:Lige et pip angående Blomquist: han var vel aldrig tænkt som en direkte forstærkning, men som et kalkuleret forsøg. Jeg vil derfor ikke betegne det som et egentligt fejlkøb, men som en af de der billige satsninger, som nogle gange giver gevinst, men nok ikke denne gang.
Om Blomqvist har en fremtid i AaB afhænger vel af, om AaB synes, at han gør fremskridt, men det er der vel ikke rigtig noget, der tyder på. Så jeg tænker ikke, at han bliver her kontrakten ud, og det kan sagtens være slut her til vinter, medmindre man vil prøve med en lejeaftale. Men at kalde ham et af AaB's største fejlskud på transfermarkedet mener jeg er helt ude af proportioner set i forhold til AaB's egne udmeldinger.
Bassoqoq er jeg på det rene med - her bruger klubben et par femører på en 19-årig, der ganske vist er helt upoleret, men viser noget ekstraordinært potentiale fra tid til anden med mulighed for at ende som et hit. Og ender han som ingenting, er der tale om en indkalkuleret risiko.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Startopstillingen er som forventet:
Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis
Bænken:
CC
Augu
Abildgaard
Rolantsson
Thrane
Helenius
Jönsson

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis
Bænken:
CC
Augu
Abildgaard
Rolantsson
Thrane
Helenius
Jönsson
Lidt OT her præcis en time før kickoff.
Som Jan Bech Andersen i sin tid købte Daniel Agger som en gave til Brøndbys fantastiske fans, lover jeg, at jeg vil skænke AaBs ditto en gave i tilfælde af AaB-sejr i aften. Jeg vil i så fald skrive mit indlæg nummer 1000 på denne side
Som Jan Bech Andersen i sin tid købte Daniel Agger som en gave til Brøndbys fantastiske fans, lover jeg, at jeg vil skænke AaBs ditto en gave i tilfælde af AaB-sejr i aften. Jeg vil i så fald skrive mit indlæg nummer 1000 på denne side
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
For Helvede. Jeg troede det var 18:30. Nu står jeg her og glor - og det er røv pisse koldt!!
Idiot.
Idiot.
Bienvenu Bassogog!
-
frederikshavneren
- Allstar

Pragtfuldt fodboldvejr. Ikke ligefrem det store fremmøde indtil videreastonvilla skrev:For Helvede. Jeg troede det var 18:30. Nu står jeg her og glor - og det er røv pisse koldt!!
Idiot.
-
frederikshavneren
- Allstar

Fenger starter lidt overraskende på bænken hos hestene. De stiller til start med følgende hold:
Johnsson
Thomsen - Agesen - Tverskov - Marxen
Fischer - Allansson - Amini - Borring
Masango
Ishak
Johnsson
Thomsen - Agesen - Tverskov - Marxen
Fischer - Allansson - Amini - Borring
Masango
Ishak
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
I forhold til at noget der ligner 70% af vores kampe er mandagskampe - hvordan kan man så komme i tvivl om det?astonvilla skrev:For Helvede. Jeg troede det var 18:30. Nu står jeg her og glor - og det er røv pisse koldt!!
Idiot.

Du må have en twitter-account:astonvilla skrev:For Helvede. Jeg troede det var 18:30. Nu står jeg her og glor - og det er røv pisse koldt!!
Idiot.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Tak for alle de gode råd. Virkelig værdsat.
Nå men det ligner da bundrekord i aften. Godt nok ikke mange sjæle herude.
Nå men det ligner da bundrekord i aften. Godt nok ikke mange sjæle herude.
Bienvenu Bassogog!
Tøffe sammenligner den russiske liga for Spalvis med at komme hjem - for han er jo litauer.
...dejligt med indsigtsfulde kommentatorer der ved at han er opvokset i det germanske.
Thygesen regner med en pris på 15+ Mill. - men måske vil de sælge ham for 10 mill.
ARGHHHH!
...dejligt med indsigtsfulde kommentatorer der ved at han er opvokset i det germanske.
Thygesen regner med en pris på 15+ Mill. - men måske vil de sælge ham for 10 mill.
ARGHHHH!
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
What. The. Fuck.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Er du gal en dommerfejl...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.