Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2016, 15:10

Jesper Schmidt skrev:Jeg skal da iøvrigt love for at kortene bliver blandet i de her kampe, der er kun to mand i startopstillingen i dag som også startede inde i sidste kamp - Würtz og Spalvis.
Søndergaard havde på forhånd meldt ud at der ville blive skiftet meget ud i de første to kampe på træningslejren. Den foretrukne startopstilling vil nok fremgå noget tydeligere i de to resterende testkampe mod Vorskla Poltava og Malmö FF

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. feb 2016, 15:18

frederikshavneren skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg skal da iøvrigt love for at kortene bliver blandet i de her kampe, der er kun to mand i startopstillingen i dag som også startede inde i sidste kamp - Würtz og Spalvis.
Søndergaard havde på forhånd meldt ud at der ville blive skiftet meget ud i de første to kampe på træningslejren. Den foretrukne startopstilling vil nok fremgå noget tydeligere i de to resterende testkampe mod Vorskla Poltava og Malmö FF
Jep, men der kan jo skiftes ud på mange måder, det er ret voldsomt at stille med et helt andet hold fra start.

Hvor mon Jönsson i øvrigt gemmer sig, er der nogen som har hørt om han er skadet?

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2016, 15:23

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
Jep, men der kan jo skiftes ud på mange måder, det er ret voldsomt at stille med et helt andet hold fra start.

Hvor mon Jönsson i øvrigt gemmer sig, er der nogen som har hørt om han er skadet?
Slovan Bratislava har bragt sig foran 2-1

Det er mindre end 48 timer siden seneste kamp, derudover er det fornuftigt at se flere spillere i aktion.
Tror Jönsson bliver sparet

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2016, 15:26

Målene vælter ind. Slovan Bratislava fører 3-2. Würtz udlignede til 2-2

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. feb 2016, 15:37

Opdatér jeres drømmehold folkens. Basso er on fire

3-3
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. feb 2016, 16:40

Rockafellar skrev:Er en lille smule lunken ved Spalvis opstart.. Ingen mål overhovedet. Kan godt forstå han mentalt var et andet sted først på året med forhandlingerne med Sporting, men når man ser klip fra de seneste kampe så virker han uskarp og uangageret ift blandt andet Ene. Han får selvfølgelig også kun en halvleg i hver kamp, men derfor burde han også vise mere når han får så få minutter på banen!

Skal selvfølgelig ikk ligge for meget i det, men i og med han har signet med Sporting og har sin sportslige og ikke mindst økonomiske fremtid på plads så kan man godt frygte et lunkent forår fra ham. Javel han udtaler han vil slutte godt af i AaB og være topscorer, men en ting er hvad hans ambitioner er ud ad til noget andet kan være hans mentale indstilling i kampene.

Hvad tænker I?
Det eneste vi kan basere vores formodninger på her, er de faktum at han ikke har scoret i træningskampene. Med mindre du har stået og fulgt med ved sidelinjen, så har du vel set de samme klip som os andre, og jeg mindes bestemt ikke at have set noget der tyder på uskarphed eller manglende engagement. Jeg mindes at have set en enkelt chance som han pisser væk, men det er vist det.

Så hvad (eller hvilke klip) baserer du din analyse på?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2016, 19:24

http://www.aabtv.dk/AaB-slovan-bratisla ... bruar-2016

Highlights til de interesserede.

Målene til 2-1 og 2-2 er begge lækkert sparket ind.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. feb 2016, 19:34

jonas386 skrev:http://www.aabtv.dk/AaB-slovan-bratisla ... bruar-2016

Imponerende også af Bassogog (igen). Frispilningen til Bruhns kæmpeafbrænder, samt målet er godt lavet. Han fortsætter med at se spændende ud.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. feb 2016, 19:43

Nu var jeg lidt efter AaBTV tidligere, men de her highlights med efterfølgende interviews er sgu super arbejde, og i øvrigt fantastisk hurtigt leveret idag.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2016, 20:01

Jesper Schmidt skrev:

Nu var jeg lidt efter AaBTV tidligere, men de her highlights med efterfølgende interviews er sgu super arbejde, og i øvrigt fantastisk hurtigt leveret idag.
Det er netop også den del jeg nyder ved AaBTV. Men jeg kan sagtens følge din pointe i man kunne savne lidt ekstra. Herunder kunne det være en fin måde at komme lidt i dybden med de hold der ikke lige er A-holdet, og hvad man skal holde øje med i fremtiden.
Til FodboldFM snakkede LS lidt om at der blev gået lidt mere "nørdet" til værks med ungdomsspillerne. Det kunne man vel også forsøge at formidle ud til fansene.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. feb 2016, 20:13

jonas386 skrev: Det er netop også den del jeg nyder ved AaBTV. Men jeg kan sagtens følge din pointe i man kunne savne lidt ekstra. Herunder kunne det være en fin måde at komme lidt i dybden med de hold der ikke lige er A-holdet, og hvad man skal holde øje med i fremtiden.
Til FodboldFM snakkede LS lidt om at der blev gået lidt mere "nørdet" til værks med ungdomsspillerne. Det kunne man vel også forsøge at formidle ud til fansene.
Generelt kunne jeg godt tænke mig lidt længere og mere dybdegående indslag, men også lidt mere opfindsomhed.

Selvfølgelig er det ikke så nemt som jeg får det til at lyde til, og jo mere man laver af sådan noget jo større krav stilles der til dem der laver det, men man har et stykke fantastisk lærred, som jeg synes det kunne være fint hvis der blev malet andet på end det allermest oplagte.

Men Rom blev jo som bekendt ikke bygget på en dag.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 13. feb 2016, 22:49

Det bedste forsvar er at angribe, det må passe meget godt til AaB. Vi fortsætter tendensen med chanceskabende spil og mange mål, men er samtidig også meget sårbar defensivt.

Defensivt synes jeg godt nok at Augu har set meget langsom ud i centerforsvaret bedømt ud fra highlights fra træningskampene.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. feb 2016, 23:10

Det var også opskriften i 2014, men jeg vil mene vores offensiv er fuldt ud på højde med 13/14 holdet. Også selvom Ahlmann måske må regnes fra til foråret.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 13. feb 2016, 23:31

jonas386 skrev:Det var også opskriften i 2014, men jeg vil mene vores offensiv er fuldt ud på højde med 13/14 holdet. Også selvom Ahlmann måske må regnes fra til foråret.
Ahlmann var jo netop en vigtig årsag til, at vi kunne både angribe og forsvare så godt med bolden i den sæson. Det backspil, han viste i foråret 14, er vel noget af det bedste i superligaen i mange år. I angrebet har AaB aldrig stået stærkere end nu, men jeg er ikke tryg ved backerne i foråret, og det er pisse ærgerligt med Ahlmann. For ham og for AaB.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 14. feb 2016, 02:05

Ifht. Spalvis er jeg ikke så nervøs for han ikke har været flittigt scorende i træningskampene. Jeg er sikker på han gør det rigtigt onde ved FCM senere på måneden og så fuck han ikke var skarp i træningskampene. Ifht. Ahlmann er det tilgengæld bekymrende. Kommer han ikke tilbage har vi meget smalt forsvar i foråret med KEP, Kasper P, Blåbjerg, Patrick og Gilli. Gilli og Blåbjerg er stadig noget svingende og Paddy er en forfærdelig løsning på venstre back. Det vil altså klæde AaB at vise rettidig omhu bare en gang imellem. Vi har Basso, Bruhn og Thrane der kan stå foran gennembrud - jeg synes det er rigeligt unge lige nu og det ikke er tidspunktet at begynde at introducere flere ungdomsspillere. For så vidt kunne det have givet mening at beholde Raitala et halvt år til indtil om man viste om Ahlmann vitterligt bliver klar. Taget i betragtning vi har seks mand og et par stykker dem ikke har det højeste niveau er det meget meget tyndt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 14. feb 2016, 02:33

thomasjn skrev:Ifht. Spalvis er jeg ikke så nervøs for han ikke har været flittigt scorende i træningskampene. Jeg er sikker på han gør det rigtigt onde ved FCM senere på måneden og så fuck han ikke var skarp i træningskampene. Ifht. Ahlmann er det tilgengæld bekymrende. Kommer han ikke tilbage har vi meget smalt forsvar i foråret med KEP, Kasper P, Blåbjerg, Patrick og Gilli. Gilli og Blåbjerg er stadig noget svingende og Paddy er en forfærdelig løsning på venstre back. Det vil altså klæde AaB at vise rettidig omhu bare en gang imellem. Vi har Basso, Bruhn og Thrane der kan stå foran gennembrud - jeg synes det er rigeligt unge lige nu og det ikke er tidspunktet at begynde at introducere flere ungdomsspillere. For så vidt kunne det have givet mening at beholde Raitala et halvt år til indtil om man viste om Ahlmann vitterligt bliver klar. Taget i betragtning vi har seks mand og et par stykker dem ikke har det højeste niveau er det meget meget tyndt.
Hvorfor er det ikke tidspunktet til at introducere flere ungdomsspillere? Hele forudsætningen for at vi nu, helt utraditionelt for os, kun to år efter sidste mesterskab, allerede igen kan spille med i toppen, er at vi selv i mesterskabssæsonen turde bringe uprøvede kræfter i kamp (Bruhn, Kasper P, Spalvis fik all mere eller mindre debut i 13/14). At vi også tør gøre det nu er en del af forudsætningen for at vi så kan spille med i toppen om to år igen. Jeg syntes det ville være en ekstremt dårlig idé at slå strategien ud af funktion blot fordi vi har en bette chance for et mesterskab.18-årige Morten Rokkedal har f.eks. fået en del minutter på venstre backen, og virker i klippene som om han har de fysiske forudsætninger. Og vi ved per historien at de unge er trygge ved systemet, og at de i mange tilfælde er finde bedre til at ind i det end de ældre. Så hvorfor ikke investere nogle værdifulde kampminutter i ham i den næste halvsæson? Er det ikke en mere fornuftig strategi end hvis vi havde hentet en udefra? Jovist, vi ville kortsigtet sikkert vinde en del ved at hente en ind udefra, men vi taber ved det i længden. Vores nuværende strategi er ret ny, men noget tyder på at den resulterer i langt kortere mellemsæsoner end tidligere, så der er god mening i at holde ved den, og tro på den.

Vi skal også udnytte at vi pt. har så mange rutinerede spillere på holdet, som alt andet lige må gøre det lettere at bringe de unge in i truppen end når en del af dem sikkert forsvinder om seks måneder.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. feb 2016, 02:43

thomasjn skrev:Ifht. Spalvis er jeg ikke så nervøs for han ikke har været flittigt scorende i træningskampene. Jeg er sikker på han gør det rigtigt onde ved FCM senere på måneden og så fuck han ikke var skarp i træningskampene. Ifht. Ahlmann er det tilgengæld bekymrende. Kommer han ikke tilbage har vi meget smalt forsvar i foråret med KEP, Kasper P, Blåbjerg, Patrick og Gilli. Gilli og Blåbjerg er stadig noget svingende og Paddy er en forfærdelig løsning på venstre back. Det vil altså klæde AaB at vise rettidig omhu bare en gang imellem. Vi har Basso, Bruhn og Thrane der kan stå foran gennembrud - jeg synes det er rigeligt unge lige nu og det ikke er tidspunktet at begynde at introducere flere ungdomsspillere. For så vidt kunne det have givet mening at beholde Raitala et halvt år til indtil om man viste om Ahlmann vitterligt bliver klar. Taget i betragtning vi har seks mand og et par stykker dem ikke har det højeste niveau er det meget meget tyndt.
Situationen på venstre back er jo ikke anderledes end den var i efteråret. Både Gilli og Blåbjerg spillede glimrende kampe på venstre back, og Raitala var vel overhovedet ikke et alternativ det meste af efteråret. Det samlede antal i forsvaret, ikke mindst på backs, er vel det som er bekymrende, og så er det da et kæmpe tab hvis vi ikke får Ahlmann klar. At behodle Raitala ville efter min mening have været spild af penge, han var jo tydeligvis vejet og fundet for let.

Jeg er som andre mest nervøs for om vi får nok offensivt fra vore backs uden Dalsgaard og nu måske uden Ahlmann. Defensivt kan det sagtens løses.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 14. feb 2016, 13:54

sulakvelidze skrev:
jonas386 skrev:Det var også opskriften i 2014, men jeg vil mene vores offensiv er fuldt ud på højde med 13/14 holdet. Også selvom Ahlmann måske må regnes fra til foråret.
Ahlmann var jo netop en vigtig årsag til, at vi kunne både angribe og forsvare så godt med bolden i den sæson. Det backspil, han viste i foråret 14, er vel noget af det bedste i superligaen i mange år. I angrebet har AaB aldrig stået stærkere end nu, men jeg er ikke tryg ved backerne i foråret, og det er pisse ærgerligt med Ahlmann. For ham og for AaB.
Men var han ikke med mod de der georgiere? Ja, det er et massivt tab, hvis Ahlmann ikke er klar til foråret, og det bliver efterhånden vanskeligt at tro på en fremtid for ham.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 14. feb 2016, 23:06

Jesper Schmidt skrev:
Situationen på venstre back er jo ikke anderledes end den var i efteråret. Både Gilli og Blåbjerg spillede glimrende kampe på venstre back, og Raitala var vel overhovedet ikke et alternativ det meste af efteråret. Det samlede antal i forsvaret, ikke mindst på backs, er vel det som er bekymrende, og så er det da et kæmpe tab hvis vi ikke får Ahlmann klar. At behodle Raitala ville efter min mening have været spild af penge, han var jo tydeligvis vejet og fundet for let.

Jeg er som andre mest nervøs for om vi får nok offensivt fra vore backs uden Dalsgaard og nu måske uden Ahlmann. Defensivt kan det sagtens løses.
Forudsætningen for vores system fungerer jo netop at backsene fungerer offensivt. Blåbjerg er ikke prototypen på en offensiv back - derudover er Gilli nu mere i spil til højre back med Dalsgaard væk. Vi mangler altså en mand i forhold til efteråret. Rokkedal kan vi begynde at spille indd i næste sæson, men jeg synes ikke vi skal gamble lige nu, hvor vi kan opnå resultater. Derfor synes jeg det kunne være oplagt med Raitala eller en anden det næste halve år så vi har en rutineret back up vi kan være trygge ved.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 14. feb 2016, 23:12

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Forudsætningen for vores system fungerer jo netop at backsene fungerer offensivt. Blåbjerg er ikke prototypen på en offensiv back - derudover er Gilli nu mere i spil til højre back med Dalsgaard væk. Vi mangler altså en mand i forhold til efteråret. Rokkedal kan vi begynde at spille indd i næste sæson, men jeg synes ikke vi skal gamble lige nu, hvor vi kan opnå resultater. Derfor synes jeg det kunne være oplagt med Raitala eller en anden det næste halve år så vi har en rutineret back up vi kan være trygge ved.
Er det muligt at lave en lejeaftale nu? Vi hentede jo i sin tid en aldeles kompetent afløser ind for Ahlmann i Danny Gorter. Det er korrekt, som flere nævner, at Raitala overhovedet ikke var i spil det meste af forrige sæson og vel blot ikke havde niveauet.

Besvar