Dalsgaard ville nok hellere ikke komme på en af to ovenstående hold for sine defensive kvaliteter.Eksil skrev:Defensiven var jo også hullet i forået. AaB lukkede cirka dobbelt så mange mål ind som FCK og FCM. Sådan går det når man spiller med falske backs og unge drenge dernede. Efter Dalsgaard forlod klubben er der ikke en af de fire bagerest der ville komme på holdet i Herning eller hovedstaden.
Opstart - Forår 2016
Re: Opstart - Forår 2016
Man kan også vælge at fokusere på at vi har scoret 19 mål i 6 kampe her i opstarten, uden at Spalvis har meldt sig på tavlen.frederikshavneren skrev:0-1 efter 20 minutter. Målene vælter fortsat ind og det er også derfor at jeg ikke tror at vi kan gøre os i topstriden, dertil er vores defensive organisation alt for dårlig.
Til sammenligning har FCK lukket ét mål ind i alt i deres træningskampe og det er ikke fordi at FCK har mødt sekundahold
Vi har lukket en del mål ind, ja. Men vi har også spillet med en del forskellige i bagkæden, bl.a. med Augo i centerforsvaret det meste af tiden. I dag er det stærkeste opstilling, men at de scorer på et afrettet frispark, er vel næppe det der fortæller sandheden om vores defensiv.
Aalborg BK 1885!
-
Gamen
Det ville der heller ikke være brug for - hverken Augustinsson eller Wendt har (og havde) et specielt højt niveau defensivt, men deres betydning for FCK har alligevel været enorm.Imer skrev: Dalsgaard ville nok hellere ikke komme på en af to ovenstående hold for sine defensive kvaliteter.
Han ville da have en chance. Vurderer ham som bedre end FCMs tjekke, når man tager det offensive med også.Imer skrev:Dalsgaard ville nok hellere ikke komme på en af to ovenstående hold for sine defensive kvaliteter.Eksil skrev:Defensiven var jo også hullet i forået. AaB lukkede cirka dobbelt så mange mål ind som FCK og FCM. Sådan går det når man spiller med falske backs og unge drenge dernede. Efter Dalsgaard forlod klubben er der ikke en af de fire bagerest der ville komme på holdet i Herning eller hovedstaden.
-
Gamen
Både mod Slovan Bratislava og Vorskla har de hidtil tilladt chancer på stribe.Søgaard skrev: Vi har lukket en del mål ind, ja. Men vi har også spillet med en del forskellige i bagkæden, bl.a. med Augo i centerforsvaret det meste af tiden. I dag er det stærkeste opstilling, men at de scorer på et afrettet frispark, er vel næppe det der fortæller sandheden om vores defensiv.
At vi lukker 7 mål ind (so far) mod 3 (i hvert fald 2) ret inferiøre hold er da lidt bekymrende.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Til gengæld scorer vi også meget, det vælger jeg at fokusere på, det er så træls at være bekymret og negativ hele tiden.Gamen skrev:Både mod Slovan Bratislava og Vorskla har de hidtil tilladt chancer på stribe.Søgaard skrev: Vi har lukket en del mål ind, ja. Men vi har også spillet med en del forskellige i bagkæden, bl.a. med Augo i centerforsvaret det meste af tiden. I dag er det stærkeste opstilling, men at de scorer på et afrettet frispark, er vel næppe det der fortæller sandheden om vores defensiv.
At vi lukker 7 mål ind (so far) mod 3 (i hvert fald 2) ret inferiøre hold er da lidt bekymrende.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Gamen
Bevares, det er da også positivt. Særligt at vi lader til at have flere strenge at spille på offensivt, end vi har haft tidligere.Brodernumsi skrev:
Til gengæld scorer vi også meget, det vælger jeg at fokusere på, det er så træls at være bekymret og negativ hele tiden.
Men derfor er forsvaret alligevel en vigtig forudsætning for at vi kan vinde kampe.
Det er da bekymrende, men da vi står ret højt offensivt og ikke har defensiven som vores absolutte spidskompetence til hverdag (langt fra endda...), så vil der jo kommer misforståelser og udfald, når der er nye kanter og nye backs hele tiden - samt alternative konstellationer i midterforsvaret også samt def. midt.Gamen skrev:Både mod Slovan Bratislava og Vorskla har de hidtil tilladt chancer på stribe.Søgaard skrev: Vi har lukket en del mål ind, ja. Men vi har også spillet med en del forskellige i bagkæden, bl.a. med Augo i centerforsvaret det meste af tiden. I dag er det stærkeste opstilling, men at de scorer på et afrettet frispark, er vel næppe det der fortæller sandheden om vores defensiv.
Hvis jeg skulle være bekymret, så er det over at vi næsten ikke har spillet vores forventede opstilling endnu. Men det ser på Twitter ud som om, at vi med optimal bagkæde ikke rigtig har tilladt Vorskla noget, udover en friløber på tyk offside siden 10 minut. Jeg håber vi stiller i fuld formation, incl. Würtz mod MFF, for det handler om at de har aftalerne på plads, så tror jeg på at vores defensiv er på samme niveau som i efteråret.
Aalborg BK 1885!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
1-1 Endnu et dejligt comeback. Der er vist god tro på tingene.
- FlæskeFrank
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Thomsen på straffe - gad vide om han ses som førstesparker i foråret?FlæskeFrank skrev:1-1 Endnu et dejligt comeback. Der er vist god tro på tingene.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
2-1 til de røde - Blåbjerg scorede. Vi tager hele pisset i foråret!
-
seamann
Mon dog. Hvem har egentlig sparket de sidste - udover Helenius?Spanky skrev:Thomsen på straffe - gad vide om han ses som førstesparker i foråret?FlæskeFrank skrev:1-1 Endnu et dejligt comeback. Der er vist god tro på tingene.
Enevoldsen eller Spalvis er vel oplagte valg, hvis de er på banen.
Så vidt jeg kan se, har vi ikke haft et straffespark siden Helenius sparkede.seamann skrev:Mon dog. Hvem har egentlig sparket de sidste - udover Helenius?Spanky skrev:Thomsen på straffe - gad vide om han ses som førstesparker i foråret?FlæskeFrank skrev:1-1 Endnu et dejligt comeback. Der er vist god tro på tingene.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Jeg kan huske at wurtz var skytte i sin første periode i klubben. Mindes ikke at have set ham brænde.Freddie skrev:Så vidt jeg kan se, har vi ikke haft et straffespark siden Helenius sparkede.seamann skrev:Mon dog. Hvem har egentlig sparket de sidste - udover Helenius?Spanky skrev:Thomsen på straffe - gad vide om han ses som førstesparker i foråret?FlæskeFrank skrev:1-1 Endnu et dejligt comeback. Der er vist god tro på tingene.
Længe leve arbejderklassen!
-
Gamen
Han havde altid det legendariske, kølige tilløb, hvor man nærmest kunne nå at gå op i boden og købe en bajer og stadig nå tilbage for at se den krybe over stregen.Danni skrev: Jeg kan huske at wurtz var skytte i sin første periode i klubben. Mindes ikke at have set ham brænde.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
http://fodbold.aabsport.dk/kampe/kampar ... chid=50454Danni skrev:Jeg kan huske at wurtz var skytte i sin første periode i klubben. Mindes ikke at have set ham brænde.
Det sidste straffespark, Würtz tog for AaB, kan ses her.
Edit: Jeg tror førsteskytten er Spalvis.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Ud fra vidoereferatet ku vi nemt ha været bagud 0-4 ved pausen... Der er stadig noget at arbejde med.
Thomsen ser til gengæld rigtig skarp ud - der var virkeligt flow og drev over ham i dag. Så ud som han er helt oppe i gear og klar til at være det kreative midtpunkt.
Thomsen ser til gengæld rigtig skarp ud - der var virkeligt flow og drev over ham i dag. Så ud som han er helt oppe i gear og klar til at være det kreative midtpunkt.
Ingen spilletid til Spalvis - håber han er klar til Malmø.
Man bemærker dog også 90 min til Jönsson - det tror jeg ikke han har spillet, siden han var miniput.
Matchfacts – testkamp i Side, Tyrkiet
AaB-FC Vorskla Poltava 2-1 (0-1)
8. min 0-1 Skliar, 68. min 1-1 Nicolaj Thomsen, 88. min 2-1 Jakob Blåbjerg.
AaB (4-4-2): Nicolai Larsen, Patrick Kristensen, Kenneth Emil Petersen, Kasper Pedersen (61: Gilli Rólantsson), Jakob Blåbjerg, Frederik Børsting, Robert Kakeeto (85: Oliver Abildgaard), Kasper Risgård, Nicolaj Thomsen, Rasmus Jönsson, Christian Bassogog (61: Mathias Thrane).
Man bemærker dog også 90 min til Jönsson - det tror jeg ikke han har spillet, siden han var miniput.
Matchfacts – testkamp i Side, Tyrkiet
AaB-FC Vorskla Poltava 2-1 (0-1)
8. min 0-1 Skliar, 68. min 1-1 Nicolaj Thomsen, 88. min 2-1 Jakob Blåbjerg.
AaB (4-4-2): Nicolai Larsen, Patrick Kristensen, Kenneth Emil Petersen, Kasper Pedersen (61: Gilli Rólantsson), Jakob Blåbjerg, Frederik Børsting, Robert Kakeeto (85: Oliver Abildgaard), Kasper Risgård, Nicolaj Thomsen, Rasmus Jönsson, Christian Bassogog (61: Mathias Thrane).
Helt enig angående Thomsen. Men jeg synes også han har virket virkelig skarp i opstarten. Derudover synes jeg både Jönsson og Børsting var med i mange fine ting, ligesom Bassogog også i et enkelt tilfælde får lavet et gennembrud der kunne være blevet til mere.
Defensivt så det rigtig nok ikke helt godt ud, og Vorskla kommer flere gange frem til farlige chancer. Jeg vil dog også sige at der var god fart på når de havde bolden, og det virkede da til at det generelt var en kamp med et højt tempo.
Defensivt så det rigtig nok ikke helt godt ud, og Vorskla kommer flere gange frem til farlige chancer. Jeg vil dog også sige at der var god fart på når de havde bolden, og det virkede da til at det generelt var en kamp med et højt tempo.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Når det gælder kampen AaB - Malmö på tirsdag, skal man nok ikke forvente mange mål.
Malmö har indtil videre spillet mod BIF, FCK og FCM. Vandt 1-0 over BIF, tabte 1-0 til FCK og spillede 1-1 mod FCM.
Håber at Ahlman, Spalvis og Enevoldsen alle er i startopstillingen. Så har vi vel haft alle i sving i opstarten:-)
Malmö har indtil videre spillet mod BIF, FCK og FCM. Vandt 1-0 over BIF, tabte 1-0 til FCK og spillede 1-1 mod FCM.
Håber at Ahlman, Spalvis og Enevoldsen alle er i startopstillingen. Så har vi vel haft alle i sving i opstarten:-)
- FlæskeFrank