Opstart - Forår 2016
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Opstart - Forår 2016
Kampen mod Malmø bliver spændende. Fortsætter Kuhn nedturen i Malmø og cementerer at tidligere AaBere bare ikke kan begå sig udenlands eller melder AaB sig endegyldigt ind i nedrykningskampen?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Opstart - Forår 2016
Ifølge pålidelige kilder i Midtjylland sker begge ting samtidigProvst i Brovst skrev:Kampen mod Malmø bliver spændende. Fortsætter Kuhn nedturen i Malmø og cementerer at tidligere AaBere bare ikke kan begå sig udenlands eller melder AaB sig endegyldigt ind i nedrykningskampen?

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Gamen
Ikke at det fortæller specielt meget om Malmö lige nu. De gav flere chancer væk i starten af kampen i går, og kom gang på gang for sent i presspillet mod Sirius. Det er helt tydeligt at Kuhn gerne vil implementere en lidt mere aggressiv udgave end det spil vi spiller, men motoren hoster og hakker lidt (meget) so far.FlæskeFrank skrev:Når det gælder kampen AaB - Malmö på tirsdag, skal man nok ikke forvente mange mål.
Malmö har indtil videre spillet mod BIF, FCK og FCM. Vandt 1-0 over BIF, tabte 1-0 til FCK og spillede 1-1 mod FCM.
Håber at Ahlman, Spalvis og Enevoldsen alle er i startopstillingen. Så har vi vel haft alle i sving i opstarten:-)
Jeg tror vi har en fin chance mod dem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det afhænger også af hvilket hold Malmö FF stiller med i Aalborg. MFFs næste pokalkamp venter i weekenden hvorfor det nok ikke er utænkeligt at de sparer nogle spillere på tirsdagGamen skrev:Ikke at det fortæller specielt meget om Malmö lige nu. De gav flere chancer væk i starten af kampen i går, og kom gang på gang for sent i presspillet mod Sirius. Det er helt tydeligt at Kuhn gerne vil implementere en lidt mere aggressiv udgave end det spil vi spiller, men motoren hoster og hakker lidt (meget) so far.FlæskeFrank skrev:Når det gælder kampen AaB - Malmö på tirsdag, skal man nok ikke forvente mange mål.
Malmö har indtil videre spillet mod BIF, FCK og FCM. Vandt 1-0 over BIF, tabte 1-0 til FCK og spillede 1-1 mod FCM.
Håber at Ahlman, Spalvis og Enevoldsen alle er i startopstillingen. Så har vi vel haft alle i sving i opstarten:-)
Jeg tror vi har en fin chance mod dem.
Håber på Malmö i bedste opsatilling og højesate gear. Jo stærkere modstand desto bedre. Malmös næste modstander i Pokalen er i øvrigt Ängelholms fra den tunge ende af næst-bedste række. Synes faktisk svenskernes pokal-system er spændende. Kunne godt tænke mig, at man prøvede en af-art herjjemme, men hvor grupperne var regionale. Det kunne da være fedt, hvis vi hvert år startede pokalen med et gruppespil mod f.eks. Vendsyssel, Jammerbugt og Thisted/Hobro. Det kræver selvfølgelig, at man laver en anden pokalstruktur end idag, men det ville da være godt for det lokale produkt, at AaB kom ud til ovenstående eller at OB f.eks. kom til Middelfart, Dalum og hvad fyns udkant ellers hedder.
Fuldstændig enig! Jeg så gerne at AaB trådte ind 3-4 runder før, og så spillede de runder regionalt. Spille kampene på aalborg stadion med gratis adgang. Det ville være en sjov oplevelse for udeholdet, og en lejlighed for os tilskuere til at se spillerne fra 2. Række :-)thomasjn skrev:Håber på Malmö i bedste opsatilling og højesate gear. Jo stærkere modstand desto bedre. Malmös næste modstander i Pokalen er i øvrigt Ängelholms fra den tunge ende af næst-bedste række. Synes faktisk svenskernes pokal-system er spændende. Kunne godt tænke mig, at man prøvede en af-art herjjemme, men hvor grupperne var regionale. Det kunne da være fedt, hvis vi hvert år startede pokalen med et gruppespil mod f.eks. Vendsyssel, Jammerbugt og Thisted/Hobro. Det kræver selvfølgelig, at man laver en anden pokalstruktur end idag, men det ville da være godt for det lokale produkt, at AaB kom ud til ovenstående eller at OB f.eks. kom til Middelfart, Dalum og hvad fyns udkant ellers hedder.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det behøver du ikke engang at tage til heden for at høre.9520AaB skrev:Ifølge pålidelige kilder i Midtjylland sker begge ting samtidigProvst i Brovst skrev:Kampen mod Malmø bliver spændende. Fortsætter Kuhn nedturen i Malmø og cementerer at tidligere AaBere bare ikke kan begå sig udenlands eller melder AaB sig endegyldigt ind i nedrykningskampen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Vi har lavet 3 mål i snit pr. kamp i opstarten - det vil undre mig meget, hvis vi ikke min. laver et par stykker imorgen.FlæskeFrank skrev:Når det gælder kampen AaB - Malmö på tirsdag, skal man nok ikke forvente mange mål.
Yep, det her AaB hold er vidst bedre i stand til at vinde 3-2 end 1-0.Spanky skrev:Vi har lavet 3 mål i snit pr. kamp i opstarten - det vil undre mig meget, hvis vi ikke min. laver et par stykker imorgen.FlæskeFrank skrev:Når det gælder kampen AaB - Malmö på tirsdag, skal man nok ikke forvente mange mål.
-
frederikshavneren
- Allstar

Det skal nok blive en meget interessant kamp, men det er ærgerligt at MFF har valgt at stille til start med et reservehold. I forhold til pokalkampen i weekenden er der kun to gengangere i startopstillingen (Anton Tinnerholm og Rasmus Bengtsson). Profiler som Kjartansson, Eikrem og Arnason starter på bænken, mens Lewicki, AC og Berget bliver hjemme i Malmö.
Iflg. mff.se har Kuhn planlagt at starte kampen med følgende mandskab:
F. Andersson
Tinnerholm, Bengtsson, Brorsson, Konate
P. Johansson, Rakip, Adu, Sana
Rosenberg, Molins
Det er bestemt ikke et ueffent mandskab, men vi skal naturligvis kunne besejre et reservespækket MFF
F. Andersson
Rosenberg, Molins
Det er bestemt ikke et ueffent mandskab, men vi skal naturligvis kunne besejre et reservespækket MFF
Jeg tror ikke du skal undervurdere MFF. Det er stadig spillere som både er sultne for at komme i betragtning til start 11'eren samtidig med det altså ikke der dårlige spillere
-
Gamen
At kalde det et reservehold som vi skal besejre er noget værre vrøvl.frederikshavneren skrev:Det skal nok blive en meget interessant kamp, men det er ærgerligt at MFF har valgt at stille til start med et reservehold. I forhold til pokalkampen i weekenden er der kun to gengangere i startopstillingen (Anton Tinnerholm og Rasmus Bengtsson). Profiler som Kjartansson, Eikrem og Arnason starter på bænken, mens Lewicki, AC og Berget bliver hjemme i Malmö.
F. Andersson
Rosenberg, Molins
Hele bagkæden har Champions League kampe under bæltet. Erdal Rakip leverede et sublimt indhop i weekenden, og Enoch Kofi Adu har været fast mand indtil han bestemte sig for at skifte klub. Han er nok fortid i MFF indenfor 1,5 uge. Kjartansson har haft en dårlig start, og Arnason ses altså ikke længere som selvskrevet til startopstillingen. Han var i høj grad en Hareide-opfindelse.
Molins har længe tøvet med at forlænge sin kontrakt, med alt tyder på at Kuhn gerne vil beholde ham, hvorfor de formodentlig forlænger snarest muligt. Han er en klassespiller, når han er i topform, en af de bedste kantspillere på tværs af de nordiske ligaer.
Det er et Malmö-hold med store kvaliteter, så at kalde det et reservehold er ret og slet ikke retvisende.
- Spanky
- Allstar

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... oe-ff.aspx
Så er truppen udtaget til imorgen. Lækkert at se Ahlmann er i blandt de udvalgte igen.
Så er truppen udtaget til imorgen. Lækkert at se Ahlmann er i blandt de udvalgte igen.
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg skrev det måske lidt skarpt, men det ændrer ikke på at svenskerne ikke stiller i stærkeste opstilling, hvilket er forståeligt da de er midt i en periode med pokalkampe. Pokalen er vigtig for MFF da de i sidste sæson ikke kvalificerede sig til Europa via ligaen, det er noget af en bet for en klub der to sæsoner i træk har spillet CL gruppespil.Gamen skrev:At kalde det et reservehold som vi skal besejre er noget værre vrøvl.frederikshavneren skrev:Det skal nok blive en meget interessant kamp, men det er ærgerligt at MFF har valgt at stille til start med et reservehold. I forhold til pokalkampen i weekenden er der kun to gengangere i startopstillingen (Anton Tinnerholm og Rasmus Bengtsson). Profiler som Kjartansson, Eikrem og Arnason starter på bænken, mens Lewicki, AC og Berget bliver hjemme i Malmö.
F. Andersson
Rosenberg, Molins
Hele bagkæden har Champions League kampe under bæltet. Erdal Rakip leverede et sublimt indhop i weekenden, og Enoch Kofi Adu har været fast mand indtil han bestemte sig for at skifte klub. Han er nok fortid i MFF indenfor 1,5 uge. Kjartansson har haft en dårlig start, og Arnason ses altså ikke længere som selvskrevet til startopstillingen. Han var i høj grad en Hareide-opfindelse.
Molins har længe tøvet med at forlænge sin kontrakt, med alt tyder på at Kuhn gerne vil beholde ham, hvorfor de formodentlig forlænger snarest muligt. Han er en klassespiller, når han er i topform, en af de bedste kantspillere på tværs af de nordiske ligaer.
Det er et Malmö-hold med store kvaliteter, så at kalde det et reservehold er ret og slet ikke retvisende.
Er enig i at MFF reserver eller ej stiller med et spændende hold, men det er også et hold vi skal kunne slå. Det bliver interessant at se Tobias Sana, som hyppigt er blevet nævnt som potentielt AaB emne i diverse transfertråde.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Så er truppen udtaget eller rettere alle spillere undtaget skadet Pohl. http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... oe-ff.aspx
Skaderne til Spalvis og Enevoldsen betyder nok at minimum en står over. Småskaderne som de blev angivet som i sidste uges kamp(tirsdag) er åbenbart noget som begynder at bekymre mig om inden mandagens kamp.
Jeg læser dog intet bekymrende om Ahlmann så forventer mindst en halvleg til ham og helst 60 min.
Skaderne til Spalvis og Enevoldsen betyder nok at minimum en står over. Småskaderne som de blev angivet som i sidste uges kamp(tirsdag) er åbenbart noget som begynder at bekymre mig om inden mandagens kamp.
Jeg læser dog intet bekymrende om Ahlmann så forventer mindst en halvleg til ham og helst 60 min.
- FlæskeFrank
Mon ikke vi ser nogenlunde samme opstilling som forventes at starte mod FCM?
Positivt at alle, minus Pohl, er med. Jeg havde selv frygtet Ahlmann ville være ude i starten af foråret, men det er da en start at han indgår i truppen. Jeg tror dog ikke han starter inde hvis man vurderer der er den mindste chance for tilbagefald, så mon ikke Blåbjerg, eller Gilli, tager backen?
Jeg tror vi starter som følger:

Der er dog enkelte spørgsmålstegn, bl.a. i angrebet hvor både Spalvis og Ene har døjet med småskader, så må Jönsson starter inde istedet for en af de to. Jeg havde derudover gerne set Gilli på en af backpladserne, men går udfra man mod FCM gerne vil have rutinen og defensiven på plads. Der er selvfølgelig den mulighed at Ahlmann starter inde, og Gilli på højre, men jeg tror ikke på den på nuværende tidspunkt selvom det kunne gå hen og blive rigtig interessant.
Positivt at alle, minus Pohl, er med. Jeg havde selv frygtet Ahlmann ville være ude i starten af foråret, men det er da en start at han indgår i truppen. Jeg tror dog ikke han starter inde hvis man vurderer der er den mindste chance for tilbagefald, så mon ikke Blåbjerg, eller Gilli, tager backen?
Jeg tror vi starter som følger:
Der er dog enkelte spørgsmålstegn, bl.a. i angrebet hvor både Spalvis og Ene har døjet med småskader, så må Jönsson starter inde istedet for en af de to. Jeg havde derudover gerne set Gilli på en af backpladserne, men går udfra man mod FCM gerne vil have rutinen og defensiven på plads. Der er selvfølgelig den mulighed at Ahlmann starter inde, og Gilli på højre, men jeg tror ikke på den på nuværende tidspunkt selvom det kunne gå hen og blive rigtig interessant.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Er man heldig kampen bliver vist i tv ?
Et Liv En Klub.....Aalborg Bk...
"Der er en grund til blod er rødt"
"Der er en grund til blod er rødt"
Fra Malmö FF's hjemmeside: "Matchen streamas tyvärr inte." Men mon ikke der dukker sammendrag op på AaBTV senere i dag?
- Spanky
- Allstar

#AaB’s 11 mod Malmö F.F.: Larsen, Kristensen, Petersen, Pedersen, Blåbjerg, Børsting, Würtz, Risgård, Thomsen, Jönsson, Enevoldsen. #sldk
Spalvis er åbenbart blevet syg.
Spalvis er åbenbart blevet syg.
Ser ud til at PK vandt kampen over Gilli om højre back. Ellers vel meget troværdig ift. start-elveren, hvor de eneste rokeringer vel bliver Ahlmann på venstre back og måske Jönsson i stedet for Børsting
In verbis simus faciles