Kan vi levere, som vi gjorde i går, så vil jeg ikke være bange for at kalde os favoritter mod FCK, når de kommer til Aalborg. Som Yankee siger, så har vi i Aalborg haft rigtig fint styr på FCK de seneste år; og i tilvægt så har FCK i år været svagere på udebane, end de nærmest har været i mands minde. I år er der på mærkværdig vis lysår til forskel på FCK ude (4 sejre, 5 uafgjorte, 3 nederlag, 10-9 i målscore) og hjemme (12 sejre, 3 uafgjorte, 0 nederlag, 39-13 i målscore). Så rammer vi niveau som i går og mod GF, samtidig med at FCK ikke lige pludselig finder takterne på udebane, så har vi rigtig gode vinderchancer.Mogens skrev:Dermed siger du vel, at du mener, at AaB er favoritter mod ligaens suveræne nr. 1? Argumentet med at fck er ringe (eller ikke så skræmmende) på udebane er ok, blot skal vi ikke glemme, at AaB anno forår 16 ikke har været skræmmende - ej heller på hjemmebane. Jeg håber dog naturligvis, at kampen i går mod bif var vendepunktet og indikerer lysere tider.Yankee skrev:Det ved jeg nu ikke. FC København kunne ikke vinde i hverken Århus, Farum, Randers eller Viborg, så jeg vil nærmest sige at ét point er minimum. Vi har rigtig gode muligheder for at drille FC København i Aalborg, hvor de kun har vundet én gang de sidste fem år.Mogens skrev: Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck,
AaB - Brøndby IF, 01.05.2016
Re: AaB - Brøndby IF, 01.05.2016
Vi havner ikke over SønderjyskE. Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig - det er de alt for velkørende og effektive til.
Ergo bliver det en kamp mod FCM om 3. pladsen. Og trods den fine kamp i går kan jeg godt være tilbøjelig til at tro, at vi højest sandsynligt ender som nummer 4.
Brøndby kan jeg ikke se gå forbi os - de er simpelthen for ringe.
Ergo bliver det en kamp mod FCM om 3. pladsen. Og trods den fine kamp i går kan jeg godt være tilbøjelig til at tro, at vi højest sandsynligt ender som nummer 4.
Brøndby kan jeg ikke se gå forbi os - de er simpelthen for ringe.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Fair nok. Det virkede bare logisk, at komme frem til den konklusion, da jeg læste det.Yankee skrev:Nej, det siger jeg ikke.Mogens skrev:Dermed siger du vel, at du mener, at AaB er favoritter mod ligaens suveræne nr. 1?Yankee skrev:Det ved jeg nu ikke. FC København kunne ikke vinde i hverken Århus, Farum, Randers eller Viborg, så jeg vil nærmest sige at ét point er minimum. Vi har rigtig gode muligheder for at drille FC København i Aalborg, hvor de kun har vundet én gang de sidste fem år.Mogens skrev: Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck,
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Essensen i det du skriver, er de første 8 ord. Er det tilfældet, vil jeg gerne medgive, at jeg ikke er så nervøs for fck-kampen. Finder vi tværtimod spillet fra randers- eller agf-kampen (den 1.) frem, så vil jeg være mere end nervøs.Kenneth K skrev:Kan vi levere, som vi gjorde i går, så vil jeg ikke være bange for at kalde os favoritter mod FCK, når de kommer til Aalborg. Som Yankee siger, så har vi i Aalborg haft rigtig fint styr på FCK de seneste år; og i tilvægt så har FCK i år været svagere på udebane, end de nærmest har været i mands minde. I år er der på mærkværdig vis lysår til forskel på FCK ude (4 sejre, 5 uafgjorte, 3 nederlag, 10-9 i målscore) og hjemme (12 sejre, 3 uafgjorte, 0 nederlag, 39-13 i målscore). Så rammer vi niveau som i går og mod GF, samtidig med at FCK ikke lige pludselig finder takterne på udebane, så har vi rigtig gode vinderchancer.Mogens skrev:Dermed siger du vel, at du mener, at AaB er favoritter mod ligaens suveræne nr. 1? Argumentet med at fck er ringe (eller ikke så skræmmende) på udebane er ok, blot skal vi ikke glemme, at AaB anno forår 16 ikke har været skræmmende - ej heller på hjemmebane. Jeg håber dog naturligvis, at kampen i går mod bif var vendepunktet og indikerer lysere tider.Yankee skrev:Det ved jeg nu ikke. FC København kunne ikke vinde i hverken Århus, Farum, Randers eller Viborg, så jeg vil nærmest sige at ét point er minimum. Vi har rigtig gode muligheder for at drille FC København i Aalborg, hvor de kun har vundet én gang de sidste fem år.Mogens skrev: Jeg vil nu hellere have fuldt hold mod vff og undvære "alle mand" mod fck, da vi formentlig maks får et point ud af kampen mod fck,
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Ja men dit udgangspunkt var at vi kunne skifte hele holdet og ikke kun KEP eller andre i karantæne fare for vi havde ikke en chance.
Vi finder i hvert fald ikke vore spil hvis vi skifter holdet.
Vi finder i hvert fald ikke vore spil hvis vi skifter holdet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Hallo, det er debatsiden. Der er kun noget at debattere, når det går dårligtHovedet skrev:Vildt, at en hjemmesejr på 3-0 over Brøndby i maj resulterer i en af de korteste kamptråde overhovedet. Enten er vi gået helt døde i et indtil nu trist forår, eller også er mange ude at svinge med rød(/hvide) faner og fadølsbægre.
Jeg så højdepunkterne i DR Sporten, hvoraf det fremgik, at Spalvis var blevet krediteret for lusepustermålet til 2-0. Hvis det er sandt, når han dermed foreløbig 18 scoringer, og det er jo ikke helt tosset at opnå en topscorertitel. Det ville - så vidt jeg husker - være 6. gang i Superligaens historie, at AaB snupper den. Er der nogen, der kan bekræfte, at Spalvis har fået 2 mål krediteret fra Brøndbykampen, for jeg kan ikke finde det andetsteds.
Ligeledes er det vel også halvnaivt at tro, at det her var vendepunktet og, at vi nu spiller vi sambabold resten af sæsonen.Yankee skrev:Det her er vel arkeeksemplet på hvor hurtigt stemningen kan vende. For en uge siden havde vi krydset med Randers og folk ville have Søndergaard fyret. Men det viste sig heldigvis at det kryds var et godt fundament og et afsæt til at få stabiliseret situationen.
Lad os lige huske det, næste gang vi er i en hård periode. Det er ikke altid så skidt at tage en 0-0'er hvis man er i en presset situation. Det giver arbejdsro, hvilket trænerstaben, spillerne og ikke mindst vores greenkeeper har udnyttet til fulde frem mod kampen i dag.
Ikke mindst må man sige at en spiller som Kasper Pedersen vokser kamp for kamp i øjeblikket. Jeg har tit været ude efter ham, men han har virkelig fået tanket selvtillid og præsterer på rigtig højt niveau.
Som tidligere nævnt i tråden var sejren nok på en noget billig baggrund. Brøndby var virkelig dårlige og slet ikke indstillet på at nedbryde vores spil.
Lad os se i næste runde, hvor vi møder et ultradefensivt Viborg-hold, som vi traditionelt set har det vanskeligt imod på udebane. Bliver en helt anden kamp, hvor vi slet ikke får rum og tid til at spille som i går.
[quote="BoT"]Vi havner ikke over SønderjyskE. Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig - det er de alt for velkørende og effektive til.
Brøndby kan jeg ikke se gå forbi os - de er simpelthen for ringe.[/quote]
Du har en ringe fantasi
3 points op til et hold, der ikke kan spille fodbold. Mon ikke vi har en chance? Ja ja, de kæmper for det, men det er sjældent, at den stil er bæredygtig gennem en hel sæson. Kunne sagtens se dem falde sammen i de sidste 4-5 runder; også fordi, at de allerede har overpræsteret så vildt, at de kan blive tilbøjelige til at hvile på laurbærrene, og stille sig tilfredse med det de allerede har opnået.
Brøndby kan jeg ikke se gå forbi os - de er simpelthen for ringe.[/quote]
Du har en ringe fantasi
3 points op til et hold, der ikke kan spille fodbold. Mon ikke vi har en chance? Ja ja, de kæmper for det, men det er sjældent, at den stil er bæredygtig gennem en hel sæson. Kunne sagtens se dem falde sammen i de sidste 4-5 runder; også fordi, at de allerede har overpræsteret så vildt, at de kan blive tilbøjelige til at hvile på laurbærrene, og stille sig tilfredse med det de allerede har opnået.
Problemet er vel, at Sønderjyske har været gode til at tage de "lette" hjemmesejre, hvorimod de har tabt til FCK, FCM og os. De har nemlig fire "lette" hjemmekampe tilbage mod Esbjerg, Viborg, OB og Randers - og hvis de bare kan vinde tre af de fire kampe, så er de mere eller mindre stukket af, selv hvis de skulle tabe i både Herning og Brøndby.
Især bliver de giftige hvis de kan vinde de to næste kampe hjemme mod Esbjerg og Viborg. Så vil de have fundet 5 i streg og kan køre den hjem på ren selvtillid.
Især bliver de giftige hvis de kan vinde de to næste kampe hjemme mod Esbjerg og Viborg. Så vil de have fundet 5 i streg og kan køre den hjem på ren selvtillid.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Ligesom LeicesterCaliffen skrev:Kunne sagtens se dem falde sammen i de sidste 4-5 runder; også fordi, at de allerede har overpræsteret så vildt, at de kan blive tilbøjelige til at hvile på laurbærrene, og stille sig tilfredse med det de allerede har opnået.
SønderjyskE mangler stadig deres sædvanlige dårlige periode i foråret. Den kunne passende komme nu.
FCM har vel ikke vist mere stabilitet end os.
- FlæskeFrank
-
DenGamleOst
- Miniput

- Favoritspiller: Lionel Messi
MIn største bekymring (midt i glædesrusen) efter Brøndby-kampen, er hvor tydeligt forskellen er på start11'eren og bænken. Med det mener jeg, at vi startede i stærkest mulige opstilling i går, men selv mod et slagent og modløst Brøndby, formåede de tre indskiftere ikke at fortsætte de gode takter. Børsting var skyld i en farlig omstilling pga et boldtab (som KEP så måtte afværge, med gult til følge), og Blåbjerg har altså ikke niveauet (efter min mening) til at gå direkte ind, heller ikke på hans favoritplads centralt. Thrane viser masser af gejst, men fik ikke rigtig lov til at vise noget... syn's nu heller ikke han har grebet chancen de gange han har være på... Kan godt tænke, at nogle de nuværende bliver overhalet af det kuld, der kommer op til sommer...
Så det har intet at gøre med at AaB gjorde Brøndby dårlige igår...? Så er du vel samtidig enig med Randers direktøren I at vores seneste mesterskab var på en billig baggrund?Califfen skrev:Ligeledes er det vel også halvnaivt at tro, at det her var vendepunktet og, at vi nu spiller vi sambabold resten af sæsonen.Yankee skrev:Det her er vel arkeeksemplet på hvor hurtigt stemningen kan vende. For en uge siden havde vi krydset med Randers og folk ville have Søndergaard fyret. Men det viste sig heldigvis at det kryds var et godt fundament og et afsæt til at få stabiliseret situationen.
Lad os lige huske det, næste gang vi er i en hård periode. Det er ikke altid så skidt at tage en 0-0'er hvis man er i en presset situation. Det giver arbejdsro, hvilket trænerstaben, spillerne og ikke mindst vores greenkeeper har udnyttet til fulde frem mod kampen i dag.
Ikke mindst må man sige at en spiller som Kasper Pedersen vokser kamp for kamp i øjeblikket. Jeg har tit været ude efter ham, men han har virkelig fået tanket selvtillid og præsterer på rigtig højt niveau.
Som tidligere nævnt i tråden var sejren nok på en noget billig baggrund. Brøndby var virkelig dårlige og slet ikke indstillet på at nedbryde vores spil.
Lad os se i næste runde, hvor vi møder et ultradefensivt Viborg-hold, som vi traditionelt set har det vanskeligt imod på udebane. Bliver en helt anden kamp, hvor vi slet ikke får rum og tid til at spille som i går.
Vi var sindsygt gode igår - på det topniveau som vi VED AaB besidder. Vi så det i efteråret også i mange kampe. Så det igår var ikke en tilfældighed.
3 point er selvfølgelig ikke meget. Men jeg kan slet ikke se dem falde decideret sammen - dertil er deres hold for stærkt. De har altså spillere, der har præsteret på et stabilt niveau hele turneringen igennem - flere af dem meget rutinerede spillere endda.Califfen skrev: Du har en ringe fantasi
Inden forårssæsonen kunne jeg bestemt se os havne langt foran SønderjyskE - men de har især med en række udebane-sejre vist, at de ikke er påvirket a situationen, og de har en meget klart defineret spillestil og strategi, som altså bare giver rigtig mange point.
Derimod kan jeg snildt se os miste en del point i de resterende kampe - for trods vores opvisning i går, har vi netop ikke vist det, der karakteriserer SønderjyskE: Stabilitet. Allerede i næste runde får vi det vanskeligt mod et Viborg-hold, der kommer med masser af selvtillid, fysik og gejst. De vil rigtig gerne slå os - igen!
Du har faktisk en pointe. Bemærk også, at den mest trafikerede aften på Debatsiden var den 23. juli 2009 - hvor vi tabte 1-3 i Sarajevo. Det var ikke mesterskabet i 2008 og 2014, pokaltitlen i 2014, kvalifikation til Champions League eller Europa Cupen...Califfen skrev:Hallo, det er debatsiden. Der er kun noget at debattere, når det går dårligtHovedet skrev:Vildt, at en hjemmesejr på 3-0 over Brøndby i maj resulterer i en af de korteste kamptråde overhovedet. Enten er vi gået helt døde i et indtil nu trist forår, eller også er mange ude at svinge med rød(/hvide) faner og fadølsbægre.
Jeg så højdepunkterne i DR Sporten, hvoraf det fremgik, at Spalvis var blevet krediteret for lusepustermålet til 2-0. Hvis det er sandt, når han dermed foreløbig 18 scoringer, og det er jo ikke helt tosset at opnå en topscorertitel. Det ville - så vidt jeg husker - være 6. gang i Superligaens historie, at AaB snupper den. Er der nogen, der kan bekræfte, at Spalvis har fået 2 mål krediteret fra Brøndbykampen, for jeg kan ikke finde det andetsteds.
Det er liiige defaitistisk nok at opgive at hente SønderjyskE. Ligesom det ville være for optimistisk at sige, at Brøndby er sat af.
Der er imidlertid ingen tvivl om, at det havde været rart, om vi blot kunnet have nosset os til det ene point mod dem for nylig i Aalborg. Dog synes jeg nu også, at SønderjyskE viser spillemæssige begrænsninger og lige pt. hiver det maximale antal point hjem, deres spil berettiger til. Egentlig virker FCM til at være bedst kørende af de 4 medaljekandidater. Det var en imponerende måde, de kom tilbage på i kampen mod FCK, og der skulle ikke have været drejet ret meget på tilfældighedsknapperne, før de var kommet ud af den kamp med point.
Der er imidlertid ingen tvivl om, at det havde været rart, om vi blot kunnet have nosset os til det ene point mod dem for nylig i Aalborg. Dog synes jeg nu også, at SønderjyskE viser spillemæssige begrænsninger og lige pt. hiver det maximale antal point hjem, deres spil berettiger til. Egentlig virker FCM til at være bedst kørende af de 4 medaljekandidater. Det var en imponerende måde, de kom tilbage på i kampen mod FCK, og der skulle ikke have været drejet ret meget på tilfældighedsknapperne, før de var kommet ud af den kamp med point.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg er ikke som sådan uenig i at Sønderjyske hiver, måske endda i overkanten af, de point hjem som deres spil berettiger til. Men jeg synes at Ståle havde en meget sjov pointe i en artikel jeg så forleden - at hvis man fraregner de 9 point som FCK har tjent i de indbyrdes opgør mellem de to hold, så har Sønderjyske faktisk hentet flere point end FCK i resten af kampene indtil nu. Det er alligevel stof til eftertanke, at Sønderjyske ikke er længere fra at ligge til et mesterskab, end en enkelt sejr og en uafgjort mod FCK. De har haft en helt fantastisk sæson indtil videre.Hovedet skrev:Det er liiige defaitistisk nok at opgive at hente SønderjyskE. Ligesom det ville være for optimistisk at sige, at Brøndby er sat af.
Ja, det er egentlig lidt pudsigt, når man gør det op på den måde. En tilsvarende kontrafaktisk beregning af indbyrdes opgør (1 sejr, 1 uafgjort og 1 nederlag) ville i øvrigt placere Brøndby endda ret klart foran AaB...Jesper Schmidt skrev:Jeg er ikke som sådan uenig i at Sønderjyske hiver, måske endda i overkanten af, de point hjem som deres spil berettiger til. Men jeg synes at Ståle havde en meget sjov pointe i en artikel jeg så forleden - at hvis man fraregner de 9 point som FCK har tjent i de indbyrdes opgør mellem de to hold, så har Sønderjyske faktisk hentet flere point end FCK i resten af kampene indtil nu. Det er alligevel stof til eftertanke, at Sønderjyske ikke er længere fra at ligge til et mesterskab, end en enkelt sejr og en uafgjort mod FCK. De har haft en helt fantastisk sæson indtil videre.Hovedet skrev:Det er liiige defaitistisk nok at opgive at hente SønderjyskE. Ligesom det ville være for optimistisk at sige, at Brøndby er sat af.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Men det scenarie ville jo være fuldstændigt urealistisk nutildags!Hovedet skrev:Ja, det er egentlig lidt pudsigt, når man gør det op på den måde. En tilsvarende kontrafaktisk beregning af indbyrdes opgør (1 sejr, 1 uafgjort og 1 nederlag) ville i øvrigt placere Brøndby endda ret klart foran AaB...Jesper Schmidt skrev:Jeg er ikke som sådan uenig i at Sønderjyske hiver, måske endda i overkanten af, de point hjem som deres spil berettiger til. Men jeg synes at Ståle havde en meget sjov pointe i en artikel jeg så forleden - at hvis man fraregner de 9 point som FCK har tjent i de indbyrdes opgør mellem de to hold, så har Sønderjyske faktisk hentet flere point end FCK i resten af kampene indtil nu. Det er alligevel stof til eftertanke, at Sønderjyske ikke er længere fra at ligge til et mesterskab, end en enkelt sejr og en uafgjort mod FCK. De har haft en helt fantastisk sæson indtil videre.Hovedet skrev:Det er liiige defaitistisk nok at opgive at hente SønderjyskE. Ligesom det ville være for optimistisk at sige, at Brøndby er sat af.
Mere seriøst, så kan man vel sige at forskellen ligger i at Sønderjyske ville være det bedste hold i ligaen, med blot en smule bedre resultater mod deres skrækmodstander, og at Sønderjyske har været virkelig stærke i alle andre kampe, hvilket står lidt i modstrid til FCK's meget sikre føring. Men det er vel heller ikke mange sæsoner at mestrene vinder samtlige kampe over holdet som ligger på 2. pladsen. Man må i den grad sige FCK har kendt deres besøgelsestid i denne sæson, i de allervigtigste kampe.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Telefonnummeret var lige inde og svine KEP efter 10 min, og så hørte man ikke mere til ham...pudsigt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
De tabte vel også med 5-0 i Aalborg og igen med 1-2 på hjemmebane mod AaB, og de skulle have 1½ målmandsdrop til, for at vinde den sidste i Aalborg.Jesper Schmidt skrev:
Mere seriøst, så kan man vel sige at forskellen ligger i at Sønderjyske ville være det bedste hold i ligaen, med blot en smule bedre resultater mod deres skrækmodstander, og at Sønderjyske har været virkelig stærke i alle andre kampe, hvilket står lidt i modstrid til FCK's meget sikre føring. Men det er vel heller ikke mange sæsoner at mestrene vinder samtlige kampe over holdet som ligger på 2. pladsen. Man må i den grad sige FCK har kendt deres besøgelsestid i denne sæson, i de allervigtigste kampe.
De gør lidt det samme som AaB gjorde i 2014. De banker de svagere hold. Så gør det ikke så meget at man taber til de bedste.