Superligaen 2016/17 - grundspil
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Superligaen 2016/17 - grundspil
Det her kan godt blive sæsonen hvor mediernes længe ventede våde drøm bliver genoplivet. Brømby ser skarpe ud og vestegnsklubben er sammen med FCK dem der har imponeret mest her i sæsonstarten.
FCK, Brømby og Herning har et højere niveau, men det må også være som forventet da de har en økonomi som andre klubber kun kan drømme om.
FCK, Brømby og Herning har et højere niveau, men det må også være som forventet da de har en økonomi som andre klubber kun kan drømme om.
Er det noget nyt?frederikshavneren skrev:Det her kan godt blive sæsonen hvor mediernes længe ventede våde drøm bliver genoplivet. Brømby ser skarpe ud og vestegnsklubben er sammen med FCK dem der har imponeret mest her i sæsonstarten.
Brøndby har alle dage haft kæmpe økonomi, og fordi de for en gangs skyld rider på en bølge lige nu, kan vel ikke undre nogen, at onside og resten af København kommer i bukserne af.
Synes godt nok ikke FCM har set skræmmende ud da. Det er da så forkrampet. Og de har kun fysikken at komme med. Grimt hold og grimme fans og alt muligt andet !!
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Jeg kan heller ikke se noget nyt i det. Når sæsonen er slut, vil Vestegnen være 10+ point efter FCK.Kristian skrev:Er det noget nyt?frederikshavneren skrev:Det her kan godt blive sæsonen hvor mediernes længe ventede våde drøm bliver genoplivet. Brømby ser skarpe ud og vestegnsklubben er sammen med FCK dem der har imponeret mest her i sæsonstarten.
Brøndby har alle dage haft kæmpe økonomi, og fordi de for en gangs skyld rider på en bølge lige nu, kan vel ikke undre nogen, at onside og resten af København kommer i bukserne af.
Synes godt nok ikke FCM har set skræmmende ud da. Det er da så forkrampet. Og de har kun fysikken at komme med. Grimt hold og grimme fans og alt muligt andet !!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Brøndby toppede runden og havde 7 udenlandske spillere i startopstillingen og skiftede yderligere to ind.
Selv FCM og FCK kan ikke følge med her, de havde kun 5 udlændige i startopstillingen.
Men et bevis på Brøndbys masterclass-satsning er lykkedes...
Selv FCM og FCK kan ikke følge med her, de havde kun 5 udlændige i startopstillingen.
Men et bevis på Brøndbys masterclass-satsning er lykkedes...
- FlæskeFrank
-
frederikshavneren
- Allstar

Det er en beskrivelse som passer på flertallet af suppe holdene, som for de flestes vedkommende satser benhårdt på fysik, dødbolde og kontraangreb.Kristian skrev:Er det noget nyt?frederikshavneren skrev:Det her kan godt blive sæsonen hvor mediernes længe ventede våde drøm bliver genoplivet. Brømby ser skarpe ud og vestegnsklubben er sammen med FCK dem der har imponeret mest her i sæsonstarten.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu er det dårlig stil at citere sig selv, men for at bringe tråden lidt over i generel termer gør jeg det alligevel.Ingen vil rigtig anerkende vores 11 point, selv mine medfans har travlt med at fortælle, at vi kun har mødt nr. 4, 8, 9, 11 og 14.
AaB har mødt nr. 4, 8, 9, 11 og 14. Randers, OB, Horsens, FCN, og Esbjerg.
Tænk hvis vi havde mødt nr. 5, 9, 12, 13 og 14. FCM, Horsens, SønderjyskE, Silkeborg og Esbjerg .
Brøndby har mødt de andre og har 11 point som os.
Placeringsmæssigt har de mødt noget dårligere hold end os, men alligevel ikke fået flere point.
FCK har mødt nr. 6, 11, 12, 13, 14. FCM, FCN, SønderjyskE, Silkeborg og Esbjerg.
De hold, som topholdene har mødt ligger naturligt i bunden. Og jeg mener ikke, at vores modstandere før sæsonen er væsentlig ringere eller bedre end FCK og BIFs.
Jeg siger ikke, at den er hjemme, men vi skal ikke skamme os.
I øvrigt snakker man om, at Brøndby også skal prøve at møde nogle gode hold inden man blåstempler deres start. Og det skal vi også - første stop Parken på lørdag.
- FlæskeFrank
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hvem er "man"? De danske medier er jo gået amok i en glædesrus over Zornigers mirakelkur til de pisgule. Jublen vil ingen ende tage og der lader til at være bred enighed om at kan man slå Hertha Berlin over 2 kampe har man bestået den allerstørste eksamen. At Hertha ikke er i omdrejninger endnu fordi de tyske hold prioriterer Bundesligaen meget højere end Europa-kampe mod middelmådige hold taler vi ikke højt om...FlæskeFrank skrev:I øvrigt snakker man om, at Brøndby også skal prøve at møde nogle gode hold inden man blåstempler deres start. Og det skal vi også - første stop Parken på lørdag.
Janteloven eksisterer IKKE!
-
FlæskeFrank
- Allstar

Jeg har hørt en ekspert(måske endda to) udtale sig således. Men du har nok ret i, at de nævnte eksperter er bandlyst fra medieverdenen indtil deres rabiate holdninger er kommet under kontrol.Køllen I Møllen skrev:Hvem er "man"?
- FlæskeFrank
-
frederikshavneren
- Allstar

I går aftes blev endnu et par kampe afviklet i en jammerlig kulisse. Samlet set var der ca. 3.600 tilskuere i alt til kampene Farum - Randers og Horsens - Lyngby.
Farum er og bliver aldrig en fodbold by. At oprykkerne Horsens trods en udmærket start kun har 1.600 tilskuere til en hjemmekamp er enormt pinligt, det er ellers en pæn stor by der tilmed har fodbold traditioner. Horsensianerne er åbenbart ligeglad med at 'Den gule fare' er tilbage i det fine selskab efter flere års fravær.
Nøgtern set er det svært at konkludere anderledes end at de danske stadions bygges alt for store ift. efterspørgslen. Det er grotesk at der skal være plads til minimum 10.000 tilskuere i byer som Hobro og Silkeborg, reelt set burde en kapacitet på 4-5.000 desværre være mere end rigeligt for mange Superliga klubber.
Hobro illustrerer det meget godt. Før spillede de på et antikt men alligevel charmerende stadion, selv med relativt få tilskuere så der pænt fyldt ud. Nu har de renoveret stadion med det resultat at charmen er forsvundet, samt at hovedparten af deres kampe nu afvikles i en spøgelseskulisse på et gabende tomt stadion.
Jeg undrer mig engang i mellem over at stationerne vil betale så mange penge for et produkt der i langt de fleste tilfælde afvikles i yderst triste rammer.
Farum er og bliver aldrig en fodbold by. At oprykkerne Horsens trods en udmærket start kun har 1.600 tilskuere til en hjemmekamp er enormt pinligt, det er ellers en pæn stor by der tilmed har fodbold traditioner. Horsensianerne er åbenbart ligeglad med at 'Den gule fare' er tilbage i det fine selskab efter flere års fravær.
Nøgtern set er det svært at konkludere anderledes end at de danske stadions bygges alt for store ift. efterspørgslen. Det er grotesk at der skal være plads til minimum 10.000 tilskuere i byer som Hobro og Silkeborg, reelt set burde en kapacitet på 4-5.000 desværre være mere end rigeligt for mange Superliga klubber.
Hobro illustrerer det meget godt. Før spillede de på et antikt men alligevel charmerende stadion, selv med relativt få tilskuere så der pænt fyldt ud. Nu har de renoveret stadion med det resultat at charmen er forsvundet, samt at hovedparten af deres kampe nu afvikles i en spøgelseskulisse på et gabende tomt stadion.
Jeg undrer mig engang i mellem over at stationerne vil betale så mange penge for et produkt der i langt de fleste tilfælde afvikles i yderst triste rammer.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Er spændt på at høre, hvad det er for nogle fodbold traditioner de har i Horsens?frederikshavneren skrev:I går aftes blev endnu et par kampe afviklet i en jammerlig kulisse. Samlet set var der ca. 3.600 tilskuere i alt til kampene Farum - Randers og Horsens - Lyngby.
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
Farum kommune kan svinge sig op på 40.000 indbyggere. Hvad har Aalborg? 200.000? De har små 2000 tilskuere efter en elendig start på ligaen, vi kan mønstre 6000 til en kamp hvor vi præsenterer "århundredes" køb.frederikshavneren skrev:I går aftes blev endnu et par kampe afviklet i en jammerlig kulisse. Samlet set var der ca. 3.600 tilskuere i alt til kampene Farum - Randers og Horsens - Lyngby.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Du har foer brugt ordet "pinlig" omkring antallet af stadiongaester. Jeg dog indroemme jeg ikke helt forstaar hvad pinligheden i det er. Er det pinligt at den gennemsnittelig farumgenser ikke er til fodbold? Er det pinligt for den gengse Horsensianer at denne hellere tager til Aarhus for at se bold? Vi taler jo ikke om fodboldfans der er for dovne til at tage ud og stoette deres hjerteklub. Vi taler om mennesker og byer der netop ikke har traditioner for topfodbold.frederikshavneren skrev:I går aftes blev endnu et par kampe afviklet i en jammerlig kulisse. Samlet set var der ca. 3.600 tilskuere i alt til kampene Farum - Randers og Horsens - Lyngby.
Derudover, saa er makskapaciteten paa et stadion netop det, max. Det er til for at sikre at f.eks. marginaltilskueren ogsaa kan komme paa stadion og faa en oplevelse til de store kampe ved fulde huse, og dermed maaske blive saesonkortholder. Det handler om udvikling af superligaen. Derfor har DBU sat 10.000 som et minimumskrav. Det er selvfoelgelig muligt at det ikke giver den store mening for klubber som Hobro, og man kunne ogsaa argumentere for at der skulle vaere forskellige krav i forhold til befolkningstaetheden, men det giver fin mening for DBU at haandhaeve en alvorlig standard mht. til kvaliteten af superligaens kamppladser for at hoejne udviklingen. Saa maa Hobro og deres stoetter saa vurdere om de har lyst til at spille superliga eller ej. Samtidig kan klubberne bruge kravet som en trumf i forhold til at presse de lokale kommuner til at stoette fodbolden i byen. Godt for DBU og godt for dansk fodbold.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
Der er så smukt i og omkring Silkeborg. Det kan ingen tage fra dem.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Kan man ikke tvangsnedrykke Silkeborg for at misligeholde deres forpligtelser som superligaklub? Det er dybt urimeligt at de andre klubber skal bruge tid, penge, energi og risikere skader på at spille kampe mod et hold, som ikke har skyggen af ambitioner.
Så er det da bedre med 13 hold og en oversidder i hver runde.
Så er det da bedre med 13 hold og en oversidder i hver runde.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Ligaen er da gået amok. 
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Tjah...dommerne er den velkendte lave standard. Og jeg syntes AaB blev lidt røvrendt af dommeren mod FCK....Provst i Brovst skrev:Ligaen er da gået amok.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Hva' så GF. Bliver det nedrykning eller CL i år?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gamen
Brøndby har så også bare fået en god træner. De har spillet god fodbold siden de skiftede proces-Thomas ud.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Gamen skrev:Brøndby har så også bare fået en god træner. De har spillet god fodbold siden de skiftede proces-Thomas ud.
Helt enig, det sætter lidt en vis Hr. Franks træner evner i et dårligt lys, Alexander Zorniger har jo et skabt et hold der er ikke er nævneværdig stor forskel på hvad Frank ikke kunne få succes med
Men nu behøver de sgu heller ikke at komme for godt igang, jeg har nydt de sidst 10 år uden en Brøndby mesterskab, og det må gerne forsætte mange år endnu !!
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
- NIN
- Allstar

- Kontakt:
Jeg vil give 500,- for at Anders Poulsen vil svare på blot to spørgsmål. Begge med Delany indblandet. Første gang, da han moser i ryggen på Ene uden for feltet og Poulsen dømmer frispark til FCK. Ene gør intet og han (Poulsen) står og kigger på situationen fra to meters af stand. Situatioen nummer 2: Da han omklamrer Risgård i feltet og kaster sig til jorden. Igen frispark til FCK. Det kunne være så interessant, at høre forklaringen på de to frispark.Funky skrev:Tjah...dommerne er den velkendte lave standard. Og jeg syntes AaB blev lidt røvrendt af dommeren mod FCK....Provst i Brovst skrev:Ligaen er da gået amok.