Hold en god tone og lad os få god debat!!
/Debatjuntaen

Jeg tror debatsiden bliver skuffet, hvis det er forventningen.jonas386 skrev:Kan vi evt få oprettet transfertråd til næste vindue? Det kan jo pludselig gå hen og blive helt sjovt med de mange millioner.

Du bliver ved, med dine obligationer - jeg tror også du fremover vil se et AaB, der prioriterer en solid polstring.Yankee skrev:Her ser vi Allan Gaarde i gang med at identificere potentielle sommerindkøb:
Kusk ville helt givet være at regne for én af de to profiler.Gaarde6 skrev:Jeg synes sagtens vi kan nøjes med 2 indkøb. Men det skal satme være profiler og til defensiven!
Men derfor kan jeg stadig væk godt se det fede i at hente kusk tilbage også!
Hver eneste gang vi har været rigtig gode, har vi måtte se et par af vores favoritter blive henvist til bænken.KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.
Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.

Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.
Kunne måske godt være lun på en kantspiller (hej Kusk), idet Meilinger er for langsom og svag i mand-til-mand til at besidde den ene kant. Jeg ville heller ikke have noget imod at vi fik en afløser for Risgård og/eller Würtz - deres bedste dage er langt tilbage i tiden.
Vi er også i en position hvor vi har råd til ikke at gå tilbage til en fuser, og overveje om energien er bedst brugt på dem der stadig ikke ser kampklare ud efter en halvsæson og en opstart, eller om vi skulle kaste den efter nye talenter.Funky skrev:Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.
Det eneste jeg kunne se var en ekstra forsvarsspiller og en ny målmand hvis (forhåbentlig) Larsen smutter til sommer (medmindre der er en anden crazy Kineser klub vi kan lokke ham til)Funky skrev:Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.
Det vil være utroligt tyndt, hvis vi kun spiller på én hest som afløser for hver af vores vigtigste midtbanespillere.9000AaB skrev:Det eneste jeg kunne se var en ekstra forsvarsspiller og en ny målmand hvis (forhåbentlig) Larsen smutter til sommer (medmindre der er en anden crazy Kineser klub vi kan lokke ham til)Funky skrev:Enig. Vi er i en situation hvor vi faktisk er ved at indsluse nogle folk, som burde kunne blive profiler i ligaen. Flores, Sloth - og også Ahlmann, som vi gerne skal have tilbage på niveau.KJ skrev:Bortset fra midterforsvaret har jeg svært ved at se, hvor vi lige skulle investere vores velfortjente Bassogog-penge. Det ville være superærgerligt, hvis Mæhle, Thellufsen, Magnus og Pohl blev sat bag i køen. Og vi har ret beset ikke fået testet Flores og Sloth endnu. De tæller nærmest med som nye spillere.
Ang. Risgård har vi vel allerede et alternativ og det vel Sloth? og er Magnus Christensen ikke under oplæring istedet for Würtz?
Eneste andet skulle være en angriber såfrem Syvsetr skal skiftes ud til vinter da han kun skrev kontrakt i 1 år og Ene nok smutter til sommer.
En polstring vi allerede har så rigeligt. Det mangler vi ikke. Vi kan godt prioritere sportslige investeringer til sommer uden at gå på kompromis med økonomisk polstring.Pastorius skrev: Du bliver ved, med dine obligationer - jeg tror også du fremover vil se et AaB, der prioriterer en solid polstring.

Men AaB er en udviklingsklub. Ingen af os aner det mindste om hvilke spillere, der slår igennem i den kommende sæson.Hanga skrev:
En polstring vi allerede har så rigeligt. Det mangler vi ikke. Vi kan godt prioritere sportslige investeringer til sommer uden at gå på kompromis med økonomisk polstring.
Men du kan godt have ret i, at salget af Basso måske ikke ændrer AaBs planer væsentligt. Det er vel egentlig også det, som Yankee siger med billedet. I mit og mange andres univers, er det bare svært at se idéen i, at vi skal blive ved med at ligge penge i en i forvejen yderst velpolstret kapitalbase, når vores fodboldhold mangler kvalitet.
Men Sloth er bare slet ikke god nok og bliver det heller ikke - tror jeg! Vi kommer til at mangle en hård hund, som Würtz, og dem har vi ikke udviklet selv i klubben i mange år efterhånden. Sloth er og bliver ikke en driftsikker central midtbanespiller. Jeg ser ham pt. som et decideret fejlkøb. Jeg vil langt hellere se f.eks. M. Spelmann eller J. Drachmann i AaB. De viser i det mindste fight og løbestyrke.michael_nagg skrev:Nu skal vi lige redde røven og sikre os den top 6 plads. Og når det er gjort kan vi kigge på hvilke spillere der skal køres i position, og hvem der kan undværes.
Ender vi i top 6 synes jeg vi skal bruge slutspillet til at se om de unge kan stå distancen. MC, sloth og børsten for wurtz/risgård , mæhle skal cementere at det er hans back position.
Og Holger skal oppe sig hvis han skal have en fremtid på holdet. Jeg har ikke helt opgivet ham endnu. Men der skal med stabilitet derned. Som tidligere nævnt, en thelander type kan vi under alle omstændigheder bruge, og for mon skyld væk med Blåbjerg.
Og pohl skal vise at han er fremtidens mand på toppen.
Er der nogen af de nævnte der falder igennem, kan vi se ð om der skal nyt blod ind.
En general til centerforsvaret og evt en keeper. Ellers synes jeg vi skal se om de unge ikke kan klare sig.
Kunne man evt bruge meilinger på midten og hente kusk hjem til kanten. Så synes jeg det ser fornuftigt ud.
Og hvordan ser det ud med ungdomsspillerne. Er dernede åbenlyse talenter som er klar i nærmest fremtid??
Ja - vi er bare nogle, der hellere ville have at AaB var en præstationsklub, der ikke var tilfreds med femtepladser. Jeg tror ikke nogen vil påstå at AaB ikke følger strategien, men derfor kan vi jo godt diskutere om strategien er den rette. Personligt tror jeg vi er ved at udsulte vores egne forretningsmuligheder og tilskueropbakning ved at være et midterhold uden ambitioner eller spændende nyindkøb.Freddie skrev:Men AaB er en udviklingsklub. Ingen af os aner det mindste om hvilke spillere, der slår igennem i den kommende sæson.Hanga skrev:
En polstring vi allerede har så rigeligt. Det mangler vi ikke. Vi kan godt prioritere sportslige investeringer til sommer uden at gå på kompromis med økonomisk polstring.
Men du kan godt have ret i, at salget af Basso måske ikke ændrer AaBs planer væsentligt. Det er vel egentlig også det, som Yankee siger med billedet. I mit og mange andres univers, er det bare svært at se idéen i, at vi skal blive ved med at ligge penge i en i forvejen yderst velpolstret kapitalbase, når vores fodboldhold mangler kvalitet.
Nu kender jeg ikke meget til U19 lige nu, men er der egnede talenter, kommer de naturligvis i betragtning til en kontrakt. Penge er altid gode at have. De giver sikkerhed, og det er godt nok det første der falder mig ind. Dejligt at AaB har opbygget en pengetank.