Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Gaarde6 » 8. maj 2017, 11:23

De Fem skrev:@troelsh

Synes din liste langt hen af vejen ser god ud, men ser ingen grund til at afskibe Meilinger. Selvom han faldt i niveau sammen med resten af truppen så kan han stadig bidrage, selvom han ikke er selvskrevet til en kant. Vil nogen overtage hans kontrakt så fred med det, men ingen grund til at bruge penge på at få ham ud af byen.

AaB bør også højde øje med Esbjergs Jeppe Andersen som en erstatning for Solth. Han er fri til sommer og hans fod klistrer til bolden som man ikke har set det i Aalborg siden greven tog hjem. Der er massere af defensive midtbanespillere i truppen, men blandt de kreative tælles pt kun Risgaard. Skadeshistorikken bekymrer, men nøj hvor ser det godt ud når det kører for ham, selv på et ikke prangende Esbjerg hold.
Meilinger er den første, der skal tages afsked med.
Han kan intet, som beretter ham til at have en dyr lønning i Aalborg. Kan slet ikke se, hvad det er han kan bidrage med som Thellufsen eller Børsting ikke bare kan gå ind og gøre efter. Han er ikke hurtig. Han er ikke gennembruds farlig. Han er ikke fysisk stærk. Kort og godt er han en helt ordinær spiller, som får en høj lønning i AaB sammenhæng. Væk med manden så hurtigt som muligt!

Hvis Gaarde får penge nok til 2 midterforsvare, er Holgerssen nr 2, der skal tages afsked med. Kan ikke bidrage med noget som helst. Han er dog bedre end de 2 andre vi har og vælger Gaarde ikke at hente 2 nye skal Holgerssen blive.

Så skal Sloth selvfølgelig videre i karrieren.

Det samme skal Nikolaj Larsen og Slyvstr.

Enevoldsen ligner også en færdig mand og kan man få penge for Flores, bør han nok også ryge.

Så ved jeg godt folk ikke mener at der kan ske så stor en udskiftning. Men jeg mener faktisk det er det, der skal til for at komme ud af det dødvande, somklubben har sunket dybere og dybere ned i, i de sidste 3 sæsoner.
Med mindre vi gerne vil lave en Esbjerg og tro alt nok skal gå?!

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. maj 2017, 11:38

Vi kan da starte med ham her!

Med nummer 1, Kamiiiiiiil... AaB!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. maj 2017, 11:53

Martino skrev:
Gamen skrev:
Forza skrev:Jeg mener heller ikke vi kan blame Patrick. Han har aldrig været andet end en marginal spiller.
Han har samme antal spilleminutter som Risgård, og flere end Ene målt over de sidste 2 sæsoner. Og var anfører i går - så helt marginalspiller er han vel ikke.
Nej, men det burde han være.
AaB har ofte haft en tynd trup, hvilket en polyvant spiller som Patrick har stor gavn af. Samtidig kan du ikke måle ham overfor andre spillere som har døjet med skader. Faktum er at han ikke har et ligeså højt mandag spillemæssigt som især Risgård men også Ene (med undtagelse af den seneste halvsæson).

Patrick er en marginal spiller i truppen som ganske vist har utrolig mange kampe i benene som AaB'er.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. maj 2017, 11:56

En twitter bruger skrev at følgende var i vores top 5 over lønninger månedligt:

Würtz: 175.000
Flores: 160.000
Risgård: 140.000
Meilinger: 125.000
Sloth: 110.000

Hvor troværdig en kilde han er skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart passer det ret godt til mit indtryk og indsigt i klubben.

Det er således ret skræmmende at 3 ud af vores top 5 lønningsmæssigt er hentet i sommers og alle 3 har floppet. Samtidig er Holgersson helt sikkert også på en af de næste pladser.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 8. maj 2017, 12:00

Forza skrev:
Martino skrev:
Gamen skrev:
Forza skrev:Jeg mener heller ikke vi kan blame Patrick. Han har aldrig været andet end en marginal spiller.
Han har samme antal spilleminutter som Risgård, og flere end Ene målt over de sidste 2 sæsoner. Og var anfører i går - så helt marginalspiller er han vel ikke.
Nej, men det burde han være.
AaB har ofte haft en tynd trup, hvilket en polyvant spiller som Patrick har stor gavn af. Samtidig kan du ikke måle ham overfor andre spillere som har døjet med skader. Faktum er at han ikke har et ligeså højt mandag spillemæssigt som især Risgård men også Ene (med undtagelse af den seneste halvsæson).

Patrick er en marginal spiller i truppen som ganske vist har utrolig mange kampe i benene som AaB'er.
Nu forlod jeg Stadion efter 60 min i går i nedtrykt sindsstemning. Kunne simpelthen ikke klare mere. Men på det tidspunkt havde PK i mine øjne været bedste AaB'er i kampen. Så helt sløj er han da ikke.
Det er godt nok svært at komme med kvalificerede Transferønsker! Hvor skal man starte og hvor skal man slutte?!?
Det jeg er mest bekymret for er om Gaarde magter opgaven der står foran ham. Jeg tror det ikke. And then we are F****d.

Men lad os da starte med at få bygget noget op defensivt. Ny keeper. 2 nye centrale forsvarsspillere (som har klasse). Det er da en start.

Pierre Kanstrup kunne være den ene. Ny keeper + den anden centrale forsvarsspiller har jeg ikke noget bud på.

Når de er på plads....så er der bare 6 andre positioner vi skal styrkes på.....uha.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 8. maj 2017, 12:03

Forza skrev:En twitter bruger skrev at følgende var i vores top 5 over lønninger månedligt:

Hvor troværdig en kilde han er skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart passer det ret godt til mit indtryk og indsigt i klubben.

Det er således ret skræmmende at 3 ud af vores top 5 lønningsmæssigt er hentet i sommers og alle 3 har floppet. Samtidig er Holgersson helt sikkert også på en af de næste pladser.
Jeg ville have troet, at Ene lå i top 5. Men det her viser jo himmelråbende tydeligt, hvor meget den sportslige ledelse har fejlet, og hvor stor en del af skylden for den sportslige deroute der ligger der.

Læg til de tre dyre herrer her Holgersson (som du nævner) og de øvrige fejlcasts i Sylvestr, Ene, Helenius og Blomquist, som (i hvert fald for flere af dem) næppe heller har været i den billige inde.

Det kan da ikke være rigtig, at det er selvsamme sportslige ledelse, som skal formøble Bassogog-millionerne? Og så oven i købet nu, hvor flere års fiasko på transfers gør behovet for kvalitet større end nogensinde.
Fodbold skal ses med hjertet!

seamann

Indlæg af seamann » 8. maj 2017, 12:08

Jeg vil foreslå at Debasidens medlemmer mødes og drager til Hornevej hvor vi begår kollektivt selvmord i protest mod det spillemæssige niveau (og i overensstemmelse med stemningen herinde).

Alternativt kan vi vælge også at se på de lyse sider:

1. Spillet kan ikke blive meget værre, så der er basis for fremgang

2. De unge spillere har fået et år under vesten og må formodes at være bedre i næste sæson

3. Der er penge i skuffen, og det lyder også som om der er villighed til at investere i truppen

4. Der er forår og snart sommer => masser af andre gode steder at drikke øller end på stadion

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. maj 2017, 12:16

AaB 85 95 99 08 skrev:
Forza skrev:En twitter bruger skrev at følgende var i vores top 5 over lønninger månedligt:

Jeg ville have troet, at Ene lå i top 5. Men det her viser jo himmelråbende tydeligt, hvor meget den sportslige ledelse har fejlet, og hvor stor en del af skylden for den sportslige deroute der ligger der.

Læg til de tre dyre herrer her Holgersson (som du nævner) og de øvrige fejlcasts i Sylvestr, Ene, Helenius og Blomquist, som (i hvert fald for flere af dem) næppe heller har været i den billige inde.

Det kan da ikke være rigtig, at det er selvsamme sportslige ledelse, som skal formøble Bassogog-millionerne? Og så oven i købet nu, hvor flere års fiasko på transfers gør behovet for kvalitet større end nogensinde.
Det er sjældent jeg er enig med dig, men jeg sidder med samme bekymringer som dig. Dog er jeg ikke tilbøjelig til at kalde det flere års fiasko med transfers. Jönsson, Helenius og Ene syntes jeg alle 3 så gode ud på papiret. Samtidig var signingen af Bassogog og det efterfølgende salg århundredets handel i AaB.

Det er dog svært at se hvordan det skal vendes rundt i sommerens vindue, der er mangler over hele linjen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. maj 2017, 12:19

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:Synes at det er skræmmende at en spiller som Dennis Flinta ville gå direkte ind i vores start 11, som en profil.
Prøv at sammenlign de to hold i dag.
Der er da flere vi kunne bruge fra Silkeborg end de kunne bruge fra vores hold.
Nej, der er ikke. Hvis vi tror at vores trup bliver bedre af at bytte spillere med SIF, Horsens, AGF eller alle mulige andre hold i den runde tager man fejl. Vores spil er dårligt fordi holdets koncept ikke fungerer, og der skal større stjerner end dem i nævner her, til at kompensere for det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

De Fem
Landshold
Landshold

Indlæg af De Fem » 8. maj 2017, 12:23

Gaarde6 skrev:
De Fem skrev:@troelsh

Synes din liste langt hen af vejen ser god ud, men ser ingen grund til at afskibe Meilinger. Selvom han faldt i niveau sammen med resten af truppen så kan han stadig bidrage, selvom han ikke er selvskrevet til en kant. Vil nogen overtage hans kontrakt så fred med det, men ingen grund til at bruge penge på at få ham ud af byen.

AaB bør også højde øje med Esbjergs Jeppe Andersen som en erstatning for Solth. Han er fri til sommer og hans fod klistrer til bolden som man ikke har set det i Aalborg siden greven tog hjem. Der er massere af defensive midtbanespillere i truppen, men blandt de kreative tælles pt kun Risgaard. Skadeshistorikken bekymrer, men nøj hvor ser det godt ud når det kører for ham, selv på et ikke prangende Esbjerg hold.
Meilinger er den første, der skal tages afsked med.
Han kan intet, som beretter ham til at have en dyr lønning i Aalborg. Kan slet ikke se, hvad det er han kan bidrage med som Thellufsen eller Børsting ikke bare kan gå ind og gøre efter. Han er ikke hurtig. Han er ikke gennembruds farlig. Han er ikke fysisk stærk. Kort og godt er han en helt ordinær spiller, som får en høj lønning i AaB sammenhæng. Væk med manden så hurtigt som muligt!
Du kan jo ikke bare smide en spille ud, med mindre du vil betale kontrakten ud eller finde nogen der vil købe ham eller overtage ham gratis (se Van der Vaart).

Derfor siger jeg, at ja, han er ret ordinær, men jeg vil hellere betalt for en ordinær spiller end at bruge end ordinær spiller end at betalt stort set lige så meget for at sende ham videre eller købe ham ud. Han er jo ikke horribel, men bare en fyldspiller pt. Husker også han startede rigtigt godt, så skulle holdet få løftet niveauet igen, så kan det være han går med op i niveau. Modsat spillere som Enevoldsen og Solth brokker han sig heller ikke over en tur på bænken, hvert fald ikke offentligt.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 8. maj 2017, 12:32

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Martino skrev:Synes at det er skræmmende at en spiller som Dennis Flinta ville gå direkte ind i vores start 11, som en profil.
Nej, der er ikke. Hvis vi tror at vores trup bliver bedre af at bytte spillere med SIF, Horsens, AGF eller alle mulige andre hold i den runde tager man fejl. Vores spil er dårligt fordi holdets koncept ikke fungerer, og der skal større stjerner end dem i nævner her, til at kompensere for det.
Det er det der er min største frygt, og er noget jeg flere gange har pippet om herinde: Er vores spilkoncept for afhængig af nogle "unikke" spillertyper, som er vanskelige at finde, skabe af egen avl og/eller købe ind?

Vi har lidt under Ahlmann mangler tidligere tiders niveau og Dalsgårds salg, så vi har mistet de offensive, hurtige backs der kan lægge maks tryk på modstandernes forsvar. Mæhle gør det ganske godt, og er som den eneste ham der egentlig har gjort det godt.

Vi mangler i dén grad en spillende midterforsvarer, der med ro på kan føre bolden frem, eller spille den rigtigt videre og sætte gang i spillet. Men at have et centerforsvar der skal være hurtig, hovedstøds- og duelstærk, samtidig med en af dem er spillende midterforsvarer, synes vi at være LANGT væk fra. Både i indkøb og i egne talenter.

Derudover har vi mistet enhver form for fart og drive med bolden fra vores kanter, efter først Kusk og siden Thomsen smuttede. For mig at se er dette katastrofalt. De spidskompetencer Thomsen og Kusk hver især havde, gjorde at vores ovennævnte centerforsvarere kunne give bolden til folk der kunne udfordre, og skabe noget. Derudover gav de også i endnu højere grad mulighed for at vores backs kunne komme i overlap, når de trak ind i banen med bolden. Intet at det sker jo idag.

Vi har mistet enhver form for spidskompetencer inden for fart, kreativitet og løb med bolden. Og så tror jeg det er ligemeget om vi har Ibrahimovic, Curth, Pohl eller Sylvestr på toppen, for der kommer intet fra vores kæder bagved, fordi vi har en blandet landhandel af dygtige fodboldspillere, men som ikke byder ind med noget unikt. Ingen fysiske monstre, ingen Bassogog-hurtige folk, ingen med Winsnes eller Greven overblik for bolde frem i banen, eller Kusk og Thomsen-evner med bolden.

Så jeg er ærligt ved at være i tvivl om vores koncept holder, eller om det er for afhængigt af spillertyper som vi simpelthen ikke i høj nok grad kan dyrke selv eller har råd til at hente ind. Så er det måske nemmere at forsøge at kopiere Silkeborg, SønderjyskE, Randers eller Lyngby, hvis spillestile virker til at fungere med en bredere vifte af spillere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. maj 2017, 12:35

Spøg til side - vi har gjort det svært for os selv, og står med et markant ringere udgangspunkt end sidst vi havde denne diskussion.

Jeg vil prøve at bringe nogle navne i spil:

Paulinho, angriber, BK Häcken - kontraktudløb til vinter. Kan måske lokkes - da vi utvivlsomt kan betale ham bedre end Häcken gør. Dygtig angriber, der spillede en formidabel sidste sæson. Han er lynhurtig, god til at drive bolden frem og har en sublim sparketeknik. Kan også spille som 10'er.

Mikkel "Mix" Diskerud, New York City FC (pt. på leje i IFK Göteborg indtil udgangen af august) - Blev godt nok i en anonym spiller-survey i år kaldt for den mest overvurderede spiller i MLS, men jeg mener han har nogle kvaliteter som der kan bruges i AaB. Var rigtig god, både i Rosenborg og Stabæk, og har omkring 35 landskampe for USA. Har et fint drev med bolden, god teknik og en sund arbejdsmentalitet.

Nika Kacharava, FK Rostov (pt. på lån i Ethnikos Achnas, Cypern - georgisk landsholdsspiller, som har leveret en kanonsæson i cypriotisk fodbold, på lån fra Champions League-deltagerne Rostov. 21 år og 1.96 m. høj. Frygteligt uortodoks, og virker ret kluntet, men han kan lave mål. Minder lidt om Onuachu, bortset fra at han ikke er halvt så god med låget.

Thomas Lam, Nottingham Forest - finsk landsholdsspiller. Ude i kulden i Nottingham Forest, hvor han har kontrakt til 2018. Kan spille både i centerforsvaret og på den defensive midtbane. Har en god højde, og skulle være ret god med bolden. I Zwolle var han vant til at være spilførende, og gå med frem (selv som 6'er).

Robert Taylor, RoPS - har et par landskampe for Finland. En mand for fremtiden, der bl.a. kan gøre sig på den offensive midtbane. Er en af de varmeste spillere i ligaen lige nu, og er næppe længe i Rovaniemi. Besidder et godt overblik, og en eminent sparketeknik. Se evt. https://www.youtube.com/watch?v=6YtIPpLy-bg

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. maj 2017, 12:40

Frygah skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Det er det der er min største frygt, og er noget jeg flere gange har pippet om herinde: Er vores spilkoncept for afhængig af nogle "unikke" spillertyper, som er vanskelige at finde, skabe af egen avl og/eller købe ind?

Vi har lidt under Ahlmann mangler tidligere tiders niveau og Dalsgårds salg, så vi har mistet de offensive, hurtige backs der kan lægge maks tryk på modstandernes forsvar. Mæhle gør det ganske godt, og er som den eneste ham der egentlig har gjort det godt.

Vi mangler i dén grad en spillende midterforsvarer, der med ro på kan føre bolden frem, eller spille den rigtigt videre og sætte gang i spillet. Men at have et centerforsvar der skal være hurtig, hovedstøds- og duelstærk, samtidig med en af dem er spillende midterforsvarer, synes vi at være LANGT væk fra. Både i indkøb og i egne talenter.

Derudover har vi mistet enhver form for fart og drive med bolden fra vores kanter, efter først Kusk og siden Thomsen smuttede. For mig at se er dette katastrofalt. De spidskompetencer Thomsen og Kusk hver især havde, gjorde at vores ovennævnte centerforsvarere kunne give bolden til folk der kunne udfordre, og skabe noget. Derudover gav de også i endnu højere grad mulighed for at vores backs kunne komme i overlap, når de trak ind i banen med bolden. Intet at det sker jo idag.

Vi har mistet enhver form for spidskompetencer inden for fart, kreativitet og løb med bolden. Og så tror jeg det er ligemeget om vi har Ibrahimovic, Curth, Pohl eller Sylvestr på toppen, for der kommer intet fra vores kæder bagved, fordi vi har en blandet landhandel af dygtige fodboldspillere, men som ikke byder ind med noget unikt. Ingen fysiske monstre, ingen Bassogog-hurtige folk, ingen med Winsnes eller Greven overblik for bolde frem i banen, eller Kusk og Thomsen-evner med bolden.

Så jeg er ærligt ved at være i tvivl om vores koncept holder, eller om det er for afhængigt af spillertyper som vi simpelthen ikke i høj nok grad kan dyrke selv eller har råd til at hente ind. Så er det måske nemmere at forsøge at kopiere Silkeborg, SønderjyskE, Randers eller Lyngby, hvis spillestile virker til at fungere med en bredere vifte af spillere.
Jeg er fuldstændig enig med dig.

Alle gode hold har nogle store spidskompetencer, om det så gælder hurtighed, driblestyrke, hovedstødsstyrke, et stramt forsvarskoncept. Vi er endt i en situation hvor vi har en del gode spillere men ingen af dem med afgørende spidskompetencer. Ingen hurtige kontra angreb, ingen driblestærke spillere der kan bryde kæderne og ingen stærke pasningsspillere med det store overblik. Og så har jeg ikke en gang nævnt vores rystende usikre forsvar.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. maj 2017, 12:45

Gamen skrev:Jeg vil prøve at bringe nogle navne i spil:
Spændende navne! Hvordan ser du situationen for hhv. Vegard Forren og Emil Bergström? Forren har før været nævnt og Brighton henter jo nok spillere fra en helt anden hylde i sommervinduet. Bergström har jeg længe været forelsket i - men er han urealistisk? Han spiller jo en del på lejeaftalen for Grasshoppers, men det kunne være pivfrækt at nappe både ham og Lucas.

Derudover vil jeg igen nævne D'avila Ba Loua fra Vejle. Han er et kæmpe talent, der uden tvivl har spidskompetencerne til at spille Superliga. Han er en driblestærk udgave af Christian Bassogog, men mangler stadig meget i sin sparketeknik. Der er også Dom Vinicius, der er 1. divisions svar på Poul Onuachu. Brølstærk og glimrende afslutter med begge ben.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. maj 2017, 12:48

Gamen skrev:Spøg til side - vi har gjort det svært for os selv, og står med et markant ringere udgangspunkt end sidst vi havde denne diskussion.

Paulinho, angriber, BK Häcken - kontraktudløb til vinter. Kan måske lokkes - da vi utvivlsomt kan betale ham bedre end Häcken gør. Dygtig angriber, der spillede en formidabel sidste sæson. Han er lynhurtig, god til at drive bolden frem og har en sublim sparketeknik. Kan også spille som 10'er.

Mikkel "Mix" Diskerud, New York City FC (pt. på leje i IFK Göteborg indtil udgangen af august) - Blev godt nok i en anonym spiller-survey i år kaldt for den mest overvurderede spiller i MLS, men jeg mener han har nogle kvaliteter som der kan bruges i AaB. Var rigtig god, både i Rosenborg og Stabæk, og har omkring 35 landskampe for USA. Har et fint drev med bolden, god teknik og en sund arbejdsmentalitet.

Nika Kacharava, FK Rostov (pt. på lån i Ethnikos Achnas, Cypern - georgisk landsholdsspiller, som har leveret en kanonsæson i cypriotisk fodbold, på lån fra Champions League-deltagerne Rostov. 21 år og 1.96 m. høj. Frygteligt uortodoks, og virker ret kluntet, men han kan lave mål. Minder lidt om Onuachu, bortset fra at han ikke er halvt så god med låget.

Thomas Lam, Nottingham Forest - finsk landsholdsspiller. Ude i kulden i Nottingham Forest, hvor han har kontrakt til 2018. Kan spille både i centerforsvaret og på den defensive midtbane. Har en god højde, og skulle være ret god med bolden. I Zwolle var han vant til at være spilførende, og gå med frem (selv som 6'er).

Robert Taylor, RoPS - har et par landskampe for Finland. En mand for fremtiden, der bl.a. kan gøre sig på den offensive midtbane. Er en af de varmeste spillere i ligaen lige nu, og er næppe længe i Rovaniemi. Besidder et godt overblik, og en eminent sparketeknik. Se evt. https://www.youtube.com/watch?v=6YtIPpLy-bg
Send denne liste til Hornevej, tror Gaarde har brug for alt den hjælp han kan få ;)

Gamen

Indlæg af Gamen » 8. maj 2017, 13:02

Yankee skrev:
Spændende navne! Hvordan ser du situationen for hhv. Vegard Forren og Emil Bergström? Forren har før været nævnt og Brighton henter jo nok spillere fra en helt anden hylde i sommervinduet. Bergström har jeg længe været forelsket i - men er han urealistisk? Han spiller jo en del på lejeaftalen for Grasshoppers, men det kunne være pivfrækt at nappe både ham og Lucas.
Bergström kan vi godt glemme - han er fuldstændig urealistisk og regnes som en del af fremtidens forsvarsakse på det svenske landshold sammen med Nilsson-Lindelöf. Er på vej til at stige i graderne på det svenske landshold, og var lige præcis den forsvarsspiller i Djurgården som vi selv drømmer om at opfostre. Kompromisløs, fantastisk markeringsspiller, god med låget og en udpræget ledertype, der hurtigt erhvervede sig anførerbindet. Han foretog et forkert skifte til Rusland på et tidspunkt hvor han havde andre og bedre muligheder, men var måske inspireret af den succes andre nordiske spillere som Granqvist og Erik "Panzer" Hagen opnåede qua skifte til den russiske liga.
Det har slået fejl, og mon ikke han skifter engang til vinter. Han er en ekstremt spændende spiller, der kunne passe godt ind i italiensk eller tysk fodbold.

Forren er jo på en korttids-kontrakt i Brighton og får nok ikke forlænget, men vil formodentlig blive opsnappet af en anden Championship-klub.

Hvis man skulle gå efter en lidt fræk spiller til centerforsvaret, kunne man måske overveje en type som Marko Simic, der kun har kontrakt sæsonen ud i Rostov. Han er også sådan en spiller man næppe bare lige får, har CL-kampe under bæltet for BATE Borisov og et par gode sæsoner bag sig i Tyrkiet. Spillede ikke særlig meget senest i Israel, og har option på endnu et år i Rostov hvis begge parter vil. Har fået 4 kampe i centerforsvaret siden nytår, og holdet har spillet til nul alle gangene. Virkelig god spiller, der også kan lave mål!

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 8. maj 2017, 13:07

Der er nu hvor stormen er på sit højeste at Gaarde skal vise sig som den rette sportsdirektør og sejle skibet sikkert i havn. Det er eksamenstid. Ind med et par solide forstærkninger, så de unge med nu en sæson i bagagen tør tænke offensivt og kan forløse sig.

Som Gaarde selv sagde i ripodsten, vi kan først bedømme ham når hans indkøb har forladt klubben igen. Indtil videre er det:

Blomqvist lol
Helenius lol
Jønnson ok
Raitalla lol

Så man må sige han allerede er bagud på point.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 8. maj 2017, 13:09

Yankee skrev:
Gamen skrev:Jeg vil prøve at bringe nogle navne i spil:

Derudover vil jeg igen nævne D'avila Ba Loua fra Vejle. Han er et kæmpe talent, der uden tvivl har spidskompetencerne til at spille Superliga. Han er en driblestærk udgave af Christian Bassogog, men mangler stadig meget i sin sparketeknik. Der er også Dom Vinicius, der er 1. divisions svar på Poul Onuachu. Brølstærk og glimrende afslutter med begge ben.
Forren kan vi godt glemme alt om. Han ville uden tvivl pynte på vores hold, men vi kan ikke honorere Forrens lønkrav og derudover tror jeg ikke at han vil til en dansk klub som med stor sandsynlighed ikke engang skal spille europæisk.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 8. maj 2017, 13:12

Gamen skrev:Spøg til side - vi har gjort det svært for os selv, og står med et markant ringere udgangspunkt end sidst vi havde denne diskussion.

For gammel i min verden. Skal bruge et år til at vænne sig til det hele, og så er han 32.

Spændende CV, passende alder

Tror ikke en fuldstændig statisk angriber er svaret

Spændende CV, god alder. Vi skal have en rutineret CB der kan gøre makkeren bedre

Sikke et spark! Han ser spændende ud

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 8. maj 2017, 13:17

Gamen skrev:
Yankee skrev:
Bergström kan vi godt glemme - han er fuldstændig urealistisk og regnes som en del af fremtidens forsvarsakse på det svenske landshold sammen med Nilsson-Lindelöf. Er på vej til at stige i graderne på det svenske landshold, og var lige præcis den forsvarsspiller i Djurgården som vi selv drømmer om at opfostre. Kompromisløs, fantastisk markeringsspiller, god med låget og en udpræget ledertype, der hurtigt erhvervede sig anførerbindet. Han foretog et forkert skifte til Rusland på et tidspunkt hvor han havde andre og bedre muligheder, men var måske inspireret af den succes andre nordiske spillere som Granqvist og Erik "Panzer" Hagen opnåede qua skifte til den russiske liga.
Det har slået fejl, og mon ikke han skifter engang til vinter. Han er en ekstremt spændende spiller, der kunne passe godt ind i italiensk eller tysk fodbold.

Forren er jo på en korttids-kontrakt i Brighton og får nok ikke forlænget, men vil formodentlig blive opsnappet af en anden Championship-klub.
Helt enig med Bergström - den er nok for tricky. Vi skulle have været der, da han slog fejl i Rubin, for han er en fantastisk spiller. Jeg håber faktisk lidt at FCK henter ham bare for at få lov at se ham i Superligaen.

Vedrørende Forren er det efter min mening netop sådan en type, hvor vi skulle strække os og tilbyde ham en kæmpe 3-årig kontrakt med en fair klausul. Vi har ikke brug for endnu 5 spillere til 100.000 om måneden, men 2-3 spillere til 2-300.000 om måneden, efter min mening. Jeg håber virkelig AaB kigger på lønstrukturen og prøver at løfte barren for hvad vi kan få ind. Det vil også passe rigtig godt med vores talentstrategi at vi henter færre, men bedre spillere udefra.

Låst