BoT skrev:
Helt bestemt. Vi kan snildt risikere at ryge ud til Fredericia i aften. Pokalkampe ER uforudsigelige. Og jeg har på ingen måde sagt, at vi er favoritter til at vinde pokalen. Men vi har en chance for at gøre det - i modsætning til sammenlignelige hold som OB, AGF og FCN. Lad os da glæde os lidt over det.
Jamen jeg bliver da bestemt ikke sur, hvis det skulle gå os godt, og jeg foretrækker bestemt vores situation for OB's, AGF's etc. Det er ikke det.
Det jeg opponerer imod er ikke så meget resultaterne. Det er lidt den samme diskussion jeg har med forældrene for det U14-baskethold jeg træner.
Der kommer mange kommentarer som "det var godt vi vandt" eller "det var ærgerligt vi ikke vandt". På trods af jeg egentlig er konkurrencemenneske og hader at tabe (da jeg selv spillede basket, begyndte humøret først at normalisere sig om torsdagen, hvis vi havde tabt i weekenden), så er det slet ikke i min bevidsthed når kampen er slut. De ting der interesserer mig ift holdets præstation er:
1) Gjorde vi de rigtige ting. (altså satte vi spillet op som vi havde aftalt)
2) Fandt vi gode løsninger når modstanderen forhindrede det spil vi helst ville spille. (bruger vi de ting vi går og træner til hverdag).
3) Havde de enkelte spillere en succesoplevelse (vi har så få spillere på en årgang at vi er afhængige af at alle synes det er sjovt at være med, og har følelsen af at de bidrager med noget, hvis vi også skal have et godt hold de kommende sæsoner).
Nogle gange kan jeg svare ja til alle tre ting og vi taber alligevel. Andre gange modsat. Men i en lille sport som basket, er det svært at konkurrere mod klubber der nøjes med bruge de 25% bedste spillere i en årgang, hvor jeg har hele årgangen på banen. På trods af at vores bedste spillere er mindst lige så godt som deres bedste.
I forhold til AaB er pointen den, at vi ikke kan svare positivt på ret mange af de procesmål vi kunne tænkes at stille op. Ganske få af vores spillere præsterer på et niveau lever op til vores (og deres egne, vil jeg tro) forventninger. Kun i meget få af vores kampe er vi i stand til at spille som vi gerne vil - uden at det koster på et andet sted i hvert fald. Vi spiller ikke underholdene. Vi har ikke et tydeligt koncept der virker.
Så kan det godt være at vores resultater ikke er helt forfærdelige, men jeg tror ikke på det er holdbart, når vi ikke har bedre styr over vores fundament.