Solgte vi en spiller til Kina for rekord beløb......altså bare som et fra hoften eksempel....Men kan også nævne alle AaB spillere lige nu, da alle er.på et tidspunkt blevet fundet ALT for let for nogle typer af debattører....og hvis man prøver at skrive om lidt potentiale...wow...Men mest af alle er Fossum og MC jo havlet til jorden....og lige nu er de nok de 2 sikreste kort med Lucas på holdkortet...Men hvad ved vores uduelige trænerteam...Yankee skrev: ↑5. dec 2019, 21:20Du kan jo komme med et eksempel, så skal jeg svare.raekkeettre skrev: ↑5. dec 2019, 18:27Hvad hedder den disciplin hvor man skriger, at en spiller slet ikke er dygtig nok til AaB og alle der synes det forstår ikke fodbold, hvor så at spilleren bryder igennem og bliver god?Yankee skrev: ↑5. dec 2019, 17:01Det er en klassisk debatside-disciplin at helt igennem middelmådige spillere skriges op til det helt store håb uden nogensinde at have vist noget som helst. Du kan nok stadig finde folk herinde, der mener at Gilli Sørensen, Robert Kakeeto, Andreas Bruhn og ikke mindst Edison Flores var lige på nippet til det helt store gennembrud i AaB-trøjen.![]()
Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK 01/12/19 klokken 18:00
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Nej, du udtrykker dig egentlig klart nok. Det er mere det lave ambitionsniveau, jeg ikke forstår.jonas386 skrev: ↑5. dec 2019, 15:37Synes du jeg udtrykker mig uklart? Som trupspiller er han fin, og klart at foretrække over så meget andet. Såsom en opstilling med Lucas på toppen, eller hvad vi ender i af nødløsninger.Gnu skrev: ↑5. dec 2019, 13:32Jeg skal lige forstå det: Det, du foreslår, er, at hente Jannik Pohl tilbage til AaB, hvor han allerede har fejlet én gang? Efter at han har fejlet i Groningen. Og efter at han på ingen måde har brændt banen af for Horsens. Det er simpelthen en spiller med den historik, du gerne ser i AaB?
19/20: 8 kampe, 0 mål
18/19: 14 kampe, 2 mål
17/18: 36 kampe, 9 mål - 3 af dem på straffe
16/17: 22 kampe, 2 mål
Umiddelbart er han også mere relevant end eksempelvis Klitten, der ikke har samme indstilling til nærkampe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det må du gerne kalde det. Men vi har en trup hvor der skal indgå 22-25 spillere, og nogle vil selvfølgelig være tættere på holdkortet end andre. Som billig back-up til offensiven, og som en spiller der kan nogle andre ting end vores øvrige offensive folk, så synes jeg Pohl kan være en fin løsning. Han skal ikke hentes som fast mand, men som en taktisk mulighed der kan give os nogle andre muligheder som kampbilledet ændrer sig. Jeg synes det er et af vores store problemer, at vi dårligt har noget offensivt at skyde med fra bænken, og hvis det er, så er det nærmest altid 1-til-1 udskiftninger, eller nødløsninger med Thelander eller Abildgaard i angrebet.Gnu skrev: ↑6. dec 2019, 08:53Nej, du udtrykker dig egentlig klart nok. Det er mere det lave ambitionsniveau, jeg ikke forstår.jonas386 skrev: ↑5. dec 2019, 15:37Synes du jeg udtrykker mig uklart? Som trupspiller er han fin, og klart at foretrække over så meget andet. Såsom en opstilling med Lucas på toppen, eller hvad vi ender i af nødløsninger.Gnu skrev: ↑5. dec 2019, 13:32Jeg skal lige forstå det: Det, du foreslår, er, at hente Jannik Pohl tilbage til AaB, hvor han allerede har fejlet én gang? Efter at han har fejlet i Groningen. Og efter at han på ingen måde har brændt banen af for Horsens. Det er simpelthen en spiller med den historik, du gerne ser i AaB?
19/20: 8 kampe, 0 mål
18/19: 14 kampe, 2 mål
17/18: 36 kampe, 9 mål - 3 af dem på straffe
16/17: 22 kampe, 2 mål
Umiddelbart er han også mere relevant end eksempelvis Klitten, der ikke har samme indstilling til nærkampe.
I de situationer, plus de kampe hvor vi har haft Lucas alene på toppen, er det min påstand at vi kunne drage større nytte af Pohls evner i front. I starten af sæsonen, hvor vi brugte Kaufmann på kanten og Van Weert på top (før Fossum kom til hvis jeg husker rigtigt), havde jeg også hellere set Pohl som alternativ til Kaufmann.
Hvis vi spørger pænt er Groningen vel klar til at give ham væk gratis, og hans løn kan ikke forventes at være i den høje ende.
Selvfølgelig ville det optimale være at finde en spiller på et højere niveau end Pohl - personligt havde jeg gerne set ham Thorsteinsson som GF' hentede i Vensyssel. Men vi har ikke uendelige midler, og ud fra det jeg mener vi mangler og vores økonomiske såvel som trupmæssige situation, så ser jeg Pohl som en oplagt billig løsning, der nemt vil kunne integreres i truppen.
Hvis man ser bort fra hans afslutninger, så er Pohl en stærk offensivspiller. Han går efter ALLE bolde, og kommer ofte først på den. I sæsonen inden han røg til Holland frembragte han ene mand en række straffespark, fordi han kom først på umulige bolde, og fangede keeperen totalt ude af position. Det kan Pohl fordi han er ærgerrig som Børsting og hurtig som Dalsgaard. Man kan sige meget om Pohl, men han er trods alt ikke en medgangsspiller. Selv på dage hvor det ikke kører er han opsøgende, kommer til chancer, og skaber plads til medspillerne. Det er altså mere end man kan sige om nogen af vores nuværende kanter (set bort fra Børsting, hvis han tæller som sådan).
Et alternativ er Godsway Donyoh, som også har været nævnt herinde. Det kunne også være en løsning, men han er nok betydeligt dyrere, og jeg ved slet ikke om han er interesseret i AaB.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.