5) Og fordi de ofte kan tilføre bedre spillere end dem de har på holdet eller i fødekæden, som gør at de præsterer bedre på banen end konkurrenterne.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 10:581: Fordi de kan.
2: Fordi de med indkøb af de bedste spillere fastholder deres egen position i toppen af fødekæden
3: Fordi der er kæmpe prestige og omsætning i at indkøbe dyre duper-stjerner.
4: Fordi nogle af dem fejlagtigt tror, at det er den bedste vej til succes.
Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg kender ikke meget til Stabæk, udover at de havde et par fine sæsoner i midten af 00'erne. Jeg kan se at Inge har fået dem rykket ned (og op igen) en enkelt gang, og foruden en bronzemedalje i 2015 er en 8. plads sidste sæson deres bedste resultat siden 2010. I samme periode har de spillet 4 omgange Europa, hvor de er røget ud til Valencia, og hold fra store fodboldnationer som Hviderusland, Wales og Finland. 3 hold jeg vil skyde på at mindre end en håndfuld herinde har hørt om før.
Der er positivt med det bedre træningsmiljø, hvis det skulle lykkedes, men jeg er noget spændt på hvor Inge kigger hen når/hvis eksempelvis Mathias Roos, Patrick Olsen, Fossum eller Lucas bliver solgt. Henter vi beviselig kvalitet med skandinavisk baggrund, eller fortsættes der med de obskure udlændinge, 'gennemscoutet' i et eller andet data program? Jeg tror simpelthen ikke på, at hans fejlrate skulle elimineres bare fordi han har lidt mere data-analyse til rådighed. Jeg vil gerne se en kort liste over hans større salg siden 2010, for jeg kan kun finde Diomande (nu Hull) og Birger Meling der begge er blevet solgt for 10-15 millioner, men der må være nogle flere eksempler som jeg har overset. Eksempelvis Franck Boli, men ham kan jeg ikke finde en pris på.
Jo mere jeg læser om Inge, jo mere bekymret bliver jeg for om han er den rigtige mand, og om han overhovedet duer til et hold der gerne vil udfordre, og ikke bare være med. Jaja bedre træningskultur, og det er da fint, men der skal også nogle resultater til, og den fede attitude passer bare dårligt med at man ryger ud til et hold fra Wales i første kval runde til Europa League. Det er rimeligt sløje resultater han har præsteret i min optik.
Jeg ved ikke hvorfor Stabæk ikke skulle kunne være i den bedste række, nu hvor de har været mere eller mindre fast indslag de sidste 25 år. Vi havde nok set noget lignende herhjemme, hvis vi også havde 16
Der er positivt med det bedre træningsmiljø, hvis det skulle lykkedes, men jeg er noget spændt på hvor Inge kigger hen når/hvis eksempelvis Mathias Roos, Patrick Olsen, Fossum eller Lucas bliver solgt. Henter vi beviselig kvalitet med skandinavisk baggrund, eller fortsættes der med de obskure udlændinge, 'gennemscoutet' i et eller andet data program? Jeg tror simpelthen ikke på, at hans fejlrate skulle elimineres bare fordi han har lidt mere data-analyse til rådighed. Jeg vil gerne se en kort liste over hans større salg siden 2010, for jeg kan kun finde Diomande (nu Hull) og Birger Meling der begge er blevet solgt for 10-15 millioner, men der må være nogle flere eksempler som jeg har overset. Eksempelvis Franck Boli, men ham kan jeg ikke finde en pris på.
Jo mere jeg læser om Inge, jo mere bekymret bliver jeg for om han er den rigtige mand, og om han overhovedet duer til et hold der gerne vil udfordre, og ikke bare være med. Jaja bedre træningskultur, og det er da fint, men der skal også nogle resultater til, og den fede attitude passer bare dårligt med at man ryger ud til et hold fra Wales i første kval runde til Europa League. Det er rimeligt sløje resultater han har præsteret i min optik.
Jeg ved ikke hvorfor Stabæk ikke skulle kunne være i den bedste række, nu hvor de har været mere eller mindre fast indslag de sidste 25 år. Vi havde nok set noget lignende herhjemme, hvis vi også havde 16
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Og det har vi heller ikke. Eller rettere lige nu har klubben ikke vurderet vi havde talenter fra eget akademi der kan udfylde pladserne. Derfor henter vi talent udefra. Fornemmer lidt du mener quickfix er et negativt ord, men jeg ser ikke andet fix. Skulle vi risikere at ryge ned i bunden fordi vi ikke har nok dygtige spillere? Nej vel. Vi kan ikke bare sidde og vente fem år på at akademiet laver en højre back f.eks. Det her er tilmed spillere man specifikt har scoutet til roller i vores system så derfor er det ret malplaceret at tale det ned til et quickfix. Vi får tiltrængt konkurrence i truppen og et par stykker af dem må også forventes at kunne gøre sig gældende i sæson et.FIDEL skrev:Fordi de ikke har tid til at vente på, at deres talenter slår igennem. Quick fix-strategier, der skal behage en rig ejer og utålmodige fans.
Derudover er der jo også en langsigtet tænkning i, at de her gutter har en alder der gør dem salgbare hvis de når deres potentiale. Omvendt er det jo ikke sådan vi bare har fyldt en startopstilling op med øst og vest. Vi har stadig en solid stamme på holdet.
Lavede man kun indkøb uden en tanke bag kunne jeg forstå man angreb den langsigtede plan, men man er jo netop i gang med at modernisere hele akademiet netop så vi kan lave flere gode spillere selv.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Det er ikke fejlagtigt. Nævn mig en eneste klub for kontinuert skaber succes og gode resultater uden store transfers.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 10:581: Fordi de kan.
2: Fordi de med indkøb af de bedste spillere fastholder deres egen position i toppen af fødekæden
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er vel i kontrast til det anførte postulat - at det er bedre at gøre egne bedre end at købe bedre.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:025) Og fordi de ofte kan tilføre bedre spillere end dem de har på holdet eller i fødekæden, som gør at de præsterer bedre på banen end konkurrenterne.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 10:581: Fordi de kan.
Det er noget ævle-bævle, jonas.jonas386 skrev: ↑14. aug 2020, 11:02Jo mere jeg læser om Inge, jo mere bekymret bliver jeg for om han er den rigtige mand, og om han overhovedet duer til et hold der gerne vil udfordre, og ikke bare være med. Jaja bedre træningskultur, og det er da fint, men der skal også nogle resultater til, og den fede attitude passer bare dårligt med at man ryger ud til et hold fra Wales i første kval runde til Europa League. Det er rimeligt sløje resultater han har præsteret i min optik.
Stabæk har haft så dårlig økonomi i perioder, siden klubbens store støtte Ulrichsen trak sig ud i 09, og måtte derfor slå kursen om.
AaB er også røget ud til elendige hold fra Georgien og Bosnien, det siger ikke så meget.
Fordi Stabæk er en lille klub, der nok bedst kan sammenlignes med Lyngby.
Men det lader ikke rigtig til at der er meget ræson i dine indlæg - du har en kurs som du ikke rigtig slår væk fra. Jeg synes ellers der er rigeligt med gode argumenter i debatten.
Jeg har svært ved at tro på, at Liverpool, Manchester City, Barcelona, Real Madrid, Atletico Madrid, uzw skulle kunne gøre det bedre ved at droppe at indkøbe nye spillere. Det er vel det, du siger.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 10:581: Fordi de kan.
Billigere, ja. Men ikke bedre.
Min kommentar om quick fixes er jo ikke møntet på AaB. Jeg er sgu vild med det "nye AaB"!!!Jakobsen skrev: ↑14. aug 2020, 11:07Og det har vi heller ikke. Eller rettere lige nu har klubben ikke vurderet vi havde talenter fra eget akademi der kan udfylde pladserne. Derfor henter vi talent udefra. Fornemmer lidt du mener quickfix er et negativt ord, men jeg ser ikke andet fix. Skulle vi risikere at ryge ned i bunden fordi vi ikke har nok dygtige spillere? Nej vel. Vi kan ikke bare sidde og vente fem år på at akademiet laver en højre back f.eks. Det her er tilmed spillere man specifikt har scoutet til roller i vores system så derfor er det ret malplaceret at tale det ned til et quickfix. Vi får tiltrængt konkurrence i truppen og et par stykker af dem må også forventes at kunne gøre sig gældende i sæson et.FIDEL skrev:Fordi de ikke har tid til at vente på, at deres talenter slår igennem. Quick fix-strategier, der skal behage en rig ejer og utålmodige fans.
Derudover er der jo også en langsigtet tænkning i, at de her gutter har en alder der gør dem salgbare hvis de når deres potentiale. Omvendt er det jo ikke sådan vi bare har fyldt en startopstilling op med øst og vest. Vi har stadig en solid stamme på holdet.
Lavede man kun indkøb uden en tanke bag kunne jeg forstå man angreb den langsigtede plan, men man er jo netop i gang med at modernisere hele akademiet netop så vi kan lave flere gode spillere selv.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, vi har da haft vores del af sløje europa præstationer de sidste 10 år, men der er heller ingen der kalder Gaarde for 'Troldmanden fra Grindsted'. Tværtimod er de fleste herinde vel rimeligt enige om, at han slet ikke var dygtig nok til det job han nok besad et par sæsoner for længe.Julgranen skrev: ↑14. aug 2020, 11:13
Det er noget ævle-bævle, jonas.
Stabæk har haft så dårlig økonomi i perioder, siden klubbens store støtte Ulrichsen trak sig ud i 09, og måtte derfor slå kursen om.
AaB er også røget ud til elendige hold fra Georgien og Bosnien, det siger ikke så meget.
Men det lader ikke rigtig til at der er meget ræson i dine indlæg - du har en kurs som du ikke rigtig slår væk fra. Jeg synes ellers der er rigeligt med gode argumenter i debatten.
Sammenligningen med Lyngby er fin, men Lyngby er da også et hold jeg ville forvente var en del af den bedste række, hvis der blev udvidet til 16 hold.
Jeg slår hellere end gerne væk fra 'kursen', når der er flere beviser for at Inge har valgt den rigtige vej, og rent faktisk har fundet en gruppe af spillere der kan løfte holdet. Jeg forstår dog ikke benovelsen over en række u-spillere der ikke kunne komme igennem nåleøjet i egne klubber, og som vi næppe har kunne se live på den her side af nytår. Under 'normale' omstændigheder ville man have haft den type spillere på prøvetræning først, for at se hvordan de passer ind på holdet, for det kan man altså ikke vurdere gennem video og data fra den serbiske u19 liga. Vi havde Valgeir på prøvetræning, han imponerede, fik store roser og har siden gjort det flot i islandsk fodbold på seniorniveau. Men istedet går vi åbenbart efter en fyr fra Paraguay, som Inge engang har set til en ungdomsturnering, og som lige er blevet vraget til juves Primavera mandskab.
Jeg vil så gerne tage fejl, men jeg tror bare ikke rigtigt på et AaB hold der henter 5-7 spillere om året, og hvor hver 10. måske er noget der minder om succes.
Har du et overblik over Inges største transfers? Evt top-3 eller 5. For det er vel også noget han skal bedømmes på, og et kriterium Bælum lagde vægt på. Jeg har dog ikke været i stand til at finde det store udover allerede nævnte Meling og Diomande.
- Buzz Killington
- Allstar

Hvorfor skulle man dog ikke kunne scoute tilfredsstillende på video?jonas386 skrev: ↑14. aug 2020, 11:31Ja, vi har da haft vores del af sløje europa præstationer de sidste 10 år, men der er heller ingen der kalder Gaarde for 'Troldmanden fra Grindsted'. Tværtimod er de fleste herinde vel rimeligt enige om, at han slet ikke var dygtig nok til det job han nok besad et par sæsoner for længe.Julgranen skrev: ↑14. aug 2020, 11:13
Sammenligningen med Lyngby er fin, men Lyngby er da også et hold jeg ville forvente var en del af den bedste række, hvis der blev udvidet til 16 hold.
Jeg slår hellere end gerne væk fra 'kursen', når der er flere beviser for at Inge har valgt den rigtige vej, og rent faktisk har fundet en gruppe af spillere der kan løfte holdet. Jeg forstår dog ikke benovelsen over en række u-spillere der ikke kunne komme igennem nåleøjet i egne klubber, og som vi næppe har kunne se live på den her side af nytår. Under 'normale' omstændigheder ville man have haft den type spillere på prøvetræning først, for at se hvordan de passer ind på holdet, for det kan man altså ikke vurdere gennem video og data fra den serbiske u19 liga. Vi havde Valgeir på prøvetræning, han imponerede, fik store roser og har siden gjort det flot i islandsk fodbold på seniorniveau. Men istedet går vi åbenbart efter en fyr fra Paraguay, som Inge engang har set til en ungdomsturnering, og som lige er blevet vraget til juves Primavera mandskab.
Jeg vil så gerne tage fejl, men jeg tror bare ikke rigtigt på et AaB hold der henter 5-7 spillere om året, og hvor hver 10. måske er noget der minder om succes.
Har du et overblik over Inges største transfers? Evt top-3 eller 5. For det er vel også noget han skal bedømmes på, og et kriterium Bælum lagde vægt på. Jeg har dog ikke været i stand til at finde det store udover allerede nævnte Meling og Diomande.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Min pointe er jo netop, at det simpelthen er for svært og dyrt at købe sig til succes - næsten uagtet, hvilket niveau man befinder sig på. Staale har flere gange udtalt, at det er svært for FCK at forstærke sig, simpelthen fordi, de spillere, der vil kunne forstærke FCK's trup er for dyre og for eftertragtede. Det samme åbenbart med Inges Stabæk - og det samme med os. Skal vi hente spillere, der kan forstærke os med det samme, skal vi jo op i Lucas/Okore/Fossum/Rinne-klassen, og de er jo både meget dyre og meget eftertragtede.Julgranen skrev: ↑14. aug 2020, 10:27Jeg tror man skal skille skidt og kanel her. Der hvor Inge i de senere sæsoner i Stabæk fejlede lidt var, at de etablerede spillere klubben hentede ind (oftest for mindre beløb) ikke var gode nok.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 08:54Baseret på hændelserne under Inge, tyder det helt klart på, at han - måske baseret på sin ofte fejlslagne erfaring med at købe mange spillere til Stabæk - har valgt en anden tilgang til at hæve niveauet i AaB. Han har måske set, at vores største problem har været, at vores spillere ikke kontinuerligt har leveret på deres topniveau i kamp, og det forsøger han selvfølgelig at ændre på.
Når han bliver kaldt Troldmanden fra Søgne, så hænger det sammen med flere ting:
- Evnen til at skabe et hyperattraktivt talentmiljø, fra et niveau hvor klubben havde fået skudt deres drømme og ambitioner ned. Man havde arbejdet på Telenor Arena i et utal af år. Spillede Champions League kval. mod FCK der året inden Inge kom til. Fra 2010 og et par år frem var det en klub i store problemer - uden mål og retning - indtil man lancerede idéen om at fremtidens førstehold skulle baseres på akademi-spillere, og gik benhårdt efter at erobre terræn. Siden da har man fået ry for at have et fremragende udviklingsmiljø for unge spillere.
- Små ressourcer, en uattraktiv hjemmebane og en klubstrategi der skulle retænkes.
- At han ret naturstridigt har holdt dem i den bedste række - to gange har de været millimeter fra at rykke ned. Men klubbens størrelse, opbakning, økonomi osv. tilsiger ikke, at de burde ligge i den bedste række.
I AaB har han andre midler, bedre spillermateriale osv. En vigtig pointe er også beskrivelsen af ham, som klublegende Ingebrigt Steen Jensen kom med:Jeg tror ikke man skal undervurdere det, at have en sportsdirektør som står fuldt ud på mål for sine beslutninger, er åben omkring hvad der kan og skal ændres osv.Vi mister også en «hard man». I Stabæk er det mange «soft men», inkludert meg selv, men Inge André Olsen er en «hard man». Inge står i stormen og rister det av seg.
Til sammenligning var Allan Gaarde en gang varm luft. Til sidst stoppede folk med at tage ham alvorligt.
Grundlæggende er vi jo enige, lyder det til.
Fordi man ser et redigeret udsnit af virkeligheden. Hold og resultater bliver ikke skabt på highlights, faktisk snarere tværtimod. Den allerstørste forskel på gode fodboldspillere og stjerner er mentalitet og hvordan de håndterer modgang - den slags får man sjældent et indtryk af på video.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:33
Hvorfor skulle man dog ikke kunne scoute tilfredsstillende på video?
Video og stats er et fint supplement til de informationen man er nødt til at have for at kunne være nogenlunde sikker på en ny spiller vil kunne udfylde den rolle han er tiltænkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Fordi det typisk er highlights designet til at spilleren skal se så godt ud som muligt. Du kan ikke se på video hvordan spilleren reagerer i pressede situationer, eller hvordan spilleren kommer tilbage i kampen efter en dårlig start.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:33
Var det ikke dig selv der nævnte det med at tempoet er sat op i mange agent-videoer?
Der er mange ting såsom generel bevægelse på banen, kommunikation med øvrige spillere osv. du bare ikke får med. I en videopakke kan du sagtens finde en defensiv midt der er dygtig på bolden og svær at komme forbi. Når man så ser spilleren live, så er placeringsevnen helt til rotterne, eller attituden i modgang halter eller hvad det nu kan være. Ricardo Quaresma er vel et af de bedste eksempler på en spiller der i en lang periode ville være verdens bedste spiller hvis man udelukkende kiggede video.
Det er selvfølgelig fint til at danne sig et umiddelbart overblik, ligesom data, men i sig selv er det langt fra nok.
- Buzz Killington
- Allstar

Men jeg taler nu ikke om highlights eller redigering. Jeg er med på at en highlight-reel over en spillers bedste aktioner er misvisende. Men i disse tider hvor agent- og scoutingfirmaer, og klubber optager alle kampe i deres helhed burde det være muligt at give et fint billede af spillerens evner, med et mindst lige så godt overblik som når man står ved sidelinjen.Pastorius skrev: ↑14. aug 2020, 11:38Fordi man ser et redigeret udsnit af virkeligheden. Hold og resultater bliver ikke skabt på highlights, faktisk snarere tværtimod. Den allerstørste forskel på gode fodboldspillere og stjerner er mentalitet og hvordan de håndterer modgang - den slags får man sjældent et indtryk af på video.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:33
Video og stats er et fint supplement til de informationen man er nødt til at have for at kunne være nogenlunde sikker på en ny spiller vil kunne udfylde den rolle han er tiltænkt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Buzz Killington
- Allstar

Hvorfor antager du at det er highlights der er udgangspunktet for scouting?jonas386 skrev: ↑14. aug 2020, 11:41Fordi det typisk er highlights designet til at spilleren skal se så godt ud som muligt. Du kan ikke se på video hvordan spilleren reagerer i pressede situationer, eller hvordan spilleren kommer tilbage i kampen efter en dårlig start.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:33
Var det ikke dig selv der nævnte det med at tempoet er sat op i mange agent-videoer?
Der er mange ting såsom generel bevægelse på banen, kommunikation med øvrige spillere osv. du bare ikke får med. I en videopakke kan du sagtens finde en defensiv midt der er dygtig på bolden og svær at komme forbi. Når man så ser spilleren live, så er placeringsevnen helt til rotterne, eller attituden i modgang halter eller hvad det nu kan være. Ricardo Quaresma er vel et af de bedste eksempler på en spiller der i en lang periode ville være verdens bedste spiller hvis man udelukkende kiggede video.
Det er selvfølgelig fint til at danne sig et umiddelbart overblik, ligesom data, men i sig selv er det langt fra nok.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Altså stort set alle klubber i Europa køber jo nye spillere - og de allerrigeste klubber i hvert land kan selvfølgelig forstærke truppen og holdet med nye spillere.Pastorius skrev: ↑14. aug 2020, 11:12Det er ikke fejlagtigt. Nævn mig en eneste klub for kontinuert skaber succes og gode resultater uden store transfers.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 10:581: Fordi de kan.
Det kan jo lyde lidt syret, men Real Madrid er et meget aktuelt eksempel på, at det er de eksisterende spillere, der gør den reelle forskel: deres stjernekøb, Hazard, har spillet en meget lille rolle i deres nylige mesterskab. Atalanta klarer sig også over forventning i forhold til budget, og hverken Leicester eller Wolves har indkøbt deciderede stjernespillere, men lever i høj grad på kontinuitet og på toppræstationer fra deres spillere. Det samme med Leipzig i Tyskland.
I Danmark kan vi jo kigge på AGF. Deres bronzemedaljer er ikke kommet oven på massive nyindkøb, men på kontinuerligt arbejde fra trænerstaben og en igennem flere år fornuftigt sammenspillet trup.
Du vil ikke ændre kurs til det positiv, før du har set om Inges indkøb bliver en succes?jonas386 skrev: ↑14. aug 2020, 11:31Ja, vi har da haft vores del af sløje europa præstationer de sidste 10 år, men der er heller ingen der kalder Gaarde for 'Troldmanden fra Grindsted'. Tværtimod er de fleste herinde vel rimeligt enige om, at han slet ikke var dygtig nok til det job han nok besad et par sæsoner for længe.Julgranen skrev: ↑14. aug 2020, 11:13
Men du vil gerne gå ned af den negative vej, før du ved om de bliver en succes??
Det er stadig ikke nok at se en spiller. Man er nødt til at kende hans baggrund og personlighed. Desuden er kan man på video ikke følge hvad spilleren gør når han ikke er i nærheden af spilsituationerne, og det er bestemt heller ikke uvæsenligt. Selv på det niveau hvor jeg befinder mig (ungdomselitetræner i basket - som er på et meget mindre område) Opdager man tit ting, når man bevidst sætter sig for at scoute sine egne spillere, og evaluerer på hvad de gør godt, og hvad de skal forbedre. Og selv med mine egne spillere som jeg ser 5-6 gange om ugen (og endda min egen søn) bliver jeg alligevel nogle gange overrasket over hvordan de reagerer i situationer ikke tidligere har været udsat for.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:44Men jeg taler nu ikke om highlights eller redigering. Jeg er med på at en highlight-reel over en spillers bedste aktioner er misvisende. Men i disse tider hvor agent- og scoutingfirmaer, og klubber optager alle kampe i deres helhed burde det være muligt at give et fint billede af spillerens evner, med et mindst lige så godt overblik som når man står ved sidelinjen.Pastorius skrev: ↑14. aug 2020, 11:38Fordi man ser et redigeret udsnit af virkeligheden. Hold og resultater bliver ikke skabt på highlights, faktisk snarere tværtimod. Den allerstørste forskel på gode fodboldspillere og stjerner er mentalitet og hvordan de håndterer modgang - den slags får man sjældent et indtryk af på video.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:33
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er da ikke rigtigt. Hverken med AGF eller Real Madrid. Selvfølgelig skal der være en base - det tog også Man C nogle år med mange og store transfers før det begyndte at give afkast.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 11:46Altså stort set alle klubber i Europa køber jo nye spillere - og de allerrigeste klubber i hvert land kan selvfølgelig forstærke truppen og holdet med nye spillere.Pastorius skrev: ↑14. aug 2020, 11:12Det er ikke fejlagtigt. Nævn mig en eneste klub for kontinuert skaber succes og gode resultater uden store transfers.BoT skrev: ↑14. aug 2020, 10:581: Fordi de kan.
Det kan jo lyde lidt syret, men Real Madrid er et meget aktuelt eksempel på, at det er de eksisterende spillere, der gør den reelle forskel: deres stjernekøb, Hazard, har spillet en meget lille rolle i deres nylige mesterskab. Atalanta klarer sig også over forventning i forhold til budget, og hverken Leicester eller Wolves har indkøbt deciderede stjernespillere, men lever i høj grad på kontinuitet og på toppræstationer fra deres spillere. Det samme med Leipzig i Tyskland.
I Danmark kan vi jo kigge på AGF. Deres bronzemedaljer er ikke kommet oven på massive nyindkøb, men på kontinuerligt arbejde fra trænerstaben og en igennem flere år fornuftigt sammenspillet trup.
...og så vil jeg stadig se AGF klare sig godt flere år i træk inden jeg rigtig vil tage dem alvorligt som en succes.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er hvad du har adgang til igennem Wyscout. Nu er det noget tid siden jeg havde en free trial derinde, men du har 'kun' adgang til specifikke kampsituationer, eksempelvis 'vundet hovedstød, 63. minut' og ikke til fulde kampe. Der er ofte en del klip fra de enkelte kampe, men det er stadigvæk kun highlights.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2020, 11:44Hvorfor antager du at det er highlights der er udgangspunktet for scouting?
Normalt ville vi jo hente de her folk på prøvetræning så vi kunne se hvad de har at byde på (i hvert fald serberen, Nkada og potentielt Ocampos).