Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. sep 2020, 17:03

KongGulerod skrev:
9. sep 2020, 17:38
Aalborg frederikshavner skrev:
9. sep 2020, 16:50
Er meget fortrøstningsfuld ift. premiere kampen. Tror vi vinder 3-1 mod et hjemmehold som går en svær sæson i møde, Lyngby BK kan meget vel blive en af nedrykkerne i den kommende sæson.
Tror ikke, at du skal regne med, at det bliver så let. De har trods alt lige spillet 2-2 mod FCK.
Nej det bliver selvfølgelig ikke let, det er bare at tænke tilbage på sidste sæsons premiere på samme stadion.
At de kongeblå spillede uafgjort mod FCK i en træningskamp tillægger jeg ikke den store betydning.
Vi har mere kvalitet og det skal kunne ses på banen og det er også derfor jeg tror at vi vinder

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. sep 2020, 17:19

Hohenhaus Tenne skrev:
10. sep 2020, 17:02
Pastorius skrev:
10. sep 2020, 16:53
Hohenhaus Tenne skrev:
10. sep 2020, 16:43
Pastorius skrev:
10. sep 2020, 16:23
Hohenhaus Tenne skrev:
10. sep 2020, 15:13
Der er dog flere af dem, der har et fysisk efterslæb. Men når vi har mulighed for at skifte fem undervejs, kan man måske godt fravige sit princip om ikke at starte med en spiller, man ved ikke kan spille 90 minutter. Så mon ikke, man får noget nyt at se i startopstillingen på søndag, lyder det fra Jacob Friis.
Det kan vel næsten kun være Ferreira eller Nkada. De er vel de eneste med et fysisk efterslæb. Hvis Ferreira starter inde til trods for fysisk efterslæb kan vi vidst godt slå fast, at han er købt til start-11’eren.
Har det ikke hele tiden været klart?

"- Pedro er en ung, lovende midtbanespiller, som vi forventer kan gå ind og konkurrere om plads på vores defensive midtbane med det samme. Han er godt skolet i Sporting Lissabon og var også en vigtig spiller i hans seneste klub Varzim, udtaler AaB’s sportschef Inge André Olsen.
"
Det har det vidst ikke for alle herinde.
Det er op af bakke hvis forventning er at AaB er fulde af løgn i alt hvad de siger.
Jeg er ikke i tvivl, men er det ikke din opfattelse, at der har været uenighed om det herinde, eller er det bare mig?
Alle holdninger til alting eksisterer til hver en tid herinde.

Jo, jeg forstår ikke helt hvorfor.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. sep 2020, 17:22

10. sep 2020, 17:03
KongGulerod skrev:
Er meget fortrøstningsfuld ift. premiere kampen. Tror vi vinder 3-1 mod et hjemmehold som går en svær sæson i møde, Lyngby BK kan meget vel blive en af nedrykkerne i den kommende sæson.
Tror ikke, at du skal regne med, at det bliver så let. De har trods alt lige spillet 2-2 mod FCK.
Nej det bliver selvfølgelig ikke let, det er bare at tænke tilbage på sidste sæsons premiere på samme stadion.
At de kongeblå spillede uafgjort mod FCK i en træningskamp tillægger jeg ikke den store betydning.
Vi har mere kvalitet og det skal kunne ses på banen og det er også derfor jeg tror at vi vinder
Alle de der ting er sat ud af spillet i starten af en sæson. Der tæller det langt mere hvem der har forberedt sig godt, og hvem der er mest motiverede.

Det mest spændende ved sæsonstarten for mig, er om vi for en gangs skyld kan komme nogenlunde ordenligt igang, eller om vi skal bruge den første tid til at finde ud af alt det vi ikke kan, få det rettet og så bruge resten af sæsonen på at håbe at vi alligevel kan nå top 6.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. sep 2020, 09:54

Pastorius skrev:
10. sep 2020, 17:22
KongGulerod skrev:
Alle de der ting er sat ud af spillet i starten af en sæson. Der tæller det langt mere hvem der har forberedt sig godt, og hvem der er mest motiverede.

Det mest spændende ved sæsonstarten for mig, er om vi for en gangs skyld kan komme nogenlunde ordenligt igang, eller om vi skal bruge den første tid til at finde ud af alt det vi ikke kan, få det rettet og så bruge resten af sæsonen på at håbe at vi alligevel kan nå top 6.
De senere år har problemet nærmere været omvendt. Vi fik - trods dårligt og uinspirerende spil - en hulens bunke point i både 2016 og 2018 de første 6-7 kampe, hvorpå virkeligheden indhentede os, og vi sågar endte med at miste slutspillet. De to år, vi har nået slutspillet, har vi haft en pointmæssig dårlig start, herunder sidste år.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2020, 12:18

Hovedet skrev:
11. sep 2020, 09:54
Pastorius skrev:
10. sep 2020, 17:22
KongGulerod skrev:

De senere år har problemet nærmere været omvendt. Vi fik - trods dårligt og uinspirerende spil - en hulens bunke point i både 2016 og 2018 de første 6-7 kampe, hvorpå virkeligheden indhentede os, og vi sågar endte med at miste slutspillet. De to år, vi har nået slutspillet, har vi haft en pointmæssig dårlig start, herunder sidste år.
Med Friis som træner har vi absolut ikke set skarpe ud, på bagsiden af sommer og vinterpauser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. sep 2020, 14:09

Jeg er nogenlunde optimistisk. Som altid handler en opstartsfase om at have noget, der fungerer her og nu og at have nogen, der kan overraske modstanderen - ikke nødvendigvis om at have den bedste trup all-round

Positiv-siden:
- Kusk virker skarp i en ny rolle som modstanderen ikke er vant til.
- Der er for en gangs skyld både en målfarlig type som Prica og en lynhurtig angriber som Nkada at sætte ind i 2. halvleg
- Begge wingbacks virker til at være i fin form og ret driftssikre

Negativ-siden:
- Børsting+van Weert er vel nok rækkens sløjeste frontduo på papiret
- Thelander var et bæst i slutspillet og jeg er ikke tryg ved forsvaret uden ham
- Robert Kakeeto

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. sep 2020, 18:00

Yankee skrev:
11. sep 2020, 14:09
Jeg er nogenlunde optimistisk. Som altid handler en opstartsfase om at have noget, der fungerer her og nu og at have nogen, der kan overraske modstanderen - ikke nødvendigvis om at have den bedste trup all-round

Positiv-siden:
- Der er for en gangs skyld både en målfarlig type som Prica og en lynhurtig angriber som Nkada at sætte ind i 2. halvleg

Negativ-siden:
- Thelander var et bæst i slutspillet og jeg er ikke tryg ved forsvaret uden ham
- Robert Kakeeto
Okay, på negativ-siden mindst to af de spillere, som var bedst i foråret, og har været bedst i opstarts-kampene. Bare for sjov, hvad SKAL Børsting og Kakeeto egentlig præstere, før du ændrer syn på dem? Har de overhovedet en chance?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 11. sep 2020, 18:07

Funky skrev:
11. sep 2020, 18:00
Yankee skrev:

Positiv-siden:

Negativ-siden:
- Robert Kakeeto
Okay, på negativ-siden mindst to af de spillere, som var bedst i foråret, og har været bedst i opstarts-kampene. Bare for sjov, hvad SKAL Børsting og Kakeeto egentlig præstere, før du ændrer syn på dem? Har de overhovedet en chance?
har folk set nogle andre trænings kampe ind mig hvis pedro er over Kakeeto som klart har været bedst i opstarts-kampene
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 11. sep 2020, 18:53

Funky skrev:
Bare for sjov, hvad SKAL Børsting og Kakeeto egentlig præstere, før du ændrer syn på dem? Har de overhovedet en chance?
Det er ret tydeligt, at Børsting er dårlig teknisk og heller ikke bidrager med så meget andet end godt pres og jernvilje, og så et par enkelte gode mål i slutningen af sidste sæson.
Sidste sæson skabte han marginalt mere end Paddy og Lukas Klitten på dobbelt så mange spil-minutter, og langt mindre end alle andre midtbanespillere, målt på kampminutter.
Han gør ikke sine medspillere bedre, og hans dårlige tekniske formåen er et handicap i kombinationsspillet.

Hvad nytter det at han vinder bolde, hvis ikke han kan gøre noget med bolden?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 11. sep 2020, 18:58

hit666 skrev:
Funky skrev:
Yankee skrev:

Positiv-siden:

Negativ-siden:
- Robert Kakeeto
har folk set nogle andre trænings kampe ind mig hvis pedro er over Kakeeto som klart har været bedst i opstarts-kampene
Jeg er spændt. Jeg er nok lidt mere på en liste af opmærksomhedspunktet end en decideret positiv/negativ.

- Angrebet
Hvordan blander Friis kortene. Tre pladser skal fordeles mellem Lucas, Kusk, Van Weert, Prica, Nkada og Børsting. Jeg er ret sikker på Van Weert spiller og at Lucas ikke starter, men derudover er det åbent. Derudover glæder jeg mig selv sagt til at se Nkada og i særdeleshed Prica.
- Balance og konpatkhed
Jeg synes den store svaghed i optakten var at holdet ikke hang sammen i defensiven. Jeg er spændt på hvordan det hænger sammen søndag. Det er en bekymring til en kamp mod et udpræget kontrahold som Lyngby som en afstikker deraf er jeg virkelig spændt på at se 3-5-2 virker mod bundhold.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 11. sep 2020, 20:01

Julgranen skrev:
11. sep 2020, 18:53
Funky skrev:
Bare for sjov, hvad SKAL Børsting og Kakeeto egentlig præstere, før du ændrer syn på dem? Har de overhovedet en chance?
Det er ret tydeligt, at Børsting er dårlig teknisk og heller ikke bidrager med så meget andet end godt pres og jernvilje, og så et par enkelte gode mål i slutningen af sidste sæson.
Sidste sæson skabte han marginalt mere end Paddy og Lukas Klitten på dobbelt så mange spil-minutter, og langt mindre end alle andre midtbanespillere, målt på kampminutter.
Han gør ikke sine medspillere bedre, og hans dårlige tekniske formåen er et handicap i kombinationsspillet.

Suk. Bare suk.
You pay for this?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 11. sep 2020, 20:02

Julgranen skrev:
11. sep 2020, 18:53
Funky skrev:

Og alligevel bliver han valgt før feks Kusk. Så dit tidligere argument om, at dem der spiller, naturligvis også er de bedste, må vel også gælde her.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. sep 2020, 21:13

Funky skrev:
Hvis Børsting skal spille oppe foran så skal han bidrage med mange flere mål, assist og skabte chancer. Det er en joke at en klub med ambitioner om top-4 stiller med Frederik Børsting i angrebet.

Kakeeto skal blive langt hurtigere på de første meter, langt mere aggressiv i 2. boldsspillet, halvere antallet af berøringer pr. aktion og begynde at løfte hovedet lidt når han får bolden. Det er dog urealistisk at en 25-årig spiller kan lægge det på.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. sep 2020, 21:14

Brodernumsi skrev:
11. sep 2020, 20:02
Og alligevel bliver han valgt før feks Kusk. Så dit tidligere argument om, at dem der spiller, naturligvis også er de bedste, må vel også gælde her.
Såvidt jeg kan se så starter Kusk inde. På baggrund af en opstart hvor han sammen med Prica har været suverænt spillende og haft en nøglerolle offensivt.
Så Børsting bliver ikke valgt før Kusk.
Og han hører ikke hjemme i en idealopstilling heller.
Det kan jo heller ikke forsvares, når 7 spillere skabte flere chancer end ham sidste sæson.
Og det holder ikke en meter at argumentere for at han så spillede 6 kampe som back, for selv vores backs skabte hhv. 27 og 32 chancer. De kommer til masser af indlæg i vores system.
Vi skal selvfølgelig holde vores mest chanceskabende spillere på banen.

Set til spilleminutter er Børsting blandt de ringeste midtbanespillere i ligaen til at skabe chancer. Selv Lesniak overgik ham. Ligesom 4-5 andre defensive midtbanespillere.
Der er intet fordækt ved den statistik - AaB er mindre farlige med Frederik Børsting på banen.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 11. sep 2020, 21:36

Julgranen skrev:
11. sep 2020, 21:14
Brodernumsi skrev:
11. sep 2020, 20:02
Såvidt jeg kan se så starter Kusk inde. På baggrund af en opstart hvor han sammen med Prica har været suverænt spillende og haft en nøglerolle offensivt.
Så Børsting bliver ikke valgt før Kusk.
Og han hører ikke hjemme i en idealopstilling heller.
Det kan jo heller ikke forsvares, når 7 spillere skabte flere chancer end ham sidste sæson.
Og det holder ikke en meter at argumentere for at han så spillede 6 kampe som back, for selv vores backs skabte hhv. 27 og 32 chancer. De kommer til masser af indlæg i vores system.
Vi skal selvfølgelig holde vores mest chanceskabende spillere på banen.

Set til spilleminutter er Børsting blandt de ringeste midtbanespillere i ligaen til at skabe chancer. Selv Lesniak overgik ham. Ligesom 4-5 andre defensive midtbanespillere.
Der er intet fordækt ved den statistik - AaB er mindre farlige med Frederik Børsting på banen.
Der er vel kun et interessant spørgsmål tilbage her:

Hvem vil du foretrække i startopstillingen - Børsting eller Magnus (du skal kun vælge en af dem, ikke dem begge)?
You pay for this?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 11. sep 2020, 22:05

Julgranen skrev:
11. sep 2020, 21:14
Har du belæg for den påstand? For det hænger jo ikke nødvendigvis sammen med de personlige statistikker.

Scorede vi flere mål og vandt flere kampe med Kusk end med Børsting på holdet sidste år? Du har tilsyneladende adgang til en del statistik, så det kunne da være interessant at undersøge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. sep 2020, 22:31

Yankee skrev:
11. sep 2020, 21:13
Funky skrev:
Hvis Børsting skal spille oppe foran så skal han bidrage med mange flere mål, assist og skabte chancer. Det er en joke at en klub med ambitioner om top-4 stiller med Frederik Børsting i angrebet.

Kakeeto skal blive langt hurtigere på de første meter, langt mere aggressiv i 2. boldsspillet, halvere antallet af berøringer pr. aktion og begynde at løfte hovedet lidt når han får bolden. Det er dog urealistisk at en 25-årig spiller kan lægge det på.
Tak for konkret svar. Jeg tror selv, de to såmænd godt kan bidrage til, at AaB får nogle sejre, uden at de hver især skal lægge alt det på. Børsting skal desuden bruges i en anden position end som angriber.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2020, 22:40

Yankee skrev:
Funky skrev:

Det er sikkert det samme du mener med færre boldberøringer, men Kakeeto er enormt langsom til at vende med bolden, og han mangler evne til at lure hvilken sig han bliver dækket på når han modtager bolden med en mand i ryggen, og derfor kommer han tit til at vende direkte ind i opdækningen. Det bliver kun værre hvis han kommer til at spille meget og modstanderne opdager hvor nemt de kan presse ham til at miste bolden, når man ved han stort set vender rundt på samme måde hver gang.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. sep 2020, 22:59

BoT skrev:
11. sep 2020, 22:05
Har du belæg for den påstand? For det hænger jo ikke nødvendigvis sammen med de personlige statistikker.

Scorede vi flere mål og vandt flere kampe med Kusk end med Børsting på holdet sidste år? Du har tilsyneladende adgang til en del statistik, så det kunne da være interessant at undersøge.
I de kampe hvor de hver især startede inde scorede vi flere mål med Kusk på holdet.
Børstings mål og assists var 3 point værd i grundspillet, Kusks var 12-15 point værd (assist og mål da vi vender kampen ude mod Sønderjyske, matchvinder mod FCK, 2 assists i en 3-1 sejr mod Silkeborg, 2 mål og 1 assists mod søndagens modstander Lyngby, og kampens 2 mål ude mod Silkeborg)
Kusk skabte næsten 3 gange så mange chancer.
16 kampe som starter, 4 mål og 7 assists.

Det er fuldstændig tåbeligt at påstå, at Børsting overhovedet kommer i nærheden af Kusk, der endda havde en middel sæson.
Han var faktisk ret afgørende for at vi kom i top 6 - og desuden købt for at være kampafgørende, hvilket han var.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 11. sep 2020, 23:00

Fromthecradle skrev:
11. sep 2020, 21:36
Hvem vil du foretrække i startopstillingen - Børsting eller Magnus (du skal kun vælge en af dem, ikke dem begge)?
Vil til enhver tid vælge Klarup-drengen Børsting.

Besvar