Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2020, 16:12

raekkeettre skrev:
27. sep 2020, 16:09
Bedste mand må være Fossum.
Han gør alt for lidt med bolden. Jeg tror ikke han har én eneste fod med i nogen af vores chancer. Han er simpelthen for usynlig ifht. at han er en af de dyreste udlændinge i AaB's historie.

Det her er en spiller som, inden han kom til Tyskland, var regissør for Strømsgodset. Strøede om sig med gode afleveringer og var selv farlig - vi ser alt, alt for lidt af det!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. sep 2020, 16:12

Reyad skrev:
27. sep 2020, 16:12
Skandaløs afslutning. Okore skidt ved to mål. Ross slidt hele kampen.
Holdt kæft hvor er det elendigt og ugideligt at se på. Unødvendigt men i sidste ende fortjent nok nederlag.
Ross virkede helt ved siden af sig selv. Han lignede en der var småskadet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. sep 2020, 16:12

Helt med på at snakke fejl fra Friis - men bliver eddermame også svigtet totalt af holdets anfører, som leverer et komplet skandaløst indhop. Vi spillede reelt en mand i undertal, med det, han leverede.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 27. sep 2020, 16:13

Ja Patrik Olsen var jo ikke så vigtig vi kan jo få en der er meget bedre i følge fler på debatsiden at sælge vores mest dynamiske spiller og ikke tro at det har en konsekvens er fucking dumt
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 16:14

Reyad skrev:
Skandaløs afslutning. Okore skidt ved to mål. Ross slidt hele kampen.
Holdt kæft hvor er det elendigt og ugideligt at se på. Unødvendigt men i sidste ende fortjent nok nederlag.
Både Ross og Okore er afhængige af at have en rolig makker i midten. Granli eller Thelander skal spille. Håber godt nok ikke Granli's skade er så slem som det kunne se ud til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2020, 16:16

Pastorius skrev:
27. sep 2020, 16:14
Både Ross og Okore er afhængige af at have en rolig makker i midten. Granli eller Thelander skal spille. Håber godt nok ikke Granli's skade er så slem som det kunne se ud til.
Og en svinestreg fra Anders Kvindebjerg.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 27. sep 2020, 16:18

For hulan hvor skal vi sælge Ross hvis vi får et fornuftigt tilbud, langsom og dårlig boldomgang, hvilket bliver udstillet når han ikke har en Thelander eller Granli ved sin side

Og det må gerne være fck der køber, så kan de putte endnu en kat i sækken

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. sep 2020, 16:19

Funky skrev:
Helt med på at snakke fejl fra Friis - men bliver eddermame også svigtet totalt af holdets anfører, som leverer et komplet skandaløst indhop. Vi spillede reelt en mand i undertal, med det, han leverede.
Ja, men Lucas Andersen har jo stort set været skadet i et helt år og vel dårligt spillet en hel kamp i den periode. Det er først en spiller, der - hvis han vel at mærke kan holde sig skadesfri - skal spilles i form og vel først for alvor er anvendelig på den anden side af nytår. Vi vidste også på forhånd, at Thelander er en spiller så skadesplaget, at han kun er en joker, vi i ny og næ kan gøre brug af. Vi skal derfor agere, som om hverken Thelander eller Lucas Andersen er en del af truppen, men snarere et supplement, der en sjælden gang er til rådighed - hvilket selvfølgelig er beklageligt, eftersom det på papiret er to af vores største profiler, men ikke desto mindre den faktiske virkelighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. sep 2020, 16:20

Hovedet skrev:
27. sep 2020, 16:19
Funky skrev:
Ja, men Lucas Andersen har jo stort set været skadet i et helt år og vel dårligt spillet en hel kamp i den periode. Det er først en spiller, der - hvis han vel at mærke kan holde sig skadesfri - skal spilles i form og vel først for alvor er anvendelig på den anden side af nytår. Vi vidste også på forhånd, at Thelander er en spiller så skadesplaget, at han kun er en joker, vi i ny og næ kan gøre brug af. Vi skal derfor agere, som om hverken Thelander eller Lucas Andersen er en del af truppen, men snarere et supplement, der en sjælden gang er til rådighed - hvilket selvfølgelig er beklageligt, eftersom det på papiret er to af vores største profiler, men ikke desto mindre den faktiske virkelighed.
Det er muligt, men så skulle Lucas ikke have været brugt i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 27. sep 2020, 16:20

Julgranen skrev:
raekkeettre skrev:
Han gør alt for lidt med bolden. Jeg tror ikke han har én eneste fod med i nogen af vores chancer. Han er simpelthen for usynlig ifht. at han er en af de dyreste udlændinge i AaB's historie.

Det her er en spiller som, inden han kom til Tyskland, var regissør for Strømsgodset. Strøede om sig med gode afleveringer og var selv farlig - vi ser alt, alt for lidt af det!
Hvis det er rigtigt - betvivler det ikke - så er jeg chokeret. Jeg ikke han er dårlig, altid spilbar og kommer godt af med den.
Skal vi flytte ham længere frem i den rolle som Børsting har ala falsk 9er som jo oftest er en offensiv midtbane der rykkes skrider længere frem.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 27. sep 2020, 16:22

Julgranen skrev:
27. sep 2020, 16:08
BoT skrev:
27. sep 2020, 16:03
Irriterende kamp. Frustrerende, at det er nogle af vores på papiret bedste spillere, der spiller langt under niveau: Okore med flere dårlige aktioner, Ross overmatchet i flere situationer, og Kusk tilbage på forårsniveau.

Men Ferreira var god.
Det bliver for meget cirkusbold - og en kæmpe fejldisposition at flytte Kusk væk fra midten. Børsting var talentløs igen. Masser af fight - men som jeg har skrevet før, hvad nytter det at man kæmper sig til bolden, hvis man ikke gør noget konstruktivt med den. Han er så teknisk ringe, at det gør ondt.

Mig bekendt, så er det Kusk der skaber de to kæmpechancer til hans medspillere, som burde have bragt os på 2-1. Hvis ikke det er tilstrækkeligt til at få godkendt, så ved jeg ikke hvad der så skal til.
Kusk skaber en chance til Nkada og måske til Børsting?. Børsting skaber chancer til sig selv, van Weert og Ferreira og trækker en mængde frispark. Kusk pisser desuden alle vores dødbolde væk. Rædderlig kamp af en af vores toplønnede.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. sep 2020, 16:22

hit666 skrev:
27. sep 2020, 16:13
Ja Patrik Olsen var jo ikke så vigtig vi kan jo få en der er meget bedre i følge fler på debatsiden at sælge vores mest dynamiske spiller og ikke tro at det har en konsekvens er fucking dumt
Ja det ser ud til at salget af Olsen har svækket os, vi mangler noget af den dynamik, vildskab og chanceskabende spil som Olsen bidrog med.

Det bliver en meget interessant kamp mod gymnasterne næste weekend, sejr og vi er med igen. Nederlag så begynder krisesnakken

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 16:23

troelsh skrev:
27. sep 2020, 16:18
For hulan hvor skal vi sælge Ross hvis vi får et fornuftigt tilbud, langsom og dårlig boldomgang, hvilket bliver udstillet når han ikke har en Thelander eller Granli ved sin side

Og det må gerne være fck der køber, så kan de putte endnu en kat i sækken
Ja, for vi vælter os jo i midterforsvarere?!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 16:24

Aalborg frederikshavner skrev:
27. sep 2020, 16:22
hit666 skrev:
27. sep 2020, 16:13
Ja det ser ud til at salget af Olsen har svækket os, vi mangler noget af den dynamik, vildskab og chanceskabende spil som Olsen bidrog med.

Det bliver en meget interessant kamp mod gymnasterne næste weekend, sejr og vi er med igen. Nederlag så begynder krisesnakken
Jeg synes altså ikke det er det vi mangler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. sep 2020, 16:24

Maglau skrev:
27. sep 2020, 16:20
Julgranen skrev:
raekkeettre skrev:

Hvis det er rigtigt - betvivler det ikke - så er jeg chokeret. Jeg ikke han er dårlig, altid spilbar og kommer godt af med den.
Skal vi flytte ham længere frem i den rolle som Børsting har ala falsk 9er som jo oftest er en offensiv midtbane der rykkes skrider længere frem.
I AaB er han en ligegyldig boldflytter, og forskellen på ham og Patrick Olsen var tydelig ift at se åbningerne i spillet, og sætte angreb igang. Olsen spillede konsekvent med en helt anden autoritet i spillet ved fødderne, og kunne åbne spillet på en måde Fossum ikke har vist så mange prøver på i AaB tiden. I Strømgodset kunne han tilsyneladende både lægge op og score mål. Det har han ikke rigtig vist hos os, og jeg forstår det ikke. Han er jo åbenlyst i god form.

I en kamp som i dag, er det kreative indslag fra midtbanen Pedro, og det forestiller jeg mig ikke har været tanken, selvom han lavede flere rigtig fine afleveringer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. sep 2020, 16:26

Nøj vores forsvar var dårligt. Okore god fremad, men uden disciplin bagud. Ross elendig mand mod mand. Granli vel ok, men blev smadret af AK. Det er nok hovedforklaringen på nederlaget. Om det så var Palle der skulle spille CF eller Magnus må være op til Friis' fornemmelser og ikke noget jeg kan kloge mig på uden at efterrationalisere.

SE er solide ned bagved og vi har endnu ikke værktøjerne til at åbne dem op når de står lavt. Vi skal ikke forvente meget mere end 1 xG mod dem.

Lucas har ikke noget at byde ind med endnu og Kusk blev lukket ned.

Kan ikke se det er specielt Friis skyld i dag, med mindre det skal ses i et større perspektiv hvor det er en fejl at forpligte os til den overordnede taktik med højt pres. Måske havde en tonsertilgang eller en DBUtilgang været bedre, og så havde debatsiden nok gået i ekstase over den efterfølgende 0-0.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. sep 2020, 16:27

Funky skrev:
27. sep 2020, 16:20
Hovedet skrev:
27. sep 2020, 16:19
Funky skrev:
Det er muligt, men så skulle Lucas ikke have været brugt i dag.
Nej, her og nu er hans niveau så lavt, at vi ikke kan bruge af ham. Vi glemmer så også, at der jo var en grund til, at han overhovedet endte i AaB, og at han jo også fra tid til anden har lidt af "Kusksygen" med at forsvinde ud af kampe, også før skadesorgiet begyndte. Samme Kusk er i øvrigt vågnet op og er den, vi skal læne op ad i forhold til det kreative. Vi burde have haft 9 point de første 3 kampe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2020, 16:29

Buzz Killington skrev:
27. sep 2020, 16:26
Nøj vores forsvar var dårligt. Okore god fremad, men uden disciplin bagud. Ross elendig mand mod mand. Granli vel ok, men blev smadret af AK. Det er nok hovedforklaringen på nederlaget. Om det så var Palle der skulle spille CF eller Magnus må være op til Friis' fornemmelser og ikke noget jeg kan kloge mig på uden at efterrationalisere.

SE er solide ned bagved og vi har endnu ikke værktøjerne til at åbne dem op når de står lavt. Vi skal ikke forvente meget mere end 1 xG mod dem.

Lucas har ikke noget at byde ind med endnu og Kusk blev lukket ned.

Kan ikke se det er specielt Friis skyld i dag, med mindre det skal ses i et større perspektiv hvor det er en fejl at forpligte os til den overordnede taktik med højt pres. Måske havde en tonsertilgang eller en DBUtilgang været bedre, og så havde debatsiden nok gået i ekstase over den efterfølgende 0-0.
Hvorfor insistere på at blive ved med at have 3 midterforsvarere, når vi nu kun har to der er kampdygtige.
SJE er ikke solide, vi får masser af chancer, uden at være ret gode.

...og ja, det er en fejl at spille med højt pres altid. Om det er Søren Kroghs, IAO's eller Friis' er svært at se udefra, men det er Friis der sætter Palle i midterforsvaret (og på banen), og spiller med Børsting som fromtangriber.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 27. sep 2020, 16:30

Julgranen skrev:
raekkeettre skrev:

Men vores spil er jo sat op til at det er de 3 angribere og vores wingbacks der skal skabe chancerne. Han skal skabe balance på 2 mandsmidtbanen, skabe overtal med hans utrættelige lange løb mod deres angreb, vinde bolden og være en sikker spilstation på midten. Dog troede jeg med Pedro kom til, at det skulle være Fossum der ville komme mere i feltet. Der synes jeg ikke vi har set ham så meget som da vi spillede 3-mands midtbanen, hvor han scorede nogle mål.

Men han er dælme en god spiller. Idag styrer de jo midtbanen, hvor vores forsvar og angreb fejler idag.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2020, 16:31

BoT skrev:
27. sep 2020, 16:22
Kusk skaber en chance til Nkada og måske til Børsting?. Børsting skaber chancer til sig selv, van Weert og Ferreira og trækker en mængde frispark. Kusk pisser desuden alle vores dødbolde væk. Rædderlig kamp af en af vores toplønnede.
Ja, 2 potentielt kampafgørende aktioner til samlingen, hvis ellers medspillerne kunne finde på at afslutte kvalificeret.
Børsting bør spille ham ved 2 mod 1-chancen i første halvleg, men får ikke engang afsluttet?! Den frie chance, som Kusk står bag, sparker han 3 meter forbi mål? Står offside 3-4 gange, bl.a. på en lang igangsætning. Pisser desuden flere muligheder væk med hans dårlige teknik. Han skulle ikke have spillet i dag - heller ikke i dag. Han har været blandt banens ringeste spillere i alle 3 kampe!

Han er jo en glimrende presspiller, men har teknik som en junior-spiller.

Besvar