Nej, det er faktisk alt for galt, det hele.9520AaB skrev: ↑27. sep 2020, 17:36Hvis man har målsætning, der hedder top 4, og selv ser sig som naturlig del af top 6, hvordan rimer det så på 4 point efter 3 kampe mod Lyngby, Horsens og Sønderjydske??
Ydermere har vi formået at score 2 gange mod disse hold.
Vi kommer til at kæmpe hårdt for top 6 denne sæson, og mange af vores spillere er simpelthen ikke gode nok.
Det er ekstrem skuffende.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00
-
Stegosaurus
- Allstar

Re: Kamptråd: SønderjyskE - AaB 27/09/20 klokken 14:00
Enig. På den anden side så vi jo i pokalfinalen, at vi ikke blev meget bedre af at være en mand i overtal.
Jeg kan godt li' Friis, men jeg forstår simpelthen ikke hans dispositioner i forbindelse med kampene. Udskiftningerne sidst mod Horsens, hvor han skifter de to bedste ud. Eller i dag, hvor Kusk til gengæld ikke var god, der fik han fuld spilletid. Hvad er linjen? Vi virker egentlig fint sat op hver gang. Men så sker der et eller andet, og vi har ingen plan B. Fx når vi får en mand smidt ud, eller når modstanderen får en mand smidt ud, eller en centerforsvarer bliver skadet, eller vi kommer bagud eller vi mangler et mål i at nå slutspillet, eller............
Noget andet jeg har tænkt over. Hvorfor spiller man egentlig Lucas, når han helt tydeligt ikke er oppe i omdrejninger. Han havde et skidt indhop mod Horsens og et endnu dårligere i dag og kan ikke engang klare en halvleg. Jeg er med på, at han skal spilles i form, men er det ikke sådan noget, der burde foregå på reserveholdet???
Jeg har også haft tiltro til Friis meget længe, og synes da heller ikke han skal fyres lige nu, men nu har han efterhånden haft chancen til at vise hvad han dur til, i perioder hvor vi faktisk har haft gode spillere til rådighed på langt de fleste pladser, og indtil videre har det kun set nogenlunde ud, når vi alligevel ikke rigtig har haft noget at spille for.Klaus skrev: ↑27. sep 2020, 17:45Enig. På den anden side så vi jo i pokalfinalen, at vi ikke blev meget bedre af at være en mand i overtal.
Jeg kan godt li' Friis, men jeg forstår simpelthen ikke hans dispositioner i forbindelse med kampene. Udskiftningerne sidst mod Horsens, hvor han skifter de to bedste ud. Eller i dag, hvor Kusk til gengæld ikke var god, der fik han fuld spilletid. Hvad er linjen? Vi virker egentlig fint sat op hver gang. Men så sker der et eller andet, og vi har ingen plan B. Fx når vi får en mand smidt ud, eller når modstanderen får en mand smidt ud, eller en centerforsvarer bliver skadet, eller vi kommer bagud eller vi mangler et mål i at nå slutspillet, eller............
Noget andet jeg har tænkt over. Hvorfor spiller man egentlig Lucas, når han helt tydeligt ikke er oppe i omdrejninger. Han havde et skidt indhop mod Horsens og et endnu dårligere i dag og kan ikke engang klare en halvleg. Jeg er med på, at han skal spilles i form, men er det ikke sådan noget, der burde foregå på reserveholdet???
Jeg håber altså den sportslige ledelse kigger på hvad der er af alternativer, og er klar til at rykke hvis ikke tingene ser meget bedre ud, når vi nærmer os pausen. Måske har de allerede i sommers - da assistenerne røg - intensiveret jagten, og er klar, og har de en afløser de tror på nu, så er der ingen grund til at vente til vinter. Til den tid er sæsonen allerede tabt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Er det dig Allan?raekkeettre skrev: ↑27. sep 2020, 17:39Nej det er total unuanceret. Men mandags træneres fordel. Det giver ikke mening. De har gang i noget spændende og idag ville vi under normale omstændigheder også have vundet den her kamp. Men efter begge styrmænd er ud i forsvaret og Lucas er på havl kræft og de andre ikke lige er kommet helt i form, så bliver det udslagsgivende idag.bedstefar skrev: ↑27. sep 2020, 17:24Forstår ikke hvorfor nogen af jer kalder på Friis skal ud af døren, det er for fanden da ikke ham, som skal sparke boldene ind. Den eneste fejl, som jeg ser han har lavet i de her tre kampe, er at starte med Børsting. Jeg tror på 3 point mod gf i næste runde, dem har vi kørt over de sidste par gange.![]()
![]()
Synes jeg har set et sted, at vi dem der har lukket færrest mål ind de sidste 8 kampe (før SE kampen) og genereret flest chancer af alle superliga hold. Det er da en pil der peger fremad.
Men nogle har set sig sur på Friis og griber hver en mulighed og nu er det oplagt. Men ja, sådan er fans jo også, og skal være.
I dag er jeg skuffet men ikke sur. Det skal nok blive til top 6 i år og vi vil være med omkring 4 pladsen.
Yes, det har han. Men kan jo være han vurderer at spillertyperne ikke er der efter salget af PO. I dag havde det dog været ret oplagt.Pastorius skrev: ↑27. sep 2020, 17:08Det er så en gåde at vi ikke spiller med 4-3-3 efter Granli gik ud. Jeg tror den taktik er solgt på det kompromisløse høje pres' alter. Har han sagt det efter pokalfinalen?Forza skrev: ↑27. sep 2020, 17:04Friis har utallige af gange udtalt at man vil kunne veksle mellem 3-4-3 og 4-3-3. Og lige nu er der heller ingen konkurrence til Fossums plads. Vi spiller med en mere defensiv minded og en mere offensiv minded central midtbane nu.raekkeettre skrev: ↑27. sep 2020, 17:01Men er hele pointen at efter vin er gået over til 3-4-3 spiller vi med 2 6er og som sådan ikke har brug for en 8 mere og derfor blev PO jo også flyttet frem da han slet ikke kunne dække de samme rum som fx Fossum.Julgranen skrev: ↑27. sep 2020, 16:34Han gør alt for lidt med bolden, og kommer ikke med i feltet. Gad godt se hvor ofte han er langt fra der hvor det bliver farligt. En 8'er hos os skal jo altså også støde med frem i feltet, uanset om backs og angriber skal skabe det for os. Han er simpelthen ikke farlig, og heller ikke for alvor involveret i kombinationsspillet omkring modstandernes mål.raekkeettre skrev: ↑27. sep 2020, 16:30Dog troede jeg med Pedro kom til, at det skulle være Fossum der ville komme mere i feltet. Der synes jeg ikke vi har set ham så meget som da vi spillede 3-mands midtbanen, hvor han scorede nogle mål.
Men han er dælme en god spiller. Idag styrer de jo midtbanen, hvor vores forsvar og angreb fejler idag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Ja, nu ligger han så alene på 1. pladsen over flest åbne chancer skabt i hele Superligaen. Sikke en katastrofe! Hold op, hvor vidner det om manglende stabilitet.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 16:53Så din logik er: Kusk skaber to chancer: godkendt.
Børsting skaber tre chancer: elendig.
Lag os huske på, at Kusk belaster vores budget med mindst det dobbelte af Børsting. Men det regnestykke er kun interessant, når du debatterer Fossum, ikke?
Kusk skal til at levere stabilt, ellers er det ham, der ryger på bænken, når Lucas er helt klar. Han har vel et par skud i bøssen endnu. Jeg forventer en fantomkamp af ham på søndag.
I dag var han flyttet ud på kanten, af fuldstændigt uransaglige årsager, for han fungerer ikke med Pallesen, og kommer ikke lige så meget på bolden derude.
Alligevel har han to potentielt kampafgørende aktioner, hvor hans aflevering giver en situation alene med målmanden. Jeg begriber ikke, at du kan påstå at Frederik Børsting har en større berettigelse blandt AaBs startende 11.
Pointmæssigt ja - og vi ser jo allerede de forventede tophold stikke af. Spillemæssigt er billedet altså bedre; vi burde simpelthen have vundet alle 3 kampe på trods af skader, uheld og røde kort.9520AaB skrev: ↑27. sep 2020, 17:36Hvis man har målsætning, der hedder top 4, og selv ser sig som naturlig del af top 6, hvordan rimer det så på 4 point efter 3 kampe mod Lyngby, Horsens og Sønderjydske??
Vi kommer til at kæmpe hårdt for top 6 denne sæson, og mange af vores spillere er simpelthen ikke gode nok.
Vi har skabt mange chancer og til gengæld været for dårlige til at udnytte dem. Her kan man også ærgre sig over, at den unge Prica kommer ind i nogle få minutter, laver et kæmpe klovnenummer og derpå er ude i to kampe, og nu igen skal spilles ind på et hold, der mangler en målscorer. Granlis skade i dag er ligeledes noget hø, og nu kan man kun håbe, at det ikke er en farce, der skal køre over måneder og år. Det er selvfølgelig også en kæmpe streg i regningen, at Lucas Andersen og Rasmus Thelander i praksis kun er tilknyttet klubben som lønudgifter, men dette var jo helt forventeligt.
Vi taler om denne kamp, ikke? Her har Kusk to vellykkede aktioner. Børsting skaber flere chancer, deltager bedre i presset og kommer til afslutninger. For den halve pris. Klart bedre indsats i dag.Julgranen skrev: ↑27. sep 2020, 18:25Ja, nu ligger han så alene på 1. pladsen over flest åbne chancer skabt i hele Superligaen. Sikke en katastrofe! Hold op, hvor vidner det om manglende stabilitet.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 16:53Så din logik er: Kusk skaber to chancer: godkendt.
Lag os huske på, at Kusk belaster vores budget med mindst det dobbelte af Børsting. Men det regnestykke er kun interessant, når du debatterer Fossum, ikke?
Kusk skal til at levere stabilt, ellers er det ham, der ryger på bænken, når Lucas er helt klar. Han har vel et par skud i bøssen endnu. Jeg forventer en fantomkamp af ham på søndag.
I dag var han flyttet ud på kanten, af fuldstændigt uransaglige årsager, for han fungerer ikke med Pallesen, og kommer ikke lige så meget på bolden derude.
Alligevel har han to potentielt kampafgørende aktioner, hvor hans aflevering giver en situation alene med målmanden. Jeg begriber ikke, at du kan påstå at Frederik Børsting har en større berettigelse blandt AaBs startende 11.
Børsting var da længder bedre end Kusk i dag? Kusk skal selvfølgelig kunne præstere, lige meget om han spiller centralt eller starter på kanten. Det er det, vi betaler ham en top-løn for. Både i dag og sidst er hans opgave at søge bolden og være spilfordeler. Det fejler han på.Pastorius skrev: ↑27. sep 2020, 16:58Hvis du argumenterer for at Børsting ikke var dårligere end Kusk, så har du altså tabt. Man kan da muligvis godt forvente lidt mere af Kusk, men det er sgu mærkeligt at i en kamp hvor han var virkelig god, får han ikke lov til at spille videre, og i dag, hvor han havde det sværere (og at uvisse grunde var flyttet til en anden position han ikke har spillet længe) får han 90 minutter. Jeg kan godt forstå hvis Kusk har lidt sævrt ved at finde sin fødder ift træneren og holdet.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 16:53Så din logik er: Kusk skaber to chancer: godkendt.
Børsting spiller en glimrende kamp, men skulle selvfølgelig have scoret et mål. Men han kommer til chancer - det er også en kvalitet
Børsting sløser 2 100 % chancer væk, den ene får han ikke engang afsluttet på. I 1. halvleg ødelægger han 2 gode kontrachancer.
I vores første 2 kampe var han banens ubetinget ringeste.
Desuden spiller han (normalt) hvor Lucas skal spille... når han engang finder formen.
Jeg synes ikke Børsting er nogen fremragende spiller, ej heller van Wert eller Pallesen for den sags skyld.
Men jeg synes trænerteamet har fat i noget spændende - Vi skaber et utallig af chancer i alle tre kampe og det gør vi boldmongoler og snegle som de tre nævnte.
Hvis vi kan fortsætte stilen og få Lucas i form og Prica med i loopet så er det interessant.
I dag kiksede mange ting men vi lavede stadig 3-400 % chancer.
Men jeg synes trænerteamet har fat i noget spændende - Vi skaber et utallig af chancer i alle tre kampe og det gør vi boldmongoler og snegle som de tre nævnte.
Hvis vi kan fortsætte stilen og få Lucas i form og Prica med i loopet så er det interessant.
I dag kiksede mange ting men vi lavede stadig 3-400 % chancer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Det giver ingen mening at diskutere. Vi er alt for langt fra hinanden.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 18:41Børsting var da længder bedre end Kusk i dag? Kusk skal selvfølgelig kunne præstere, lige meget om han spiller centralt eller starter på kanten. Det er det, vi betaler ham en top-løn for. Både i dag og sidst er hans opgave at søge bolden og være spilfordeler. Det fejler han på.
Børsting spiller en glimrende kamp, men skulle selvfølgelig have scoret et mål. Men han kommer til chancer - det er også en kvalitet
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
børsting kommer aldrig til at score nok mål men det gør kusk heler ikke i forhold at han er så meget på bolden
AaB AaB AaB AaB
nu er det også bar mig jeg vil heller spille såkaldt pinsvine fodbold men en åben bart vildt overvurderet spiller i patrik olsen og vinde mod brøndby of FCM
AaB AaB AaB AaB
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Om han så betaler for at spille, så skal Børsting aldrig nogensinde spille angriber for AaB.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Altså du diskuterer jo heller ikke, du postulerer. Og så er det svært.Pastorius skrev: ↑27. sep 2020, 18:52Det giver ingen mening at diskutere. Vi er alt for langt fra hinanden.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 18:41Børsting var da længder bedre end Kusk i dag? Kusk skal selvfølgelig kunne præstere, lige meget om han spiller centralt eller starter på kanten. Det er det, vi betaler ham en top-løn for. Både i dag og sidst er hans opgave at søge bolden og være spilfordeler. Det fejler han på.
Og imens er Kusk bare totalt anonym på nær når han banker endnu et hjørnespark ind i hænderne på keeper. Helt bleg indsats i presspillet også.Julgranen skrev: ↑27. sep 2020, 18:45
Børsting sløser 2 100 % chancer væk, den ene får han ikke engang afsluttet på. I 1. halvleg ødelægger han 2 gode kontrachancer.
I vores første 2 kampe var han banens ubetinget ringeste.
Desuden spiller han (normalt) hvor Lucas skal spille... når han engang finder formen.
9520AaB skrev: ↑27. sep 2020, 17:36Hvis man har målsætning, der hedder top 4, og selv ser sig som naturlig del af top 6, hvordan rimer det så på 4 point efter 3 kampe mod Lyngby, Horsens og Sønderjydske??
Jeg er helt enig. Det samme hørte jeg også Morten Bruun være, da han sagde under dagens kamp, at han ikke så os som et sikkert top 6 hold.
Jeg freder på INGEN måde Friis! Synes han også laver en brøler af rang i dag!
Jeg synes altså bare ikke vores placeringer lyver. Det er jeg bare nød til at sige.
Vi er omkring den der 6 plads rent trup mæssigt. Vi kan blive nummer 5 som sidste sæson. Men vi kan også blive nummer 7 eller 8.
Når så vi står i Sønderjyske og mangler 2-3 spillere (Thelander, Lucas i lorte form og Granli ryger ud og STADIG ingen PO erstatning)
Jamen så kan det da for pokker ende med et nederlag!
Vi som fans har selvfølgelig de røde briller på og vi har, hver i sær vores mening om, HVORFOR vi ikke er bedre. Og hvorfor vi kan tabe til Sønderjyske.
Nogen skyder på Friis.
Nogen skyder på nogle bestemte spillere.
Personligt synes jeg bare ikke, at de sidste sæsoners placeringer, er helt skæve i forhold til den trup vi har.
Kan da godt være Friis skal ud af vagten. Men jeg vil godt lige hen forbi vinduets lukning, så vi kan se, hvordan holdet ser ud til den tid, inden jeg hopper med på den vogn.
Det er i denne uge vi kommer ind i, at Inge skal vise at han mener det, når han snakker om vi skal være med længere fremme.
Jeg tænker fint du vil kunne finde masser af argumenter for mine holdninger gennem de sidste par år, hvis du har læst mine indlæg herinde.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 19:31Altså du diskuterer jo heller ikke, du postulerer. Og så er det svært.Pastorius skrev: ↑27. sep 2020, 18:52Det giver ingen mening at diskutere. Vi er alt for langt fra hinanden.BoT skrev: ↑27. sep 2020, 18:41Børsting var da længder bedre end Kusk i dag? Kusk skal selvfølgelig kunne præstere, lige meget om han spiller centralt eller starter på kanten. Det er det, vi betaler ham en top-løn for. Både i dag og sidst er hans opgave at søge bolden og være spilfordeler. Det fejler han på.
Jeg kan godt li' det Børsting kommer med, men det er altså ikke nok, når vi ikke har en anden angriber, der bare kan banke den ind. Børsting som ene angriber kommer aldrig til at blive en del af et succesfuldt hold.
...og det kan godt være at Palle (med én meget iøjnefaldende undtagelse) spille fint i midterforsvaret (det var ikke det jeg så), men holdet var jo helt væk, og så kan det være ligegyldigt. Det er ikke Pallesens fejl (som jeg tidligere har skrevet), den peger på Friis.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ja, fordi han parkeres på en kant med en elendig back.
Lucas har også ofte været ringe på en kant. De kan isoleres lettere, og kan ikke bare ligge og roame i frie rum som når de ligger centralt. Derfor var det en kæmpe fejl at flytte ham derud i dag, specielt efter kampen mod Horsens hvor han var MOM. Efter Van Weert tages ud laver han to frispilninger, som burde have resulteret i mål.
Du er ude i et søgt forsvar her, af en spiller som præsterer ligeså ringe som din yndling Magnus Sidelæns, som du også ophøjede til noget stort. Nu er han 3. valg, og er nøjagtig ligeså langt nede i hierarkiet som jeg hele tiden har sagt han burde være, fordi det er præcis det hans niveau er til. Nul og niks.
Du ser kvaliteter hvor ingen andre ser dem.
Ser ingen perspektiver i at fortsætte denne diskussion - vi er åbenlyst helt uenige om enkeltspilleres bidrag.