AaB´ere i andre klubber / udlandet
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Tengstedt slet ikke med i truppen mod Århus, og Kaufmann har fået rødt kort. Det går sgu da meget godt for de gamle Aalborg drenge.
Når nu han er skiftet til netop FCK har jeg der ret godt med at han fejler. Jeg synes også at hans potentiale bliver talt ned, og jeg synes han var var ved at slå igennem hos os. Men ingen tvivl om at det var en super og særdeles vigtig handel. At jeg så ikke forstår Kaufmans valg er noget andet.Kristian skrev:Undre mig at hans instinkt er væk på så kort tid. Han er der jo slet ikke i feltet når boldene falder ned.
Han var rigtig god i AaB og blev solgt fortjent for mange penge. Træls at se, at han ikke kan præstere bedre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Der er godt nok stilhed vedr. Kuhn bortset fra når han lejlighedsvis er medkommentator.
Tror I at han stadigvæk går efter et nyt cheftrænerjob og at der er bud efter ham?
Lyngby BK ligner et hold der snart får brug for en ny træner, ellers kan det være at Kuhn skal gøre som Jonas Dal som genstartede karrieren i 2. div. hos Kjellerup og nu er tilbage som suppe træner.
Tror I at han stadigvæk går efter et nyt cheftrænerjob og at der er bud efter ham?
Lyngby BK ligner et hold der snart får brug for en ny træner, ellers kan det være at Kuhn skal gøre som Jonas Dal som genstartede karrieren i 2. div. hos Kjellerup og nu er tilbage som suppe træner.
Der er noget længere fra Cl, og nationale mesterskaber til 2. division, end der er fra en kort trænerkarriere for et bundhold, som man bliver fyret fra, for så at gøre comeback hos en næsten sikker nedrykker.Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. okt 2020, 20:18Der er godt nok stilhed vedr. Kuhn bortset fra når han lejlighedsvis er medkommentator.
Allan Kuhn ville være meget bedre tjent med et andet job end cheftræner i en større klub, end han ville med et cheftrænerjob i en mindre succesfuldklub.
Skulle Lyngby fyre træneren, vil han være en oplagt kandidat, men jeg tror ikke det ville gøre noget godt for hans karriere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Sebastian Grønning scorer efter behag i 1. division. Har den største respekt for hans karrierevej. Det er bare godt gået.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Stegosaurus
- Allstar

Tjo, men hans karriereveje har vel netop været uhensigtsmæssige? Først et forceret forsøg på at slå igennem på AaBs Superligahold direkte fra u19, og så et lige så håbløst ophold hos Hobros Superligahold? Hvis AaB havde været realistiske om hans evner var han blevet udlejet til Jammerbugt i hans første seniorsæson.
-
R Rosenberg
- Allstar

Kent Nielsen har fået Covid19. Mon ikke han bare knuser den med sine skovlblade af hænder.
Ædruelighedens stemme
https://www.instagram.com/p/CG7U41pnw_R/R Rosenberg skrev: ↑30. okt 2020, 19:45Kent Nielsen har fået Covid19. Mon ikke han bare knuser den med sine skovlblade af hænder.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- doukas
- Allstar

S. Grønning var aldrig et storslået talent, så din præmis køber jeg ikke.Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 19:31Tjo, men hans karriereveje har vel netop været uhensigtsmæssige? Først et forceret forsøg på at slå igennem på AaBs Superligahold direkte fra u19, og så et lige så håbløst ophold hos Hobros Superligahold? Hvis AaB havde været realistiske om hans evner var han blevet udlejet til Jammerbugt i hans første seniorsæson.
Jeg synes det fine består i, at han er har gået nogle skridt ned relativt hurtigt, knoklet på, for så at tage nogle rigtig gode skridt op, og er vel et sted nu, hvor han er interessant for mange klubber. Det er bare solidt arbejde. Det kunne mange andre unge fodboldspillere lære noget af.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Det er dejligt at se ham slå til og få succes. Jeg har kun et godt indtryk af ham som person. Helt enig i at han aldrig har haft prædikatet stortalent, men han har nu altid vist at han ved hvor målet står.doukas skrev: ↑30. okt 2020, 20:02S. Grønning var aldrig et storslået talent, så din præmis køber jeg ikke.Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 19:31Tjo, men hans karriereveje har vel netop været uhensigtsmæssige? Først et forceret forsøg på at slå igennem på AaBs Superligahold direkte fra u19, og så et lige så håbløst ophold hos Hobros Superligahold? Hvis AaB havde været realistiske om hans evner var han blevet udlejet til Jammerbugt i hans første seniorsæson.
Jeg synes det fine består i, at han er har gået nogle skridt ned, knoklet på, for så at tage nogle gode skridt op, og er vel et sted nu, hvor han er rigtig interessant for mange klubber. Det er bare solidt arbejde. Det kunne mange andre unge fodboldspillere lære noget af.
Han er et af flere eksempler på, at vi ikke skal være bange for at leje vores unge spillere ud i starten. Her er jeg helt enig med Stegosaurus. Vi gør dem ingen tjeneste ved at have dem i superligatruppen, hvis de ikke har niveauet. Det standser både deres udvikling og gør at vi ikke har tilstrækkelig god bredde. Så hellere ned på et lavere niveau og få masser af spilletid, og så måske tilbage til AaB i en styrket udgave. Jeg er f.eks. lidt ærgerlig over at vi har sendt Wessam videre til fordel for en Nkada der tilsyneladende slet ikke har hvad der skal til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Stegosaurus
- Allstar

S. Grønning var helt indlysende ikke klar til Superliga da han kom op. Men i bagklogskabens lys burde også Thellufsen, Oliver Klitten, Pohl, Wessam, Andreas Bruhn, Ross og Bytyqi have fået en udlejning som første skridt.Hanga skrev: ↑30. okt 2020, 20:06Det er dejligt at se ham slå til og få succes. Jeg har kun et godt indtryk af ham som person. Helt enig i at han aldrig har haft prædikatet stortalent, men han har nu altid vist at han ved hvor målet står.doukas skrev: ↑30. okt 2020, 20:02S. Grønning var aldrig et storslået talent, så din præmis køber jeg ikke.Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 19:31Tjo, men hans karriereveje har vel netop været uhensigtsmæssige? Først et forceret forsøg på at slå igennem på AaBs Superligahold direkte fra u19, og så et lige så håbløst ophold hos Hobros Superligahold? Hvis AaB havde været realistiske om hans evner var han blevet udlejet til Jammerbugt i hans første seniorsæson.
Jeg synes det fine består i, at han er har gået nogle skridt ned, knoklet på, for så at tage nogle gode skridt op, og er vel et sted nu, hvor han er rigtig interessant for mange klubber. Det er bare solidt arbejde. Det kunne mange andre unge fodboldspillere lære noget af.
Han er et af flere eksempler på, at vi ikke skal være bange for at leje vores unge spillere ud i starten. Her er jeg helt enig med Stegosaurus. Vi gør dem ingen tjeneste ved at have dem i superligatruppen, hvis de ikke har niveauet. Det standser både deres udvikling og gør at vi ikke har tilstrækkelig god bredde. Så hellere ned på et lavere niveau og få masser af spilletid, og så måske tilbage til AaB i en styrket udgave. Jeg er f.eks. lidt ærgerlig over at vi har sendt Wessam videre til fordel for en Nkada der tilsyneladende slet ikke har hvad der skal til.
AaB har slet ikke haft en plan hvad det angår men bare smidt dem ind og så mere eller mindre ignoreret at de ikke har haft niveauet.
Har vi i øvrigt stadig en tilbagekøbsklausul på Grønning??
-
Stegosaurus
- Allstar

Kalder jeg ham et storslået talent??doukas skrev: ↑30. okt 2020, 20:02S. Grønning var aldrig et storslået talent, så din præmis køber jeg ikke.Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 19:31Tjo, men hans karriereveje har vel netop været uhensigtsmæssige? Først et forceret forsøg på at slå igennem på AaBs Superligahold direkte fra u19, og så et lige så håbløst ophold hos Hobros Superligahold? Hvis AaB havde været realistiske om hans evner var han blevet udlejet til Jammerbugt i hans første seniorsæson.
Jeg synes det fine består i, at han er har gået nogle skridt ned relativt hurtigt, knoklet på, for så at tage nogle rigtig gode skridt op, og er vel et sted nu, hvor han er interessant for mange klubber. Det er bare solidt arbejde. Det kunne mange andre unge fodboldspillere lære noget af.
Vi kan jo ikke have en tilbagekøbsklausul på Grønning når vi ikke har solgt ham til Viborg....Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:21
S. Grønning var helt indlysende ikke klar til Superliga da han kom op. Men i bagklogskabens lys burde også Thellufsen, Oliver Klitten, Pohl, Wessam, Andreas Bruhn, Ross og Bytyqi have fået en udlejning som første skridt.
AaB har slet ikke haft en plan hvad det angår men bare smidt dem ind og så mere eller mindre ignoreret at de ikke har haft niveauet.
Ellers helt enig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Stegosaurus
- Allstar

Hobro kunne vel godt have solgt ham med den klausul at Viborg skal slippe ham hvis vi byder xxx.. Nå nok ikke super realistisk at vi vil have ham tilbageHanga skrev: ↑30. okt 2020, 21:24Vi kan jo ikke have en tilbagekøbsklausul på Grønning når vi ikke har solgt ham til Viborg....Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:21
S. Grønning var helt indlysende ikke klar til Superliga da han kom op. Men i bagklogskabens lys burde også Thellufsen, Oliver Klitten, Pohl, Wessam, Andreas Bruhn, Ross og Bytyqi have fået en udlejning som første skridt.
Ellers helt enig.
Hobros motivation for at gøre dette skulle være... ?Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:28Hobro kunne vel godt have solgt ham med den klausul at Viborg skal slippe ham hvis vi byder xxx.. Nå nok ikke super realistisk at vi vil have ham tilbageHanga skrev: ↑30. okt 2020, 21:24Vi kan jo ikke have en tilbagekøbsklausul på Grønning når vi ikke har solgt ham til Viborg....Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:21
Ellers helt enig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- doukas
- Allstar

Nej, påstår jeg det?Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:22Kalder jeg ham et storslået talent??doukas skrev: ↑30. okt 2020, 20:02S. Grønning var aldrig et storslået talent, så din præmis køber jeg ikke.Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 19:31Tjo, men hans karriereveje har vel netop været uhensigtsmæssige? Først et forceret forsøg på at slå igennem på AaBs Superligahold direkte fra u19, og så et lige så håbløst ophold hos Hobros Superligahold? Hvis AaB havde været realistiske om hans evner var han blevet udlejet til Jammerbugt i hans første seniorsæson.
Jeg synes det fine består i, at han er har gået nogle skridt ned relativt hurtigt, knoklet på, for så at tage nogle rigtig gode skridt op, og er vel et sted nu, hvor han er interessant for mange klubber. Det er bare solidt arbejde. Det kunne mange andre unge fodboldspillere lære noget af.![]()
Du skriver hans karrierevej har været “uhensigtsmæssig”, og der er jeg ikke enig, fordi jeg mener hans talent ikke rigtig givet ham andre logiske muligheder end at træde ned på et lavere niveau forholdsvis hurtigt, og han er netop ikke er blevet hængere som 3-4 valg i angrebet i enten AaB, Randers eller Horsens, hvilket ville have været netop “uhensigtsmæssigt”. Nu har han bare arbejdet sig stille og roligt op fra først Skive og nu Viborg. Det er i mine øjne en helt fornuft vej at gå.
Ja, hvad sagde jeg før sæsonen begyndte...
At han ville få langt mere succes end Wessam, og at han ville gøre det godt for Viborg.
Så ham i en del kampe for Skive sidste sæson på stadion - han er blevet længder bedre end da han var i Hobro. Og først og fremmest bedre til at klare sig på egen hånd.
God fysik og god træfsikkerhed.
Skive har haft det sindssygt svært siden han rejste - og det er ikke fordi forsvarsspillet ikke holder samme niveau. De mangler i dén grad hans mål, fysik og tilstedeværelse.
Til dem der påstår, at han ikke var et storslået talent, så er det løgn. Sebastian Grønning Andersen havde AaB kæmpe forventninger til allerede i juniortiden. Han gik desværre lidt i stå.
-
Stegosaurus
- Allstar

At det var nødvendigt. De kan vel ikke neutralisere en tilbagekøbsklausul ved at videresælge ham. Så enten må køber acceptere klausulen eller så har AaB givet afkald på klausulen.Hanga skrev: ↑30. okt 2020, 21:31Hobros motivation for at gøre dette skulle være... ?Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:28Hobro kunne vel godt have solgt ham med den klausul at Viborg skal slippe ham hvis vi byder xxx.. Nå nok ikke super realistisk at vi vil have ham tilbageHanga skrev: ↑30. okt 2020, 21:24Vi kan jo ikke have en tilbagekøbsklausul på Grønning når vi ikke har solgt ham til Viborg....Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:21
Ellers helt enig.
- doukas
- Allstar

Jo, jo store forventninger bevares, men så heller ikke et større talent end at det kun blev til 2 U-17 landskampe.Julgranen skrev: ↑30. okt 2020, 21:39Ja, hvad sagde jeg før sæsonen begyndte...
At han ville få langt mere succes end Wessam, og at han ville gøre det godt for Viborg.
Så ham i en del kampe for Skive sidste sæson på stadion - han er blevet længder bedre end da han var i Hobro. Og først og fremmest bedre til at klare sig på egen hånd.
God fysik og god træfsikkerhed.
Skive har haft det sindssygt svært siden han rejste - og det er ikke fordi forsvarsspillet ikke holder samme niveau. De mangler i dén grad hans mål, fysik og tilstedeværelse.
Til dem der påstår, at han ikke var et storslået talent, så er det løgn. Sebastian Grønning Andersen havde AaB kæmpe forventninger til allerede i juniortiden. Han gik desværre lidt i stå.
Sådan en klausul gælder kun så længe han opholder sig i den pågældende klub. Den er ophørt det sekund han skiftede videre.Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:42At det var nødvendigt. De kan vel ikke neutralisere en tilbagekøbsklausul ved at videresælge ham. Så enten må køber acceptere klausulen eller så har AaB givet afkald på klausulen.Hanga skrev: ↑30. okt 2020, 21:31Hobros motivation for at gøre dette skulle være... ?Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:28Hobro kunne vel godt have solgt ham med den klausul at Viborg skal slippe ham hvis vi byder xxx.. Nå nok ikke super realistisk at vi vil have ham tilbageHanga skrev: ↑30. okt 2020, 21:24Vi kan jo ikke have en tilbagekøbsklausul på Grønning når vi ikke har solgt ham til Viborg....Stegosaurus skrev: ↑30. okt 2020, 21:21
Ellers helt enig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.