Klaus skrev: ↑8. dec 2020, 23:05
R Rosenberg skrev: ↑8. dec 2020, 21:03
Klaus skrev: ↑8. dec 2020, 20:31
Men man får i det mindste 100% indsats, og ingen er i tvivl om, at han gør sit bedste. Kan man sige det samme om alle de øvrige spillere?
Den sang har man jo hørt igen og igen som forsvar for Børsting. Altså, trak jeg den stribede trøje over hovedet igen, ville jeg da også give 100% og og gøre mit bedste. Det ville min mormors søster formodentlig også, selvom hun har rundet de 90. Lynge ville også.
Det er rart af have den slags spillere, der giver alt, hvad de har i sig. Det kan bare aldrig nogensinde være en løftestang for at bruge dem, hvis de ikke har det fodboldmæssige niveau. For var det nok, kunne AaB jo nøjes med et årligt spillerlønbudget på 2 mio for 20 spillere.
Det her handler ikke om at forsvare nogen. Jeg elsker spillere, der giver sig 100% for trøjen. Engagement betyder meget for mig, og det er der altså efter min mening også brug for på et hold. Og hvordan man end vender og drejer det har udskælte Børsting scoret 2 mål mens Kusk og Lukas til sammen har scoret 0... Hvordan han så lige bliver det primære problem på vores hold overgår min forstand.
Men det er jo whataboutery. Der er jo ingen, der mener, at det, der foregår offensivt er godt nok. Der er jo ingen, der mener, at vores andre offensive spillere ikke skulle have scoret mere. Det er da det primære problem.
Pointen er bare, at det at kunne mosle, pøle og løbe ikke er godt nok, når man så ikke kan andet. Det kan man ikke bygge noget som helst på, medmindre man gerne vil være a la Horsens og altid kæmpe for overlevelse.
Problemet er, at Børsting ikke skaber chancer, ikke gør medspillerne farlige. Tværtimod er han tit den, der ødelægger det fremadrettede, hurtige spil, fordi hans boldbehandling og offensive tænkning er ret begrænset. Akkurat som med Pallesen.
Jeg ser gerne Børsting i AaB. Og jeg elsker som du også spillere, der kæmper for trøjen. Jeg synes bare ikke, at folk med så store fodboldmangler (Børsting, Pallesen, MC, Nkada, Kakeeto, KP) hører til i en startopstilling, hvis man gerne vil være andet end Horsens II. At han så er en spiller, jeg mener er fremragende at have på bænken, er bare der, vi er uenige.