Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 11. dec 2020, 17:08

Håber godt nok ikke Feher er i spil...virkelig træls hvis at Gustafsson er ude af billedet

Magter ikke hvis det skal være Feher eller en dansk træner.

Cifuentes eller en anden ukendt må være i spil.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. dec 2020, 21:26

Hvis en træner fra udlandet flippet så så jeg gerne man tog kontakt her https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... -afsloeret

Det vil ikke være min første prioritet men en af de få danskere jeg kunne se gøre det godt.

Gazza
Junior
Junior

Indlæg af Gazza » 11. dec 2020, 21:26

Er næsten ved helt at minde om '08, hvor vi så godt som sikkert havde skrevet under med dengang det største navn i Skandinavien Magnus Hedlund fra Sverige. Men endte med en katastrofe træner i Persson :'( Lad os håbe Inge har nogle flere emner i ærmet end Feher og cifuentes?

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. dec 2020, 21:41

Gazza skrev:
11. dec 2020, 21:26
Er næsten ved helt at minde om '08, hvor vi så godt som sikkert havde skrevet under med dengang det største navn i Skandinavien Magnus Hedlund fra Sverige. Men endte med en katastrofe træner i Persson :'( Lad os håbe Inge har nogle flere emner i ærmet end Feher og cifuentes?
Kan huske fortalte til et event at dagen han skulle med færgen til Aalborg ringede han og sagde han havde ændret mening.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 11. dec 2020, 22:33

Feher ville være et nøjes-valg.

Tror bare vi må sande at vi ikke er særligt attraktive.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2020, 22:58

Julgranen skrev:
11. dec 2020, 22:33
Feher ville være et nøjes-valg.

Tror bare vi må sande at vi ikke er særligt attraktive.
Man kunne jo - også af den grund - håbe at Friis' datter bliver helt rask hurtigere end ventet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 11. dec 2020, 23:53

Olsen siger i Nordjyske lørdag, at Gustafsson ikke har afvist AaB, for man har slet ikke tilbudt jobbet til nogen endnu.

Olsen er slet ikke så langt, at han er begyndt at forhandle med nogen.

Han forventer fortsat at have en løsning på plads, når træningen genoptages 3. Januar.

Feher er fortsat i spil. Bliver Feher ikke cheftræner, er det planen, at han skal tilbage som assistent.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. dec 2020, 00:12

AaB1978 skrev:
11. dec 2020, 23:53
Feher er fortsat i spil. Bliver Feher ikke cheftræner, er det planen, at han skal tilbage som assistent.
Det skal han jo sige. Mit gæt er at Feher ikke vil tilbage som assistent.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2020, 00:14

AaB1978 skrev:
Olsen siger i Nordjyske lørdag, at Gustafsson ikke har afvist AaB, for man har slet ikke tilbudt jobbet til nogen endnu.

Olsen er slet ikke så langt, at han er begyndt at forhandle med nogen.

Han forventer fortsat at have en løsning på plads, når træningen genoptages 3. Januar.

Lyder som om der er en bette smule spin i gang her. Vi ved jo at kandidaterne allerede har fået info om lønrammen, og ud fra det og hvad han ellers ved om klubben kan Gustafsson jo sagtens ha' givet nys til relevante parter om at han ikke er interesseret i jobbet.

Og så er der en random OB'er der mener han har valgt OB (tror jeg dog slet ikke på).

https://twitter.com/bjerghest/status/13 ... 3679986694
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2020, 00:17

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 00:12
AaB1978 skrev:
Han var godt nok ude med en kålhøgen kommentar som kunne tyde på det

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f34d20089a

Men, så mange cheftrænerjobs tror jeg nu ikke han kan komme i nærheden af. Jeg tænker også hans meget dirigerende/rettende stil er fin til hold der ikke skal præstere som et førstehold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. dec 2020, 00:52

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 00:12
AaB1978 skrev:
Jamen så må han jo sige farvel

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. dec 2020, 09:29

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sv ... raeneremne

Med tanke på den her artikel så ikke Cifuentes nok ikke slække på kravet om en ny stab hvis han skulle til AaB.
Så når Inge udtaler at man ikke ønsker at ændre i assistenterne, så kan vi nok godt regne med at Cifuentes ikke ender i AaB.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. dec 2020, 09:59

Kristian skrev:
12. dec 2020, 09:29

Med tanke på den her artikel så ikke Cifuentes nok ikke slække på kravet om en ny stab hvis han skulle til AaB.
Så når Inge udtaler at man ikke ønsker at ændre i assistenterne, så kan vi nok godt regne med at Cifuentes ikke ender i AaB.
Det kan AaB da blive tvunget til, hvis Feher ikke vil tilbage i assistent-rollen. Og han har jo altså kun kontrakt til sommer.

Jeg tror vi skal igang med at se på, om der kunne være andre emner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. dec 2020, 10:05

Kristian skrev:

IAO siger faktisk "Som udgangspunkt, vil vi ikke skifte hele teamet...." Så han smækker ikke døren hårdt i. Jeg kan godt li' det. Det kunne jo være at vi ved at acceptere et team kunne få en bedre træner end vi ellers ville, men jeg kan også se ideen i ikke at binde os for hårdt op på en træners ideer og teams.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. dec 2020, 10:16

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 09:59
Kristian skrev:

Det kan AaB da blive tvunget til, hvis Feher ikke vil tilbage i assistent-rollen. Og han har jo altså kun kontrakt til sommer.

Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se hvilke klubber der skulle være interesseret i Feher som permanent førsteholdstræner. Måske noget i divisionerne, men i superligaen kan jeg nærmest kun se en mulighed, hvis Flemming Pedersen i FCN skulle smutte videre, eller at Lyngby har besluttet sig for at æde nedrykningen, men uden den nuværende træner som jeg ikke kan huske hvad hedder. Måske Viborg, hvis ham Neestrup tager tilbage til Kbh.

Resultaterne og spillet i hans tid som chef hos os kombineret med tiden i Helsingør, har nok ikke gjort det bedste for hans renome som cheftræner. Jeg håber stadig at vi kan finde en løsning med en ny chef og Feher som assistent. Han har åbenlyst rigtig meget at byde ind med, men måske det bare ikke er som cheftræner han skal finde sin succes - og fred være med det i øvrigt, det er ikke et job for hvem som helst.

Jeg ville ikke have noget imod Cifuentes, men jeg håber at man kan holde hans stab til max ham assistenten. Den type trænerkonstellationer, hvor en ny træner slæber en halv stab med ind, og tager den med videre når han er ude, virker i øvrigt også til at være en noget død ting i moderne fodbold - og heldigvis for det da.

Pastorius: Jeg er imponeret over Cifuentes forhandlingsevner, hvis han får Inge med på den leg. Alt Inge, Friis, Krogh og til dels også Gaarde har snakket om det sidste års tid er hvor vigtigt det er at staben omkring chefen er på plads, og at hele klubbens infrastruktur ikke bombes 10-15 år tilbage fordi cheftræneren enten fyres eller får nyt job. I stedet skal holdet omkring holdet være så stærkt, at det reelt set ikke gør nogen forskel i dag til dag arbejdet, hvirvidt cheftræneren hedder Hamrén, Friis eller Wieghorst eller Persson. Ligesom i FCN skal du kunne udskifte en af landets mest profilerede trænere (Hjulmand) med u19 træneren - eller hvad Flemming Pedersen lavede før - uden at det gør nogen forskel for spillet, spillernes udvikling eller resultaterne.
Den tilgang vil passe dårligt med, at man er villig til at binde halvdelen af staben op på en udenlandsk træner uden de store meritter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 12. dec 2020, 11:55

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 09:59
Kristian skrev:

Ja det har du ret i.
Men jeg håber ikke man river det hele fra hinanden. Men på den anden side så er det en måde at få en større kapacitet ind.

TK-allez
Superliga
Superliga

Indlæg af TK-allez » 12. dec 2020, 18:18

Jeg er godt klar over, at han måske ikke er øverst på Inges liste grundet Inges egne ord om, at det primært er det skandinaviske marked, der bliver sonderet.
Men jeg følger en smule med i belgisk fodbold, hvor den helt store overraskelse i år er nyoprykkede Beerschot VA, der uimponeret har formået at lave 39 mål i 16 kampe; altså et hold, som formår at kreere og udnytte målchancerne. De er samtidig det mest scorende hold og lå indtil sidste runde nummer 1 i Jupiler League.
Efter at have set flere af deres kampe i sæsonen synes jeg, at cheftræner Hernan Losada virker vildt spændende og en mand, der har et utroligt offensivt fokus.

Skulle det ikke være muligt/interessant, burde man måske kigge på nogle af deres bærende offensive kræfter, og her er det især Rapha Holzhauser, som med sit præcise venstreben er brilliant i både den assisterende og scorende rolle. Desuden er en hollænder i form af Tarik Tissoudali garant for mål for tiden og måske en spiller, som man kunne kigge på. Begge 27 år.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 12. dec 2020, 18:36

TK-allez skrev:
12. dec 2020, 18:18
Jeg er godt klar over, at han måske ikke er øverst på Inges liste grundet Inges egne ord om, at det primært er det skandinaviske marked, der bliver sonderet.
Men jeg følger en smule med i belgisk fodbold, hvor den helt store overraskelse i år er nyoprykkede Beerschot VA, der uimponeret har formået at lave 39 mål i 16 kampe; altså et hold, som formår at kreere og udnytte målchancerne. De er samtidig det mest scorende hold og lå indtil sidste runde nummer 1 i Jupiler League.
Efter at have set flere af deres kampe i sæsonen synes jeg, at cheftræner Hernan Losada virker vildt spændende og en mand, der har et utroligt offensivt fokus.

Skulle det ikke være muligt/interessant, burde man måske kigge på nogle af deres bærende offensive kræfter, og her er det især Rapha Holzhauser, som med sit præcise venstreben er brilliant i både den assisterende og scorende rolle. Desuden er en hollænder i form af Tarik Tissoudali garant for mål for tiden og måske en spiller, som man kunne kigge på. Begge 27 år.
Handler mellem Belgien og Danmark går desværre den modsatte vej. Vi kan slet ikke hamle op med dem på nogen som helst parametre!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. dec 2020, 18:37

TK-allez skrev:
12. dec 2020, 18:18

Det kan gøres kort. Beerschot er ejet af en saudiarabisk prins, der ejer flere klubber.
Vi har ikke en chance.

TK-allez
Superliga
Superliga

Indlæg af TK-allez » 14. dec 2020, 19:27

Hvornår kan vi mon forvente at høre noget konkret?

Besvar