Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Julgranen skrev: ↑27. jan 2021, 13:20
Hanga skrev: ↑27. jan 2021, 13:17
Jeg ved det er tidligt, men Cifuentes har ikke fået en god start må vi bare sige. Det er stærkt bekymrende at vi er SÅ ringe.
Han kan desværre ikke spille kampene på banen. Det er desværre tydeligt at vi mangler vores bedste spillere, en forbandelse at vi må stille med Magnus Sidelæns og så ser vi nogle af de samme defensive problemer som under Friis og Feher. Men vi mangler så også de nøglespillere.
Dem manglede vi også i store dele af efteråret. Det er bekymrende at vi i 3 kampe i træk har set så dårlige ud.
Men som sagt, det er naturligvis alt for tidligt at kaste en dom over Cifuentes, jeg er bare bekymret over, at vi ikke er kommet længere. Vi ligner ingenlunde et hold der er klar til sæsonstart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Hanga skrev: ↑27. jan 2021, 13:17
Jeg siger ikke at jeg hellere ville have Friis, bare at vi tilsyneladende har meget langt vej til en vellykket implementering af Cifuentes ideer.
Friis tabte flere kampe end han vandt i spidsen for AaB - det var ikke specielt rosenrødt det hele. Sådan her spillede vi også i hans sidste kamp i spidsen mod Vejle, hvor presset var væk og vi lavede individuelle fejl på stribe og spillede catenaccio-bold.
Træneren skal have tid, og så skal han have sine forstærkninger. Både Kent og Hamrén blev mestertrænere, efter at have været ilde ude (også herinde) efter den første periode i klubben.
AGF-fans ville også have David Nielsen fyret det første år.
-
NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
-
Kontakt:
Vi er udfordret af, at der er nøglespillere vi gerne vil sælge og spillere vi gerne vil tilknytte. Hvor begge dele er usikkert. Plus ukampdygtige profiler. Det gør vi står lidt med våde fødder i et vadestad. Det må være frustrerende for en ny træner. Ikke mindst med så kort tid til sæsonåbningen. Hvem kan jeg satse på?
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
baresi skrev: ↑27. jan 2021, 13:18
KlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jan 2021, 13:13
Tyskeren skrev: ↑27. jan 2021, 13:08
Shit det er jammerligt det her.. Vi blir KØRT OVER af FCK i næste weekend - de ser skarpe ud i dagens kamp mod AGF.
Jeg tror heller ikke målet med denne sæson er at udfordre FCK eller nogen af de andre tophold, det bliver at lægge grunden til fremtidens hold der kan..Men det kan Inge bare ikke stå og sige på TV
haha nej det kan man ikke - men de skal dog i top 6 og der et lidt vej lige nu. hvem skal de slå af lige pt.
FCM, BIF, FCK, AGF - det tror jeg næppe. stærke trupper.
randers og sønderjyske - ja det er vel dem de skal slå af - men der skal man oppe sig.
og bagfra er der nordsjælland og ob der rører på sig. Puha jeg frygter det lidt LIGE NU.
MEN cifuentes skal have en chance for at implementere sine ideer, de er gået fra FRiis til Feher til Cifuentes på kort tid. Det gør man nok ikke uden omkostninger. Og så håber jeg bare cifuentes også stepper op for niveauet er nok generelt lidt højere og taktisk sværere i Dk.
Vi må da sige at det bliver spændende.
Det skal virkelig være nedrykningsgrumt før, at Cifuents evt. skal fyres eller den snak skal starte i det hele taget. Det her svagheder som også var der under Feher og til dels var der under Friis. Det er jo dygtige nok spillere mange af dem, men der er et eller andet på holdet rent mentalt der er skrøbeligt eller decideret sygt. Vi så det jo i en forfærdelig pokalfinale og også flere gange henover efteråret. Det er ligesom om der mangler noget tro på egene evner og noget fokus på at løse opgaven. Holdet fremstår i hvert fald meget apatisk i mine øjne og det er en lige så stor opgave for en ny træner som at gøre noget spillemæssigt/taktisk ved holdet. Det er vel også derfor Inge til dels er hentet. For at rydde op.
Skal jeg komme med en teori så har det i hvert fald ikke været gavnligt, at man har set så rendyrket på det nordjysk og mere radikalt end nogensinde før i Gaarde årerne. Det kan umuligt gøre noget godt for et elitesportsmiljø, at der er blevet udelet så mange badebilleter. Eftertiden har jo også vist, at næsten af alle vores spillere af egen avl er endt i mindre klubber uden at få succes. Derudover der er måske blevet lidt den der mentalitet hos "de ældre" med at kunne dække sig ind under at "vi er jo et ungt hold og i må forvente udsving" så man kan komme hjem itl Aalborg og have det godt uden at anstrenge sig alt for meget. Problemerne stikker i hvert fald dybere end trænere eller system. Der skal ruskes op i tingene og jeg håber sgu, at Inges projekt gør netop det.
RAUS RAUS SSE!
-
Stegosaurus
- Allstar

Fladstrandsparken skrev: ↑27. jan 2021, 13:25
4-3-3 giver godt nok ikke mange afslutninger
Forstår godt at Pallesen er bænket efter elendig indsats mod fcm, men Granli på venstre back er uforståeligt og fungerer ikke. Og hannesbo fra start virker sgu desperat. Er Cifuentes med på at næste kamp er om 3 point??
-
Julgranen
- Allstar

NIN skrev: ↑27. jan 2021, 13:25
Vi er udfordret af, at der er nøglespillere vi gerne vil sælge og spillere vi gerne vil tilknytte. Hvor begge dele er usikkert. Plus ukampdygtige profiler. Det gør vi står lidt med våde fødder i et vadestad. Det må være frustrerende for en ny træner. Ikke mindst med så kort tid til sæsonåbningen. Hvem kan jeg satse på?
Ja, det er noget problematisk. Og med et statisk marked så er det ikke de bedste muligheder for at afsætte og hente spillere. Lad os håbe vi får et par signings mere inden vinduet lukker.
-
Julgranen
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑27. jan 2021, 13:27
Det er vel også derfor Inge til dels er hentet. For at rydde op.
Og man har hentet en træner der er vant til at vride ekstra procenter ud af sine spillere, og ikke accepterer dårlige præstationer.
Der var for meget flinkeskole over Friis. Der skal stilles større krav til spillere i AaB.
-
Frygah
- Allstar

Julgranen skrev: ↑27. jan 2021, 13:31
Og man har hentet en træner der er vant til at vride ekstra procenter ud af sine spillere, og ikke accepterer dårlige præstationer.
Der var for meget flinkeskole over Friis. Der skal stilles større krav til spillere i AaB.
Der skal satme vrides mange ekstra procenter ud af de spillere vi har haft i kamp i de her træningskampe.
JEg er med på større krav, men har svært ved at se hvad konsekvensen skulle være hvis de ikke leverer. Er træningskampene noget at gå efter, er det nærmest kun Hannesbo der har vist opløftende tendenser.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Mephisto2 skrev: ↑27. jan 2021, 13:14
Shit det er jammerligt det her.. Vi blir KØRT OVER af FCK i næste weekend - de ser skarpe ud i dagens kamp mod AGF.
Jeg tror heller ikke målet med denne sæson er at udfordre FCK eller nogen af de andre tophold, det bliver at lægge grunden til fremtidens hold der kan..Men det kan Inge bare ikke stå og sige på TV
Men hvorfor skulle det ikke være det? Truppen er jo til det på papiret, og før sæsonen sagde man jo også en sikker top 6 var målet - og helst top 4.
Vi kan ikke blive ved med at tale om "næste år"!
Ja på papiret præcist...i virkeligheden sidder vores to største profiler ude, og ingen ved rigtig hvornår og i hvilken forfatning de kommer tilbage i.
Jeg har det fint med at vi taler om næste år, og det kan også sagtens være 2023 for min skyld, langt hellere det end panikløsninger for at opfylde en kortsigtet målsætning. Jeg håber vi får ro på med ny træner og "ny" sportsdirektør, deres indflydelse kan kun bedømmes over længere tid end den de har haft nu....
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
-
Tyskeren
- Allstar

7 ud 10 afleveringer er tilbage i banen... Alt sejler! Jeg er dybt bekymret!
-
Julgranen
- Allstar

Frygah skrev: ↑27. jan 2021, 13:34
Der skal satme vrides mange ekstra procenter ud af de spillere vi har haft i kamp i de her træningskampe.
JEg er med på større krav, men har svært ved at se hvad konsekvensen skulle være hvis de ikke leverer. Er træningskampene noget at gå efter, er det nærmest kun Hannesbo der har vist opløftende tendenser.
Der er en grund til at det hedder træningskampe. De er inderligt ligegyldige. Hvor mange gange er vi ikke kommet fra en sommerpause, hvor vi har vundet rub og stub, og så været lort i de første 4 turneringskampe. Lad os se, når vi kommer igang med sæsonen.
Manden har været her 3 uger, jeg forventer ingen revolution (endnu). Det er et såret hold, der er nødt til at spille med fejlvendte spillere og rejects på nøglepositioner, indtil skadessituationen bedres.
-
Soren
- 1. div

Stegosaurus skrev: ↑27. jan 2021, 13:28
Fladstrandsparken skrev: ↑27. jan 2021, 13:25
4-3-3 giver godt nok ikke mange afslutninger
Forstår godt at Pallesen er bænket efter elendig indsats mod fcm, men Granli på venstre back er uforståeligt og fungerer ikke. Og hannesbo fra start virker sgu desperat. Er Cifuentes med på at næste kamp er om 3 point??
Det er vel fordi, at vi så spiller med tre i bagkæden, når vi har bolden og skubber Børsting frem på en kant og holder Granli tilbage? Kan nogen, der ser kampen bekræfte det?
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Julgranen skrev: ↑27. jan 2021, 13:31
"Pauseføring til Lyngby; ikke meget har fungeret for AaB i første halvleg"
Så burde den effekt jo snart kunne ses...

Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
-
Mephisto2
- Allstar

KlaskmyggenNoah skrev: ↑27. jan 2021, 13:40
Mephisto2 skrev: ↑27. jan 2021, 13:14
Men hvorfor skulle det ikke være det? Truppen er jo til det på papiret, og før sæsonen sagde man jo også en sikker top 6 var målet - og helst top 4.
Vi kan ikke blive ved med at tale om "næste år"!
Ja på papiret præcist...i virkeligheden sidder vores to største profiler ude, og ingen ved rigtig hvornår og i hvilken forfatning de kommer tilbage i.
Jeg har det fint med at vi taler om næste år, og det kan også sagtens være 2023 for min skyld, langt hellere det end panikløsninger for at opfylde en kortsigtet målsætning. Jeg håber vi får ro på med ny træner og "ny" sportsdirektør, deres indflydelse kan kun bedømmes over længere tid end den de har haft nu....
Det har klubben ikke råd til at vente på. Ikke med det nuværende budget.
-
Anubit
- 1. div

- Favoritspiller: Chris Rolfe
- Geografisk sted: Svenstrup
Hannesbo virker sgu spændende. En af de få positive ting at tage med fra disse kampe..
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!
-
Julgranen
- Allstar

Mephisto2 skrev: ↑27. jan 2021, 13:43
Nå, er det dig der bestemmer det?
Jeg kan ikke finde mange fodboldtrænere, som har haft succes med et nyt hold fra første dag de træder ind på træningsbanen.
Jeg kan til gengæld pege på en bestyrelse, som har ønsket en ny retning, udpeget nye mål for klubben og ved at det (ligesom i alle andre organisationer) kræver tid at implementere.
Derfor kan du bralre op alt det du vil herinde, det bliver det ikke mere rigtigt af. Efter 5 hjælpeløse år under Allan Gaarde er vi ikke ligefrem forvænte.
-
Silver77
- 2. div

Det kan godt være at AaB er et såret dyr, men så må man dælme fighte for holdet og trøjen. Det er virkelig skidt det AaB viser på banen for tiden. Jeg savner en general som tør råbe af sine holdkammerater, et sådan godt og gammeldags svin, nu har jeg lagt mærke til at en spiller som kusk hele tiden hænger med hoved, hvad der det for en form for attitude at vise som Pro. Fodboldspiller det bliver en langt forår
-
Mikki89
- 1. div

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Der er ikke meget, der fungerer i de her træningskampe! Det er pivhamrende elendigt!
Jeg er meget bekymret!

-
Mephisto2
- Allstar

Julgranen skrev: ↑27. jan 2021, 13:47
Mephisto2 skrev: ↑27. jan 2021, 13:43
Nå, er det dig der bestemmer det?
Jeg kan ikke finde mange fodboldtrænere, som har haft succes med et nyt hold fra første dag de træder ind på træningsbanen.
Jeg kan til gengæld pege på en bestyrelse, som har ønsket en ny retning, udpeget nye mål for klubben og ved at det (ligesom i alle andre organisationer) kræver tid at implementere.
Derfor kan du bralre op alt det du vil herinde, det bliver det ikke mere rigtigt af. Efter 5 hjælpeløse år under Allan Gaarde er vi ikke ligefrem forvænte.
Nix, men det er min vurdering, ligesom du kan have din.
Men budgettet hænger ikke sammen uden sponsorer, fans og tilskuere. Og de - tror jeg - gider ikke flere "mellem-år".