Træningskampe, opstart 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Julgranen » 27. jan 2021, 14:25

TK-allez skrev:
27. jan 2021, 14:23
Det er helt vanvittigt så meget, det her hold underpræsterer. Hvad er det dog, der sker i klubben?!
Vi har underpræsteret i 6 år. Det er derfor man har sagt, at der skal ellers noget helt grundlæggende det kommende år.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jan 2021, 14:29

Julgranen skrev:
27. jan 2021, 14:07
Mephisto2 skrev:
27. jan 2021, 14:03
Tja, men det hedder altså top 6 i år.
Under ideelle forhold, ja. Jeg tvivler kraftigt på at bestyrelsen fyrer Cifuentes, hvis ikke vi kommer i top 6. Det er bare at kigge på perlerækken af trænere før ham, der ikke har levet op til målsætningen. Den inkluderer også Jacob Friis.
Selvfølgelig fyrer de ikke Cifuentes medmindre bunden helt går ud af holdet, et er en målsætning, men tænker også at bestyrelsen kan se hvilke betingelser han har at arbejde under, og de er pt at vores to største profiler er skadede. Det her kræver et langt sejt træk, og Inge har på ingen måde overbevist mig . Ja han står stærkt på det personlige og kommunikative plan, men det er svært at se tydelige forbedringer endnu.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jan 2021, 14:34

Cifuentes har ikke just taget os med storm den første måned baseret på de tre træningskampe som grundlag . Når det er sagt, så synes jeg dog at kunne se fremskridt ift. de to første træningskampe.

Men lad os nu se holdet, hvor det kommer foran.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jan 2021, 14:35

KlaskmyggenNoah skrev:
27. jan 2021, 14:29
Det her kræver et langt sejt træk, og Inge har på ingen måde overbevist mig . Ja han står stærkt på det personlige og kommunikative plan, men det er svært at se tydelige forbedringer endnu.
Beklager, men så har du ikke fulgt særligt meget med. Allerede kæmpe respekt om ham i medielandskabet. Stor karisma og troværdighed.
Oprydningsarbejdet efter Gaarde var stort - særligt med alle de talentløse talenter som fik kontrakt.
Desuden en meritliste som er længder bedre end hans forgænger.

AaB står langt stærkere og mere troværdigt, med Inge ved roret. Særligt hvis vi skal gå efter investorer. Ikke alt det “øhhhh... bøhhhh... CIES-liste”.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 27. jan 2021, 14:37

TK-allez skrev:
Det er helt vanvittigt så meget, det her hold underpræsterer. Hvad er det dog, der sker i klubben?!
Syns ikke man kan sige “cifuentes Raus” men intet fungerer stort set i de 3 kampe. Og helt vild stor forskel på top og bund niveau hos spillerne.
Men en vanvittig underpræstation 😱

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jan 2021, 14:46

Julgranen skrev:
27. jan 2021, 14:35
KlaskmyggenNoah skrev:
Det her kræver et langt sejt træk, og Inge har på ingen måde overbevist mig . Ja han står stærkt på det personlige og kommunikative plan, men det er svært at se tydelige forbedringer endnu.
Beklager, men så har du ikke fulgt særligt meget med. Allerede kæmpe respekt om ham i medielandskabet. Stor karisma og troværdighed.
Oprydningsarbejdet efter Gaarde var stort - særligt med alle de talentløse talenter som fik kontrakt.

AaB står langt stærkere og mere troværdigt, med Inge ved roret. Særligt hvis vi skal gå efter investorer. Ikke alt det “øhhhh... bøhhhh... CIES-liste”.
Mit indlæg: "Ja han står stærkt på det personlige og kommunikative plan"...Men han skal jo lige vise sig som andet og mere end det....

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jan 2021, 14:47

KlaskmyggenNoah skrev:
27. jan 2021, 14:46

Mit indlæg: "Ja han står stærkt på det personlige og kommunikative plan"...Men han skal jo lige vise sig som andet og mere end det....
Falder det ind under personligt og kommunikativt, at man laver en mindre revolution i truppen, og sætter en helt anden standard i signaler internt og til omverdenen.
Det mener jeg nu ikke.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. jan 2021, 14:50

baresi skrev:
27. jan 2021, 14:37
TK-allez skrev:
Syns ikke man kan sige “cifuentes Raus” men intet fungerer stort set i de 3 kampe. Og helt vild stor forskel på top og bund niveau hos spillerne.
Men en vanvittig underpræstation 😱
Cifuentes udtalte i "Rød Aalborg" bl.a., at han for det meste tabte træningskampene med sine hold. Han bruger kampene på eksperimenter osv. Idag med bl.a. Granli på venstre back.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. jan 2021, 14:53

Julgranen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:

Det er jeg enig i, men hvis ikke AaB begynder at vise tegninger til noget der ligner resultater i løbet af foråret, så kan det være ret ligegyldigt, hvordan han og alle andre omkring AaB agerer. Så kommer der hverken investorer, sponsorer, store salg eller gode køb.

Jeg er nu heller ikke rigtig nervøs endnu, men det snerper da til. Vi er forhåbentlig ikke så ringe som vi ser ud, når det gælder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jan 2021, 14:53

Julgranen skrev:
27. jan 2021, 14:47
KlaskmyggenNoah skrev:
27. jan 2021, 14:46

Falder det ind under personligt og kommunikativt, at man laver en mindre revolution i truppen, og sætter en helt anden standard i signaler internt og til omverdenen.
Det mener jeg nu ikke.
Jo men revolutioner skal jo helst føre noget godt med sig, enhver kan starte en revolution, kunsten er at få dem til at lykkes, og hvis du synes det er lykkedes endnu...ja så har du ikke fulgt med :) .

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. jan 2021, 15:10

Pastorius skrev:
27. jan 2021, 14:53
Julgranen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:

Det er jeg enig i, men hvis ikke AaB begynder at vise tegninger til noget der ligner resultater i løbet af foråret, så kan det være ret ligegyldigt, hvordan han og alle andre omkring AaB agerer. Så kommer der hverken investorer, sponsorer, store salg eller gode køb.

Jeg er nu heller ikke rigtig nervøs endnu, men det snerper da til. Vi er forhåbentlig ikke så ringe som vi ser ud, når det gælder.
Enig. Man kan vel også sige at Inge gør meget der bør gavne os på den lidt længere bane. Men her og nu har vi altså den udfordring, at vores hold ikke præsterer ret godt, og det er ikke blevet bedre i det år Inge har været ved roret. Ligeledes er jeg ikke helt tryg ved valget af Cifuentes, men det er ren mavefornemmelse, og den er selvfølgelig ikke blevet bedre af at se os sejle i træningskampene.

Jeg er stor fan af alt det Inge signalerer og mange af de ændringer han arbejder med, men på et tidspunkt skal vi også gerne se sportslige resultater af det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 27. jan 2021, 15:31

Tror virkelig vi får det svært i de første 3 kampe. Havde vi haft hiljemark og lucas tilrådighed havde det nok set anderledes ud.
Men det kampprogram vi starter ud med efter træningskampene er ikke optimalt. Vi har brug for noget selvtillid så det havde været bedre med 3 bundhold først.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. jan 2021, 15:33

Lyfe skrev:
27. jan 2021, 15:31
Tror virkelig vi får det svært i de første 3 kampe. Havde vi haft hiljemark og lucas tilrådighed havde det nok set anderledes ud.
Men det kampprogram vi starter ud med efter træningskampene er ikke optimalt. Vi har brug for noget selvtillid så det havde været bedre med 3 bundhold først.
Det er nu langt bedre for selvtilliden at tabe til tophold end til bundhold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. jan 2021, 15:33

Lyfe skrev:
27. jan 2021, 15:31
Man kan jo sige at (svjh) så vandt Wieghorst sine første tre kampe med AaB, og alle var glade og positivt overraskede. Hvis Cifuentes kan lave en omvendt Wieghorst, så lever jeg fint med støjen herinde februar ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 27. jan 2021, 15:49

Med 3 nøglespillere ude og ingen reel angriber, så har Cifuentes heller ikke de bedste vilkår. Men der skal ikke mange flere, af denne slags kampe til, før top-6 er helt væk.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 27. jan 2021, 16:04

https://img.nordjyske.dk/s3/nj-prod-pub ... &mode=crop

Er det bare mig, eller ser Inge Andre Olsen rasende ud?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. jan 2021, 16:09

Salle17 skrev:
27. jan 2021, 16:04

Det havde fandme været mærkeligt, hvis han var i godt humør. Selvom han er nordmand, så tænker jeg faktisk han holder med AaB - også i en træningskamp.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 27. jan 2021, 16:16

Pastorius skrev:
27. jan 2021, 16:09
Salle17 skrev:

Det havde fandme været mærkeligt, hvis han var i godt humør. Selvom han er nordmand, så tænker jeg faktisk han holder med AaB - også i en træningskamp.
Ja, men han ligner en der er ved at flå hovedet af nogen. Puha.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 27. jan 2021, 16:20

Salle17 skrev:

Han ser ivertilfald bister ud. Måske der hvor Pallesen's mål bliver dømt få hånd på bolden.

Jeg deler ikke den skepsis der er herinde ang Inge og Marti, der er stadig lang vej til holdet er på plads, og ikke mindst Marti har fået tid til at arbejde med spillerne. Ting tager tid også at få ryddet op efter Gaarde.

Vi er ude af pokalen og kan alligevel ikke nå noget i suppen, så der skal arbejdes frem mod næste sæson. Og et forhåbentligt mere normalt transfer vindue.

Det er en 'gratis' sæson hvor vi ikke kan rykke ned, skulle top 6 misse. Så det skal handle om at få Marti's ideer arbejdet ind på ryggaden af truppen, med henblik på næste sæson.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 27. jan 2021, 16:34

KlaskmyggenNoah skrev:
Julgranen skrev:
27. jan 2021, 14:07
Mephisto2 skrev:
27. jan 2021, 14:03
Tja, men det hedder altså top 6 i år.
Under ideelle forhold, ja. Jeg tvivler kraftigt på at bestyrelsen fyrer Cifuentes, hvis ikke vi kommer i top 6. Det er bare at kigge på perlerækken af trænere før ham, der ikke har levet op til målsætningen. Den inkluderer også Jacob Friis.
Selvfølgelig fyrer de ikke Cifuentes medmindre bunden helt går ud af holdet, et er en målsætning, men tænker også at bestyrelsen kan se hvilke betingelser han har at arbejde under, og de er pt at vores to største profiler er skadede. Det her kræver et langt sejt træk, og Inge har på ingen måde overbevist mig . Ja han står stærkt på det personlige og kommunikative plan, men det er svært at se tydelige forbedringer endnu.
Det er godt nok vildt du allerede er inde og vurdere Inge når han kun har fuldendt ET transfervindue (hvor han i øvrigt hentede talenter og en topklasse profil). Hvad havde du lige regnet med?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar