Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlemmingG
Landshold
Landshold

Re: Kamptråd: AaB - FC København, 03.02.2021

Indlæg af FlemmingG » 3. feb 2021, 01:14

Julgranen skrev:
3. feb 2021, 00:51
Kristian skrev:
3. feb 2021, 00:32
Det virker helt forkert, at Kusk ikke skal starte inde.

Har det virkelig svært med, at vores bedste spillere ikke skal spille.
Marti sætter sig selv under et pres de vil noget.
Lige til denne kamp tror jeg det er bedst med rugbrødsspillere. Det bliver en tæt kamp, hvor der skal kriges hele vejen.

Også selvom Kusk, som sædvanlig fristes man til at sige, er bedste offensive kort og har været eneste farlige mand sammen med Hannesbo i træningskampene.
Glæder mig til at se unge Hannesbo og Klitten på backen.
Meget muligt at det bliver en kamp hvor der skal kriges og kæmpes om hver cm på banen.
Har bare utrolig svært ved at se det her hold, spille sig igennem til noget som helst mod FCK. Hvilken spiller i den start-11’er har evnerne og visionerne til at modtage bolden, holde på den og sætte de øvrige offensive spillere i scene?
Cifuentes må gå ind til kampen, med den overbevisning ar vores nuværende offensiv er så vingeskudt, at vores eneste chance for point i den kamp er gennem fight - og så håbe på at vi måske kan være heldige på en dødbold

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 3. feb 2021, 08:02

Det ser fuldstændigt håbløst ud. Hvis Cifuentes vil forsvare/krige den hjem skulle det være med 3 i bagkæden. Hvis han vil spille den hjem burde Kusk starte. Ligner det mest stensikre nederlag længe.

Håbet ligger i at bolden er rund og Zanka forhåbentligt bliver udvist efter 2 min.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 08:21

Jacob Rinne
Jakob Ahlmann
Kasper Pedersen
Jores Okore
Jakob Blåbjerg
Filip Lesniak
Edison Flores
Yann Rolim
Frederik Børsting
Rasmus Würtz
Jannik Pohl

For få år siden stillede vi op hjemme mod FCK med disse 11, der målt på niveau i AaB-trøjen er noget ringere end det vi stiller med i aften.
Der spillede vi 1-1.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 3. feb 2021, 08:43

Julgranen skrev:
3. feb 2021, 08:21
Jacob Rinne
Jakob Ahlmann
Kasper Pedersen
Jores Okore
Jakob Blåbjerg
Filip Lesniak
Edison Flores
Yann Rolim
Frederik Børsting
Rasmus Würtz
Jannik Pohl

For få år siden stillede vi op hjemme mod FCK med disse 11, der målt på niveau i AaB-trøjen er noget ringere end det vi stiller med i aften.
Der spillede vi 1-1.
Jeg ville nu gerne bytte

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. feb 2021, 08:46

Julgranen skrev:
3. feb 2021, 08:21
Jacob Rinne
Jakob Ahlmann
Kasper Pedersen
Jores Okore
Jakob Blåbjerg
Filip Lesniak
Edison Flores
Yann Rolim
Frederik Børsting
Rasmus Würtz
Jannik Pohl

Der spillede vi 1-1.
Arrhhh, jeg tror ikke du finder mange der er enige med dig i ovenstående.
Jeg hælder til at det "gamle" hold nok er en anelse stærkere, mest af alt fordi der ikke var nogle helt uprøvede spillere i den opstilling.
Hannesbo, Prica og Klitten har velsagtens ikke spillet en eneste god Superliga-kamp endnu.
Selvom der også kunne gå langt imellem Kasper P, Blåbjerg, Pohl og et par andre brillierede - så indtraf det trods alt fra tid til anden.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 3. feb 2021, 08:48

NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op mod FC København.

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Daniel Granli, Rasmus Thelander, Lukas Klitten - Pedro Ferreira, Robert Kakeeto - Frederik Børsting, Iver Fossum, Marcus Hannesbo - Tim Prica

Hvis ovenstående holder tænker jeg, at der stadig må være aktivitet omkring en Okore exit.

Et klart vink med en vognstang til Kusk og van Weert, må man også sige.

Mit bud på aftens kamp: 0-3

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. feb 2021, 08:51

Spanky skrev:
3. feb 2021, 08:48

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Daniel Granli, Rasmus Thelander, Lukas Klitten - Pedro Ferreira, Robert Kakeeto - Frederik Børsting, Iver Fossum, Marcus Hannesbo - Tim Prica

Hvis ovenstående holder tænker jeg, at der stadig må være aktivitet omkring en Okore exit.

Enig. Dog lidt mærkeligt at Kusk skal have et vink. En af de bedste i sæsonen. Ofret på presspillets alter igen ?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 3. feb 2021, 08:57

Spanky skrev:

Men måske mest af alt en vink med en vognstang til Magnus Christensen, der troede han stod foran en del spilletid.
Det er lidt ærgerligt han ikke har forstået sin situation i AaB endnu.

Jeg tror det bliver et stensikkert nederlag, hvor AaB får meget svært ved at kreere noget offensivt.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 3. feb 2021, 09:09

Spanky skrev:

Puha da en opstilling, helt helt blottet for kvalitet bortset fra meget få pladser.
Dit bud på et resultat er ok, det havde jeg også det er bare ved pausen.
Så i stedet for at ærgre mig over at misse 1 halvleg af Liverpool kampen giver det muligheden for at slå over i pausen og rettet tæerne ud igen.
Marti har en kæmpe opgave foran sig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 3. feb 2021, 09:20

Jeg har hele tiden været ret pessimistisk omkring kampen, og jeg frygter mere og mere, at vi får en ordentlig røvfuld, der i værste fald smadrer den lille smule selvtillid der må være tilbage efter en ringe afslutning på efteråret og en elendig optakt til foråret.

Jeg håber af hele mit hjerte, at de udvalgte gør min skepsis til skamme, og ih, hvor jeg glæder mig til, at vi kan smide 4-5 andre spillere i startopstillingen.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. feb 2021, 09:23

Spanky skrev:

En omstillingsstærk, energisk og arbejdsom startopstilling. Selvfølgelig også uden den store kreativitet offensivt. Vil være tilfredsstillende med 1 point.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 3. feb 2021, 09:25

Puha.
Den opstilling giver godt nok ikke meget ro i maven.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2021, 09:27

Børstings plads bekræfter vel det, de forrige trænere har sagt, at han lynsnar kan tilpasse sig nye ideer og taktikker.

Så det er vel den tryghed Cifuentes får ved valget af Børsting.
- FlæskeFrank

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 3. feb 2021, 09:42

Spanky skrev:

Vores 5 mands forsvar fungerede perfekt mod fck sidst men nu sadler vi om.... Kakeeto og Prica har intet vist der berettiger dem til at starte inde i superligaen. Det her kludetæppe burde ikke få point i aften, men bolden er forhåbentlig rund.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. feb 2021, 09:52

Fck kender ikke Hannesbo og Prica så godt, så forhåbentligt kan de to overraske et lidt tungt Fck-forsvar.
2 seksere, og løbestærke spillere. Det lugter af en forsvarskamp :D
Håber at få Pricas venstreben at se et par gange.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 10:07

FlæskeFrank skrev:
3. feb 2021, 09:27
Børstings plads bekræfter vel det, de forrige trænere har sagt, at han lynsnar kan tilpasse sig nye ideer og taktikker.

Ja, og en pasningsprocent der er langt under gennemsnittet for en Superliga-spiller. Jeg tænker ikke der går lang tid før han er på bænken igen. Man kan løbe nok så meget hvis man smider bolden væk igen.

Kusk har været en af de bedste i træningskampene, men mon ikke det er fordi Martí vil se kampbilledet an - og så sætte ham ind når nogle af de mere løbestærke spillere løber tør.

Lige nu og her, i den situation vi er i med så mange skadede stamspillere, så er det vigtigste bare at få point på tavlen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. feb 2021, 10:24

Stegosaurus skrev:
3. feb 2021, 09:42
Spanky skrev:

Vores 5 mands forsvar fungerede perfekt mod fck sidst men nu sadler vi om.... Kakeeto og Prica har intet vist der berettiger dem til at starte inde i superligaen. Det her kludetæppe burde ikke få point i aften, men bolden er forhåbentlig rund.
Ja det gjorde det, og det var også yderst effektivt mod agf, der også kommer med et stort tryk.
Jeg forstår ikke helt hvorfor man går væk fra noget der fungerer, jeg frygter en decideret røvfuld i aften, men håber vi kan krige et point hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 10:25

I de gennemgange der ligger af Cifuentes' måde at ville spille på, så er det i presspillet et stærkt varierende pres der helt og aldeles afhænger af, hvordan modstandernes forsvars boldbehandling og udgangsposition er - jo dårligere udspil, jo hurtigere trigges presset.

Samtidig flyttes den centrale spiller (formentlig Fossum) op og dækker modstandernes 6'er op i opspillet.

Vi vil formentlig ligeledes se noget mere direkte spil. Martí sværger kraftigt til U-B-T-spil som man bruger meget i Spanien: https://www.youtube.com/watch?v=j89ZzKWztYQ
Det fordrer selvfølgelig spillere som kan spille bolden videre på første touch.
Her er en gang interessant læsning, om de systemer trænerskolen med Martí, Pep og andre spanske trænere gør enormt meget brug af i deres spillestil:
https://www.developingthefuture.club/po ... an-concept

I Sandefjord startede han også meget traditionelt ud de første kampe. Ikke de store ændringer. Det tror jeg dagens opstilling skal ses i lyset af - når vi kommer lidt længere hen får vi nok bedre en fornemmelse af hvilke spillere han vil bruge.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 3. feb 2021, 10:26

troelsh skrev:
3. feb 2021, 10:24
Jeg forstår ikke helt hvorfor man går væk fra noget der fungerer, jeg frygter en decideret røvfuld i aften, men håber vi kan krige et point hjem.
Træneren skal vel ikke bruge en opstilling han ikke føler sig bekvem ved. Hvis man vil implementere egne idéer, så kan man ikke bruge et halvt år på at træne i en anden træners idéer. Han er nødt til at gøre det på sin måde, og vi ser nok ikke hans aftryk før om en 5-7 kampe, men nu er han jo også ansat for mere end det her halve år.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. feb 2021, 10:36

Julgranen skrev:
3. feb 2021, 10:07
FlæskeFrank skrev:
3. feb 2021, 09:27

Ja, og en pasningsprocent der er langt under gennemsnittet for en Superliga-spiller. Jeg tænker ikke der går lang tid før han er på bænken igen. Man kan løbe nok så meget hvis man smider bolden væk igen.

Kusk har været en af de bedste i træningskampene, men mon ikke det er fordi Martí vil se kampbilledet an - og så sætte ham ind når nogle af de mere løbestærke spillere løber tør.

Lige nu og her, i den situation vi er i med så mange skadede stamspillere, så er det vigtigste bare at få point på tavlen.
Det er det her, som jeg ikke forstår ved dig.

Jeg begrunder valget af Børsting med en kvalitet, som folk omkring holdet har udtalt flere gange, straks fortæller du hvor dårlig han er, og hvor god Kusk er.

Jeg sagde ikke, at han spillede istedet for Kusk, blot hvorfor han spillede. Kusk bliver ikke bedre af at tale andre ned.
- FlæskeFrank

Besvar