Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021
Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021
Som jeg var inde på inden kampen, så er det her en af de kampbilleder, som vi har haft det meget svært med, efter vi indførte ny spillestil fra starten af 2020. Det bliver alt for meget 50/50 dueller, hvilket er fint når vi er "det dårlige hold", mod en modstander der tager chancer i deres spil, men rigtig skidt når vi er "det gode hold" mod en modstander der spiller meget kynisk og fysisk. Vi taber ganske enkelt duellerne. Vi skal have mere ro på kampen og få gang i pasningsspillet, og undgå de fysiske dueller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
45 min med dueller.
Vi mangler kvalitet på bolden. Især centralt med Ferreira og især Kakeeto.
Det er på Randers’ præmisser, men defensivt står vi fint imod.
Små plusser til Samuelsen og Hannesbo. Også til Thelander.
Vi mangler kvalitet på bolden. Især centralt med Ferreira og især Kakeeto.
Det er på Randers’ præmisser, men defensivt står vi fint imod.
Små plusser til Samuelsen og Hannesbo. Også til Thelander.
Inden kampen var der meget fokus på Kusk, men med den fysik og løbevillighed Randers møder op med, ville Kusk næppe kunne gøre meget imod.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det bliver spændende at se, hvad Cifuentes så kan komme op med i pausen. Det er ufatteligt at vi ikke har en spiller på banen, der kan gå ind og få justeret, så vi nemmere kan komme igennem presset.
...men altså det er svært, når modstanderne bare kan presse os over i vores højreside, og vente på vi smider bolden.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Tror ikke det er tilfældigt at AaB tit spiller op i højre.. Det er modstanderen, som ligger tyngde mod vores venstre side, fordi vores højre sjældent fører til assist eller lignende..Ibiza Polar skrev: ↑14. feb 2021, 14:44Det virker altså også skørt, at vi konsekvent vil spille frem i den side, hvor banen er frossen.
Nej men Prica har ligesom heller ikke shinet voldsomt og har tabt samtlige dueller - der kunne kusk næppe gøre dårligere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Står vi fint i mod defensivt? Vi bliver totalt domineret i hovedspillet i eget felt og har store problemer med at spille os ud af deres første pres.
Altså så længe Randers lykkes med at skabe det kampbillede, så ja. Men Kusk kunne netop være en spiller, der kunne hjælpe os med at komme ud af de fysiske dueller, og få gang i pasningsspilet. Det er jo ganske enkelt fordi vi slet ikke har været dygtige nok på bolden, at det hele tiden ender i slåskampe. De få gange vi er kommet udenom deres pres har der også været muligheder. Men det sker alt for sjældent.
Jeg synes dog vores største problem er på midtbane, hvor Kakeeto efter min mening er helt væk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Prica fylder mere og løber mere efter bolden end Kusk. Det er Kusk absolut største svaghed. Uden bold er det som at spille med en mand i undertal.
Af de to, du fremhæver, så synes jeg altså, det er Pedro som har en decideret offday. Smider uprovokeret bolde, taber sine dueller. Måske hans dårligste AaB kamp endnu.
Og så virker Prica fejlplaceret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Han kunne nok ikke gøre det værre, enig...
Men han ville til gengæld ligne noget som var løgn, hvis han ikke var nået frem til noget.. Kusk i minusgrader, ja det skal starte godt, eller bliver det aldrig godt, fordi så slår han op i banen..
Helt enig med Kakeeto. Bolden har været for meget i hans fødder og Randers presser bevidst hårdt når han får bolden. Det skal ændres inden det koster.Hanga skrev: ↑14. feb 2021, 14:51Altså så længe Randers lykkes med at skabe det kampbillede, så ja. Men Kusk kunne netop være en spiller, der kunne hjælpe os med at komme ud af de fysiske dueller, og få gang i pasningsspilet. Det er jo ganske enkelt fordi vi slet ikke har været dygtige nok på bolden, at det hele tiden ender i slåskampe. De få gange vi er kommet udenom deres pres har der også været muligheder. Men det sker alt for sjældent.
Jeg synes dog vores største problem er på midtbane, hvor Kakeeto efter min mening er helt væk.
Vil bare lige sige at AaB er på forsiden af ekstrabladet. https://ekstrabladet.dk/
AaB AaB AaB AaB
Altaå i de to første kampe spillede de godt i første halvleg + lidt til i seneste.
I dag må vi jo så tage anden halvleg.
Marti får vendt kampbilledet nu
I dag må vi jo så tage anden halvleg.
Marti får vendt kampbilledet nu
Hvorfor er Kusk ikke på bænken - kan ikke finde noget om, at han er skadet?
Det har da været Pedro som har smidt bolden mest.Forza skrev: ↑14. feb 2021, 14:53Helt enig med Kakeeto. Bolden har været for meget i hans fødder og Randers presser bevidst hårdt når han får bolden. Det skal ændres inden det koster.Hanga skrev: ↑14. feb 2021, 14:51Altså så længe Randers lykkes med at skabe det kampbillede, så ja. Men Kusk kunne netop være en spiller, der kunne hjælpe os med at komme ud af de fysiske dueller, og få gang i pasningsspilet. Det er jo ganske enkelt fordi vi slet ikke har været dygtige nok på bolden, at det hele tiden ender i slåskampe. De få gange vi er kommet udenom deres pres har der også været muligheder. Men det sker alt for sjældent.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Ja, Ferreira virker meget usikker. Ikke nogen god kamp fra ham. Eller Prica. Eller Kakeeto.
Enig. Men Pedro er trods alt normalt bedre i pasningsspillet. Jeg er mere tryg med ham derinde end med Kakeeto.Funky skrev: ↑14. feb 2021, 14:55Det har da været Pedro som har smidt bolden mest.Forza skrev: ↑14. feb 2021, 14:53Helt enig med Kakeeto. Bolden har været for meget i hans fødder og Randers presser bevidst hårdt når han får bolden. Det skal ændres inden det koster.Hanga skrev: ↑14. feb 2021, 14:51Altså så længe Randers lykkes med at skabe det kampbillede, så ja. Men Kusk kunne netop være en spiller, der kunne hjælpe os med at komme ud af de fysiske dueller, og få gang i pasningsspilet. Det er jo ganske enkelt fordi vi slet ikke har været dygtige nok på bolden, at det hele tiden ender i slåskampe. De få gange vi er kommet udenom deres pres har der også været muligheder. Men det sker alt for sjældent.
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes egentlig, Kakeeto løser de opgaver, man kan forvente af ham, helt ok. Han spiller garderingssspiller, der har bare været for mange boldtab og fejl at skulle gardere for.Reyad skrev: ↑14. feb 2021, 14:55Ja, Ferreira virker meget usikker. Ikke nogen god kamp fra ham. Eller Prica. Eller Kakeeto.