Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021
Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021
At Marti ikke er mere kritisk i sit interview er helt uforståeligt! At manden overhovedet kan stå og smile gør mig rasende... Han skal virkelig snart vise noget.
Thelander viser i det mindste at han er kritisk.
Thelander viser i det mindste at han er kritisk.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Hold da op en flok grædekoner her inde, der allerede snakker om træner fyring, alt imens deres egen super træner helt David NIelsen også lige skulle have holdet igang. Det vi ser idag, er jo bare endnu engang så typisk AaB. Få afslutninger, elendig når det gælder, sætter alle andre hold igang.
men hvor mange gange har vi ikke set det samme de sidste 10 år? Der er noget galt mentalt i den klub!
Hvor mange af jer der brokker jer, var så hurtigere til at kritisere og være efter Allan og naboens sønner projektet? Weighorst, og Jacob Friis? for hvad viste han? ikke en skid i stor dele af sin tid. Som da vi glippede slutspillet fordi Jacob Friis ikke fiks agt til spillerne man skulle jagte et mål mere, osv osv. Der er noget rådent i denne klub, og det skal fikses, før det vil en ny træner ikke hjælpe.
Lad nu MC få slutspillet her, til at få bygget lidt op. Nu må det være klart Fossum skal ligge længere fremme.. Så kan vi finde hø tyvene frem i efteråret...
men hvor mange gange har vi ikke set det samme de sidste 10 år? Der er noget galt mentalt i den klub!
Hvor mange af jer der brokker jer, var så hurtigere til at kritisere og være efter Allan og naboens sønner projektet? Weighorst, og Jacob Friis? for hvad viste han? ikke en skid i stor dele af sin tid. Som da vi glippede slutspillet fordi Jacob Friis ikke fiks agt til spillerne man skulle jagte et mål mere, osv osv. Der er noget rådent i denne klub, og det skal fikses, før det vil en ny træner ikke hjælpe.
Lad nu MC få slutspillet her, til at få bygget lidt op. Nu må det være klart Fossum skal ligge længere fremme.. Så kan vi finde hø tyvene frem i efteråret...
-
Stegosaurus
- Allstar

Spot on. Bare at blive ved og ved med at spille med Børsting/Pallesen og Klitten på de to backs i en firemandskæde trods det åbenlyst sejler, er sgu grænsende til det arrogante.baresi skrev: ↑3. mar 2021, 20:09jeg ved at der er mange der tænker Cifuentes er en åbenbaring og er god.
Jeg har ingen ide om hvad de træner på men er bange for at med de opstillinger så virker det meget teoretisk, taktisk og svært.
han stiller IKKE med de bedste spillere men vil smadre et koncept ned over et hold og en ny formation for 3. el 4. gang i sæsonen.
Det virker nærmest arrogant. Og jeg synes man med respekt for sig selv så bør man kigge på de spillere der er til rådighed og arbejde ud fra det.
MEN det gør man ikke. Det skal virke uagtet hvad. MEN nu er man så smadrer på selvtillid, og manden har ikke vundet en kamp endnu inkl. træningskampe som også var til at kaste totalt op over.
prica på højre og venstre kant - alle kan se det ikke fungerer. i små elementer jo, men han er jo ikke en indvendig angriber.
2 midt på med kakeeto bl.a. duer jo ikke.
børsting som kant eller back - ligegyldigt - det duer ikke.
Granli - har fået nok chancer
rufo - skandaløst han ikke blir skiftet ud.
VILJE OG GEJST - man vil ikke vinde idag - horsens dominerer OS . de dominerer os. det er helt grotest skørt.
Nu kan top 6 ikke være et tema længere OG så må cifuentes jo prøve at køre sin taktik igennem, og så se om det lykkes. MEN problemet er at det IKKE har virket indtil videre, og vi kan komme med nok undskyldninger, men vi vinder ikke. Og effekten er der ikke VI VINDER IKKE.
puha det er tungt, og elendig præstation. jeg synes cifuentes bærer en kæmpe del af ansvaret for at vi mislykkes.
når vi ikke lykkes med plan A må man sgu prøve plan B - evt med en 3 back kæde igen - eller 4-4-2 / 4-3-3
Jeg håber ikke der vitterligt er andre end dig der mener vi har en kandidat til ligaens ringeste trup.Hybris skrev: ↑3. mar 2021, 20:14Jeg er fandme godt nok rystet - og mener ligesom flere andre, at vi kandiderer til at have Superligaens ringeste trup.
Der er absolut ingen gameplan - jeg kan i hvert fald ikke få øje på den. Det er køns- og identitetsløst og fuldstændig uden ideer.
Vi har jo ingen offensive spillere med spidskompetencer. Vi har Hannesbo, der kan sætte en mand på farten, men han er for ung til at vi kan sætte vores lid til ham. Samuelsen ligner en god opspilsstation, men flagrer for meget rundt til at have "ægte" angriberpotentiale. Prica ser ok ud, men mangler også spidskompetencer. Vi har ikke nogen der kan blive farlige når vi spiller dårligt.
Rufo er muligvis ikke i form, men når man spiller SÅ håbløst giver det ikke den store tro på, at det nogensinde bliver godt. Kan vitterligt ikke mindes én god aktion fra ham i den her kamp. Han laver en god tæmning - og den er med hånden.
Cifuentes og Inge-Andre ligner godt nok efterhånden "kopi-varer" - ser gode ud ved første øjekast, men dårlig kvalitet når man graver lidt mere ned i det.
Jeg er efterhånden rigtig bange for, at det bliver et hundeslagsmål om overlevelse.
Den dårligste forvaltning af truppen, ja. Den dårligste stil sammenholdt med evner, måske ja. Men dårligste trup? Ikke det der ligner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Ibiza Polar
Det er stadig for tidligt at vurdere Rufo og Cifuentes. Det skal naturligvis blive markant bedre, før det er acceptabelt, men jeg mener klart, det er for tidligt at dømme dem.
Derimod mener jeg, at Granli er et fejlkøb. Han er simpelthen for ringe defensivt til at opveje hans “gode” evner med bolden.
Det er dog mest af alt tydeligt, at den her trup har mangler. Børsting er ikke en erstatning for Pallesen.
Klitten er ikke en erstatning for Ahlmann.
Rufo er IKKE i form til mere end 45 min, men der er intet at skyde med fra bænken. Van Weert er en skandale, Kusk er syg og resten er skadet.
Jeg er overvejende positiv ift. Inge, men Granli og Nkada er simpelthen fejlkøb.
Derimod mener jeg, at Granli er et fejlkøb. Han er simpelthen for ringe defensivt til at opveje hans “gode” evner med bolden.
Det er dog mest af alt tydeligt, at den her trup har mangler. Børsting er ikke en erstatning for Pallesen.
Rufo er IKKE i form til mere end 45 min, men der er intet at skyde med fra bænken. Van Weert er en skandale, Kusk er syg og resten er skadet.
Jeg er overvejende positiv ift. Inge, men Granli og Nkada er simpelthen fejlkøb.
Nå, jeg er da glad for, at jeg gik væk fra skærmen i 86. minut. Så slap jeg for det sidste, dobbelte nyrestød. Men jeg kan forstå, at Klitten var involveret i noget afsluttende koks. Det kan ikke overraske, med den kamp, han havde leveret. Dumpeprisen går dog til trænerteamet (selvfølgelig med Cifuentes i spidsen), som vælger forkert opstilling, forkerte spillere, og formår at sætte 11 fuldtidsproffer på banen som mentalt har det som en flok snemænd i helvede. Dertil kommer reaktionen for sent.
Og ham der Langagergaard...hvaaae, hva synes vi selv, vi har fået ud af ham, sådan lige indtil videre? Nogen der har luret, hvorfor FCK sagde adjø til manden? Sjovt som de er blevet bedre her på det seneste, i øvrigt, hva?
Og ham der Langagergaard...hvaaae, hva synes vi selv, vi har fået ud af ham, sådan lige indtil videre? Nogen der har luret, hvorfor FCK sagde adjø til manden? Sjovt som de er blevet bedre her på det seneste, i øvrigt, hva?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
alle kunne se at Rufo skulle ud men ikke den spanske charlatan
AaB AaB AaB AaB
Enig. Det tager tid at gøre op med en slap træningskultur og mentalitet.gravballe skrev: ↑3. mar 2021, 20:18Hold da op en flok grædekoner her inde, der allerede snakker om træner fyring, alt imens deres egen super træner helt David NIelsen også lige skulle have holdet igang. Det vi ser idag, er jo bare endnu engang så typisk AaB. Få afslutninger, elendig når det gælder, sætter alle andre hold igang.
At Horsens fortjente sejren?
Fordi de havde helt styr på os kampen igennem og viste langt mere hjerte end vi gjorde... og så stod de til at miste sejren i de døende minutter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
men det er da fedt at vi har så mange bold flytter og ikke en der kan få den satans bold i mål 
AaB AaB AaB AaB
-
Ibiza Polar
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Så er det at håbe på uafgjort i Haderslev i morgen aften ml. Sønderjyske og OB, det virker omsonst at tale om slutspillet nu men det skal selvfølgelig jagtes så længe det er muligt.
Enig med dig, men Nkada et billigt lejemål med andre kompetencer end dem vi havde i truppen. At han flopper gør ikke det store for os. Det var en chance vi tog.Ibiza Polar skrev: ↑3. mar 2021, 20:19Det er stadig for tidligt at vurdere Rufo og Cifuentes. Det skal naturligvis blive markant bedre, før det er acceptabelt, men jeg mener klart, det er for tidligt at dømme dem.
Himmelråbende dumt.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.Mikki89 skrev: ↑3. mar 2021, 20:14Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er muligt, jeg tænker sikkert mere klart igen når skuffelsen lige har lagt sig. Men jeg vil da gerne holde fast i pointen. Spillernes mentale tilstand lader til at være helt væk, og midt i, at der skrives en masse om Cifuentes, så er det vel værd at huske, at det ikke kun er hans opgave at holde spillerne klar - og AaBhar erklæret oprustet på den mentale front med Langagergaard. Det er altså meget svært at se, sådan en kamp som i aften.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Den undskyldning kan bare ikke bruges mere. Sportschef og Træner er hentet i udlandet + et hav af udenlandske spillere.gravballe skrev: ↑3. mar 2021, 20:18Hold da op en flok grædekoner her inde, der allerede snakker om træner fyring, alt imens deres egen super træner helt David NIelsen også lige skulle have holdet igang. Det vi ser idag, er jo bare endnu engang så typisk AaB. Få afslutninger, elendig når det gælder, sætter alle andre hold igang.
Så må det være bestyrelsen, der ansætter en ringe direktør, der ansætter en ringe sportschef, der ansætter en ringe træner og i fællesskab henter de et hav af ringe spillere. Det er lidt for søgt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Den eneste logiske forklaring må være, at Rufo skal spilles i form eller, at vi ikke har et bedre alternativ.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jep. Fint nok, jeg skulle bare høre, hvad du mente, der gjorde, at Horsens havde fortjent sejren. Selvom AaB var pivringe, så synes jeg egentlig ikke, at vi var det ringeste hold på banen. Måske lige ringe... De er generelt et bundelendigt hold (hvilket stillingen også antyder) med et primitivt spilkoncept.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Disclaimer: stor Inge-fan.Forza skrev: ↑3. mar 2021, 20:22Enig med dig, men Nkada et billigt lejemål med andre kompetencer end dem vi havde i truppen. At han flopper gør ikke det store for os. Det var en chance vi tog.Ibiza Polar skrev: ↑3. mar 2021, 20:19Det er stadig for tidligt at vurdere Rufo og Cifuentes. Det skal naturligvis blive markant bedre, før det er acceptabelt, men jeg mener klart, det er for tidligt at dømme dem.
Men, vi kan altså ikke bare kaste Nkada væk som et billigt lejemål (og hvor billig er han egentlig? 15'endemand på et Fransk subtophold). Han blev hentet til at udfylde en rolle som holdet manglede - en spiller der kunne true i dybten når modstanderen stod højt. Han blev hentet på nogle stats som Inge selv har hypet. Det har ikke fungeret. Og nu vil klubben (hvis rygtet der blev nævnt herinde taler sandt) gudhjælpemig ikke have ham tilbage. I disse coronatider er der tonsvis af spillere man kunne have lejet i stedet for, men man valgte en der pt. bliver fravalgt til kamptruppen til fordel for bl.a. et af vores egne 18-årige talenter. Det tæller i min verden med som et flop, både mht. spillet på banen og mht. det træningsmiljø Inge har haft fokus på at optimere.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus