Vi bliver ved med at overvurdere kvaliteten af truppen, fordi vi hele tiden regner spøgelsesspillere som Lucas Andersen og Oscar Hiljemark med i ligningen, skønt de ikke har spillet i en evighed og heller ikke kommer til det i en evighed. Dertil kommer, at vi har mistet Jores Okore. Det gør så heller ikke livet lettere med Kusk og Ahlmann i karantæne.FlemmingG skrev: ↑3. mar 2021, 20:32Skandale dækker knapt nok dagens kamp..
Ved godt at vi mangler vores på papiret to største stjerner, Lucas og Hiljemark. Men det vi har gjort længe og kommer sikkert til det hele foråret.
Okore er solgt og det er altså også en mærkbar svækkelse, når arvtageren er Granli ( han har bare ikke superliga niveau ) og Ross ( ung og svinger meget ).
Derudover er Ahlmann og Kusk ude med karantæne og sygdom.
Så desværre ikke kampen, så jeg har måtte forlade mig på kamptråden herinde - men uanset hvad er det pinligt at tabe til Horsens.
Sålænge det matematisk er muligt skal vi selvfølgelig jagte top 6, men jeg er sikker på at den mulighed er væk efter næste runde.
Herefter skal alt fokus være på at geare holdet mentalt til at undgå nærkontakt med nedrykningsstregen. Lige pt er vi vel det dårligste hold i ligaen - mentalt er vi helt til rotterne.
Jeg vil ikke afskrive Cifuentes endnu, men han har sat sig selv og spillerne under maksimalt pres.
Vi har vitterligt ikke et særligt godt spillermateriale, og vi skal ikke undervurdere, hvor meget den nuværende trup skal opgraderes, hvis det igen skal blive sjovt at følge AaB. I øjeblikket vurderer jeg, at vi med undtagelse af foråret 2017 ikke har haft så dårligt et hold siden doubletiden; og det er fandeme ikke dén vej, det skal gå!
Men ingen orker jo rigtigt at høre mere om processer, projekter og genopbygning.
Jeg ser intet, der peger i retning af, at de næste sæsoner skulle blive bedre end noget, vi i øvrigt har set siden 2014. Faktisk tyder mere på, at vi toppede i 2020, og at pilen nu igen peger nedad - også strukturelt - fra et ikke et specielt godt udgangspunkt.