Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører
Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører
Der er nu 3 kampe tilbage i grundspillet og 10 i nedrykningsspillet. Det giver 39 point tilbage at spille om. Det er p.t. 11 point til stregen. Heraf er der fx 2 kampe med i alt 6 point mod Horsens.
Uden at male Fanden på væggen er jeg alvorligt bekymret. Vi skal simpelthen til at få nogle point - og så må vi spille kynisk, hvis det er det, der skal til.
Kom meget gerne med en opmuntring på en sort torsdag.
Uden at male Fanden på væggen er jeg alvorligt bekymret. Vi skal simpelthen til at få nogle point - og så må vi spille kynisk, hvis det er det, der skal til.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Re: Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører
Opmuntringen må ligge i at vi trods alt har 11 point ned til stregen og vi kun behøver 1Mephisto2 skrev: ↑4. mar 2021, 10:00Der er nu 3 kampe tilbage i grundspillet og 10 i nedrykningsspillet. Det giver 39 point tilbage at spille om. Det er p.t. 11 point til stregen. Heraf er der fx 2 kampe med i alt 6 point mod Horsens.
Mht til at spille mere kynisk, så tror jeg ikke vi kommer til at se ændringer i tilgangen...
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/cif ... ed-stilen/
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
Jeg synes hverken det er bittert at erkende, at nedrykning kan blive et tema.
Der er jo mange ting galt pt. og holdene i bunden har momentum og vil være helt anerledes indstillet på et nedrykningsspillet end vores spillere. Jeg tror det bliver rigtigt uhyggeligt og jeg håber, at det bliver et wake up call for hele klubben og kulturen i klubben.
Hvad sker der, hvis der kommer pres på?
Kommer Marti til at gøre indrømmelser og sluse Palle, Kusk og Tom ind på holdet? Forcerer man Lucas og Hiljemarks come backs?
Hvornår og hvor meget kommer man til at gøre indrømmelser mht. spillestilen og kunne man se et scenarie, hvor man sadler helt om og hvor sundt er det.
Jeg ser tre helt store problemer og der er ingen quickfixes
- Spillestil: Vi sidder lidt mellem to stole mellem Friis konceptet og Cifuentes konceptet. Det kan være rigtigt nok at skifte stil, men vi har nok ikke helt spillerne til det endnu. Det bidrager også uden tvivl til problemerne, at spillerne er ved at lære at gøre noget andet. Vi skal balancere at få max ud af det vi har og at ekskvere en mere langsigtet plan.
- Mentalitet/Kultur: Det bliver der allerede skrevet om det i andre tråde. Magter de her spillere at mande sig op i modgang? Der er satme ikke meget der tyder på det.
- Vi har en unproven træner som helt sikkert har en masse ambition og ideer, men er han moden til at lede dette? Jeg skriger ikke bare fyr Cifuentes, da de her sygdomme var der før ham, men jeg kan godt frygte om han er den stærke leder, som kan agere i det her.
Hvad skal målet derudover realistisk være? Får vi fedtet os med i top 6 er det eneste gode vel det, at vi ikke kan rykke ned. Jeg har meget svært ved at se os spille med i dette tilfælde. Kommer vi i bund 6 vil klubben nok gå efter 7. pladsen og play off kampen, men realistisk set må første opgave være at få så mange point, at nedrykning ikke bliver et tema. Derudover må en stor del af opgaven altså at være at ændre kulturen i klubben og skal vi have nogle trygge lokale ud for, at det går so be it.
Der er jo mange ting galt pt. og holdene i bunden har momentum og vil være helt anerledes indstillet på et nedrykningsspillet end vores spillere. Jeg tror det bliver rigtigt uhyggeligt og jeg håber, at det bliver et wake up call for hele klubben og kulturen i klubben.
Hvad sker der, hvis der kommer pres på?
Kommer Marti til at gøre indrømmelser og sluse Palle, Kusk og Tom ind på holdet? Forcerer man Lucas og Hiljemarks come backs?
Hvornår og hvor meget kommer man til at gøre indrømmelser mht. spillestilen og kunne man se et scenarie, hvor man sadler helt om og hvor sundt er det.
Jeg ser tre helt store problemer og der er ingen quickfixes
- Spillestil: Vi sidder lidt mellem to stole mellem Friis konceptet og Cifuentes konceptet. Det kan være rigtigt nok at skifte stil, men vi har nok ikke helt spillerne til det endnu. Det bidrager også uden tvivl til problemerne, at spillerne er ved at lære at gøre noget andet. Vi skal balancere at få max ud af det vi har og at ekskvere en mere langsigtet plan.
- Mentalitet/Kultur: Det bliver der allerede skrevet om det i andre tråde. Magter de her spillere at mande sig op i modgang? Der er satme ikke meget der tyder på det.
- Vi har en unproven træner som helt sikkert har en masse ambition og ideer, men er han moden til at lede dette? Jeg skriger ikke bare fyr Cifuentes, da de her sygdomme var der før ham, men jeg kan godt frygte om han er den stærke leder, som kan agere i det her.
Hvad skal målet derudover realistisk være? Får vi fedtet os med i top 6 er det eneste gode vel det, at vi ikke kan rykke ned. Jeg har meget svært ved at se os spille med i dette tilfælde. Kommer vi i bund 6 vil klubben nok gå efter 7. pladsen og play off kampen, men realistisk set må første opgave være at få så mange point, at nedrykning ikke bliver et tema. Derudover må en stor del af opgaven altså at være at ændre kulturen i klubben og skal vi have nogle trygge lokale ud for, at det går so be it.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Vi skal glemme al snak om top seks aldeles omgående. Det her hold er alvorligt ramt spillemæssigt og i særdeleshed på selvtilliden og det eneste, der tæller lige nu er at få raget en sejr i land, og få tanket lidt selvtillid. Så er det fuldstændig ligegyldigt, hvordan det sker.
Jeg er med på, at AaB er hårdt ramt af skader, karantæner og sygdom, men jeg synes heller ikke, at Cifuentes hjælper holdet ved at skifte så meget ud som han gør fra kamp til kamp. Børsting/Pallesen på højre back. Først lidt Kakeeto, så lidt Højholdt og så i går Fossum på midten ved siden af Pedro. Og offensiven skifter tilsyneladende også fra kamp til kamp. Der skal hurtigt til at tegne sig en meget tydeligere startellever så spillerne kan få nogle bedre indbyrdes relationer.
Jeg er med på, at AaB er hårdt ramt af skader, karantæner og sygdom, men jeg synes heller ikke, at Cifuentes hjælper holdet ved at skifte så meget ud som han gør fra kamp til kamp. Børsting/Pallesen på højre back. Først lidt Kakeeto, så lidt Højholdt og så i går Fossum på midten ved siden af Pedro. Og offensiven skifter tilsyneladende også fra kamp til kamp. Der skal hurtigt til at tegne sig en meget tydeligere startellever så spillerne kan få nogle bedre indbyrdes relationer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Gaardsøe og Morten Bruun er hårde i deres kritik.
De ser ingen reelt rød tråd i ret meget - og IAO's indkøb har med få undtagelser ikke været bedre end eksisterende spillere.
Og jeg er (som bekendt) helt enig. Eneste positive aspekt er, de nu selv på Horsevej har fået øjnene op for, der skal point på kontoen. Og på mandag.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/mart ... sknap_plus
De ser ingen reelt rød tråd i ret meget - og IAO's indkøb har med få undtagelser ikke været bedre end eksisterende spillere.
Og jeg er (som bekendt) helt enig. Eneste positive aspekt er, de nu selv på Horsevej har fået øjnene op for, der skal point på kontoen. Og på mandag.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Så fik vi endnu en gave med pointdelingen i Haderslev, det er helt vildt at vi stadigvæk står med en fin chance for at få en plads i slutspillet med tanke på de pauvre resultater siden december.
Jeg er ikke nervøs for bundstriden da jeg mere kigger op
Vildt vi kun er 3 points fra en 6. Plads. Men bekymrende vi kun er 8 points foran Lyngby.Mephisto2 skrev: ↑4. mar 2021, 19:55Gaardsøe og Morten Bruun er hårde i deres kritik.
Fuld høst i de sidste 3 kampe, og vi er med! Men vi skal ha Kusk med fra start nu. Granli skal på bænken.
Et lille lys i mørket : jeg synes faktisk vi er blevet bedre på de off. standardsituationer under Marti.
Det er fuldstændigt gak at vi med tre sejre til slut er i slutspillet om medaljer - så grund til optimisme.Mephisto2 skrev: ↑4. mar 2021, 19:55Gaardsøe og Morten Bruun er hårde i deres kritik.
Vi kan også konstatere at vi Lyngbys sejr i aften er 8 point foran dem med to indbyrdes kampe i et nedrykningsspil kan det fandme også blive giftigt.
Jeg tør ikke spå om noget.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Med Lyngbys (og godt for dem i øvrigt) pludselige opvågning, kan det godt gå hen og blive en kamp på marginaler, når nedrykningspladserne skal fordeles.
AaB virker pt. som et hold i opløsning; der er intet klart spilkoncept og spillerne synes ikke at have forstået, at det at være professional fodboldspiller rent faktisk er et arbejde, hvor det (med rette) forventes, at man yder en indsats.
Hvis AaB for alvor bliver en del af nedrykningskampen, vil jeg ikke blive overrasket, hvis den manglende vilje og fight bliver afgørende. Hvis et hold ikke kan få spillet til at fungere, er det mindste man kan forvente, at spillerne kæmper en vis legemsdel ud af bukserne; men den mentalitet synes at være helt fraværende hos flertallet af spillerne i truppen.
AaB virker pt. som et hold i opløsning; der er intet klart spilkoncept og spillerne synes ikke at have forstået, at det at være professional fodboldspiller rent faktisk er et arbejde, hvor det (med rette) forventes, at man yder en indsats.
Hvis AaB for alvor bliver en del af nedrykningskampen, vil jeg ikke blive overrasket, hvis den manglende vilje og fight bliver afgørende. Hvis et hold ikke kan få spillet til at fungere, er det mindste man kan forvente, at spillerne kæmper en vis legemsdel ud af bukserne; men den mentalitet synes at være helt fraværende hos flertallet af spillerne i truppen.
Som andre også fremhæver, så er det ikke spillernes arbejdsindsats, som fejler noget. Men kvaliteten og selvtilliden er i frit fald, og det synes jeg falder tilbage på trænerteamet. Det er trænerne, som skal lægge en game plan, som spillerne kan udføre, og mod Horsens så det ud til, at en del spillere var udstyret med opgaver, som de ikke kunne magte, i et system som de mistede mere og mere tro på, som kampen skred frem.Legum Magister skrev: ↑4. mar 2021, 20:38Med Lyngbys (og godt for dem i øvrigt) pludselige opvågning, kan det godt gå hen og blive en kamp på marginaler, når nedrykningspladserne skal fordeles.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Prøv at se FCN's slut program. ACH, Lyngby og SJE og 8 mål bedre målscore end os.Aalborg frederikshavner skrev: ↑4. mar 2021, 20:01Så fik vi endnu en gave med pointdelingen i Haderslev, det er helt vildt at vi stadigvæk står med en fin chance for at få en plads i slutspillet med tanke på de pauvre resultater siden december.
Jeg tænker der skal fuldt hus i resten af kampene, og så er det måske ikke engang nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Jah. Der er kun tre point til sjettepladsen. Men AaB skal altså også overhale tre hold, og er det absolut mest formsvage af dem. Det er fuldstændig urealistisk, og slet ikke der fokus skal være.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Jeg er ubetinget enig i, at hovedansvaret ligger hos den sportslige ledelse. Når det så er sagt, så kan jeg ikke genkende et billede af, at spillerne skulle levere en acceptabel arbejdsindsats. Der er for mange, der slår op i banen, når det gør ondt, og for få, der er villige til at løbe de ekstra meter, for at bakke holdkammeraterne op. (Apropos Gaardsøe, kunne de nuværende spillere godt lære et og andet om at have den rette indstilling af ham.)Funky skrev: ↑4. mar 2021, 20:47Som andre også fremhæver, så er det ikke spillernes arbejdsindsats, som fejler noget. Men kvaliteten og selvtilliden er i frit fald, og det synes jeg falder tilbage på trænerteamet. Det er trænerne, som skal lægge en game plan, som spillerne kan udføre, og mod Horsens så det ud til, at en del spillere var udstyret med opgaver, som de ikke kunne magte, i et system som de mistede mere og mere tro på, som kampen skred frem.Legum Magister skrev: ↑4. mar 2021, 20:38Med Lyngbys (og godt for dem i øvrigt) pludselige opvågning, kan det godt gå hen og blive en kamp på marginaler, når nedrykningspladserne skal fordeles.
Jeg kan simpelthen ikke se:FCM, FCK eller AGF pludselig skulle træde på bremsen i deres vej mod at blive bedre og bedre.
Det vil sige at (som jeg ser det) så skal der ikke bare hentes lidt for at blande sig i toppen de næste år. Der skal meget til !
Det kræver nok noget kapital udefra, hvis indkøbene skal løftes fra Rufo, Nakada, Granli og Prijovic og så til spillere, som virkelig kan gøre en forskel for os.
Jeg er virkelig spændt på om ledelsen er klar med investeringer, eller om jagten på at blive fast tophold skydes ned med varm luft.
Det vil sige at (som jeg ser det) så skal der ikke bare hentes lidt for at blande sig i toppen de næste år. Der skal meget til !
Det kræver nok noget kapital udefra, hvis indkøbene skal løftes fra Rufo, Nakada, Granli og Prijovic og så til spillere, som virkelig kan gøre en forskel for os.
Jeg er virkelig spændt på om ledelsen er klar med investeringer, eller om jagten på at blive fast tophold skydes ned med varm luft.
Næ, fokus skal altid være på den næste kamp, og få 3 point i den. Denne gang kan vi så nøjes med at få 1 point i to af dem.
Jeg tror ikke et sekund på at Lyngby for fuldt hus mod Randers og FCN, og selv hvis det skulle lykkes, så vi jo hvor stærkt et hold Horsens (som de møder i sidste runde) er.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Det siger ikke ret meget om Horsens' styrke at de kan slå et AaB-hold i den nuværende forfatning.Pastorius skrev: ↑5. mar 2021, 12:26Næ, fokus skal altid være på den næste kamp, og få 3 point i den. Denne gang kan vi så nøjes med at få 1 point i to af dem.
Jeg tror ikke et sekund på at Lyngby for fuldt hus mod Randers og FCN, og selv hvis det skulle lykkes, så vi jo hvor stærkt et hold Horsens (som de møder i sidste runde) er.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Ironi er en svær disciplin.Gnu skrev: ↑5. mar 2021, 13:42Det siger ikke ret meget om Horsens' styrke at de kan slå et AaB-hold i den nuværende forfatning.Pastorius skrev: ↑5. mar 2021, 12:26Næ, fokus skal altid være på den næste kamp, og få 3 point i den. Denne gang kan vi så nøjes med at få 1 point i to af dem.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Oh yes!doukas skrev: ↑5. mar 2021, 14:00Ironi er en svær disciplin.Gnu skrev: ↑5. mar 2021, 13:42Det siger ikke ret meget om Horsens' styrke at de kan slå et AaB-hold i den nuværende forfatning.Pastorius skrev: ↑5. mar 2021, 12:26Næ, fokus skal altid være på den næste kamp, og få 3 point i den. Denne gang kan vi så nøjes med at få 1 point i to af dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Gnu
- Allstar

Det er fredag. Det har været en lang uge.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert