Træningskampe, opstart 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Moen » 26. mar 2021, 11:16

Andreas Hansen, Oliver Klitten, Daniel Granli, Mathias Ross, Jakob Ahlmann, Magnus Christensen, Robert Kakeeto, Oscar Hiljemark, Timothé Nkada, Tim Prica, Marcus Hannesbo

AaBs startende 11

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 11:17

Hiljemark fra start, og ellers et meget ungt hold fra start. Fortæller nok bare noget om at det er for at holde truppen igang.

Ligner ganske rigtigt opstillingen til en reserveholdskamp.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 26. mar 2021, 11:17

Prica22 skrev:
26. mar 2021, 11:16
Andreas Hansen, Oliver Klitten, Daniel Granli, Mathias Ross, Jakob Ahlmann, Magnus Christensen, Robert Kakeeto, Oscar Hiljemark, Timothé Nkada, Tim Prica, Marcus Hannesbo

AaBs startende 11
Stan van Bladeren - Nicklas Røjkjær, Tobias Salquist, Joel Felix, Gustav Dahl - Anders Klynge, Mark Brink, Nicolai Vallys - Mads Kaalund, Magnus Mattsson - Wessam Abou Ali

Silkeborg startede 11

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 11:18

Prica22 skrev:
26. mar 2021, 11:17

Stan van Bladeren - Nicklas Røjkjær, Tobias Salquist, Joel Felix, Gustav Dahl - Anders Klynge, Mark Brink, Nicolai Vallys - Mads Kaalund, Magnus Mattsson - Wessam Abou Ali

Silkeborg startede 11
Og Silkeborg er også langt fra stærkeste opstilling.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 26. mar 2021, 11:23

Det mest opløftende ved startopstillingen er i min optik, at Cifuentes ser ud til at gå væk fra 10'eren og formentlig spiller med en dyb sekser og to 8'ere. Hvilket jeg mener passer langt bedre til vores materiale. Ville udnytte kvalifikationerne bedre hos Ferreira, Fossum og Hiljemark i stærkeste start-11.

Også meget muligt, at jeg overfortolker på en startopstilling til en helt ligegyldig kamp :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. mar 2021, 11:23

jonas386 skrev:
26. mar 2021, 10:55
Pastorius skrev:
26. mar 2021, 10:38
jonas386 skrev:
26. mar 2021, 09:33
Eneste succeskriterie for i dag må være at få givet Hiljemark nogle minutter. Hvis Kusk, Samuelsen, Prica eller Van Weert får gang i målscoringen er det selvfølgelig også glædeligt. Vi er noget skrøbelige centralt. Udover Hiljemark og Pedro har vi kun Kakeeto med.

Synes der er mange der sidder over. Lucas forstår jeg. Men hvorfor Børsting, Rufo, L.Klitten osv? Det er næppe skader hos dem alle sammen.
Jeg tænker ikke det er fordi alle er skader der ville have holdt dem ude af en betydende kamp, men jeg er ret sikker på man har vurderet at de har bedre af af sidde over. Det der med at været skadet eller klar til kamp er ikke en enten/eller ting ofr en prof. fodboldspiller.
Men baseret på hvad? Det er jo ikke ligefrem fordi Rufo, Børsting, L.Klitten osv har spillet tæskemange minutter på det sidste. Jeg synes det er mange spillere der sidder over, og endda af spillere der må formodes at kunne spille en rolle i løbet af foråret.
Kan du finde en eneste plausibel grund til at de sidder over, andet end det er fordi de trænger til resititution?
Der er vel ingen grund til at opfinde ting at være utilfredse over, baseret på intet faktuelt fundament overhovedet?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2021, 11:29

Julgranen skrev:
26. mar 2021, 11:07
jonas386 skrev:
Men baseret på hvad? Det er jo ikke ligefrem fordi Rufo, Børsting, L.Klitten osv har spillet tæskemange minutter på det sidste. Jeg synes det er mange spillere der sidder over, og endda af spillere der må formodes at kunne spille en rolle i løbet af foråret.
Rufo har lige været småskadet? Hvad angår de andre spillere, kan der jo være alle mulige årsager. At de er belastede på den ene eller den anden måde, mentalt trætte eller andet som man kun ved noget om, hvis man er tæt på truppen.

Hverken Klitten eller Børsting kommer formentlig til at spille nogen markant rolle i foråret, udover som indskiftere.
Klitten fordi Ahlmann er fast mand, og Børsting fordi han ikke kan tæmme en hjørnesofa. De sidste par kampe har klart vist, som Capellas også var inde på i en anden tråd og som jeg også har skrevet hundrede gange siden vi fik Cifuentes - det kræver spillere i front som er gode teknisk og har en høj spilintelligens. Det er to parametre hvor Børsting mildest talt er udfordret.

Jeg tror aldrig vi har haft en træner, hvor folk har lagt så meget i træningskampe...
Sådan en træningskamp er vel netop muligheden for at holde nogle af marginalspillerne igang, som åbenbart også er tilfældet her, når både Nkada, MC, Kakeeto og O. Klitten starter inde. Set bort fra Kakeeto/MC (alt efter hvem der vinder den duel), så er det da mit klare indtryk at både Højholt, Klitten, Rudo og Børsting kommer til at spille

Fair nok hvis en tredjedel af truppen er ude med småskavanker eller ukampdygtige, men hvorfor så ikke skrive det i stedet for at sige de bare sidder over? Hvad er formålet med den her træningskamp, udover et udvidet træningspas for nogle reserver? Jeg troede egentlig at det var for at få systemet ind i hovedet på spillerne, og give dem mere tid sammen på banen. men det virker det ikke til at være med den opstilling.

Jeg går ikke op i de her træningskampe som sådan, men når en tredjedel af truppen sidder over uden nogen uddybning, og at O. Klitten - som højre back -, N'kada, Magnus osv starter inde, så leder jeg da efter en forklaring.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 11:31

Pastorius skrev:
26. mar 2021, 11:23
Der er vel ingen grund til at opfinde ting at være utilfredse over, baseret på intet faktuelt fundament overhovedet?
Det er nok Bælum der har tvunget den opstilling igennem. Han havde aldrig fået den stilling hvis ikke han var gammel AaB’er!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Moen » 26. mar 2021, 11:32

jonas386 skrev:
26. mar 2021, 11:29
Julgranen skrev:
jonas386 skrev:
Rufo har lige været småskadet? Hvad angår de andre spillere, kan der jo være alle mulige årsager. At de er belastede på den ene eller den anden måde, mentalt trætte eller andet som man kun ved noget om, hvis man er tæt på truppen.

Hverken Klitten eller Børsting kommer formentlig til at spille nogen markant rolle i foråret, udover som indskiftere.
Klitten fordi Ahlmann er fast mand, og Børsting fordi han ikke kan tæmme en hjørnesofa. De sidste par kampe har klart vist, som Capellas også var inde på i en anden tråd og som jeg også har skrevet hundrede gange siden vi fik Cifuentes - det kræver spillere i front som er gode teknisk og har en høj spilintelligens. Det er to parametre hvor Børsting mildest talt er udfordret.

Jeg tror aldrig vi har haft en træner, hvor folk har lagt så meget i træningskampe...
Sådan en træningskamp er vel netop muligheden for at holde nogle af marginalspillerne igang, som åbenbart også er tilfældet her, når både Nkada, MC, Kakeeto og O. Klitten starter inde. Set bort fra Kakeeto/MC (alt efter hvem der vinder den duel), så er det da mit klare indtryk at både Højholt, Klitten, Rudo og Børsting kommer til at spille

Fair nok hvis en tredjedel af truppen er ude med småskavanker eller ukampdygtige, men hvorfor så ikke skrive det i stedet for at sige de bare sidder over? Hvad er formålet med den her træningskamp, udover et udvidet træningspas for nogle reserver? Jeg troede egentlig at det var for at få systemet ind i hovedet på spillerne, og give dem mere tid sammen på banen. men det virker det ikke til at være med den opstilling.

Jeg går ikke op i de her træningskampe som sådan, men når en tredjedel af truppen sidder over uden nogen uddybning, og at O. Klitten - som højre back -, N'kada, Magnus osv starter inde, så leder jeg da efter en forklaring.
Reserve får ingen kamptræning pt., det er måske grunden til de er prioriteret i dag, mens nogle af de faste får en pause.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 11:34

jonas386 skrev:
Nu hvor Reserveligaen ikke kører er det da oplagt at give nogen marginalspillere noget kamptræning.
Andre har måske brug for et mentalt pusterum, nogen skal måske belastes i træningsøjemed og har ikke brug for en kamp i benene.

Klubber som Brøndby og Lyngby har heller ikke stillet med særligt mange startere i træningskampene denne uge.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. mar 2021, 11:52

jonas386 skrev:
Julgranen skrev:
jonas386 skrev:

Jeg tænker du lægger mere vægt på en træningskamp mod Silkeborg, end de fleste ude i AaB gør.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2021, 11:59

Julgranen skrev:
26. mar 2021, 11:34
jonas386 skrev:
Nu hvor Reserveligaen ikke kører er det da oplagt at give nogen marginalspillere noget kamptræning.
Andre har måske brug for et mentalt pusterum, nogen skal måske belastes i træningsøjemed og har ikke brug for en kamp i benene.

Klubber som Brøndby og Lyngby har heller ikke stillet med særligt mange startere i træningskampene denne uge.
Og det er jo min første pointe om, at kampen ville være en mulighed for at give Børsting, Klitten, Rufo og til dels Granli og Kusk nogle minutter, når de trods alt udgør en væsentlig del af nummer 12-17 i truppen. Nkada, Oliver Klitten og MC er spillere der allerede er opgivet af klubben.

Og så synes jeg heller ikke, at det er rigtigt prioriteret når vi spiller som vi gør, og har 10 dage til næste kamp. Jeg vil hellere se at vi forsøger at udvikle på det Cifuentes vil med holdet, end at stille med en opstilling hvor det ligner vi er tilbage i en 4-3-3 med to kontrollerende spillere bagved Hiljemark, og en højre side der må kandidere til noget af det ringeste jeg kan huske som AaB fan - medtaget træningskampe.

Pastorius: Jeg går altid op i holdets udvikling, og jeg lægger da mere i en træningskamp midt på sæsonen, end den første træningskamp i sommeropstarten. Med det spil vi har vist, ny træner og spillere der skal lære det her system, så forventer jeg - naivt tydeligvis - at man vil bruge en træningskamp i landsholdspausen på at forberede sig imod det kommende nedrykningsspil, og ikke bare arrangere et udvidet træningspas for at få 20-25 i truppen på græs.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2021, 12:07

SIF foran efter 4 minutter

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 26. mar 2021, 12:08

Silkeborg bringer sig foran på et drop af Andreas Hansen :-)

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 12:08

jonas386 skrev:
26. mar 2021, 11:59
Pastorius: Jeg går altid op i holdets udvikling, og jeg lægger da mere i en træningskamp midt på sæsonen, end den første træningskamp i sommeropstarten. Med det spil vi har vist, ny træner og spillere der skal lære det her system, så forventer jeg - naivt tydeligvis - at man vil bruge en træningskamp i landsholdspausen på at forberede sig imod det kommende nedrykningsspil, og ikke bare arrangere et udvidet træningspas for at få 20-25 i truppen på græs.
Det minder om en reserveholdskamp. Slap nu af.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. mar 2021, 12:10

Julgranen skrev:
26. mar 2021, 12:08
jonas386 skrev:
26. mar 2021, 11:59
Det minder om en reserveholdskamp. Slap nu af.
...og skal man lægge noget i den, så kan det indtil videre være at vores spillere til andet geled er for langt bagefter vores startopstilling.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 26. mar 2021, 12:12

KongGulerod skrev:
26. mar 2021, 12:08
Silkeborg bringer sig foran på et drop af Andreas Hansen :-)
Man må da sige der er noget at arbejde med. Venskabskamp eller ej, så er det bekymrende så lidt kvalitet der er rundt omkring på holdet og i spillet generelt, også blandt reserverne.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 12:14

emenike skrev:
26. mar 2021, 12:12
Man må da sige der er noget at arbejde med. Venskabskamp eller ej, så er det bekymrende så lidt kvalitet der er rundt omkring på holdet og i spillet generelt, også blandt reserverne.
Der var i hvert fald nogen der påstod at Hansen er bedre end Rinne...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 12:17

emenike skrev:
26. mar 2021, 12:12
Her er reserveholdets resultater de seneste år, så må du selv vurdere om du synes det siger specielt meget at vi er bagud mod Silkeborg.

https://us.soccerway.com/teams/denmark/AaB-res/24040/

Reserveholdet har været notorisk ringe i et par år.

Bocajunior1
Junior
Junior
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af Bocajunior1 » 26. mar 2021, 12:18

Der var også nogen,der påstod at Prica var nordens største talent. Sådan er der jo så meget.

Besvar