Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Krisen og nedrykningsspøgelset - mest for bitre debattører

Indlæg af Pastorius » 30. mar 2021, 20:19

R Rosenberg skrev:
30. mar 2021, 20:07
Pastorius skrev:
30. mar 2021, 19:10
R Rosenberg skrev:
30. mar 2021, 17:37
Pastorius skrev:
30. mar 2021, 16:41
Klaus skrev:
30. mar 2021, 15:53
Abildgaard er vel egentlig i top3 over AaB spillere, der har slået til i udlandet. At spille sig til en fast startplads på et tophold i Rusland, er en præstation ud over det sædvanlige. At han så også jævnligt er på ugens hold, er jo bare stærkt. Jeg tror en spiller som Ross også vil komme til at slå igennem på den store scene. Det samme vil Pedro, hvis ellers han får hovedet med.
Det kommer absolut an på hvor langt tilbage du vil. Sådan bare frit fra leveren. Henning Munk Jensen, Ove flint Bjerg, Jess Høgh, Lucas (CL-kampe for Ajax - alene), Jesper Grønkjær, Thomas Gaardsøe - Nåe ja, og Mæhle, Dalsgaard.
Dalsgaard var ikke et AaB-talent, men blev hentet som 20-årig. Altså, hvis vi stadig taler om fostrede talenter.

Den liste er da ret skræmmende med Mæhle som den eneste siden Gaardsøe og Grønkjær.
Jeg forstår ikke hvorfor Dalsgaard ikke skal regnes med. Han har ikke spillet seniorbold på et ordenligt niveau inden han kom her, og han var aldrig kommet videre i karrieren som angriber.

Jeg tænker ikke hitraten er er så meget dårligere end andre danske klubber - og jeg har sikkert glemt nogle?
Fordi vi vel drøftede talentmassen, der er opfostret i AaB. Dalsgaard er jo ikke et produkt af AaB's ungdomsafdeling. Ligesom Spalvis jo reelt heller ikke er.
For mig er langt den største og sværeste del af talentarbejdet overgangen med ungdomsfodbold til seniorfodbold (eller fra serieniveau til superliganiveau). Det giver ikke meget mening kun at kigge på ungdomsarbejdet. Det kan være udmærket uden at man lykkes med at skabe en eneste solid seniorspiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. mar 2021, 21:00

Pastorius skrev:
30. mar 2021, 20:19
R Rosenberg skrev:
30. mar 2021, 20:07
Pastorius skrev:
30. mar 2021, 19:10
R Rosenberg skrev:
30. mar 2021, 17:37
Pastorius skrev:
30. mar 2021, 16:41
Klaus skrev:
30. mar 2021, 15:53
Abildgaard er vel egentlig i top3 over AaB spillere, der har slået til i udlandet. At spille sig til en fast startplads på et tophold i Rusland, er en præstation ud over det sædvanlige. At han så også jævnligt er på ugens hold, er jo bare stærkt. Jeg tror en spiller som Ross også vil komme til at slå igennem på den store scene. Det samme vil Pedro, hvis ellers han får hovedet med.
Det kommer absolut an på hvor langt tilbage du vil. Sådan bare frit fra leveren. Henning Munk Jensen, Ove flint Bjerg, Jess Høgh, Lucas (CL-kampe for Ajax - alene), Jesper Grønkjær, Thomas Gaardsøe - Nåe ja, og Mæhle, Dalsgaard.
Dalsgaard var ikke et AaB-talent, men blev hentet som 20-årig. Altså, hvis vi stadig taler om fostrede talenter.

Den liste er da ret skræmmende med Mæhle som den eneste siden Gaardsøe og Grønkjær.
Jeg forstår ikke hvorfor Dalsgaard ikke skal regnes med. Han har ikke spillet seniorbold på et ordenligt niveau inden han kom her, og han var aldrig kommet videre i karrieren som angriber.

Jeg tænker ikke hitraten er er så meget dårligere end andre danske klubber - og jeg har sikkert glemt nogle?
Fordi vi vel drøftede talentmassen, der er opfostret i AaB. Dalsgaard er jo ikke et produkt af AaB's ungdomsafdeling. Ligesom Spalvis jo reelt heller ikke er.
For mig er langt den største og sværeste del af talentarbejdet overgangen med ungdomsfodbold til seniorfodbold (eller fra serieniveau til superliganiveau). Det giver ikke meget mening kun at kigge på ungdomsarbejdet. Det kan være udmærket uden at man lykkes med at skabe en eneste solid seniorspiller.
Jeg tror bare, vi drøfter to lidt forskellige ting.
Ædruelighedens stemme

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 30. mar 2021, 21:39

Legede lidt med DBUs landsholdsdatabase. Generede en liste med AaBs landsholdsspillere født efter 1.7.1992 med minimum 10 landskampe på diverse niveauer. . https://www.dbu.dk/landshold/landsholds ... MatchCount

Godt nok en broget flok, hvor en del er gået i glemmebogen.

Studsede over, at Mæhle kun er med på listen fordi han har 6 A-landsholdskampe. :danmarkfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 30. mar 2021, 23:35

R Rosenberg skrev:
30. mar 2021, 12:08
FIDEL skrev:
30. mar 2021, 08:33
R Rosenberg skrev:
29. mar 2021, 23:23
FIDEL skrev:
29. mar 2021, 23:05
R Rosenberg skrev:
29. mar 2021, 22:59
FIDEL skrev:
29. mar 2021, 22:48

Det er ihvertfald at være profil i AaB og dermed ligaen.
Og ja, AaB producerer ikke det ene kæmpe talent efter det andet. Det skriver jeg netop også. Når der så popper et stort talent op, så er han hurtigt væk. Det er nu engang sådan det er ikke at være en topklub med stor økonomi
Altså, to talenter på 9 år, der ville have domineret ligaen, men som rejste? Men Kauf ville også have domineret ligaen, hvis han var blevet, selvom han stadig er i ligaen, udominerende, men ikke i AaB?

Det er ikke for at være krakilsk, men jeg forstår virkelig bare ikke logikken. Hvorfor skulle Kauf fx været blevet et talent, der dominerer ligaen, når han nu er i en bedre klub med bedre spillere, dygtigere trænere, bedre faciliteter, etc, men ingenlunde dominerer ligaen nu?
Så du er uenig i, at AaB har sværere ved at holde på de store talenter? Det må du jo være, siden du er så krakilsk.
Kauf ville få mere spilletid, mere tillid, flere mål, mere selvtillid. Pt. Er han nærmest glemt. Er det virkelig så svært at forstå?
Det var da egentlig en forbløffende dårlig tone, når nu jeg netop skriver, at det ikke er for at være krakilsk. Er du meget på Facebook?

Og nej, jeg tror på ingen måde, at Kauf ville have domineret ligaen, som var det, du indledningsvis skrev, selvom du nedgraderer nu. Jeg tror, at han ville være fin at have frem for det nuværende, men der skal jo heller ikke meget til.
Tror du ikke, at han ville have fået mere spilletid i FCK, hvis han virkelig var så god?
Tonen har du selv været med til at lægge.
Ved at spørge ind til en logik, jeg ikke forstår?
Det lyder godt nok ømskindet. Nå, dig om det.
Jeg kan da godt se nu, at det var en tynd omgang jeg kom med der, men altså, det virkede bare rigtigt på det tidspunkt. Finder selv ud.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 31. mar 2021, 09:36

Kempes skrev:
30. mar 2021, 21:39
Legede lidt med DBUs landsholdsdatabase. Generede en liste med AaBs landsholdsspillere født efter 1.7.1992 med minimum 10 landskampe på diverse niveauer. . https://www.dbu.dk/landshold/landsholds ... MatchCount

Godt nok en broget flok, hvor en del er gået i glemmebogen.

Studsede over, at Mæhle kun er med på listen fordi han har 6 A-landsholdskampe. :danmarkfan:
Den viser i hvert fald at succes i udlandet ikke nødvendigvis følger af mange kampe på diverse U-landshold.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 31. mar 2021, 09:49

KlaskmyggenNoah skrev:
31. mar 2021, 09:36
Den viser i hvert fald at succes i udlandet ikke nødvendigvis følger af mange kampe på diverse U-landshold.
Over 1/3 af spillerne har aldrig opnået mere end nogle få kampe på 1. holdet, hvis nogen overhovedet. Det siger vel alt om, at bare fordi man kan noget på U-niveau, så er det ikke ensbetydende med at man kan overføre det til senior-niveau.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 31. mar 2021, 10:03

Julgranen skrev:
31. mar 2021, 09:49
KlaskmyggenNoah skrev:
Over 1/3 af spillerne har aldrig opnået mere end nogle få kampe på 1. holdet, hvis nogen overhovedet. Det siger vel alt om, at bare fordi man kan noget på U-niveau, så er det ikke ensbetydende med at man kan overføre det til senior-niveau.
Vi skal selvfølgelig ønske os mange AaB'er på diverse U-hold, og det er da også et af de parametre kvaliteten af vores talentarbejde skal måles på.
Men vi må heller ikke blive paniske, over de ikke er der, der kan sagtens gå en del næste genrations profiler rundt i periferien af diverse U-hold.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 31. mar 2021, 18:14

KlaskmyggenNoah skrev:
31. mar 2021, 10:03
Julgranen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Vi skal selvfølgelig ønske os mange AaB'er på diverse U-hold, og det er da også et af de parametre kvaliteten af vores talentarbejde skal måles på.
Men vi må heller ikke blive paniske, over de ikke er der, der kan sagtens gå en del næste genrations profiler rundt i periferien af diverse U-hold.
Selvfølgelig kan der, men det er da tankevækkende at vi ikke er bedre repræsenteret når vi brander os på at være en så meget rigtigere og sundere klubber, hvor talenter af egen avl er det vigtigste. Det er jo direkte absurd og varm luft når det ikke er bakket op af et konkurrencedygtigt akademi.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 31. mar 2021, 19:41

Jakobsen skrev:
31. mar 2021, 18:14
KlaskmyggenNoah skrev:
31. mar 2021, 10:03
Julgranen skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Selvfølgelig kan der, men det er da tankevækkende at vi ikke er bedre repræsenteret når vi brander os på at være en så meget rigtigere og sundere klubber, hvor talenter af egen avl er det vigtigste. Det er jo direkte absurd og varm luft når det ikke er bakket op af et konkurrencedygtigt akademi.
Den bondesnu nordjyde købte den jo heller ikke. Og Mr. Varm Luft himself måtte ud.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 12. apr 2021, 12:56

Der kører nogle rygter på Twitter om et internt opgør - spillertrup ctr. Cifuentes.

Nogen, der har hørt noget?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 12. apr 2021, 12:57

Mephisto2 skrev:
12. apr 2021, 12:56
Der kører nogle rygter på Twitter om et internt opgør - spillertrup ctr. Cifuentes.

Link?

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 12. apr 2021, 13:01

Prica22 skrev:
12. apr 2021, 12:57
Mephisto2 skrev:

Link?
https://twitter.com/JesperSimoni/status ... 9853748224

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. apr 2021, 13:07

Mephisto2 skrev:
12. apr 2021, 13:01
Prica22 skrev:
Mephisto2 skrev:

Link?
Rigtig skidt hvis der er sandhed bag det. Vi har virkelig brug for at alle mand arbejder sammen og tror på projektet, ellers er det tæt på dødsdømt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 12. apr 2021, 13:10

Mephisto2 skrev:
Prica22 skrev:
Mephisto2 skrev:

Link?
Har svært ved at vurdere om han ved noget eller bare overfortolker artiklen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 13:13

Mephisto2 skrev:

Som jeg også tidligere har nævnt herinde, så ville det have været unaturligt hvis ikke de resultater vi har haft, skabte uro i spillertruppen.

Som jeg læser snakken på twitter (som jeg er en lille og uvidende del af), så er det primære problemer ikke ift. spillere og træner, men i hele organisationen.

Lad os liste det vi ved - bare indenfor det sidste års tid.

- To mangeårige, markante bestyrelsesmedlemer holder op.
- Ny adm. Direktør
- Ny salgschef
- Ny sportslig ansvarlig
- Nye assistenter
- 3 nye trænere.
- Den sportslige målsætning er ikke nået.
- En Coronapandemi har skabt yderligere uklare forudsætninger.
(har jeg glemt noget?)

6-7 spillere er på vej ud og to assistenter har endnu ikke fået ny kontrakt.

Det er en ret voldsom udskiftning, og nye folk der kommer ind i en organisation har gerne ambitioner om at påvirke tingene i deres retning. Det ønske kommer de ikke alle til at få opfyldt, og det vil naturligt nok give utilfredshed, og det ender vel med at nogle af dem, så finder nye veje.

Konflikterne er naturlige og de skal være der. Det afgørende er hvordan de bliver håndteret, og hvordan hullerne bliver fyldt ud. Der har åbenbart været et ønske om forandringer, og det skal jeg lige love for at der er kommet, nok også lidt flere end ønsket. Efter sommerens transfervindue og røgen fra Corona skal vi have etableret et nyt normalt niveau, med færre udskiftninger og mere stabilitet.

Det bliver vildt interessant at se, hvordan tingene ser ud om et halvt års tid. Jeg er ikke så bange for forandringerne, selvom jeg ikke billiger dem alle, men det er absolut en risiko, og hvis man virkelig mener at forandringer var nødvendige, så var det også en nødvendig risiko.

Uanset hvad, så bliver det afgørende for succes stadig at organisationen kan skabe et bedre økonomisk fundament, og vi rammer nogenlunde fornuftigt i sommerens transfers.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 12. apr 2021, 13:13

Det lyder som ren spekulation. Der er intet nyt under solen.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 12. apr 2021, 13:14

Prica22 skrev:
12. apr 2021, 13:10
Mephisto2 skrev:
Prica22 skrev:
Mephisto2 skrev:

Link?
Har svært ved at vurdere om han ved noget eller bare overfortolker artiklen.
Åbenbart flere, der har hørt rygtet.

https://twitter.com/mikkelottesen/statu ... 1063533568

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:15

Hanga skrev:
12. apr 2021, 13:07
Rigtig skidt hvis der er sandhed bag det. Vi har virkelig brug for at alle mand arbejder sammen og tror på projektet, ellers er det tæt på dødsdømt.
“Internt opgør”?

Det er da fuldt forståeligt, at der er nogen der er trætte af, at vi gået fra en ungdomstræner til en professionel træner.
Men bestyrelsen er godt nok nødt til at stå stejlt på deres kurs, ellers kan AaB godt glemme alt om top 4 de næste mange år.

Der er jo en grund til, at man har villet forandre alt fra træningsmiljø til trænersammensætning.
At vi på det punkt har været milevidt fra have et ligeså prof. setup som de klubber vi vil sammenligne os med.
En U-træner, sekunderet af to talenttrænere - det var dømt til at gå galt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. apr 2021, 13:17

Mikki89 skrev:
12. apr 2021, 13:13
Det lyder som ren spekulation. Der er intet nyt under solen.
Enig
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. apr 2021, 13:18

Mephisto2 skrev:
12. apr 2021, 13:14
Åbenbart flere, der har hørt rygtet.

https://twitter.com/mikkelottesen/statu ... 1063533568
Og du har forsøgt dig på den her før...
Der har været de rygter under alle trænere.

Spillertruppen ville også af med Jacob Friis.
Og Hamrén. Og Kent. Og Lars Søndergaard.

Vi har ovenikøbet ændret hele organisationen det sidste halvandet år. Det mest naturlige er modstand mod forandringer.

Besvar