Men hvad er det der peger på at cifuentes pludselig skulle blive til en succes ? Han har jo famlet sig frem med opstillingen og intet tyder på at noget er forbedretMephisto2 skrev: ↑3. apr 2021, 18:04Enig!Patmand skrev: ↑3. apr 2021, 17:24Så vores håb om at det bliver godt engang med Cifuentes bunder i, at en helt anden træner startede skidt, men så blev det bedre?Julgranen skrev: ↑3. apr 2021, 08:33I at Thomasberg ville være et bedre valg?
Mig bekendt så er vores fokus på talentudvikling - det er dér vi skal optimere for at få større salg og bedre økonomi.
Thomasberg har ikke skyggen af forstand på det, og der går årtier mellem at Randers skaber og afsætter talenter.
Kommentatorerne var også klar til at klynge David Nielsen op, da han fik en rædselsstart i AGF - det går vist meget godt nu.
Hvornår må vi evaluere på Cifuentes? Og hvorfor nøjes vi ikke bare med at koncentrere os om den aktuelle AaB træner - ikke tidligere AaB trænere eller andre klubbers trænere.
Der er også en lang liste af trænere der startede dårligt og vedblev med at være dårlige, indtil de blev fyret.
Din argumentation om at talenter ikke skal have for lang snor gælder vel også trænere?![]()
![]()
Kamptråd aab-sønderjysk
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
Re: Kamptråd aab-sønderjysk
Jeg har forsøgt at argumentere for det i denne, og et hav af andre tråde. Vi må vel bare lade tiden vise hvad AaB gør...
Hvilke meritter har Cifuentes? Hvilket imponerende pointsnit er du blæst helt bagover her? Et halvslattent pointsnit i den tredje bedste spanske række, rykket ned i Norge og rykket op som 2er, nr. 11 i Tippeligaen en væsentlig svagere liga en Superligaen. Hvis han var så lysende en trænerstjerne, hvorfor blev han så vejet og fundet for let i AIK?Julgranen skrev: ↑3. apr 2021, 09:07Et fremragende match ligefrem?
Randers satser da på talenter, de skaber bare ikke nogen og bortset fra Mistrati, som de ikke selv har skabt, så er deres “talenter” Magnus-typer der er uden spidskompetencer.
Han har et pointsnit der er marginalt bedre end Jacob Friis’ pointsnit.
Middelmådig træner.
Og hvad for en gang fodbold spiller han? Tonserfodbold med masser af fysik. Topsalg på få millioner.
Hvad i alverden skulle han kunne tilbyde AaB? Flere placeringer udenfor top 6?
AaB - the Nordic gateway to Europe
Han er da indbegrebet af leverpostej, selvom han gerne vil spille "fancy football"Brent skrev: ↑3. apr 2021, 19:33Hvilke meritter har Cifuentes? Hvilket imponerende pointsnit er du blæst helt bagover her? Et halvslattent pointsnit i den tredje bedste spanske række, rykket ned i Norge og rykket op som 2er, nr. 11 i Tippeligaen en væsentlig svagere liga en Superligaen. Hvis han var så lysende en trænerstjerne, hvorfor blev han så vejet og fundet for let i AIK?Julgranen skrev: ↑3. apr 2021, 09:07Et fremragende match ligefrem?
Randers satser da på talenter, de skaber bare ikke nogen og bortset fra Mistrati, som de ikke selv har skabt, så er deres “talenter” Magnus-typer der er uden spidskompetencer.
Han har et pointsnit der er marginalt bedre end Jacob Friis’ pointsnit.
Middelmådig træner.
Og hvad for en gang fodbold spiller han? Tonserfodbold med masser af fysik. Topsalg på få millioner.
Hvad i alverden skulle han kunne tilbyde AaB? Flere placeringer udenfor top 6?
Jeg gider ikke blive ved med at opremse alt hvad jeg har skrevet tidligere. Du har overhovedet ikke styr på fakta heller, da han ikke blev vejet og fundet for let i AIK.Brent skrev: ↑3. apr 2021, 19:33Hvilke meritter har Cifuentes? Hvilket imponerende pointsnit er du blæst helt bagover her? Et halvslattent pointsnit i den tredje bedste spanske række, rykket ned i Norge og rykket op som 2er, nr. 11 i Tippeligaen en væsentlig svagere liga en Superligaen. Hvis han var så lysende en trænerstjerne, hvorfor blev han så vejet og fundet for let i AIK?
Find en anden at lege med.
Ja, du kommer Cifuentes til undsætning i et hav af tråde, det minder næsten om din passion for Kusk, men hvis din argumentation består i at andre trænere er startet dårligt og at Cifuentes muligvis vil opleve det samme - det vil jeg ikke betegne som argumentation.
Det sidste du skriver er temmelig indlysende. Måske mere relevant at påpege, at tiden vil vise om han vitterligt er en god træner, for det er der intet der tyder på indtil videre.
Jeg er såmænd enig i at han skal have noget mere tid, jeg er bare ikke særlig fortrøstningsfuld omkring han evner at gøre AaB til et permanent top-4 hold.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Værste optaktstråd. Nogensinde.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Passer glimrende til spillet på banen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
OB bagud ved halvleg i Horsens, et vigtigt resultat hvis det holder. Vigtig nøglekamp der venter i morgen mod Sønderjyske da det er sønderjyderne samt fynboerne som vi skal kæmpe med om 7. pladsen.
Sejr i morgen og så ser det ganske fornuftigt ud, jeg tænker stadigvæk at vi tager 7. pladsen og dermed får en spændende finale at slutte denne ellers miserable sæson med.
Sejr i morgen og så ser det ganske fornuftigt ud, jeg tænker stadigvæk at vi tager 7. pladsen og dermed får en spændende finale at slutte denne ellers miserable sæson med.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Truppen er udtaget, som ventet er det uden Andersen og Hiljemark
Jamen hurra, glasben igen ude af truppen, godt vi fik byttet Patrick O til en kronisk skadeAalborg frederikshavner skrev: ↑4. apr 2021, 16:55Truppen er udtaget, som ventet er det uden Andersen og Hiljemark
Ifølge nordjyske skulle han da ellers være lige oppe over. Lucas altså.Aalborg frederikshavner skrev: ↑4. apr 2021, 16:55Truppen er udtaget, som ventet er det uden Andersen og Hiljemark
Jeg synes derudover at det er vældig irriterende at man intet får at vide som fan. Hvor længe tager det at lave sådan nogle tests på Hiljemark? Er han skadet eller ej?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Mon ikke vi ser Lucas om et par runder? Om han så holder, ved ingen.jonas386 skrev: ↑4. apr 2021, 17:05Ifølge nordjyske skulle han da ellers være lige oppe over. Lucas altså.Aalborg frederikshavner skrev: ↑4. apr 2021, 16:55Truppen er udtaget, som ventet er det uden Andersen og Hiljemark
Jeg synes derudover at det er vældig irriterende at man intet får at vide som fan. Hvor længe tager det at lave sådan nogle tests på Hiljemark? Er han skadet eller ej?
Min mavefornemmelse siger, vi reelt har set OH for sidste gang.
Det der virker ikke holdbart.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jep. De næste 10 kampe bliver vildt spændende. Eller, tror AaB skal være glade, hvis det bliver alt andet end spændende i det her slutspil.Aalborg frederikshavner skrev: ↑4. apr 2021, 16:53OB bagud ved halvleg i Horsens, et vigtigt resultat hvis det holder. Vigtig nøglekamp der venter i morgen mod Sønderjyske da det er sønderjyderne samt fynboerne som vi skal kæmpe med om 7. pladsen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Jeg har leveret et hav af andre argumenter, som folk desværre ikke forholder sig til, men som er helt i tråd med den strategi AaB’s bestyrelse har lagt.Patmand skrev: ↑4. apr 2021, 14:24Ja, du kommer Cifuentes til undsætning i et hav af tråde, det minder næsten om din passion for Kusk, men hvis din argumentation består i at andre trænere er startet dårligt og at Cifuentes muligvis vil opleve det samme - det vil jeg ikke betegne som argumentation.
Det sidste du skriver er temmelig indlysende. Måske mere relevant at påpege, at tiden vil vise om han vitterligt er en god træner, for det er der intet der tyder på indtil videre.
Jeg er såmænd enig i at han skal have noget mere tid, jeg er bare ikke særlig fortrøstningsfuld omkring han evner at gøre AaB til et permanent top-4 hold.
Det er egentlig den primære grund til, at jeg ikke er mere kritisk. Vi er slået ind på en anden kurs, og den skal have tid.
Var vi fortsat med samme kurs som under Gaarde-tiden, så er jeg i princippet pivligeglad med hvem der var træner, for så havde det været uambitiøse og intetsigende krav uanset hvad.
Der er sat helt andre standarder for bl.a. talentudvikling og spillersalg, og det betyder også at træner og sportschef selvfølgelig ryger, hvis de ikke bliver realiseret.
Det er godt nok ufatteligt , at der blev skrevet kontrakt med Hiljemark, alle klubber afviste ham og så står lille AaB med nitten og en kæmpe udgift til en spiller der sidder 2/3 af tiden på en kondicykel 
Mig bekendt fik vi op mod 9 mio., for en spiller som hverken Friis eller Inge kunne se ramme samme niveau igen (og det har han heller ikke gjort).
Han havde nu heller ikke kunnet løfte det her hold ud af suppedasen. Det er mange spillere der har underpræsteret denne sæson.
Indtil videre er der i hvert fald ikke meget tvivl om, at vi havde fået mere ud af at beholde PO og lade Hiljemark være Hiljemark. Vi har i den grad manglet de kvaliteter Patrick kom med, og især det lederskab han viste med bolden ved fødderne. Vi vidste i forvejen at vi ikke kunne erstatte ham internt og Pedro er bare en helt anden spillertype (som jeg faktisk tror kunne have suppleret PO-Fossum rigtig fint, hvis vi var fortsat med tre centralt). "Spændende" om det bliver MC, Kakeeto eller Højholt der spiller ved siden af Pedro i morgen.Mephisto2 skrev: ↑4. apr 2021, 17:18Mon ikke vi ser Lucas om et par runder? Om han så holder, ved ingen.jonas386 skrev: ↑4. apr 2021, 17:05Ifølge nordjyske skulle han da ellers være lige oppe over. Lucas altså.Aalborg frederikshavner skrev: ↑4. apr 2021, 16:55Truppen er udtaget, som ventet er det uden Andersen og Hiljemark
Min mavefornemmelse siger, vi reelt har set OH for sidste gang.
Det der virker ikke holdbart.![]()
![]()
Jeg tror den ender 0-0. Ingen af holdene er særlig godt kørende og især ikke offensivt. Vi bliver næppe reddet af VAR i overtiden igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Kan du ikke lige liste alle de klubber op, der afviste ham? Nu du tilsyneladende mener at vide mere end alle andre? :-)