Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00
Vi satser på, at Lucas er klar til opstart efter nytår. Og ser så, hvad der sker.
Ædruelighedens stemme
Det er jo ikke hans lille vrid i anklen der får mig til at frygte for næste sæson, men hans generelle tendens til at gå i stykker. Jeg havde været nervøs uanset om han var vrikket om i går eller ej. I onsdags fik vi en god påmindelse om, hvorfor han har været så savnet.Julgranen skrev: ↑24. apr 2021, 13:52Lidt voldsom fortolkning af et tilsyneladende harmløst vrid i anklen, hvilket er en skade alle kan pådrage sig. Selv du og jeg på vej ud med skraldespanden. Ingen grund til de der dommedagsprofetier. Skal man se mere overordnet på det, så håber jeg dog at man i AaB (ligesom FCK) evaluerer på sundhedssektoren, herunder fysioterapeut, massør, fysisk træner og læge, for at se om der er noget omkring skadessituationer, genoptræning og fysisk træning der kan forbedres.
Nu så vi med Ahlmann at Cifuentes kører et forsigtighedsprincip - så jeg kan ikke forestille mig at han har presset på for at få spillere i kamp, der ikke var klar.
Men sporene skræmmer lidt med de der par tilbagefald eller 3, som spillere har haft indenfor det seneste halvandet år. Der kan jo sagtens være noget der ikke fungerer optimalt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Og mod halvdårlige, og mod middelmådige og mod gode og....R Rosenberg skrev: ↑23. apr 2021, 14:39De er lynende ringe, men AaB har jo en vane at smide point mod ringe hold. Og Horsens har bare aldrig været en drømmemodstander for AaB.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Truppen udtaget og Lucas med. Der er udtaget 19 mand, så kun en skal pilles fra inden kampstart.
Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 6 Pedro Ferriera, 8 Iver Fossum, 9 Tom van Weert, 10 Lucas Andersen, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Martin Samuelsen, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 30 Rufo, 31 Daniel Granli og 35 Marcus Hannesbo.
- FlæskeFrank
-
svenderikpoulsen
- 2. div

- Favoritspiller: Ahlmann
Og ifølge bold.dk er Lucas småskadet IGEN IGEN 
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
For h.... en pivrøv
Alt andet lige er det nok Magnus eller Højholt der bliver siet fra. Ville gå med Højholt til at blive siet fra.FlæskeFrank skrev: ↑24. apr 2021, 17:08Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.
-
R Rosenberg
- Allstar

Mod Horsens har vi i hvert fald en træls track record. Men de er i en værre forfatning end længe nu.Legum Magister skrev: ↑24. apr 2021, 16:05Og mod halvdårlige, og mod middelmådige og mod gode og....R Rosenberg skrev: ↑23. apr 2021, 14:39De er lynende ringe, men AaB har jo en vane at smide point mod ringe hold. Og Horsens har bare aldrig været en drømmemodstander for AaB.![]()
Ædruelighedens stemme
Klart det kan simpelthen ikke være Magnus efter de sidste par kampe. Især i onsdags spillede han altså en solid kamp, faktisk også på bolden. Det ville være en hård skæbne. Højholdt synes jeg ikke har leveret.Julgranen skrev:Alt andet lige er det nok Magnus eller Højholt der bliver siet fra. Ville gå med Højholt til at blive siet fra.FlæskeFrank skrev: ↑24. apr 2021, 17:08Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det bliver virkelig godt nok to forskellige kampe om Lucas bliver skånet og siet fra eller starter inde.Hanga skrev: ↑24. apr 2021, 20:15Klart det kan simpelthen ikke være Magnus efter de sidste par kampe. Især i onsdags spillede han altså en solid kamp, faktisk også på bolden. Det ville være en hård skæbne. Højholdt synes jeg ikke har leveret.Julgranen skrev:Alt andet lige er det nok Magnus eller Højholt der bliver siet fra. Ville gå med Højholt til at blive siet fra.FlæskeFrank skrev: ↑24. apr 2021, 17:08Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Han lavede også et par alvorlige opspilsfejl, tæt på at koste et mål, og vender bolden for meget hjemad. Han fik mere selvtillid som kampen skred frem.
Men der er ingen tvivl om at han pt. står foran Højholt, der har været meget lidt overbevisende.
Vores besætning derinde er dog ringe, og den skal forbedres.
-
R Rosenberg
- Allstar

Omvendt skal Magnus videre om et par måneder, mens Højholt stadig er i talent-kategorien.Hanga skrev: ↑24. apr 2021, 20:15Klart det kan simpelthen ikke være Magnus efter de sidste par kampe. Især i onsdags spillede han altså en solid kamp, faktisk også på bolden. Det ville være en hård skæbne. Højholdt synes jeg ikke har leveret.Julgranen skrev:Alt andet lige er det nok Magnus eller Højholt der bliver siet fra. Ville gå med Højholt til at blive siet fra.FlæskeFrank skrev: ↑24. apr 2021, 17:08Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.
Så er spørgsmålet bare, om talentet er stort nok.
Ædruelighedens stemme
Forestiller mig følgende
Rinne
Ross-Thelander-Granli
Palle-Pedro-Fossum-Ahlmann
Kusk-Van Weert-Rufo
Der er gode muligheder for at rokere senere i kampen med både Samuelsen, Lucas og Prica til de offensive pladser. Jeg starter med Fossum centralt, men mest for at få plads til flest af vores gode spillere der også er i form. Måske Samuelsen i stedet for Rufo eller noget lignende. Vi har noget større bredde end vi tidligere har været vant til, så det er også blevet halvsvært at gætte opstillingen på forhånd.
Rinne
Ross-Thelander-Granli
Palle-Pedro-Fossum-Ahlmann
Kusk-Van Weert-Rufo
Der er gode muligheder for at rokere senere i kampen med både Samuelsen, Lucas og Prica til de offensive pladser. Jeg starter med Fossum centralt, men mest for at få plads til flest af vores gode spillere der også er i form. Måske Samuelsen i stedet for Rufo eller noget lignende. Vi har noget større bredde end vi tidligere har været vant til, så det er også blevet halvsvært at gætte opstillingen på forhånd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
En pivrøv? Mener du han skal spille halv/helskadet?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Hvad er det helt præcist Højholt kan? Jeg kan ikke rigtig spotte hans kompetencer?R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2021, 21:46Omvendt skal Magnus videre om et par måneder, mens Højholt stadig er i talent-kategorien.Hanga skrev: ↑24. apr 2021, 20:15Klart det kan simpelthen ikke være Magnus efter de sidste par kampe. Især i onsdags spillede han altså en solid kamp, faktisk også på bolden. Det ville være en hård skæbne. Højholdt synes jeg ikke har leveret.Julgranen skrev:Alt andet lige er det nok Magnus eller Højholt der bliver siet fra. Ville gå med Højholt til at blive siet fra.FlæskeFrank skrev: ↑24. apr 2021, 17:08Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.
------------------------------------------------
Magnus gjorde det fremragende mod OB og skal selvfølgelig have genvalg. Han er inde i en god udvikling, og så er han ægte AaB dreng der brænde for klubben, det er klart en spiller der skal forlænges med.Julgranen skrev: ↑24. apr 2021, 20:59Han lavede også et par alvorlige opspilsfejl, tæt på at koste et mål, og vender bolden for meget hjemad. Han fik mere selvtillid som kampen skred frem.
Men der er ingen tvivl om at han pt. står foran Højholt, der har været meget lidt overbevisende.
Vores besætning derinde er dog ringe, og den skal forbedres.
AaB - the Nordic gateway to Europe
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, jeg har også svært ved at se det. Indtil videre er det bare mere AaB'sk metervare på den centrale midt.Forza skrev: ↑24. apr 2021, 22:17Hvad er det helt præcist Højholt kan? Jeg kan ikke rigtig spotte hans kompetencer?R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2021, 21:46Omvendt skal Magnus videre om et par måneder, mens Højholt stadig er i talent-kategorien.Hanga skrev: ↑24. apr 2021, 20:15Klart det kan simpelthen ikke være Magnus efter de sidste par kampe. Især i onsdags spillede han altså en solid kamp, faktisk også på bolden. Det ville være en hård skæbne. Højholdt synes jeg ikke har leveret.Julgranen skrev:Alt andet lige er det nok Magnus eller Højholt der bliver siet fra. Ville gå med Højholt til at blive siet fra.FlæskeFrank skrev: ↑24. apr 2021, 17:08Det er en bitter pille for den markspiller, som skal sætte sig på tribunen. For kampen skal stå mellem de 15 markspillere, som var på banen sidst og så Samuelsen og Ferreira. Vedkommende som bliver siet fra, bliver ikke siet fra, fordi han er dårlig. De unge har klart grebet chancen.
Kunne man ikke køre med Fossum på en 8'er? Så han ligger noget højere i det offensive pres. Så kunne vi også slippe for 2 6'ere - noget, jeg aldrig bliver fan af.
Og det er jo ikke, fordi Horsens kommer til at drible sig igennem midtbanen.
Ædruelighedens stemme
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Fordi Fossum er en løbemaskine, så er hans force altså ikke at blive trukket for meget ind i midtbanens defensive pligter.
- FlæskeFrank
Det handler mere om at gøre sig spilbar længere nede i banen. Det skal ikke være Magnus og Pedro der skal distribuere spillet, det gør ingen af dem særligt godt - så kan vi ikke søge wingbacks eller de indadvendte kanter, så skal vi gerne have Fossum på bolden.FlæskeFrank skrev: ↑25. apr 2021, 09:50Fordi Fossum er en løbemaskine, så er hans force altså ikke at blive trukket for meget ind i midtbanens defensive pligter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det var også min tanke. Sådan en lidt Risgård-agtig rolle. Så kunne vi nøjes med én 6'er, Ferreira.Julgranen skrev: ↑25. apr 2021, 10:14Det handler mere om at gøre sig spilbar længere nede i banen. Det skal ikke være Magnus og Pedro der skal distribuere spillet, det gør ingen af dem særligt godt - så kan vi ikke søge wingbacks eller de indadvendte kanter, så skal vi gerne have Fossum på bolden.FlæskeFrank skrev: ↑25. apr 2021, 09:50Fordi Fossum er en løbemaskine, så er hans force altså ikke at blive trukket for meget ind i midtbanens defensive pligter.
Ædruelighedens stemme