Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 13:12

Rockafellar skrev:
25. apr 2021, 13:10
Kunne godt indikere at Samuelsen ikke på længere sigt er tiltænkt en rolle i klubben og skal tilbage til
England
Han har ret beset også skuffet gevaldigt de sidste 2-3 kampe. Der er for meget flair og for lidt slutprodukt i ham. Så kan jeg bedre lide at se en spiller som Rufo, der tager mindre let på det og okser afsted, men samtidig også har en glimrende teknik.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 13:14

Hanga skrev:
25. apr 2021, 13:11
Med mindre Kusk decideret trænger til en pause, så forstår jeg ikke hvordan han nu igen kan blive bænket. Jeg synes i den grad han har leveret varen, hvis vi ser bort fra hans afslutninger.
Det har han da også. Godt, når nu det halve af debatsiden råbte på hans afgang fra klubben forrige vindue ;)

Det kaldes rotation. Vi har en kamp hjemme mod Lyngby fredag der passer væsentligt bedre til ham. Man kan ikke klandre træneren, for at ville holde alle spillere skarpe.

OBS: Det er desværre Daniel Ortved, der kommenterer. IGEN. Vi kan derfor nok forvente os, at han bruger en halv time på at påstå, at det er personlig hævn fra Cifuentes, nævne episoden tidligere på sæsonen, ringe Bo Henriksen op for lige at få bekræftet at der er tale om personlig vendetta osv.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 25. apr 2021, 13:28

Fornuftig start opstilling, det bliver nok en fysisk kamp så godt med Børstning fysik på holdet. Fint nok Kusk starter ude med henblik på en mere teknisk præget kamp mod Lyngby på Fredag. Han kan så komme ind sammen med Lucas sidst i kampen. Vi vinder en 2 måls sejr i dag :aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 25. apr 2021, 13:29

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 13:14
Hanga skrev:
Med mindre Kusk decideret trænger til en pause, så forstår jeg ikke hvordan han nu igen kan blive bænket. Jeg synes i den grad han har leveret varen, hvis vi ser bort fra hans afslutninger.
Det har han da også. Godt, når nu det halve af debatsiden råbte på hans afgang fra klubben forrige vindue ;)

Det kaldes rotation. Vi har en kamp hjemme mod Lyngby fredag der passer væsentligt bedre til ham. Man kan ikke klandre træneren, for at ville holde alle spillere skarpe.
Jeg er enig .. og syns netop i Kusks tilfælde at mab skal anvende ham. For han er en type der blir bedre af tillod og af at spille. Hvis han havde spillet dårligt fair.
Men han blir bedre og bedre og det er et forkert signal.
For det viser at selvom man blir mere og mere afgørende så blir man bare sat af.
Jeg syns det er forkert at sætte ham af. Og de bedste spillere skal selvfølgelig kunne spille mod alle modstandere ..
men til gengælde syns jeg det er utroligt spændende med 1 offensiv bag 2 angribere

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 13:32

baresi skrev:
25. apr 2021, 13:29
For det viser at selvom man blir mere og mere afgørende så blir man bare sat af.
Jeg syns det er forkert at sætte ham af. Og de bedste spillere skal selvfølgelig kunne spille mod alle modstandere ..
men til gengælde syns jeg det er utroligt spændende med 1 offensiv bag 2 angribere
Nu taler du vist ind i din egen dagsorden, og ud fra ren spekulation.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. apr 2021, 13:33

baresi skrev:
25. apr 2021, 13:29
Julgranen skrev:
25. apr 2021, 13:14
Hanga skrev:

Jeg er enig .. og syns netop i Kusks tilfælde at mab skal anvende ham. For han er en type der blir bedre af tillod og af at spille. Hvis han havde spillet dårligt fair.
Men han blir bedre og bedre og det er et forkert signal.
Fuldstændig enig. Ja der skal lidt rotation til engang imellem i et kompakt kampprogram, men vi er også et sted hvor vi skal bygge et hold og koncept op, ud fra en grundstamme på holdet. Her ser jeg da Kusk som en spiller der som udgangspunkt skal spille hver gang, i hvert fald med den form han har vist denne sæson. Og kontinuitet er en af nøglerne til at finde fodfæste.

Vi stiller stadig med et stærkt hold, og der kan jo være gode grunde til at han skal sidde over, men hvis det bare er for rotationens skyld, er jeg ikke fan.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 25. apr 2021, 13:36

Underligt med den store udskiftning. Spillerne burde simpelthen være gearet til det her kampprogram.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 25. apr 2021, 13:37

Vi vinder 3 -0 Prica Laver alle målene 😜
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 13:38

Hanga skrev:
25. apr 2021, 13:33
Fuldstændig enig. Ja der skal lidt rotation til engang imellem i et kompakt kampprogram, men vi er også et sted hvor vi skal bygge et hold og koncept op, ud fra en grundstamme på holdet. Her ser jeg da Kusk som en spiller der som udgangspunkt skal spille hver gang, i hvert fald med den form han har vist denne sæson. Og kontinuitet er en af nøglerne til at finde fodfæste.

Vi stiller stadig med et stærkt hold, og der kan jo være gode grunde til at han skal sidde over, men hvis det bare er for rotationens skyld, er jeg ikke fan.
Nu kan det jo være træneren vil bruge 2. halvleg på at sætte Kusk og Hannesbo ind, så vi får fart og udfordringer over kanterne. Det er umuligt at vide hvilket Horsens-hold vi møder - de har vist 2 ansigter siden nytår.

Træneren skal sætte det hold der kan vinde kampen. Det er lidt som om der skal læses alle mulige motiver ind i hans holdudtagelse, og det mindes jeg ikke på noget tidspunkt at have set at vi har diskuteret så ekstremt meget under andre AaB-trænere. Jeg tror desværre folk herinde er lidt for prægede af al det Viasat kommentator-snak om at Cifuentes famler og leder efter noget.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 25. apr 2021, 13:39

Alle har travlt med hvorfor kusk er sat af?
For mig at se er det omvendt, det er andre der har spillet sig på. Det er jo sådan konkurrence er

1) van weert med 2 super præstationer i træk nu
2) prica med fremragende indhop senest

Ergo er der jo også fint træneren giver dem en gulerod for at performe godt. Så går det lige idag udover Kusk idag efter et par brændte chancer (men ellees gode præstationer)
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. apr 2021, 13:40

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 13:38
Hanga skrev:
25. apr 2021, 13:33

Nu kan det jo være træneren vil bruge 2. halvleg på at sætte Kusk og Hannesbo ind, så vi får fart og udfordringer over kanterne. Det er umuligt at vide hvilket Horsens-hold vi møder - de har vist 2 ansigter siden nytår.

Træneren skal sætte det hold der kan vinde kampen. Det er lidt som om der skal læses alle mulige motiver ind i hans holdudtagelse, og det mindes jeg ikke på noget tidspunkt at have set at vi har diskuteret så ekstremt meget under andre AaB-trænere. Jeg tror desværre folk herinde er lidt for prægede af al det kommentator-snak om at Cifuentes famler.
Spar mig for det sidste tak, jeg er røv ligeglad med hvad kommentatorer siger. Det beskæftiger du dig i hvert fald væsentligt mere med end jeg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 25. apr 2021, 13:40

Julgranen skrev:
Hanga skrev:

OBS: Det er desværre Daniel Ortved, der kommenterer. IGEN. Vi kan derfor nok forvente os, at han bruger en halv time på at påstå, at det er personlig hævn fra Cifuentes, nævne episoden tidligere på sæsonen, ringe Bo Henriksen op for lige at få bekræftet at der er tale om personlig vendetta osv.
Og Poul Hansen som medkommentator, så vi har nok Jens Rinne på mål igenBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 13:41

doukas skrev:
25. apr 2021, 13:36
Underligt med den store udskiftning. Spillerne burde simpelthen være gearet til det her kampprogram.
Det foregår også i alle andre klubber, der har en bred trup. Og de seneste kampe har vi haft gavn af, at alle spillere er blevet holdt skarpe.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 25. apr 2021, 13:42

Haha, han er sgu sej Prica! Godt interview :cool: :cool: :cool:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 25. apr 2021, 13:44

9520AaB skrev:
25. apr 2021, 13:40
Og Poul Hansen som medkommentator, så vi har nok Jens Rinne på mål igenBillede
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jens Rinne <3

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 25. apr 2021, 13:47

Julgranen skrev:
25. apr 2021, 13:41
doukas skrev:
25. apr 2021, 13:36
Det foregår også i alle andre klubber, der har en bred trup. Og de seneste kampe har vi haft gavn af, at alle spillere er blevet holdt skarpe.
Kan ikke rigtig se, at spillerne blive holdt skarpe af, at der bliver uddelt badebilletter (hej Børsting og måske Ferreira).

Kampen mod OB var den bedste under Cifuentes, og så havde jeg sgu gerne set, at man havde bygget videre på det i stedet for at skifte 4 mand og formation (?)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 25. apr 2021, 13:48

bedstefar skrev:
25. apr 2021, 13:42
Haha, han er sgu sej Prica! Godt interview :cool: :cool: :cool:
Prica scorer igen idag!

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 25. apr 2021, 13:49

Hansen og Ortved som kommentatorer = nuanceret og fakta baserede udtalelser😉

Jeg både tror og håber, at vi kan få en overbevisende sejr med flot spil indimellem. :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. apr 2021, 13:50

Martino skrev:
25. apr 2021, 13:06
Lyfe skrev:
25. apr 2021, 13:05
Aalborg frederikshavner skrev:
25. apr 2021, 13:02
Startopstillingen:

Rinne
Thelander
Granli
Ross
Ferreira
Fossum
Kusk
Børsting
van Weert
Prica
Rufo
Samuelsen siet fra... Det er egentlig lidt overraskende
Specielt når Børsting kan starte inde...jeg forstår det godt nok ikke.
Samuelsen har vel haft svært ved at gribe chancen, har virket lidt langsom og er nogle gange blevet trynet fysisk. Børsting har lavet nogle fine indhop, med masser af det, Samuelsen har manglet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. apr 2021, 13:51

Rockafellar skrev:
25. apr 2021, 13:10
Kunne godt indikere at Samuelsen ikke på længere sigt er tiltænkt en rolle i klubben og skal tilbage til
England
Tænker også at Samuelsen er færdig i den bolsjestribede trøje, så på tv at Samuelsen er med i Horsens men åbenbart er sorteret fra. Det er et tydeligt signal

Besvar