Ja, og det blev også implementeret i langt højere grad end nu. Målet var flest muligt af egen avl på bekostning af resultater. For ingen, ikke engang Gaarde selv, troede vel, at de to ting kunne gå op i en højere enhed.KlaskmyggenNoah skrev: ↑28. apr 2021, 11:10Ja det blev italesat, men kig også på hvad man jo også gjorde, købte det man forventede ville være udenlandske profiler til at bære talenterne igennem, de blev bare som oftest en belastning i stedet for.R Rosenberg skrev: ↑28. apr 2021, 10:52Det er altså ikke en fejlagtig tolkning, Julgranen kommer med her. Og den blev jo dyrket intenst under Gaarde. Og italesat igen og igen. Det blev jo et mantra med CIES, hjemmeavlede talenter, etc. Mens resultaterne sejlede mere og mere.KlaskmyggenNoah skrev: ↑28. apr 2021, 10:33"Ceterum censeo Carthaginem esse delendam"Julgranen skrev: ↑28. apr 2021, 09:53Det er helt legalt, at mene at vi underpræsterer sportsligt - for det gør vi, og det har vi store træk gjort siden 2014.Stegosaurus skrev: ↑28. apr 2021, 09:44Helt enig. Bælum og IAO gør jo alt det rigtige i forhold til at forsøge at ændre tingene. Det giver bølgegang og langt fra det hele vil lykkes. Men jeg er personligt langt mere fortrøstningsfuld i dag end jeg var for 2 år siden.
Det er også helt legalt at mene, at træneren har det svært - for det tænker jeg at han har, og det projekt han har købt ind på (for den del går jo ikke kun AaB's vej - der er også en træner i den anden ende der har stillet nogle krav), er voldsomt udfordret af den høje bølgegang der er andetsteds i klubben - omkring ting han egentlig ikke har det fjerneste indflydelse på.
Men jeg mener ikke det er til diskussion, at vi er nødt til at bakke op om det her lange, seje træk.
Gaarde-regimet har udfordret os i alvorlig grad. Hvordan gik vi fra et mesterskab i 2014 (og et guldhold som aldrig blev afsat til de penge de burde have indbragt) til 5 år senere i ramme alvor præsentere en strategi, hvor kernen var at vi nu skulle til at finde vores guld fra Hobro til Skagen, og lade de andre klubber om resten.
Det begriber jeg simpelthen ikke.
I den tid hvor AaB er faldet i søvn i troen på, at man sad på en guldkalv med sine nordjyske talenter, der har en del andre klubber taget enorme skridt. Det efterslæb skal vi så til at hente nu, men det siger sig selv - når en klub som AGF henter dusinvis af millioner på sponsor-siden ifht. os, så har vi en udfordring. Det gør de bl.a. på baggrund af den fortælling de har solgt. Havde de prædiket, at de nu ville koncentrere sig om at støvsuge alt op mellem Grenå og Odder, og lade de øvrige danske klubber om resten af festen, så...
Jeg ved ikke hvorfor du har brug for at gentage din fejlagtige tolkning af Nordkraften igen og igen, ja der har været satset på at være stærk på nordjyske talenter og bibeholde en nordjysk identitet i klubben, men ingen har vel nogensinde påstået at man kunne bygge et hold op på nordjyske talenter alene, bare et kort kig på tranfermarkt afslører jo også at problemet slet ikke kan isoleres til et ensidigt sats nordjyske talenter.
Især 16/17 sæsonen var selvfølgelig voldsom med megen tilgang fra U19, men der er jo også bestemt en del navne imellem dem som har klaret sig ganske fint siden, så et helt skud i tågen var det ikke.
Problemet for Gaarde var bestemt også at hans indkøbte profiler fejlede, hitraten der var bestemt ikke imponerende...
For mig virker det ganske logisk at vi fortsætter med at ville være verdensmestre på fodboldtalenter i Nordjylland, samtidig med vi selvfølgelig er åben for at hente profiler ind til holdet udefra og supplerer med talenter fra andre klubber når muligheden byder sig, det ser jeg på ingen måde som en modsætning, men jeg er bekymret for om hvilken vej klubben er på vej hen, mit håb er selvfølgelig at jeg om 5 år stadig kan genkende AaB som en nordjyske klub på andet end farverne på trøjen..
Problemet med den satsning er bare, at der simpelthen ikke er talentmasse nok i Nordjylland til at ligge på 60-70%, hvis man samtidig vil være med, hvor det er sjovt.
Hvem har AaB skabt af talenter siden Kusk og Thomsen, der ikke bare er metervare, og som er brudt igennem og har gjort en reel forskel på holdet?
Men hvad er din holdning så til talentarbejde så, ser du gerne nordjyske spillere på holdet, eller du du totalt kold overfor om de er fra Aalborg eller Albanien ?
Mæhle og Abildgaard er da et par rimelige succeshistorier, er med på at de ikke spiller for klubben længere, men de har da kastet penge af sig og måske en dag de slutter karrieren her (håber jeg)...
Husker du ikke, hvordan samtlige AaB's optakter i den tid inddrog hvor mange af egen avl, der var i startopstillingen? Det er heldigvis en saga blot.
Ja, jeg ser meget hellere et talent fra Vester Hjermitslev brænde igennem og gøre en forskel end ditto fra Nagorno Karabakh. Problemet er bare gentager jeg gerne, at talentmassen ikke er der i Nordjylland.
Og ja sat på spidsen, så ser jeg altså hellere sejre og godt spil og AaB som en magtfaktor i dansk fodbold end middelmådige, grå, nordjyske hvalpe køre AaB ned i dyndet og ud i glemslen.
Og korrekt med Mæhle. Men han blev jo altså skudt af (for 10 mio), inden han havde en mærkbar impact.
Og Abildgaard, det mener du ikke, vel? Han gjorde da absolut nul forskel i AaB.
Så jeg spørger lige igen: Hvilke nordjyske knejter har gjort en forskel og er brændt igennem og har haft en positiv indflydelse på spillet siden Kusk og Thomsen?