Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Ibiza Polar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Ibiza Polar » 28. apr 2021, 15:05

KlaskmyggenNoah skrev:
28. apr 2021, 15:00
Julgranen skrev:
28. apr 2021, 14:09
R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 13:58
Den diskurs genkender jeg ikke. Jeg ser, at mange forholder sig til, at talentmassen ikke er stor nok/at AaB's talenter simpelthen er for ringe.
Stabæk har solgt egenudviklede talenter for flere penge alene i år, end vi samlet fik for Abildgaard og Kaufmann.

Det er altså en langt, langt mindre klub.

Dét er hvad Inge André Olsen kan. Det er spillere udviklet på hans vagt.
Jeg tror bare ikke på den en til en sammenligning med opgaven i AaB, ja han har givet vis været med til at udvikle Stabæk, men det er en anden klub et andet ambitionsniveau og et andet oprindeligt udgangspunkt..
Så at AaB er en klub med et bedre udgangspunkt og et højere ambitionsniveau skulle gøre det sværere at udvikle talenter til videresalg? Eller hvordan skal det forstås?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2021, 15:09

KlaskmyggenNoah skrev:
28. apr 2021, 14:55
R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 14:49
Brodernumsi skrev:
28. apr 2021, 14:23
R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 14:08
Brodernumsi skrev:
28. apr 2021, 13:54
R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 11:45

Ja, og det blev også implementeret i langt højere grad end nu. Målet var flest muligt af egen avl på bekostning af resultater. For ingen, ikke engang Gaarde selv, troede vel, at de to ting kunne gå op i en højere enhed.
Husker du ikke, hvordan samtlige AaB's optakter i den tid inddrog hvor mange af egen avl, der var i startopstillingen? Det er heldigvis en saga blot.

Ja, jeg ser meget hellere et talent fra Vester Hjermitslev brænde igennem og gøre en forskel end ditto fra Nagorno Karabakh. Problemet er bare gentager jeg gerne, at talentmassen ikke er der i Nordjylland.

Og ja sat på spidsen, så ser jeg altså hellere sejre og godt spil og AaB som en magtfaktor i dansk fodbold end middelmådige, grå, nordjyske hvalpe køre AaB ned i dyndet og ud i glemslen.

Og korrekt med Mæhle. Men han blev jo altså skudt af (for 10 mio), inden han havde en mærkbar impact.
Og Abildgaard, det mener du ikke, vel? Han gjorde da absolut nul forskel i AaB.

Så jeg spørger lige igen: Hvilke nordjyske knejter har gjort en forskel og er brændt igennem og har haft en positiv indflydelse på spillet siden Kusk og Thomsen?
Mæhle og Abildgaard, og de har endda allerede haft markant bedre karrierer end Kusk og Thomsen. Jeg vil gerne høre, hvad er dine forventninger til vores talentarbejde? Hvor mange, hvor tit og hvor store talenter skal vi skabe, for det er en succes?
Abildgaard brændte igennem og havde en positiv indflydelse på AaB's spil? Nej, vel? Så havde han nok ikke spenderet så meget tid på bænken.
Mæhle var der krummer i. Men ham afhændede Gaarde jo for en slat småskillinger, inden han kunne nå at blive en reel profil.
Vi diskuterer ikke salg, for Abildgaard er fx et glimrende salg. Vi taler indflydelse på spillet for AaB. Og der har der jo ingen været i mange, mange år.
Til gengæld har der været svarende til Stryhns produktion gennem det sidste århundrede.

Og det er ikke mig, der har nogen forventninger til AaB's talentudvikling, so don't ask. Jeg svarer udelukkende på det groteske ønske om det mange gange kuldsejlede projekt med nordjyske talenter.
Det er jo nemt, at have en negativ indstilling, når man bare tilbageviser de positive eksempler, på succeshistorier i vores talentudvikling.
Hvis man forventer en spiller hvert år, der er udviklet i klubben siden 12-årsalderen, brænder ligaen af i AaB i 3 år, for at blive solgt for 30+ millioner, så har man nok et urealistisk billede af et succesfuldt talentarbejde.
Bare det, hvert år, at producere habile superligaspillere, er ikke en selvfølge eller et nemt stykke arbejde.
Igen, der er ikke mine forventninger. Jeg forholder mig sådan set bare til de udsagn, der kom.
Og indstillingen er bestemt ikke negativ, så ingen grund til at skyde mig det i skoene, blot fordi jeg ikke er enig med dig.
Realiteten er, at AaB ikke har produceret nogen spillere, der har gjort en forskel siden Kusk og Thomsen. Og har vel knap produceret det, du kalder "habile superligaspillere" siden heller.
Og i det lys finder jeg det omsonst at tale om en strategi om 60-70% af egen avl, hvis man samtidig ønsker at hæve sig en smule over middelmådigheden i form af at have Randers, Sønderjyske og Lyngby som nærmeste konkurrenter.
Problemet er jo bare at du konsekvent "overser" de succeser der er med bla Mæhle/Kaufmann og Abildgaard, hvad enten de er spillemæssige eller økonomikse...
Nej, det gør jeg såmænd ikke. Forklar mig gerne de spillemæssige succeser fra Nordjylland de seneste 7 sæsoner? Altså spillere, der har gjort en forskel på banen, for AaB's succes, i tabellen, your choice.
Og gerne de økonomiske? Selvom det er dig, der bringer dem på bane, selvom det er spillet, der er emnet.
Ædruelighedens stemme

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. apr 2021, 15:12

Ibiza Polar skrev:
28. apr 2021, 15:05
KlaskmyggenNoah skrev:
28. apr 2021, 15:00
Julgranen skrev:
R Rosenberg skrev:
Den diskurs genkender jeg ikke. Jeg ser, at mange forholder sig til, at talentmassen ikke er stor nok/at AaB's talenter simpelthen er for ringe.
Stabæk har solgt egenudviklede talenter for flere penge alene i år, end vi samlet fik for Abildgaard og Kaufmann.

Jeg tror bare ikke på den en til en sammenligning med opgaven i AaB, ja han har givet vis været med til at udvikle Stabæk, men det er en anden klub et andet ambitionsniveau og et andet oprindeligt udgangspunkt..
Så at AaB er en klub med et bedre udgangspunkt og et højere ambitionsniveau skulle gøre det sværere at udvikle talenter til videresalg? Eller hvordan skal det forstås?
Det skal forståes sådan at vi har en ambition om både at sælge spillere, samt ligge i top 6 i ligaen, og at vi er en klub med pokaler som afføder også resultatmæssige forventninger.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. apr 2021, 15:18

R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 15:09
KlaskmyggenNoah skrev:
28. apr 2021, 14:55
R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 14:49
Brodernumsi skrev:
28. apr 2021, 14:23
R Rosenberg skrev:
28. apr 2021, 14:08
Brodernumsi skrev:
28. apr 2021, 13:54

Mæhle og Abildgaard, og de har endda allerede haft markant bedre karrierer end Kusk og Thomsen. Jeg vil gerne høre, hvad er dine forventninger til vores talentarbejde? Hvor mange, hvor tit og hvor store talenter skal vi skabe, for det er en succes?
Abildgaard brændte igennem og havde en positiv indflydelse på AaB's spil? Nej, vel? Så havde han nok ikke spenderet så meget tid på bænken.
Mæhle var der krummer i. Men ham afhændede Gaarde jo for en slat småskillinger, inden han kunne nå at blive en reel profil.
Vi diskuterer ikke salg, for Abildgaard er fx et glimrende salg. Vi taler indflydelse på spillet for AaB. Og der har der jo ingen været i mange, mange år.
Til gengæld har der været svarende til Stryhns produktion gennem det sidste århundrede.

Og det er ikke mig, der har nogen forventninger til AaB's talentudvikling, so don't ask. Jeg svarer udelukkende på det groteske ønske om det mange gange kuldsejlede projekt med nordjyske talenter.
Det er jo nemt, at have en negativ indstilling, når man bare tilbageviser de positive eksempler, på succeshistorier i vores talentudvikling.
Hvis man forventer en spiller hvert år, der er udviklet i klubben siden 12-årsalderen, brænder ligaen af i AaB i 3 år, for at blive solgt for 30+ millioner, så har man nok et urealistisk billede af et succesfuldt talentarbejde.
Bare det, hvert år, at producere habile superligaspillere, er ikke en selvfølge eller et nemt stykke arbejde.
Igen, der er ikke mine forventninger. Jeg forholder mig sådan set bare til de udsagn, der kom.
Og indstillingen er bestemt ikke negativ, så ingen grund til at skyde mig det i skoene, blot fordi jeg ikke er enig med dig.
Realiteten er, at AaB ikke har produceret nogen spillere, der har gjort en forskel siden Kusk og Thomsen. Og har vel knap produceret det, du kalder "habile superligaspillere" siden heller.
Og i det lys finder jeg det omsonst at tale om en strategi om 60-70% af egen avl, hvis man samtidig ønsker at hæve sig en smule over middelmådigheden i form af at have Randers, Sønderjyske og Lyngby som nærmeste konkurrenter.
Problemet er jo bare at du konsekvent "overser" de succeser der er med bla Mæhle/Kaufmann og Abildgaard, hvad enten de er spillemæssige eller økonomikse...
Nej, det gør jeg såmænd ikke. Forklar mig gerne de spillemæssige succeser fra Nordjylland de seneste 7 sæsoner? Altså spillere, der har gjort en forskel på banen, for AaB's succes, i tabellen, your choice.
Og gerne de økonomiske? Selvom det er dig, der bringer dem på bane, selvom det er spillet, der er emnet.
Se ovenfor, og min pointe er at man ikke både kan sælge de største nordjyske talenter, og samtidig forvente en spillemæssig værdi fra dem på banen. Man bliver nødt til at se på helheden.

I Stabæk har Inge været med til at skabe en klub der overlever i ligaen, men mon ikke også han er her fordi han har større ambitioner, og tænker at det trods alt er sjovere at vinde noget, end altid at sælge ud af alt der har en smule talent...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. apr 2021, 15:33

Julgranen skrev:
R Rosenberg skrev:

Altså på transfermarkt fik vi 5(3 + 2) mio euro for Abildgaard og Kaufmann, mens Stabæk står til 4,8 mio euro for Askildsen, Bohinen og Hanche-Olsen. Eller mangler der en upcoming handel.

Så det er vel mere rimeligt at sige det samme eller næsten det samme. Eller hvor trækker du tallene henne?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 28. apr 2021, 15:36

Jeg vil gerne lige slå fast, at mit tidligere indlæg fra i morges ikke skal forståes som et forsvar af tiden under Allan Gaarde, Nordjysk-fødte talenter og Nordkraft strategien.

Ligesom at det ej heller skal forståes som en slagtning af IAO og Cifuentes.

Jeg konstatere blot, at jeg er bekymret for den forfatning klubben er i pt - at det virker som en stor “rode butik”.
At strategien peger i alle retninger, at de ansatte i klubben virker i konflikt og med forskellige dagsordner.
-og at alle de forskellige udmeldinger og målsætninger man kommer med, derfor i min verden fremstår utroværdige.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2021, 15:44

KlaskmyggenNoah skrev:
28. apr 2021, 15:18

Se ovenfor, og min pointe er at man ikke både kan sælge de største nordjyske talenter, og samtidig forvente en spillemæssig værdi fra dem på banen. Man bliver nødt til at se på helheden.
Ja, det bliver du ved med at gentage. Det imødegår jo bare ikke mit modargument med, at vi rigtig hverken har haft det ene eller det andet de seneste 7 år - og slet ikke det spilmæssige, som jo var diskussionen. Niveauet er simpelthen for lavt hos bondesønnerne.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 28. apr 2021, 16:02

FlæskeFrank skrev:
28. apr 2021, 15:33
Altså på transfermarkt fik vi 5(3 + 2) mio euro for Abildgaard og Kaufmann, mens Stabæk står til 4,8 mio euro for Askildsen, Bohinen og Hanche-Olsen. Eller mangler der en upcoming handel.

Så det er vel mere rimeligt at sige det samme eller næsten det samme. Eller hvor trækker du tallene henne?
Ifølge lokalsprøjten fik Stabæk mindst 10 mio. n.kr. for Hanche-Olsen, 10 mio. svarer til 1 mio. euro.

Ifølge regnskabet, hvor transferindtægter er tilgængelige grundet regnskabsstrukturen solgte de spillere for 64 mio n.kr. i 2020, hvilket svarer til 48 mio. kr. De 3 spillere må derfor have kostet lidt mere end de er bogført til på transfermarkt.
Året før, 2019, toppede man det med transferindtægter for 74 mio. n.kr., hvilket svarer til 55 mio. kr.

Dertil kommer spillere som Ola Brynhildsen, som man kun scorede udviklingspenge på, og Kristian Thorstvedt, som nu spiller i Genk, men som man også har uddannet. Hugo Vetlesen, som nu spiller i Bodø/Glimt.

Bottomline er, at de er langt bedre til at udklække salgbare talenter, og i øvrigt sælge spillere, end AaB har været.

Trods at klubben er lille, fungerer i et område hvor der er større konkurrence om talenterne, samt ikke er i nærheden af at være top 6 i Norge.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 28. apr 2021, 16:05

KlaskmyggenNoah skrev:
28. apr 2021, 15:12
Det skal forståes sådan at vi har en ambition om både at sælge spillere, samt ligge i top 6 i ligaen, og at vi er en klub med pokaler som afføder også resultatmæssige forventninger.
Og hvad i alverden har det med evnen til at udklække salgbare talenter, samt score gode transfersummer på dem at gøre?

Man kunne tværtimod argumentere for at Stabæk ville have sværere ved at holde på de gode spillere, når de ikke spiller for meget andet end at blive i Eliteserien?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. apr 2021, 16:27

Julgranen skrev:
28. apr 2021, 16:05
KlaskmyggenNoah skrev:
Og hvad i alverden har det med evnen til at udklække salgbare talenter, samt score gode transfersummer på dem at gøre?

Man kunne tværtimod argumentere for at Stabæk ville have sværere ved at holde på de gode spillere, når de ikke spiller for meget andet end at blive i Eliteserien?
Og jo mindre klubben er, jo sværere har de det traditionelt med at sælge dyrt.

Så om noget er potentiale da større end i Stabæk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. apr 2021, 20:10

Julgranen skrev:
28. apr 2021, 16:05
KlaskmyggenNoah skrev:

Fordi stabæk bare kan sælge, de behøver ikke tage med ind i overvejelserne om et eventuelt salg koster dem en plads i top 6, der har de aldrig været. Inge mangler stadig at bevise at han både kan sælge og skabe resultater i toppen af en liga.

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 29. apr 2021, 09:34

Medianos take på AaB kommende transfervindue: https://youtu.be/FR8KTsMWASo
// gwailo

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 29. apr 2021, 09:39

gwailo skrev:
29. apr 2021, 09:34
Fin taktisk analyse, synes til gengæld deres kendskab til spillerne virker ret begrænset. En spiller som Hannesbo nævnes ikke engang, mens vores defensiv ikke bliver fremhævet som en svaghed..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. apr 2021, 10:48

Prica22 skrev:
29. apr 2021, 09:39
gwailo skrev:
Fin taktisk analyse, synes til gengæld deres kendskab til spillerne virker ret begrænset. En spiller som Hannesbo nævnes ikke engang, mens vores defensiv ikke bliver fremhævet som en svaghed..
Helt enig. Det er ikke fordi de skyder helt ved siden af, men der mangler lidt større indsigt i AaB for at den gennemgang for alvor bliver interessant.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 29. apr 2021, 10:55

Hanga skrev:
29. apr 2021, 10:48
Prica22 skrev:
29. apr 2021, 09:39
gwailo skrev:
Helt enig. Det er ikke fordi de skyder helt ved siden af, men der mangler lidt større indsigt i AaB for at den gennemgang for alvor bliver interessant.
Men især taktisk, kommer de med nogle gode pointer, som er værd at have med i overvejelserne, når vi diskuterer transferemner. Så har vi jo netop (til en hvis grad) indsigten i niveauet på spillerne.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. apr 2021, 12:21

Jeg synes faktisk deres analyse holder vand. Vi står ved en skillevej.
Og vi skal tage nogle beslutninger om, hvad vi mangler ift den måde vi skal/vil spille på. Uagtet formationen. Er vi et possesion-hold eller et pres-hold?

Jeg synes pointerne om at mangle en bomber og fart/dribleevner er helt korrekte. Formationen afgør så, hvor de evner skal placeres. Som wingback eller kant.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 29. apr 2021, 12:48

Jeg kan ikke forstå, hvorfor Hannesbo ikke har chancen på ny i angrebet. Der gjorde han det godt de første kampe, mens de kvaliteter ikke rigtig udfyldes som wingback.

Og spillestilen skal også være klarere, f.eks. kan man sige, hvis det er possesion, så er det vel Kusk vi skal beholde på højrekant, hvis det er presspil, så er det Børsting. Og endelig hvis det er positionsspil, så er det måske nærmere Rufo.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. apr 2021, 13:12

FlæskeFrank skrev:
29. apr 2021, 12:48
Jeg kan ikke forstå, hvorfor Hannesbo ikke har chancen på ny i angrebet. Der gjorde han det godt de første kampe, mens de kvaliteter ikke rigtig udfyldes som wingback.

Og spillestilen skal også være klarere, f.eks. kan man sige, hvis det er possesion, så er det vel Kusk vi skal beholde på højrekant, hvis det er presspil, så er det Børsting. Og endelig hvis det er positionsspil, så er det måske nærmere Rufo.
Helt uenig mht. Hanne. Han virker for mig som prototypen på en moderne back. Ordentlig motor, god fysik, ikke verdens hurtigste på de første meter, men hurtigere end de fleste på lange strækninger. Og så er han yderligere afgørende når han går med frem. At han samtidig har spillet i forsvaret som ung er bare et plus.

Og så syntes jeg slet ikke han er tilstrækkeligt bevægelig til en moderne wing eller central angriber på et hold der vil spille fodbold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 29. apr 2021, 13:36

Reyad skrev:
29. apr 2021, 12:21
Og vi skal tage nogle beslutninger om, hvad vi mangler ift den måde vi skal/vil spille på. Uagtet formationen. Er vi et possesion-hold eller et pres-hold?

Jeg synes pointerne om at mangle en bomber og fart/dribleevner er helt korrekte. Formationen afgør så, hvor de evner skal placeres. Som wingback eller kant.
Synes ikke man kan stille det sådan op. Possesion-hold eller et pres-hold. Man kan jo godt være begge dele, eksempelvis ved at lave hurtigt genpres efter at have tabt bolden. Lige dér mangler en spiller som Kusk rigtig meget før han er en moderne nok og dygtig nok kant til spillestilen.
Endvidere kan spillestilen jo godt være, at man i perioder af kampene går i helbanepres.

Der hvor vi har været ringest under Marti, er efter min mening, i det etablerede forsvarsspil, hvor vi står afventende. Der bliver der skabt lige lovligt mange store chancer imod os.

Overordnet giver jeg dig dog ret i, at AaB står ved en skillevej, og jeg fristes til at skrive igen igen igen!!! Klub og trup har virkelig brug for kontinuitet langt frem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 29. apr 2021, 14:13

FIDEL skrev:
29. apr 2021, 13:36
Reyad skrev:
29. apr 2021, 12:21

Synes ikke man kan stille det sådan op. Possesion-hold eller et pres-hold. Man kan jo godt være begge dele, eksempelvis ved at lave hurtigt genpres efter at have tabt bolden. Lige dér mangler en spiller som Kusk rigtig meget før han er en moderne nok og dygtig nok kant til spillestilen.
Endvidere kan spillestilen jo godt være, at man i perioder af kampene går i helbanepres.

Der hvor vi har været ringest under Marti, er efter min mening, i det etablerede forsvarsspil, hvor vi står afventende. Der bliver der skabt lige lovligt mange store chancer imod os.

Overordnet giver jeg dig dog ret i, at AaB står ved en skillevej, og jeg fristes til at skrive igen igen igen!!! Klub og trup har virkelig brug for kontinuitet langt frem.
Enig i det om pres vs possesion. City og det traditionelle Barca er begge dele. Hurtigt pres og erobring derefter possesion.
Men det er et sindssygt og næsten umulig projekt for os - da de spillere der kan begge dele ikke spiller suppen endsige AaB.
Hvis vi skal se hen imod pres så er det den tyske Klopp stil med gegen Press og derefter hurtigt frem til de offensive der fanger modstanderen ude af balance.
Jeg synes vores største svaghed under Ciffuentes er vores possesion spil - det er helt vildt så teknisk dårlige med bolden jeg synes vi er.
5 berøringer for at kontrollere bolden og ingen bevægelse - vi ligner mere et knokle hold.
Vi skal adressere det tekniske niveau i transfer til sommer
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Låst