Sagde du det samme, da Risgaard kom tilbage som 30-årig?
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
AaB var et skridt op for Risgaard, der netop havde været 2 år i Silkeborg.Klaus skrev: ↑2. maj 2021, 13:51Sagde du det samme, da Risgaard kom tilbage som 30-årig?
Thomsen slår mig også som en væsentlig anden type person end Risgaard, der alle dage har haft et stort vindergén.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Generelt om thomsen kan man jo ikke sige at han er gammel og afdanket. At han ikke er i kampform er fair. Men lige så vel som mange her er kritiske for at man IKKE ved hvad man får retur, så er det jo heller ikke noget I ved noget om. Vi ved kun han ikke er i kampform. Men om han har "tabt" den Thomsen vi kendte ved vi ikke. OG med al respekt. Det er de færreste Aaber der er taget til FCK og blevet en succes.Hanga skrev: ↑2. maj 2021, 13:55AaB var et skridt op for Risgaard, der netop havde været 2 år i Silkeborg.Klaus skrev: ↑2. maj 2021, 13:51Sagde du det samme, da Risgaard kom tilbage som 30-årig?
Thomsen slår mig også som en væsentlig anden type person end Risgaard, der alle dage har haft et stort vindergén.
jeg synes han kan være en god signing for det han står for, og for at at være let at integrere, for at kunne dække flere pladser, for at have en stor motor, god på bolden, assist og til dels målfarling. God kropsstyrke/overblik mm. jeg køber ikke at man antager hvad hans forfatning er. Det er jo noget man kan finde ud af i tests, både mentalt og fysisk inden en signing. MEN jeg er naturligvis ikke tilhænger af at vi skal have ham bare fordi han er fri transfer. Det skal være fordi det passer med systemet.
nu rød Nkada da - så oprydningen er stille igang. Nu afventer resten af overskudslageret og dem der vil væk ellers, og dem AaB ikke satser på.
jeg tror på følgende UD:
Rinne
MC (jeg tror ikke han har spillet sig ind i varmen)
Begge KLitten brødre
Van Weert (tror ikke han får forlænget men personligt er jeg vild med hans personlighed og tror han er en virkelig god spiller i truppen)
Fossum måske (der var lidt antydninger i sidste vindue om han ville prøve noget andet)
IND håber og tror jeg:
Ny HB eller H. wingback
hagelskjær som er done deal
ny angriber
måske en midt/offensiv (afhænger også af Samuelsen men er sgu ikke sikker på AaB overtager ham)
Ahlmann forlænges
jeg tror på følgende UD:
Rinne
MC (jeg tror ikke han har spillet sig ind i varmen)
Begge KLitten brødre
Van Weert (tror ikke han får forlænget men personligt er jeg vild med hans personlighed og tror han er en virkelig god spiller i truppen)
Fossum måske (der var lidt antydninger i sidste vindue om han ville prøve noget andet)
IND håber og tror jeg:
Ny HB eller H. wingback
hagelskjær som er done deal
ny angriber
måske en midt/offensiv (afhænger også af Samuelsen men er sgu ikke sikker på AaB overtager ham)
Ahlmann forlænges
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Der er godt nok stor forskel på de to. Thomsen har ikke spillet godt eller kontinuerligt siden han forlod os og har dertil haft flere alvorlige skader. Han har dårligt nok spillet minutter nok til en hel kamp i år. Jeg tvivler stærkt på han er samme spiller som forlod os dengang. Risgård derimod kom tilbage som en fornuftig superligaspiller der havde kontinuerligt siden et de foregående par sæsoner.Klaus skrev: ↑2. maj 2021, 13:51Sagde du det samme, da Risgaard kom tilbage som 30-årig?
Og så hører det forresten også med til fortællingen at det slet ikke var meningen Risgård skulle tilbage. Men Gaarde lod ham træne med for at holde formen ved lige, hvorefter vi endte med en 1-årig kontrakt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

https://ibb.co/YkHJvBgKlaus skrev: ↑2. maj 2021, 13:51Sagde du det samme, da Risgaard kom tilbage som 30-årig?
Afslut sammenligning!
Ædruelighedens stemme
Jo, Risgård ville gerne tilbage. AaB ville nøjes med en 1-årig. Det blev heldigvis hurtigt til mereBuzz Killington skrev: ↑2. maj 2021, 14:13Og så hører det forresten også med til fortællingen at det slet ikke var meningen Risgård skulle tilbage. Men Gaarde lod ham træne med for at holde formen ved lige, hvorefter vi endte med en 1-årig kontrakt.
Det var nu også mest det der med de afdankede koryfærer, der fik mig til tasterne. Pointen er vel, at ingen af os ved, hvordan sådan en historie kan ende. Jeg tænker ikke Thomsen var den helt store succes når man prøvede ham centralt. Og hvis endelig sammenligningen med Risgaard skal holde, kan man vel sige, at Risgaard også havde behov for at prøve sig af på en højere scene inden han vendte hjem. At det blev til Silkeborg har måske lige så meget at gøre med, at Risgaard ikke fik den smukkeste afsked med AaB, samtidig med at vi vist havde Chanko på det tidspunkt, og han var et dyrt bekendtskab.Hanga skrev: ↑2. maj 2021, 13:55AaB var et skridt op for Risgaard, der netop havde været 2 år i Silkeborg.Klaus skrev: ↑2. maj 2021, 13:51Sagde du det samme, da Risgaard kom tilbage som 30-årig?
Hvis vi snakker tidligere AaB'ere, vil jeg langt hellere havde Ronnie hjem.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han spiller dog heller ikke pt. og da han spillede scorede han ingen mål. Så hellere forlænge med VW'en som i det mindste halvlunken.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Han har til gengæld en fantastisk trackrecord i Superligaen, hvor særligt hans tid i Silkeborg var helt vanvittig.Buzz Killington skrev: ↑2. maj 2021, 17:33Han spiller dog heller ikke pt. og da han spillede scorede han ingen mål. Så hellere forlænge med VW'en som i det mindste halvlunken.
jeg tror godt ronnie som type kunne være en ide. kompromisløs og vindergen. Og så ved han hvor målet står.Julgranen skrev: ↑2. maj 2021, 17:46Han har til gengæld en fantastisk trackrecord i Superligaen, hvor særligt hans tid i Silkeborg var helt vanvittig.Buzz Killington skrev: ↑2. maj 2021, 17:33Han spiller dog heller ikke pt. og da han spillede scorede han ingen mål. Så hellere forlænge med VW'en som i det mindste halvlunken.
Angående angribere skal vi (igen) huske på, at det er den sværeste og dyreste position at forstærke sig på. Det kan være fristende at prøve sig med eksotiske navne, som Vejle og Randers ofte gør, men det er altså sjældent, de for alvor brænder ligaen af. Ronnie Schwartz fylder 32 til august og er på en (må man tro) relativt vellønnet kontrakt i Charlton længe endnu. Hvorfor skulle de slippe ham gratis? Selvfølgelig skal vi ikke gå efter ham.
Langt hellere forlænge med Tom, som vi ved, hvad kan, plus give flere muligheder til Prica, som ligner en spiller, der virkelig kan udvikle sig til en succes.
Langt hellere forlænge med Tom, som vi ved, hvad kan, plus give flere muligheder til Prica, som ligner en spiller, der virkelig kan udvikle sig til en succes.
Tror heller ikke på Ronnie. Han skal da tjene de sidste penge i UK og mener også der har været problemer med fysikken. Jeg synes ikke det er et projekt vi skal ud i. Derudover har jeg lidt den der fornemmelse af, at det er tit at hvis en kasseret ungdomsspiller senere får succes og kommer tilbage ti len klub bliver det sjældent godt. Jeg kunne frygte, at Ronnie blev for os hvad AK blev for OB.BoT skrev: ↑3. maj 2021, 11:15Angående angribere skal vi (igen) huske på, at det er den sværeste og dyreste position at forstærke sig på. Det kan være fristende at prøve sig med eksotiske navne, som Vejle og Randers ofte gør, men det er altså sjældent, de for alvor brænder ligaen af. Ronnie Schwartz fylder 32 til august og er på en (må man tro) relativt vellønnet kontrakt i Charlton længe endnu. Hvorfor skulle de slippe ham gratis? Selvfølgelig skal vi ikke gå efter ham.
RAUS RAUS SSE!
Enig. Vi har allerede løsningen in-House. Nu bare med en træner som kan finde ud af at bruge ham rigtigt.BoT skrev: ↑3. maj 2021, 11:15Angående angribere skal vi (igen) huske på, at det er den sværeste og dyreste position at forstærke sig på. Det kan være fristende at prøve sig med eksotiske navne, som Vejle og Randers ofte gør, men det er altså sjældent, de for alvor brænder ligaen af. Ronnie Schwartz fylder 32 til august og er på en (må man tro) relativt vellønnet kontrakt i Charlton længe endnu. Hvorfor skulle de slippe ham gratis? Selvfølgelig skal vi ikke gå efter ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg er enig. Dog mangler der stadig noget fart i vores offensiv. Tænk hvor giftigt det kan blive med Lucas og Kusk bag en hurtig, men stadig fysisk stærk forward. Det vil give Lucas, Kusk, Rufo , og hvem der ellers spiller, lidt mere plads.BoT skrev: ↑3. maj 2021, 11:15Angående angribere skal vi (igen) huske på, at det er den sværeste og dyreste position at forstærke sig på. Det kan være fristende at prøve sig med eksotiske navne, som Vejle og Randers ofte gør, men det er altså sjældent, de for alvor brænder ligaen af. Ronnie Schwartz fylder 32 til august og er på en (må man tro) relativt vellønnet kontrakt i Charlton længe endnu. Hvorfor skulle de slippe ham gratis? Selvfølgelig skal vi ikke gå efter ham.
Og så bliver det interessant at se om Samuelsen bliver købt. Jeg tror det ikke. Han kommer slet ikke frem til det antal chancer, som Weert og Kusk gør, og selvom det er forståeligt nok, så burde han alligevel komme frem til mere, end han har gjort.
Det vores offensiv har brug for er netop output, og ikke flair - det har vi rigeligt af. Men igen, hvis Martis spillestil skal blive en succes, så skal angriberen også kunne indgå i kombinationsspillet og samtidig bidrage i presspillet.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Mon ikke vi giver et bud på Sandefjords Sivert Gussiås. Ung angriber, har dog har udløb om 1,5 år.
Uden at kende hans spillestil, men Cifuentes kender jo potentialet.
- FlæskeFrank
Synes han virker som en spændende spiller, det som jeg har set - har også haft interesse fra Groningen og Fortuna Sittard.FlæskeFrank skrev: ↑3. maj 2021, 11:50Mon ikke vi giver et bud på Sandefjords Sivert Gussiås. Ung angriber, har dog har udløb om 1,5 år.
Jeg er sgu lidt vild med ham Carit Falch. Tror han er en pisse god træner, og ser ham gerne som assistent hos os. Han vil spille offensivt, aggressivt og hurtig fodbold.
Marti og Carit Falch havde en mindre bromance på sidelinjen efter slutfløjtet forleden, og Marti har tidligere udtalt, at han synes Lyngby spiller noget positivt og underholdende fodbold. Man har lov at drømme.
Marti og Carit Falch havde en mindre bromance på sidelinjen efter slutfløjtet forleden, og Marti har tidligere udtalt, at han synes Lyngby spiller noget positivt og underholdende fodbold. Man har lov at drømme.
Men hvorfor skulle Falch være interesseret i at gå fra chef til assistent? Han er en ung træner, som har gjort det godt og hans ambition må være et chefjob tænker jeg.FIDEL skrev: ↑3. maj 2021, 12:17Jeg er sgu lidt vild med ham Carit Falch. Tror han er en pisse god træner, og ser ham gerne som assistent hos os. Han vil spille offensivt, aggressivt og hurtig fodbold.
RAUS RAUS SSE!