Julgranen skrev: ↑17. jun 2021, 11:01
jonas386 skrev: ↑17. jun 2021, 10:49
Der findes altså også rigtig mange tidligere topspillere, der er absolut nul-bonner som trænere. Og det er selvom de har haft nogle af de dygtigste trænere igennem karrieren, været igennem de stærkeste miljøer. Jeg synes i det hele taget, at der er meget der tyder på, at de næste generationer af toptrænere navnlig er profiler som Cifuentes end Hiljemark.
Jeg kan ikke glædes over, at vi har hældt adskillige millioner ned i kloakken, for til gengæld at få en assistenttræner, der måske kan vise sig at være en succes på den lange bane. Det er jo fint nok at vi beholder stærke personligheder i klubben, men jeg kigger ikke ligefrem på vores trænerteam og tænker 'wauw'. Hiljemark er ubeskrevet, Würtz synes jeg ikke rigtig har leveret et indtryk og Cifuentes famler. Nu med vores to absolut bedste spillere ude af ligningen lugter det desværre af en sæson hvor der skal kæmpes for at undgå nedrykning, med mindre der sker noget drastisk på transfermarkedet, og vi lige får hentet klassespillere til midtbanen, offensiven og forsvaret - Men det vil jeg se før jeg tror det.
Hvordan "famler" Cifuentes? Han har været nødt til at tilpasse sig nogle omstændigheder, fordi han trådte ind midt i en sæson. Men han har et snit på 1,72 point for de sidste 15 kampe, såvidt jeg husker.
Jeg må tilstå at jeg ikke helt kan følge pessimismen. Brøndby solgte deres 3 bedste spillere inden sidste sæson, og sådan ca. 70 % af deres mål.
Med en masse egenudviklede spillere klarede de sig alligevel godt.
Der er ingen tvivl om, at vi skal have et godt transfervindue, men lad os nu se tingene an når der er sket noget. Når Cifuentes har fået en opstart med holdet.
Jeg synes han har haft problemer med at finde en ideal-opstilling, og har ikke fået det til at fungere med 4 i bagkæden. Det er blevet bedre med tiden, men jeg synes eksempelvis at det er famlende når vi fortsat starter med Van Weert selvom han ikke havde nogen fremtid på holdet. Eller at vi går tilbage til Magnus der ellers var ude af holdet, men slutter sæsonen som fast mand.
Det er en fin pointe med BIF, men jeg synes forskellen ligger i, at Brøndby har masser af spillere der viser initiativ og engagement på banen (navnlig den centrale midtbane og offensiven) mens vi har/havde intetsigende typer som Fossum, MC, Kakeeto, Van Weert, Pallesen og Børsting. Dertil kan man også inkludere de næste spillere i rækken; Oliver Klitten, Højholt, Samuelsen, og Nkada, hvor flere heldigvis snart er fortid. Når jeg kigger på vores nuværende trup, så er der kun en spiller (fratrukket Lucas) der egentlig har niveauet til at være med hvor vi gerne vil være, og det er Rinne. Thelander og Kusk er lige på vippen. Sådan havde jeg det ikke med BIF selvom de solgte Wilzcheck, Mukthar osv. De gjorde det så noget bedre i denne sæson end jeg havde troet muligt.