Kamptråd: Viborg FF - AaB 12/09/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB 12/09/21 klokken 14:00

Indlæg af Freddie » 13. sep 2021, 08:41

Funky skrev:
12. sep 2021, 18:26
Nogle hurtige betragtninger fra turen til Viborg:

- Hvis Ahlmann stadig har et godt niveau, så får vi det altså ikke at se. Viborg angreb konsekvent i hans side - med held - indtil han blev byttet med Børsting.
- Makaric er absolut ingen raket, og det er også helt fair - men med så lidt kontrol, som vi havde over store dele af kampen, så har han svært ved at gøre en forskel. Det hjalp ham ikke, at Viborg-folkene havde carte blanche til at rive og flå i ham. Det er ved at blive et tema. Måske er forklaringen, at han ikke smider sig.
- Jeg ved ikke, hvor Kusk ligger i fart-hierarkiet normalt, men i dag kom han ind og gav synligt mere speed i offensiven. Det kan vi ikke undvære.
- Thelander løfter utroligt meget i defensiven.
- Rinne reddede til sidst de 3 point i en kamp, vi nemt kunne have spillet uafgjort.
- Viborg er et godt hold. Jeg er lidt bekymret over, at de igen og igen spillede sig ud af presset, og i øvrigt vandt alt for mange dueller.

3 gode, lidt heldige point, dejligt.
Det var altså en målmandsbold. Hvor skulle skuddet ellers være faldet. Men selvfølgelig godt reddet, og afgørende for sejren.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2021, 08:53

Freddie skrev:
13. sep 2021, 08:41
Funky skrev:

- Hvis Ahlmann stadig har et godt niveau, så får vi det altså ikke at se. Viborg angreb konsekvent i hans side - med held - indtil han blev byttet med Børsting.
- Makaric er absolut ingen raket, og det er også helt fair - men med så lidt kontrol, som vi havde over store dele af kampen, så har han svært ved at gøre en forskel. Det hjalp ham ikke, at Viborg-folkene havde carte blanche til at rive og flå i ham. Det er ved at blive et tema. Måske er forklaringen, at han ikke smider sig.
- Jeg ved ikke, hvor Kusk ligger i fart-hierarkiet normalt, men i dag kom han ind og gav synligt mere speed i offensiven. Det kan vi ikke undvære.
- Rinne reddede til sidst de 3 point i en kamp, vi nemt kunne have spillet uafgjort.
- Viborg er et godt hold. Jeg er lidt bekymret over, at de igen og igen spillede sig ud af presset, og i øvrigt vandt alt for mange dueller.

Det var altså en målmandsbold. Hvor skulle skuddet ellers være faldet. Men selvfølgelig godt reddet, og afgørende for sejren.
Joe, men det var altså ikke langt ude fra, og han skulle flytte sig for at tage den bold. Der var ikke mange af de andre superligakeepere der havde nappet den der.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2021, 08:53

9800 skrev:
13. sep 2021, 07:45
Dejlig eftermiddag i Viborg, men der er lidt malurt i bægeret.

På 90 min formår vi kun at skabe en chance i åbent spil, og det er dæmme for lidt, det er hårde betingelser for Makaric
Er det med chancerne kun et AaB problem ?

Jeg kan se, at vi har lavet tredjeflest mål i ligaen(mange på 11 mål), så tænkte at det måske var et ligaproblem og ikke blot AaB. Viborg lavede vel heller ikke mange chancer i åben spil, begge deres mål var jo ikke i åbne spil.

Iøvrigt passer det med en chance i åben spil vel ikke helt. Makaric chance er jo efter et opspil(bevares startet af et hjørne, men den chance var vel løbet ud i sandet).

Iøvrigt spøjst at vi kun har 1 point mere end sidste år, så pointmæssigt har vi ikke flyttet os. Men troen på, at vi kan vende en kamp er helt klart forbedret.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2021, 09:00

FlæskeFrank skrev:
13. sep 2021, 08:53
9800 skrev:

På 90 min formår vi kun at skabe en chance i åbent spil, og det er dæmme for lidt, det er hårde betingelser for Makaric

Jeg kan se, at vi har lavet tredjeflest mål i ligaen(mange på 11 mål), så tænkte at det måske var et ligaproblem og ikke blot AaB. Viborg lavede vel heller ikke mange chancer i åben spil, begge deres mål var jo ikke i åbne spil.

Iøvrigt passer det med en chance i åben spil vel ikke helt. Makaric chance er jo efter et opspil(bevares startet af et hjørne, men den chance var vel løbet ud i sandet).

Iøvrigt spøjst at vi kun har 1 point mere end sidste år, så pointmæssigt har vi ikke flyttet os. Men troen på, at vi kan vende en kamp er helt klart forbedret.
Inden denne runde lå vi #7 på antal afslutninger (71, #1 har 105, Vff 104). Delt #7 med afslutninger på mål og blokerede afslutninger. Vi er #5 på afslutninger inde i feltet og nummer sidst på afslutninger udenfor feltet.

Til gengæld er vi nummer 1 på afslutninger på hovedstød og og skud på stolpen. Vi er nummer 2 på scoringsprocent.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2021, 09:21

Pastorius skrev:
13. sep 2021, 09:00
Inden denne runde lå vi #7 på antal afslutninger (71, #1 har 105, Vff 104). Delt #7 med afslutninger på mål og blokerede afslutninger. Vi er #5 på afslutninger inde i feltet og nummer sidst på afslutninger udenfor feltet.

Til gengæld er vi nummer 1 på afslutninger på hovedstød og og skud på stolpen. Vi er nummer 2 på scoringsprocent.
Uden at have data så havde jeg nogenlunde samme fornemmelse. Altså ikke et alarmerende problem, men ikke kønt.

Det med scoringsprocenten. Det bliver tit gjort op som om et hold er heldigt. Det er jo ligeså ofte, at holdet har fjernet TV-driblingerne. Har en Brøndbybekendt som stadig fortæller hvor ufattelig mange chancer Pukki missede trods topscorerprisen. Så høj scoringsprocent kan ligeså godt være et udtryk for den type chancer man skaber og man ikke bare skyder på mål for at få registreret en målchance.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2021, 09:25

FlæskeFrank skrev:
13. sep 2021, 09:21
Pastorius skrev:

Uden at have data så havde jeg nogenlunde samme fornemmelse. Altså ikke et alarmerende problem, men ikke kønt.

Det med scoringsprocenten. Det bliver tit gjort op som om et hold er heldigt. Det er jo ligeså ofte, at holdet har fjernet TV-driblingerne. Har en Brøndbybekendt som stadig fortæller hvor ufattelig mange chancer Pukki missede trods topscorerprisen. Så høj scoringsprocent kan ligeså godt være et udtryk for den type chancer man skaber og man ikke bare skyder på mål for at få registreret en målchance.
Vi holder ikke en placering som nummer 3, hvis ikke vi forbedrer afslutningerne med tiden. Vi har scoret mange mål på dødbolde, men det er ikke holdbart i Superligaen, for modstanderne forbereder sig virkelig på den slags, og det kunne man fx se at Vff havde gjort i går - med succes offensivt. Det er nok heller ikke kun tilfældigt at det er Pedro der får mulighederne fordi der er stort fokus på Thelander og Ross efter de første kampe.

Vi SKAL blive bedre til at skabe chancer i åbent spil, hvis det skal være sjovt i år, og vi skal gøre det uden at svække os defensivt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2021, 09:42

Pastorius skrev:
13. sep 2021, 09:25
Vi SKAL blive bedre til at skabe chancer i åbent spil, hvis det skal være sjovt i år, og vi skal gøre det uden at svække os defensivt.
Ligesom de andre bliver bedre, så skal vi jo også. Ellers har vi den forkerte træner. Og den pointhøst hidtil gør os ikke favoritter til noget som helst.

Som jeg ser tegningen hidtil denne sæson, så har det været meget (defensiv) struktur og det skal løse op for mere offensiv spil de kommende runder eller render vi ind i en mur(bliver for letlæselige). Og her savner jeg 4-0 kampene fra foråret, hvor vi rev modstanderen fra hinanden.

Og der kan det bekymrer, at der opstår tvivl om Makaric og Prip, som har været vores angreb. De skal serviceres bedre.

Men når det så er sagt, så har Højholt jo grebet chancen og det betyder, at Rinne-Thelander-Ross-Granli-Pallesen-Ferreira-Højholt-Ahlmann er en tryg base. Hagelskjær og Børsting vil halvdelen af debatfora jo ligeså gerne se på banen istedet for Ross/Granli og Ahlmann.

Så har vi Fossum, Makaric og Prip, som ikke helt er forløst. Men der har vi jo mange mulige konstellationer - Prica, Trajkovski, Kusk og Rufo kan erstatte på de forskellige pladser. Vil ikke være overrasket over hvis Trajkovski allerede får startplads på fredag.
- FlæskeFrank

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. sep 2021, 10:10

FlæskeFrank skrev:
13. sep 2021, 09:42
Pastorius skrev:
13. sep 2021, 09:25
Ligesom de andre bliver bedre, så skal vi jo også. Ellers har vi den forkerte træner. Og den pointhøst hidtil gør os ikke favoritter til noget som helst.

Som jeg ser tegningen hidtil denne sæson, så har det været meget (defensiv) struktur og det skal løse op for mere offensiv spil de kommende runder eller render vi ind i en mur(bliver for letlæselige). Og her savner jeg 4-0 kampene fra foråret, hvor vi rev modstanderen fra hinanden.

Og der kan det bekymrer, at der opstår tvivl om Makaric og Prip, som har været vores angreb. De skal serviceres bedre.

Men når det så er sagt, så har Højholt jo grebet chancen og det betyder, at Rinne-Thelander-Ross-Granli-Pallesen-Ferreira-Højholt-Ahlmann er en tryg base. Hagelskjær og Børsting vil halvdelen af debatfora jo ligeså gerne se på banen istedet for Ross/Granli og Ahlmann.

Så har vi Fossum, Makaric og Prip, som ikke helt er forløst. Men der har vi jo mange mulige konstellationer - Prica, Trajkovski, Kusk og Rufo kan erstatte på de forskellige pladser. Vil ikke være overrasket over hvis Trajkovski allerede får startplads på fredag.
Problemet som jeg ser det er som du også skriver - Makaric og Prip er de eneste rigtige offensive spillere - sammen med en halv Fossum.
Resten er mere eller mindre udpræget defensive - det er super og traditionelt måden at gøre det på for træneren, først det defensive og så bygger man på fremad.
Men det gør det fandme svært at skabe noget i åbent spil hvis alt er lagt over på de to offensive - især når ingen af dem har nogle specielle individuelle kvaliteter der gør dem i stand til at skabe noget på egen hånd. Men det også et dilemma for cifu at sætte mere offensivt ind hvis det svækker basen.
Jeg håber han langsomt begynder at lægge mere vægt på det offensive. Det kan han gøre ved feks at tage højholt ud og erstatte ham med trajkovski eller tage ahlmann ud og erstatte med Børsting eller hannesbo som begge lige nu er bedre offensivt.
Men det er svært at brokke sig når resultaterne kommer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 13. sep 2021, 10:40

Hovedet skrev:
12. sep 2021, 20:16
Funky skrev:

I det hele taget må man sige, at AaB i øjeblikket presser pointcitronen til det alleryderste. De 3 kampe mod Randers, Sjælland og Viborg kunne såmænd ligeså godt - og i grunden mere rimeligt - have resulteret i 2 eller 3 point i stedet for de 7, der er tikket ind på kontoen. Vi skal hæve det spillemæssige niveau, hvis vi skal fortsætte på denne måde.
Det synes jeg bestemt ikke. Vi fortjente sejren mod FCN, fordi de havde meget få chancer og vi formåede at score på vores og vi spillede også bedst, når vi havde bolden i store dele af den kamp. Kampen i Randers, der fortjente vi det ene point, fordi vi igen afholdt Randers fra de store chancer. Kampen i går er den eneste, hvor jeg har tænkt at vi fik mere end vi spillede til. Der havde en uafgjort afgjort været mest fair.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. sep 2021, 11:07

Kampen i går var egentlig lidt atypisk i fht til det, vi har set, og de meldinger, vi har fået fra AaB/Cifuentes. For det har heddet sig indtil nu, at defensiven var stabil, og at spillet på de første 2/3 af banen var ved at være struktureret og effektivt - det var det offensive spil og afslutningsspillet på den sidste tredjedel af banen, man nu fokuserede på at forbedre.

Men i går var vi faktisk enormt effektive, når endelig vi - typisk via spilstop - fik fastholdt spillet på den sidste tredjedel, og kom frem til afslutninger. Kunne vi fastholde bolden på den sidste tredjedel, så blev det som regel farligt. Det store problem var, at vi aldrig fik etableret spillet og presspillet på midtbanen i længere perioder, og vores defensiv var udfordret, såvel på standarder som på kanterne, hvor særligt Ahlmanns side var udfordret. Altså det omvendte billede af det, vi har vænnet os til.

Jeg er slet ikke fodboldklog nok til at kunne forklare, hvorfor det blev billedet, men jeg så et Viborg-hold som var velforberedt og energisk i presset, de gik særligt hårdt til Ahlmann-siden, de rev og flåede ustraffet i Makaric, som ellers skulle have en nøglerolle som en pålidelig opspilstation, og de stressede os så meget, at vi begyndte at sparke bolden mere og mere frem. Dertil havde de på dagen nogle ret dygtige spillere, særligt deres backs/kanter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 13. sep 2021, 11:10

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
9800 skrev:

De der statistikker er jo endnu engang tæt på ubrugelige, med mindre man VIRKELIG dykker ned i dem. Er det positivt at have mange afslutninger på mål? Hvis de fx hovedsagligt kommer fra håbløse skud langt udefra? Det interessante må være, om man i den enkelte kamp kreerer flere målchancer, end modstanderen, samt at man har en højere udnyttelsesprocent.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. sep 2021, 11:24

Funky skrev:
13. sep 2021, 11:07
Kampen i går var egentlig lidt atypisk i fht til det, vi har set, og de meldinger, vi har fået fra AaB/Cifuentes. For det har heddet sig indtil nu, at defensiven var stabil, og at spillet på de første 2/3 af banen var ved at være struktureret og effektivt - det var det offensive spil og afslutningsspillet på den sidste tredjedel af banen, man nu fokuserede på at forbedre.

Men i går var vi faktisk enormt effektive, når endelig vi - typisk via spilstop - fik fastholdt spillet på den sidste tredjedel, og kom frem til afslutninger. Kunne vi fastholde bolden på den sidste tredjedel, så blev det som regel farligt. Det store problem var, at vi aldrig fik etableret spillet og presspillet på midtbanen i længere perioder, og vores defensiv var udfordret, såvel på standarder som på kanterne, hvor særligt Ahlmanns side var udfordret. Altså det omvendte billede af det, vi har vænnet os til.

Jeg er slet ikke fodboldklog nok til at kunne forklare, hvorfor det blev billedet, men jeg så et Viborg-hold som var velforberedt og energisk i presset, de gik særligt hårdt til Ahlmann-siden, de rev og flåede ustraffet i Makaric, som ellers skulle have en nøglerolle som en pålidelig opspilstation, og de stressede os så meget, at vi begyndte at sparke bolden mere og mere frem. Dertil havde de på dagen nogle ret dygtige spillere, særligt deres backs/kanter.
viborg har nemlig kæmpe kredit af den kamp. De kommer jo faktisk med samme udtryk som AaB. Aggressive. tæt på modstanderen. direkte osv.
De gav os problemer specielt på deres standardsituationer. Synes ikke de var decideret farlige i alm. opspil. Men de havde læst os pisse godt.
TIL gengæld synes jeg der er en tendens til et AaB hold der IKKE lægger sig ned og kæmper hvert minut, og det er noget jeg mange gange og år har savnet og som der er kommet under Cifu. Der knokles for hver bold. Og man vil vinde.
Man får også sat 2 offensive kort ind, så man går efter sejren.
Offensiven er ikke forløst og jeg tror ikke vores opstilling er forløst endnu. Synes stadig det er for lidt med prip og makaric som 2 eneste deciderede offensive kort. Men kæft en fed bænk vi har nu.
Og at det er pedro og kusk der scorer er fantastisk. Nu vil jeg gerne have makaric på tavlen igen. Hans energi fejler ingenting. MEn der skal være flere bolde at arbejde med, som ikke er dybdeløb.
SPændende ser det ud, og vores bundniveau er uden tvivl højere. Den kamp igår har vi tabt masser af tidligere.
Stærkt og spændt på at se de kommende kampe. Mon ikke man ryger derud fredag. joooooo det tror jeg nok man gør. :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. sep 2021, 11:48

BoT skrev:
13. sep 2021, 11:10
De der statistikker er jo endnu engang tæt på ubrugelige, med mindre man VIRKELIG dykker ned i dem. Er det positivt at have mange afslutninger på mål? Hvis de fx hovedsagligt kommer fra håbløse skud langt udefra? Det interessante må være, om man i den enkelte kamp kreerer flere målchancer, end modstanderen, samt at man har en højere udnyttelsesprocent.
Det vil sige at man skal prøve at måle på hvor mange mål man kan forvente ud fra de chancer man har? Måske ligefrem regne med antal "forventede mål"? Det lyder farligt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. sep 2021, 11:53

BoT skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
9800 skrev:

Du kan ikke bruge stats til meget fra en enkeltstående kamp, men de understøtter jo over 7 kampe det vi selv kan se med egne øjne.

1) Vi har været meget effektive på de chancer vi har haft (særligt omkring dødbolde og indlæg)

2) Vi skaber ikke nok chancer

Min fornemmelse er heller ikke at vi er tilbageholdende med at afslutte fra lidt håbløse positioner (*host* Prip). Spillet flyder ikke som det skal, hvis vi skal holde os helt fremme hvor det er sjovt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 13. sep 2021, 13:37

RufusTheDog skrev:
11. sep 2021, 14:02
R Rosenberg skrev:
11. sep 2021, 11:25
Hvad var det for en kamp på Viborg Stadion i 90'erne, hvor den mystiske og mytiske, hårfagre og ofte brølende Jacob og hans kammersjuk bl.a. væltede en vogn, der stod på gruset foran den proppede AaB-tribune og også på et tidspunkt ville inde "og danse med de motherfuckere"?
“I er nogle dejlige unge mennesker” som Jakob ville have sagt. Kammersjukken følger stadigvæk AaB. Ægte Vejgaard-stil.
Er det Jacob og Ole, der snakkes om?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 13. sep 2021, 13:45

PohlErDenNyeAugo skrev:
11. sep 2021, 21:55
Min første Away mod Viborg siden pokalfinalen i år 2000, i Parken.

Tager afsted med en kammerat fordi det lader sig gøre, og ikke mindst fordi den fantastiske opbakning der har været på lægterne siden sommer det skal der støttes op om.

Håber og tror på en 3-1 sejr.

Thelander, Børsting og Fossum dukker op når det passer dem.

God kamp, og lad os vinde kunne være nogle super vigtige 3 point..... Imodsætning til alle de dårlige 3 point :o

:aabfan:
Det var et godt valg for en ny away. Min den seneste kamp mod Viborg, var en kamp, hvor Augo (og måske en mere - Jimmy???) smed trøjerne ud til tilskuerne efter kampen i håb om at dæmpe gemytterne, som var på kogepunktet. Jeg er meget i tvivl om kampens resultat, men jeg sikrede mig Augo´s trøje.
95-99-08-14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 13. sep 2021, 13:45

Yankee skrev:
13. sep 2021, 11:48
BoT skrev:
13. sep 2021, 11:10
Det vil sige at man skal prøve at måle på hvor mange mål man kan forvente ud fra de chancer man har? Måske ligefrem regne med antal "forventede mål"? Det lyder farligt.
Præcis. Men det kan jo også snyde lidt. Hvordan beregner man fx dødbolde i expected goals?
Desuden har vi vel også gjort os rigeligt morsomme på FCM's bekostning i forhold til at føre League of Justice til at lægge alt for meget vægt på, om vi vinder expected goals-konkurrencen i hver enkelt kamp.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 13. sep 2021, 13:49

Pastorius skrev:
13. sep 2021, 11:53
BoT skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
9800 skrev:

Du kan ikke bruge stats til meget fra en enkeltstående kamp, men de understøtter jo over 7 kampe det vi selv kan se med egne øjne.

1) Vi har været meget effektive på de chancer vi har haft (særligt omkring dødbolde og indlæg)

2) Vi skaber ikke nok chancer

Min fornemmelse er heller ikke at vi er tilbageholdende med at afslutte fra lidt håbløse positioner (*host* Prip). Spillet flyder ikke som det skal, hvis vi skal holde os helt fremme hvor det er sjovt.
Det er jo i hvert fald en mere interessant diskussion. Punkt 2 er dog også ret afhængig af vores defensiv. Altså forstået på den måde, at når vi inkasserer få mål, har vi ikke lige så meget brug for at skabe mange chancer.
Men det er vel et mål for alle trænere i verden at få sit hold til at skabe flere store chancer. Og det arbejder Marti garanteret stenhårdt på.

Udfordringen her og nu er vel den, at det har været meget tydeligt, at vi har fungeret bedst i en 3-4-3 opstilling, hvor vi i princippet stiller med 6-7 spillere, der i hvert fald historisk set har et defensivt udgangspunkt. Palle har jo udviklet sig til en sand assist-maskine, men han er jo reelt set back. Derfor mangler vi jo ofte folk foran bolden, og det kræver virkelig mange løb uden bold fra især wingbacks og central midt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 13. sep 2021, 14:00

BoT skrev:
13. sep 2021, 13:45
Præcis. Men det kan jo også snyde lidt. Hvordan beregner man fx dødbolde i expected goals?
Desuden har vi vel også gjort os rigeligt morsomme på FCM's bekostning i forhold til at føre League of Justice til at lægge alt for meget vægt på, om vi vinder expected goals-konkurrencen i hver enkelt kamp.
Generelt er det vel dem, som siger de er erklærede modstandere af moderne fodbold, som ophøjer de statistikker til sandheder de ikke kan bærer. Der er i dag næsten statistik på højde med amerikansk football(NFL) eller basket(NBA) og så vil man jo altid kunne få en spiller til at se godt ud eller dårligt afhængig af målet. Resultatet 2-0 er vel det samme uanset om du bruger 2 eller 10 chancer til at lave målene med. Oplevelsen kan være meget anderledes, men det er individuelt.

Og ja sammenligningen med FCM-tosserne er meget sigende. Først var mente de, at det ungdomsresultater, som var vigtigst, så var helårsstatistikken,
så table of justice, så var det mesterskaber, så pludselig europæisk deltagelse.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar

Indlæg af Mogens » 13. sep 2021, 14:14

FlæskeFrank skrev:
13. sep 2021, 14:00
BoT skrev:
13. sep 2021, 13:45
Generelt er det vel dem, som siger de er erklærede modstandere af moderne fodbold, som ophøjer de statistikker til sandheder de ikke kan bærer. Der er i dag næsten statistik på højde med amerikansk football(NFL) eller basket(NBA) og så vil man jo altid kunne få en spiller til at se godt ud eller dårligt afhængig af målet. Resultatet 2-0 er vel det samme uanset om du bruger 2 eller 10 chancer til at lave målene med. Oplevelsen kan være meget anderledes, men det er individuelt.

Og ja sammenligningen med FCM-tosserne er meget sigende. Først var mente de, at det ungdomsresultater, som var vigtigst, så var helårsstatistikken,
så table of justice, så var det mesterskaber, så pludselig europæisk deltagelse.
På Thomas Frank´s vis havde de indset, at de var med i en proces. En proces, der på ulykkelig vis endte ret godt for dem (modsat Thomas Frank i sin bif-æra).
95-99-08-14

Besvar