Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:27

Mikki89 skrev:
18. okt 2021, 21:24
Endnu engang den obligatoriske kritik af Fossum. Alle var ringe i dag, inklusiv Inges signings.
Obligatorisk kritik af Fossum? Han har fået masser af ros i de øvrige kampe.
Som den der har spillet længst tid i AaB af dem i front, og den bedste tekniker, så er det hans hat meget hænger på en dag som i dag.
Laver desværre et væld af fejl, og dårlige beslutninger med bolden.
Nøjagtig som Trajkovski og andre - men det er vel ikke for meget at forvente sig noget af de største profiler?

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 18. okt 2021, 21:29

Mikki89 skrev:
Julgranen skrev:
18. okt 2021, 20:55
Fossum har været helt væk i dag!
Endnu engang den obligatoriske kritik af Fossum. Alle var ringe i dag, inklusiv Inges signings.
Jeg kan ikke se hvorfor han lige skal nævnes når alle spillede som Lort
AaB AaB AaB AaB

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 18. okt 2021, 21:29

Kampen viste, hvor lavt AaB's bundniveau er, og hvor simpelt man kan bringe det niveau frem. AGF spillede bestemt ikke nogen stor kamp, og har meget få strenge at spille på; men når de bringer højt pres og stor fysik, så bliver AaB udfordret i en skræmmende grad, og sejren til AGF var fuldt fortjent.

Forhåbentlig var dette en enlig svale; men som banerne bliver tungere og fysikken mere afgørende, kan man godt sidde tilbage med bange anelser.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 18. okt 2021, 21:35

Og så er der en tendens til fossum , makaric , trajkovski ik kan skiftes ud.

Men mangler sgu at se en offensiv der virker - jeg tror vi kan ryge i problemer - for der er ingen der åbner spillet op.
Jeg mangler en kusk.

Og vi er alt for afhængige af at alt skal over wingbacks
Idag var Palle desværre retur til gammel standard = elendig.
Vi har intet spil igennem midten…..

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:37

Legum Magister skrev:
18. okt 2021, 21:29
Kampen viste, hvor lavt AaB's bundniveau er, og hvor simpelt man kan bringe det niveau frem. AGF spillede bestemt ikke nogen stor kamp, og har meget få strenge at spille på; men når de bringer højt pres og stor fysik, så bliver AaB udfordret i en skræmmende grad, og sejren til AGF var fuldt fortjent.

Forhåbentlig var dette en enlig svale; men som banerne bliver tungere og fysikken mere afgørende, kan man godt sidde tilbage med bange anelser.
Vi har haft stort held med at spille os ud af problemer i mange kampe, det er én af de ting holdet har udviklet sig mest med under Cifuentes.
I dag var det tekniske niveau bare rystende lavt, og så kan vi holdes under pres.
Det er først og fremmest de teknisk stærke spillere der skal have et fur for ikke at levere - det er dem der skal finde løsninger, når modstandere går højt.

loeber med saks
Lilleput
Lilleput

Indlæg af loeber med saks » 18. okt 2021, 21:38

Funky skrev:
18. okt 2021, 21:27
loeber med saks skrev:
18. okt 2021, 21:17
Nå, så kom vi ned på jorden. GF kom jo ud med præcis hvad enhver idiot kunne regne ud, de kom ud med, og de var så heldige at nuppe 3 point i stedet for 1. Mere rystende at vi absolut intet kunne stille op mod et hold, der mødte frem næsten med taktikbrættet fremsendt forud og i øvrigt på storskærm, hvis vi ikke havde fået tømt postkassen. I det mindste fik det genfremkaldt mit Århushad.
Ja, det var rimeligt skidt i dag. Højholt bestod ikke testen, og Ferreira er fortsat heller ikke nogen offensiv midtbanegeneral. Men der var jo rigtig meget, som slet ikke fungerede i dag, når eks. brandvarme Fossum er om muligt endnu mere usynlig end nyindkøbte Trajkovski. Det blev lige netop en kamp næsten 100% på AGF's præmisser, og det havde krævet et lucky punch fra eks. Prica - som lavede et okay indhop i en umulig kamp - at ændre på resultatet. Vi havde slet ikke nok spil til at kunne forvente det. Og jeg tror desværre, en del af forklaringen er, at AGF var komfortable med at spille mand-mand i mange situationer, vel vidende at de kunne risikere at tage en chance, uden at nogen fra AaB-holdet skulle kunne overløbe dem i en kontra. Vi er gode når vi spiller holdspillet. Vi er ret ordinære når det bliver enkeltmandspræstationer.
Jamen jeg er fuldstændig enig, men som du formodentlig også er enig i, er det jo ikke overraskende at GF spiller mand-mand og kommer ud, som de gør. Måske har vi, ja, så tænkt, at vi kunne udnytte et bagrum, men det kunne vi jo slet ikke finde ud af. Det tror jeg dog næsten, vi kunne have regnet ud på forhånd. Men når det så ikke lykkes, er vi simpelthen nødt til at have flere tangenter at spille på (klam metafor). Man kan affeje dagens kamp med, at det jo i det hele taget går meget godt, men jeg frygter sgu lidt, at vi ikke har flere løsninger mod den slags spil, for der er satme mange i Suppen, der kan perfektionere det næsten bedre end GF (Sønderjyske, Viborg, Brøndby i hvert fald).

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. okt 2021, 21:39

baresi skrev:
18. okt 2021, 21:35

Men mangler sgu at se en offensiv der virker - jeg tror vi kan ryge i problemer - for der er ingen der åbner spillet op.
Jeg mangler en kusk.

Jeg er enig i, at Kusk må stå på spring nu. Trajkovski må enten være en gud til træning, eller også er det oplagt at se på ham som et sted, hvor der kan skabes plads til Kusk.
Prica kunne også godt fortjene en startplads snart. Fint indhop, med lidt mere held havde han stjålet et point til os på det gode hug udefra.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2021, 21:40

Julgranen skrev:
18. okt 2021, 21:37
Legum Magister skrev:
18. okt 2021, 21:29

Vi har haft stort held med at spille os ud af problemer i mange kampe, det er én af de ting holdet har udviklet sig mest med under Cifuentes.
I dag var det tekniske niveau bare rystende lavt, og så kan vi holdes under pres.
Det er først og fremmest de teknisk stærke spillere der skal have et fur for ikke at levere - det er dem der skal finde løsninger, når modstandere går højt.
Det er svært at holde spillerne ansvarlige for manglende teknik. Den slags må man kompensere for på taktikbordet, specielt mod David. AGF havde verdens mindst overraskende tilgang og vi var ikke klar.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2021, 21:41

Elendig kamp men en fed kulisse, der var gratis adgang som selvfølgelig fik masser af folk på stadion men alligevel. 19.100 tilskuere på et regnvådt stadion med en kapacitet på 19.500, i Aalborg var tusindvis af tilskuere blevet væk men det sker ikke i Århus.

Siger det igen noget om forskellen på fodboldkulturen i Århus/Aalborg?

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 18. okt 2021, 21:43

Julgranen skrev:
Mikki89 skrev:
Obligatorisk kritik af Fossum? Han har fået masser af ros i de øvrige kampe.
Som den der har spillet længst tid i AaB af dem i front, og den bedste tekniker, så er det hans hat meget hænger på en dag som i dag.
Laver desværre et væld af fejl, og dårlige beslutninger med bolden.
Nøjagtig som Trajkovski og andre - men det er vel ikke for meget at forvente sig noget af de største profiler?
Det ville være nyt, hvis du havde lavet en tilsvarende kritik af Trajkovski. Der er en synlig rød tråd i de spillere, der kritiseres. Selvfølgelig skal der være forventninger til de største profiler. Men netop en kamp, som i dag, hvor alle spiller ringe, synes jeg det er underligt endnu engang (det skete også mod Brøndby ved det seneste nederlag) at pille Fossum ud fra mængden af dårlige præstationer.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:45

Buzz Killington skrev:
18. okt 2021, 21:40
Det er svært at holde spillerne ansvarlige for manglende teknik. Den slags må man kompensere for på taktikbordet, specielt mod David. AGF havde verdens mindst overraskende tilgang og vi var ikke klar.
Hvis ikke spillerne kan holdes ansvarlige for at levere det påkrævede tekniske niveau, hvem så?
De har spillet masser af kampe på det sidste, hvor de har spillet sig ud af de situationer de kom i mod AGF.
Det rystende lave tekniske niveau gjorde det svært. Mig bekendt er der ingen taktik der kan foregribe, at man ikke kan lave simple afleveringer eller spille sig ud af et ikke ligefrem hensynsløst pres.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. okt 2021, 21:45

baresi skrev:
18. okt 2021, 21:35

Jeg mangler en kusk.

Enig. Men det er jo ikke så overraskende for det har været sådan hele sæsonen. Vi har så bare haft stor succes med at spille over wingbacks, men i en kamp som i dag hvor vi bliver presset tilbage, og hvor begge backs har en dårlig dag, så lykkes det slet ikke. At der ikke kommer noget chanceskabende spil fra den centrale midtbane var enormt forudsigeligt forud for sæsonen, når nu der ikke kom forstærkning derinde, ligesom at der mangler fart i front som kan skabe direkte spil i dybden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

loeber med saks
Lilleput
Lilleput

Indlæg af loeber med saks » 18. okt 2021, 21:45

Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2021, 21:41
Elendig kamp men en fed kulisse, der var gratis adgang som selvfølgelig fik masser af folk på stadion men alligevel. 19.100 tilskuere på et regnvådt stadion med en kapacitet på 19.500, i Aalborg var tusindvis af tilskuere blevet væk men det sker ikke i Århus.

Er en faktor i det (formodentlig også oppustede) tilskuertal ikke netop, at Aalborg mødte op? Aalborg tog jo også en del af de neutrale pladser. Og selv hvis du har ret siger en fribillet-aften selvfølgelig intet om fodboldkulturen Århus/Aalborg.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:46

Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2021, 21:41

Nej, AGF havde delt flere tusinde billetter ud som der ikke var plads til. Mange gik forgæves, også en lang række sæsonkortholdere.
Det er ren overbookning.

Den taktik kan man da godt køre, men det vil pisse en del af.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:49

Mikki89 skrev:
18. okt 2021, 21:43
Det ville være nyt, hvis du havde lavet en tilsvarende kritik af Trajkovski. Der er en synlig rød tråd i de spillere, der kritiseres. Selvfølgelig skal der være forventninger til de største profiler. Men netop en kamp, som i dag, hvor alle spiller ringe, synes jeg det er underligt endnu engang (det skete også mod Brøndby ved det seneste nederlag) at pille Fossum ud fra mængden af dårlige præstationer.
Jeg forventer mig også noget mere af en profil der har været her i flere år, end en ny spiller som ikke er spillet ind endnu.
Fossum er vores bedste bud på spilleren der skal lukke luften ud af ballonen i sådan en kamp - det fungerede bare ikke i dag.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2021, 21:50

Julgranen skrev:
18. okt 2021, 21:45
Buzz Killington skrev:
Hvis ikke spillerne kan holdes ansvarlige for at levere det påkrævede tekniske niveau, hvem så?
De har spillet masser af kampe på det sidste, hvor de har spillet sig ud af de situationer de kom i mod AGF.
Det rystende lave tekniske niveau gjorde det svært. Mig bekendt er der ingen taktik der kan foregribe, at man ikke kan lave simple afleveringer eller spille sig ud af et ikke ligefrem hensynsløst pres.
Det er faktisk lige nøjagtig det David gør...kompensere for at hans hold ikke kan spille tekniske fodbold ved så bare hele tiden at sige..."vi skal ud over stepperne". Så jov...men fedt fodbold, nej...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:52

På positiv-siden, så er Rasmus Thelander i færd med at spille bedre end nogensinde. Utroligt overbevisende igen i dag.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. okt 2021, 21:52

loeber med saks skrev:
18. okt 2021, 21:38
Funky skrev:
loeber med saks skrev:
18. okt 2021, 21:17
Nå, så kom vi ned på jorden. GF kom jo ud med præcis hvad enhver idiot kunne regne ud, de kom ud med, og de var så heldige at nuppe 3 point i stedet for 1. Mere rystende at vi absolut intet kunne stille op mod et hold, der mødte frem næsten med taktikbrættet fremsendt forud og i øvrigt på storskærm, hvis vi ikke havde fået tømt postkassen. I det mindste fik det genfremkaldt mit Århushad.
Ja, det var rimeligt skidt i dag. Højholt bestod ikke testen, og Ferreira er fortsat heller ikke nogen offensiv midtbanegeneral. Men der var jo rigtig meget, som slet ikke fungerede i dag, når eks. brandvarme Fossum er om muligt endnu mere usynlig end nyindkøbte Trajkovski. Det blev lige netop en kamp næsten 100% på AGF's præmisser, og det havde krævet et lucky punch fra eks. Prica - som lavede et okay indhop i en umulig kamp - at ændre på resultatet. Vi havde slet ikke nok spil til at kunne forvente det. Og jeg tror desværre, en del af forklaringen er, at AGF var komfortable med at spille mand-mand i mange situationer, vel vidende at de kunne risikere at tage en chance, uden at nogen fra AaB-holdet skulle kunne overløbe dem i en kontra. Vi er gode når vi spiller holdspillet. Vi er ret ordinære når det bliver enkeltmandspræstationer.
Jamen jeg er fuldstændig enig, men som du formodentlig også er enig i, er det jo ikke overraskende at GF spiller mand-mand og kommer ud, som de gør. Måske har vi, ja, så tænkt, at vi kunne udnytte et bagrum, men det kunne vi jo slet ikke finde ud af. Det tror jeg dog næsten, vi kunne have regnet ud på forhånd. Men når det så ikke lykkes, er vi simpelthen nødt til at have flere tangenter at spille på (klam metafor). Man kan affeje dagens kamp med, at det jo i det hele taget går meget godt, men jeg frygter sgu lidt, at vi ikke har flere løsninger mod den slags spil, for der er satme mange i Suppen, der kan perfektionere det næsten bedre end GF (Sønderjyske, Viborg, Brøndby i hvert fald).
Jeg er helt enig. Og det var ikke bare manglen på bagrum, som skabte problemer (bagrummet var der, men vi skal også have spillere som kan løbe fri i det - og det havde vi ikke), det var - som flere peger på - et fravær af det tekniske niveau, som vi i andre kampe har spillet os ud af presset med. Og det skal ikke være en undskyldning, men det ER selvfølgelig også nemmere at spille primitiv overfaldsfodbold i øsende regnvejr, end højtempo teknisk bold.
Du kan roligt tilføje Randers til den liste over hold, i øvrigt.
Jeg håber lige nu på, Kusk kan gå ind og være den spiller, som giver det rette krydderi til, at vi ikke ender i samme kampbillede næste kamp igen.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2021, 21:53

Julgranen skrev:
18. okt 2021, 21:45
Buzz Killington skrev:
Træneren! Hvem ellers? Eller vil du bilde mig ind at at spillerne i dag kollektivt valgte at være dårlige til at spille bolden? Hvis teknikken er så udpræget dårlig hele vejen rundt, så kan der ikke være anden forklaring end at træneren ikke har taget hensyn til forholdende og modstanderen. Eller at man bare ikke er bedre som hold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. okt 2021, 21:54

Julgranen skrev:
18. okt 2021, 21:52
På positiv-siden, så er Rasmus Thelander i færd med at spille bedre end nogensinde. Utroligt overbevisende igen i dag.
Enig, stærkt på vej til at blive sæsonens AaB'er. Hvilket er vildt, når vi også har en Fossum med den statistik for mål, assist og tilbagelagte kilometer, som han indtil nu har opbygget.

Besvar