Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7616
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 7. jan 2022, 23:01
Funky skrev: ↑7. jan 2022, 22:59
R Rosenberg skrev: ↑7. jan 2022, 22:55
Og de er? Man må gerne citere fra artikler.
Plus:
1. Bevist dygtig træner
2. Klar spillestil
3. udvikler sig stadig
4. Vil gerne AaB
5. Kan levere på bundlinien
Minus:
1. Logistisk udfordring (bosat nær Holstebro)
2. Upopulær blandt AaB-fans
3. Manglende medietække
Enig med dig. Medietække havde Kent sgu heller ikke.
AaB's fans følelser afhænger af resultater.
Og hvor for fanden bor han der?
Ædruelighedens stemme
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Indlæg: 6762
- Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
- Geografisk sted: Middelfart
Indlæg
af FlæskeFrank » 7. jan 2022, 23:04
Funky skrev: ↑7. jan 2022, 22:59
3. Manglende medietække
Altså Cifuentes har altså heller ikke medietække. Han snakker nørdsprog og det elsker vi nørder, men det er ikke medietække.
- FlæskeFrank
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 7. jan 2022, 23:10
FlæskeFrank skrev: ↑7. jan 2022, 23:04
Funky skrev: ↑7. jan 2022, 22:59
3. Manglende medietække
Altså Cifuentes har altså heller ikke medietække. Han snakker nørdsprog og det elsker vi nørder, men det er ikke medietække.
Hans pæne tøj har eksperter i hvert fald haft meget imod og Daniel Ortved har jo brugt de fleste udtalelser på at finde huller i osten ved ham.
Jeg synes dog stadig det er her Thomasberg er mest udfordret. Og også mere end Cifuentes og Kent. Han har lidt haft et tudefjæs ry. Især i perioderne med tøsefnidderen mellem ham og Ståle. Jeg synes heldigvis det virker til han har skruet ned for den slags det seneste år.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Lyfe
- Allstar

- Indlæg: 1665
- Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
- Favoritspiller: Eric Cantona
Indlæg
af Lyfe » 7. jan 2022, 23:51
R Rosenberg skrev:Funky skrev: ↑7. jan 2022, 22:59
R Rosenberg skrev: ↑7. jan 2022, 22:55
Og de er? Man må gerne citere fra artikler.
Plus:
1. Bevist dygtig træner
2. Klar spillestil
3. udvikler sig stadig
4. Vil gerne AaB
5. Kan levere på bundlinien
Minus:
1. Logistisk udfordring (bosat nær Holstebro)
2. Upopulær blandt AaB-fans
3. Manglende medietække
Enig med dig. Medietække havde Kent sgu heller ikke.
AaB's fans følelser afhænger af resultater.
Og hvor for fanden bor han der?
Thomas T bor i Holstrebro… eller ham og konen er i hvert fald registreret der. Har aldrig ejer noget i aalborg
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
Sønderhof
- Allstar

- Indlæg: 1251
- Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
- Favoritspiller: Thomas Augustinussen
Indlæg
af Sønderhof » 8. jan 2022, 00:15
R Rosenberg skrev: ↑7. jan 2022, 23:01
Funky skrev: ↑7. jan 2022, 22:59
R Rosenberg skrev: ↑7. jan 2022, 22:55
Og de er? Man må gerne citere fra artikler.
Plus:
1. Bevist dygtig træner
2. Klar spillestil
3. udvikler sig stadig
4. Vil gerne AaB
5. Kan levere på bundlinien
Minus:
1. Logistisk udfordring (bosat nær Holstebro)
2. Upopulær blandt AaB-fans
3. Manglende medietække
Enig med dig. Medietække havde Kent sgu heller ikke.
AaB's fans følelser afhænger af resultater.
Og hvor for fanden bor han der?
Er det seriøst med den liste der? Ligner noget en folkeskolepraktikkant har stillet op.
Han har på ingen måde nogen tydelig spillestil. Han har et tydeligt koncept. To vidt forskellige ting.
Og hvem siger han er upopulær blandt AaB-fans? Det er ikke mit indtryk.
En negativ ting, der er mere relevant, er at han ingen erfaring har med at være i en klub af AaBs størrelse. Vi er et sted pt., hvor der både forventes resultater og flot fodbold.
Hvad betyder det forøvrigt, at “levere på bundlinjen”?
-
Himmerland
- Superliga

- Indlæg: 556
- Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Skørping
Indlæg
af Himmerland » 8. jan 2022, 01:12
Sønderhof skrev: ↑8. jan 2022, 00:15
R Rosenberg skrev: ↑7. jan 2022, 23:01
Funky skrev: ↑7. jan 2022, 22:59
R Rosenberg skrev: ↑7. jan 2022, 22:55
Og de er? Man må gerne citere fra artikler.
Plus:
1. Bevist dygtig træner
2. Klar spillestil
3. udvikler sig stadig
4. Vil gerne AaB
5. Kan levere på bundlinien
Minus:
1. Logistisk udfordring (bosat nær Holstebro)
2. Upopulær blandt AaB-fans
3. Manglende medietække
Enig med dig. Medietække havde Kent sgu heller ikke.
AaB's fans følelser afhænger af resultater.
Og hvor for fanden bor han der?
Er det seriøst med den liste der? Ligner noget en folkeskolepraktikkant har stillet op.
Han har på ingen måde nogen tydelig spillestil. Han har et tydeligt koncept. To vidt forskellige ting.
Og hvem siger han er upopulær blandt AaB-fans? Det er ikke mit indtryk.
En negativ ting, der er mere relevant, er at han ingen erfaring har med at være i en klub af AaBs størrelse. Vi er et sted pt., hvor der både forventes resultater og flot fodbold.
Hvad betyder det forøvrigt, at “levere på bundlinjen”?
Nu er listen måske lidte meget firkantet skåret i forhold til hvad der faktisk står i Nordjyske, men du kan jo købe avisen i morgen og læse den

-
Fabbe
- Allstar

- Indlæg: 2164
- Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
- Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
- Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra
Indlæg
af Fabbe » 8. jan 2022, 02:02
Sønderhof skrev: ↑8. jan 2022, 00:15
Og hvem siger han er upopulær blandt AaB-fans? Det er ikke mit indtryk.
For mig er han dobbelt guldvinder og - trods sit ry som slider - kreatøren bag Aalborg Stadions mest geniale hælaflevering, nemlig mod slutningen af festkampen AaB-AGF, 18. juni 1995.
(Det sker på tidspunktet 12:47)
https://youtu.be/5gzId_ig_Uc?t=755
Ceterum censeo Hafnium esse delendam
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 8. jan 2022, 07:28
Fabbe skrev: ↑8. jan 2022, 02:02
Sønderhof skrev: ↑8. jan 2022, 00:15
Og hvem siger han er upopulær blandt AaB-fans? Det er ikke mit indtryk.
For mig er han dobbelt guldvinder og - trods sit ry som slider - kreatøren bag Aalborg Stadions mest geniale hælaflevering, nemlig mod slutningen af festkampen AaB-AGF, 18. juni 1995.
(Det sker på tidspunktet 12:47)
https://youtu.be/5gzId_ig_Uc?t=755
I mine øjne er det ret åbenlyst at mange AaB fans har haft et anstrengt forhold til hans personlighed og hans historik i Herning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 8. jan 2022, 07:31
Kandidatlisten i følge EB:
1. Thomasberg
2. Lars Friis
3. Jakob Friis
I mine øjne er Thomasberg klart ønskekandidaten her. Lars Friis har jeg ikke den store kærlighed til og Jakob Friis synes jeg har for mange mangler som træner, uagtet af at jeg synes han er en kanon fyr.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 8. jan 2022, 07:41
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:31
Kandidatlisten i følge EB:
1. Thomasberg
2. Lars Friis
3. Jakob Friis
I mine øjne er Thomasberg klart ønskekandidaten her. Lars Friis har jeg ikke den store kærlighed til og Jakob Friis synes jeg har for mange mangler som træner, uagtet af at jeg synes han er en kanon fyr.
Jeg ærger mig lidt over at EB har så gode kilder i AaB at man ligefrem kender prioriteringen mellem de 3.
Ender det nu med at blive en anden end Thomasberg vil man konstant skulle høre på at vedkommende ikke var førstevalget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
kjeldgaard12
- Junior

- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 28. sep 2020, 20:26
- Favoritspiller: Ib Simonsen
Indlæg
af kjeldgaard12 » 8. jan 2022, 08:30
Jeg bliver super skuffet hvis de hiver Jakob Friis tilbage. Super fyr som ville passe ind i talentafdelingen - Men ville gerne se ham lykkes i en anden klub før Jakob skal tilbage som 1.holds træner i AaB
-
Julgranen
- Allstar

- Indlæg: 4270
- Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Indlæg
af Julgranen » 8. jan 2022, 08:39
kjeldgaard12 skrev: ↑8. jan 2022, 08:30
Jeg bliver super skuffet hvis de hiver Jakob Friis tilbage. Super fyr som ville passe ind i talentafdelingen - Men ville gerne se ham lykkes i en anden klub før Jakob skal tilbage som 1.holds træner i AaB
Efterlod et værre morads på træningsbanen sidst - jeg tror der skal meget til før AaB går den vej igen.
Interessant at man går efter de to trænere der overpræsterer mest set ifht. materiale.
-
RicoBR02
- Allstar

- Indlæg: 2335
- Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
- Favoritspiller: Strandli
Indlæg
af RicoBR02 » 8. jan 2022, 08:55
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:41
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:31
Kandidatlisten i følge EB:
1. Thomasberg
2. Lars Friis
3. Jakob Friis
I mine øjne er Thomasberg klart ønskekandidaten her. Lars Friis har jeg ikke den store kærlighed til og Jakob Friis synes jeg har for mange mangler som træner, uagtet af at jeg synes han er en kanon fyr.
Jeg ærger mig lidt over at EB har så gode kilder i AaB at man ligefrem kender prioriteringen mellem de 3.
Ender det nu med at blive en anden end Thomasberg vil man konstant skulle høre på at vedkommende ikke var førstevalget.
Jeg synes nærmere det virker som om ekstra bladet har en journalist siddende herinde som har lavet sin liste ud fra det han har læst. Det virker ikke som om de ved en skid mere end os..
-
Mikki89
- 1. div

- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
- Favoritspiller: Lucas Andersen
Indlæg
af Mikki89 » 8. jan 2022, 09:02
RicoBR02 skrev: ↑8. jan 2022, 08:55
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:41
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:31
Kandidatlisten i følge EB:
1. Thomasberg
2. Lars Friis
3. Jakob Friis
I mine øjne er Thomasberg klart ønskekandidaten her. Lars Friis har jeg ikke den store kærlighed til og Jakob Friis synes jeg har for mange mangler som træner, uagtet af at jeg synes han er en kanon fyr.
Jeg ærger mig lidt over at EB har så gode kilder i AaB at man ligefrem kender prioriteringen mellem de 3.
Ender det nu med at blive en anden end Thomasberg vil man konstant skulle høre på at vedkommende ikke var førstevalget.
Jeg synes nærmere det virker som om ekstra bladet har en journalist siddende herinde som har lavet sin liste ud fra det han har læst. Det virker ikke som om de ved en skid mere end os..
Jeg begynder lidt at få samme fornemmelse. Det er lidt pudsigt, at det alle er navne, som også er foreslået herinde.
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 8. jan 2022, 09:19
RicoBR02 skrev: ↑8. jan 2022, 08:55
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:41
Forza skrev: ↑8. jan 2022, 07:31
Kandidatlisten i følge EB:
1. Thomasberg
2. Lars Friis
3. Jakob Friis
I mine øjne er Thomasberg klart ønskekandidaten her. Lars Friis har jeg ikke den store kærlighed til og Jakob Friis synes jeg har for mange mangler som træner, uagtet af at jeg synes han er en kanon fyr.
Jeg ærger mig lidt over at EB har så gode kilder i AaB at man ligefrem kender prioriteringen mellem de 3.
Ender det nu med at blive en anden end Thomasberg vil man konstant skulle høre på at vedkommende ikke var førstevalget.
Jeg synes nærmere det virker som om ekstra bladet har en journalist siddende herinde som har lavet sin liste ud fra det han har læst. Det virker ikke som om de ved en skid mere end os..
De to journalister har gentagne gange vist at de har insiderviden i AaB. Jeg køber den 100%. Alverdens navne er jo nævnt herinde. Når man kigger i Danmark ville det være underligt hvis de ikke var nævnt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Kempes
- 1. div

- Indlæg: 364
- Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08
Indlæg
af Kempes » 8. jan 2022, 09:20
Julgranen skrev: ↑8. jan 2022, 08:39
kjeldgaard12 skrev: ↑8. jan 2022, 08:30
Jeg bliver super skuffet hvis de hiver Jakob Friis tilbage. Super fyr som ville passe ind i talentafdelingen - Men ville gerne se ham lykkes i en anden klub før Jakob skal tilbage som 1.holds træner i AaB
Efterlod et værre morads på træningsbanen sidst - jeg tror der skal meget til før AaB går den vej igen.
har brug for at du lige uddyber hvilket morads Friis efterlod?
Med det pres han havde på hjemmefronten var det vel ok, hvis han manglede overskud på jobbet. Det indså han jo også da han forlod AaB.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Indlæg: 2455
- Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Indlæg
af sulakvelidze » 8. jan 2022, 09:21
Jeg har også lidt svært ved at forestille mig en telefonsamtale som denne:
"Hej, Inge. Det er Klaus og Thomas fra Ekstra Bladet. Må vi lige få en top 3 over kandidater til næste træner for AaB?"
"Jo, nu skal du høre. Nr. 1 er..."
Nu angiver de så heller ikke sportschefen som kilde, men skulle det stå til troende, at nogen kan levere en top 3 til Ekstra Bladets journalister, må de jo have den fra Inge André Olsen, hvilket ikke virker sandsynligt.
Alene det at de nævner Kent Nielsen som joker svækker troværdigheden. Ikke at Kent Nielsen er et dårligt match for AaB, men han er midt i en god historie med Silkeborg, og jeg kan bare ikke se for mig, at han beder Silkeborg om at bryde aftalen. Det er manden alt for ordentlig til, og det ved AaB da om nogen.
Og så kan det jo sagtens være, at det ender med at blive en af de tre. Men det betyder ikke, at Ekstra Bladet har kilder, der afslører noget, som har karakter af mere end skud fra hoften på debatsiden og alle andre steder i fodboldmiljøet. Jeg kunne have lavet samme liste og nævnt David Nielsen som joker uden at have berøring med et eneste vandrør i AaB.
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8747
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 8. jan 2022, 09:24
sulakvelidze skrev: ↑8. jan 2022, 09:21
Jeg har også lidt svært ved at forestille mig en telefonsamtale som denne:
"Hej, Inge. Det er Klaus og Thomas fra Ekstra Bladet. Må vi lige få en top 3 over kandidater til næste træner for AaB?"
"Jo, nu skal du høre. Nr. 1 er..."
Nu angiver de så heller ikke sportschefen som kilde, men skulle det stå til troende, at nogen kan levere en top 3 til Ekstra Bladets journalister, må de jo have den fra Inge André Olsen, hvilket ikke virker sandsynligt.
Alene det at de nævner Kent Nielsen som joker svækker troværdigheden. Ikke at Kent Nielsen er et dårligt match for AaB, men han er midt i en god historie med Silkeborg, og jeg kan bare ikke se for mig, at han beder Silkeborg om at bryde aftalen. Det er manden alt for ordentlig til, og det ved AaB da om nogen.
Og så kan det jo sagtens være, at det ender med at blive en af de tre. Men det betyder ikke, at Ekstra Bladet har kilder, der afslører noget, som har karakter af mere end skud fra hoften på debatsiden og alle andre steder i fodboldmiljøet. Jeg kunne have lavet samme liste og nævnt David Nielsen som joker uden at have berøring med et eneste vandrør i AaB.
Det er tåbeligt at tro at man kun kan få listen fra Inge. Når AaB aktivt er ude og undersøge markedet siver den slags jo ud fra hans kontor. Medarbejdere på Hornevej og agenter bliver i hvert fald involveret, hvilket forøger muligheden for at det bliver lækket.
Journalisterne i denne sag er troværdige og har gentagende gange vist at de har kendskab til de indre linjer i AaB.
I forhold til Kent nævner de jo absolut intet om Kent vil skifte. De nævner bare at hans navn også figurerer på en liste, hvilket vel er logisk.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
R Rosenberg
- Allstar

- Indlæg: 7616
- Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45
Indlæg
af R Rosenberg » 8. jan 2022, 09:33
sulakvelidze skrev: ↑8. jan 2022, 09:21
Jeg har også lidt svært ved at forestille mig en telefonsamtale som denne:
"Hej, Inge. Det er Klaus og Thomas fra Ekstra Bladet. Må vi lige få en top 3 over kandidater til næste træner for AaB?"
"Jo, nu skal du høre. Nr. 1 er..."
Nu angiver de så heller ikke sportschefen som kilde, men skulle det stå til troende, at nogen kan levere en top 3 til Ekstra Bladets journalister, må de jo have den fra Inge André Olsen, hvilket ikke virker sandsynligt.
Alene det at de nævner Kent Nielsen som joker svækker troværdigheden. Ikke at Kent Nielsen er et dårligt match for AaB, men han er midt i en god historie med Silkeborg, og jeg kan bare ikke se for mig, at han beder Silkeborg om at bryde aftalen. Det er manden alt for ordentlig til, og det ved AaB da om nogen.
Og så kan det jo sagtens være, at det ender med at blive en af de tre. Men det betyder ikke, at Ekstra Bladet har kilder, der afslører noget, som har karakter af mere end skud fra hoften på debatsiden og alle andre steder i fodboldmiljøet. Jeg kunne have lavet samme liste og nævnt David Nielsen som joker uden at have berøring med et eneste vandrør i AaB.
Ja, jeg synes også, den liste virker rimelig søgt - som i gætværk mere end fakta.
I øvrigt forekommer det mig, at Egelund og Co. slet ikke længere har samme pipeline i AaB, som de havde i tiden før Inge.
I øvrigt håber jeg ikke, at den står på Friis-retur - han kan altså ikke have udviklet sig så meget med pigefodbold i DBU gennem et halvt år, at han pludselig er en åbenbaring for AaB som cheftræner.
Dog havde jeg gerne set ham stillingen som fodboldchef, hvor han for mig at se ville passe perfekt ind.
Ædruelighedens stemme