Kamptråd: AaB - Silkeborg IF 27/02/22 klokken 14:00
Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF 27/02/22 klokken 14:00
Det ligner lidt endnu en mellemsæson, hvor vi skal finde ud af om AaB bliver nr. 5 eller 6. Når skæbnen som midterhold endeligt er slået fast, så bør alle dem med udløb til sommer ryge bagerst i sæsonen for at se hvad alternativerne kan.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Selvom vi lige er blevet kørt ud på røv og albuer af sif, så synes jeg ikke, der er grund til at tro, at vi ikke kan ende som alt fra 4-6. Det bliver dog næppe til mere, dertil er bundniveauet helt tydeligt for lavt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Mellem sæson - mellem hvad - mesterskaber
At blive nr 5 kan vel i AaB øjne ikke være en mellemsæson, det er en top sæson.
Med er budget fra 5-7 er det vel det bedste man kan håbe på at overperforme 1-2 pladser
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Det er sjovt, det der "ønske" ser man ofte herinde.
Det er fint, at man håber på det, men det har jo ingen gang på jord.
Skulle vi sende Thelander, Rinne, Børsting og Magnus op og sidde lårene af Kusk?
Jeg erindrer ikke, at nogen seriøse klubber har rodet sig ud i den slags, så det skal vi heller ikke være nervøse for kommer til at ske i AaB.
Ja ja, du har ret. Desværre tager playoffmodellen alt spænding ud af foråret for mig. Tvivler stærkt på at AaB rykker sig en tomme ud af bunden af toppen. Fint nok, men savner da der var udsving og AaB markant overpreformede sin økonomiske position.
Det bedste eksempel jeg husker var da en ung serieangriber blev omskolet til højreback, trods Bøgelund stadig var i truppen. Brug da gerne de minutter konstruktivt.Sønderhof skrev: ↑28. feb 2022, 22:30Det er sjovt, det der "ønske" ser man ofte herinde.
Skulle vi sende Thelander, Rinne, Børsting og Magnus op og sidde lårene af Kusk?
Jeg erindrer ikke, at nogen seriøse klubber har rodet sig ud i den slags, så det skal vi heller ikke være nervøse for kommer til at ske i AaB.
FCN er også et hold der bestemt ikke altid spiller de bedste spillere, men dem med størst upside for fremtiden.
Svarer den sammenligning ikke ca. til at sige at Højholt har fået chancen selvom Lucas er i truppen?Eksil skrev: ↑28. feb 2022, 22:48Det bedste eksempel jeg husker var da en ung serieangriber blev omskolet til højreback, trods Bøgelund stadig var i truppen. Brug da gerne de minutter konstruktivt.Sønderhof skrev: ↑28. feb 2022, 22:30Det er sjovt, det der "ønske" ser man ofte herinde.
FCN er også et hold der bestemt ikke altid spiller de bedste spillere, men dem med størst upside for fremtiden.
Havde Bøgelund været fit, havde han spillet, og Dalsgård måtte så vente på sin chance.
Alle klubber spiller med de spillere de tror på. Uanset om det hedder 4. eller 34. spillerunde. At FCN skulle gøre noget andet, kan jeg ikke se.
Men der er altså ingen klubber der med 3-5 kampe tilbage af sæsonen, vælger at entrére med et u-hold. Det vil være useriøst og uværdigt overfor de spillere der er åbenlyst bedre.
Jeg kan komme på en undtagelse, da AK blev frosset ud, fordi han havde valgt at skrive med OB. Det var jeg personlig ikke fan af, men kunne godt se problemstillingen.
Som jeg husker historien blev Bøgelund altså fit over det forår, men spillede alligevel ikke, fordi Dalsgaard skulle have chancen. Nogen må rette mig hvis jeg tager fejl.Sønderhof skrev: ↑28. feb 2022, 23:05Svarer den sammenligning ikke ca. til at sige at Højholt har fået chancen selvom Lucas er i truppen?Eksil skrev: ↑28. feb 2022, 22:48Det bedste eksempel jeg husker var da en ung serieangriber blev omskolet til højreback, trods Bøgelund stadig var i truppen. Brug da gerne de minutter konstruktivt.Sønderhof skrev: ↑28. feb 2022, 22:30Det er sjovt, det der "ønske" ser man ofte herinde.
Havde Bøgelund været fit, havde han spillet, og Dalsgård måtte så vente på sin chance.
Alle klubber spiller med de spillere de tror på. Uanset om det hedder 4. eller 34. spillerunde. At FCN skulle gøre noget andet, kan jeg ikke se.
Men der er altså ingen klubber der med 3-5 kampe tilbage af sæsonen, vælger at entrére med et u-hold. Det vil være useriøst og uværdigt overfor de spillere der er åbenlyst bedre.
Jeg kan komme på en undtagelse, da AK blev frosset ud, fordi han havde valgt at skrive med OB. Det var jeg personlig ikke fan af, men kunne godt se problemstillingen.
Jeg snakker ikke om at fryse spillere ud, men ja, hvorfor ikke spille en Sander de sidste tre kampe, når AaB ikke kan rykke sig yderligere? Hvorfor ikke se hvad Gummi Tarzan fra Island kan og om optionen skal udnyttes? Hvordan mon et angreb med Høgh og Ementa ville se ud? Hvorfor ikke give Ross en sikker statsplads nogle uger? Skal Gedsted ikke prøves af for at se om han for fremtiden kunne være en løsning på backerne.
Truppen kommer til at se markant anderledes ud efter sommer, og det er nemmere at vide hvad man har, hvis de får en chance imod top modstandere. Får de en røvfuld er det glemt efter sommer.
Jeg forstår klart hvad du mener om at vi skal komme med udsving og overperforme som vi har gjort tidligere - det savner jeg fandme også. Men helt ærligt så har jeg før de seneste par sæsoner reelt frygtet det modsatte. Jeg mener at risikoen for at under performe i en grad at vi rykker ned er større end chancen for at over performe og blive mestre.Eksil skrev: ↑28. feb 2022, 22:45Ja ja, du har ret. Desværre tager playoffmodellen alt spænding ud af foråret for mig. Tvivler stærkt på at AaB rykker sig en tomme ud af bunden af toppen. Fint nok, men savner da der var udsving og AaB markant overpreformede sin økonomiske position.
Som jeg læser medierne er det budgetmæssige gap til trælse pladser markant mindre end de er op til den/de helt sjove pladser. Vi kommer ikke til at nappe et mesterskab eller true før vi er tættere på økonomisk.
Hvis man skal tro Tipsbladets bud på spillerbudgetter i september 2021 ( denne sæson) så er vi 21 mio i budget fra 3. pladsen Brøndby - trækker vi derimod 21 mio fra så er vi nede på ligaens næstlaveste budget.
Skal vi op som nr 2 skal der lægges 80 mio til for at nå FCM
AaB - BIF 13/4 2014
Ja, der er rigtigt langt derop når FCK sælger en spiller for mere end det dobbelt af værdien af hele AaB. Dog kan Brøndby under CV og Niels Frederiksen give lidt håb. De arbejder med færre midler end de andre to, men har formået at lukket hullet vha. en god træner og aktivt brug af unge spillere. De er de eneste redskaber der kan bøje den økonomiske jernlov.Maglau skrev: ↑1. mar 2022, 09:28Jeg forstår klart hvad du mener om at vi skal komme med udsving og overperforme som vi har gjort tidligere - det savner jeg fandme også. Men helt ærligt så har jeg før de seneste par sæsoner reelt frygtet det modsatte. Jeg mener at risikoen for at under performe i en grad at vi rykker ned er større end chancen for at over performe og blive mestre.Eksil skrev: ↑28. feb 2022, 22:45Ja ja, du har ret. Desværre tager playoffmodellen alt spænding ud af foråret for mig. Tvivler stærkt på at AaB rykker sig en tomme ud af bunden af toppen. Fint nok, men savner da der var udsving og AaB markant overpreformede sin økonomiske position.
Som jeg læser medierne er det budgetmæssige gap til trælse pladser markant mindre end de er op til den/de helt sjove pladser. Vi kommer ikke til at nappe et mesterskab eller true før vi er tættere på økonomisk.
Det er fuldstændigt rigtigt - Brøndbys måde at gøre det på må være vores og alle andres klubbers forbillede - de viser (som vi gjorde 08 og 14) at det af og til kan lade sig gøre med professionel arbejde en enkelt gang at stikke snuden frem.Eksil skrev: ↑1. mar 2022, 09:33Ja, der er rigtigt langt derop når FCK sælger en spiller for mere end det dobbelt af værdien af hele AaB. Dog kan Brøndby under CV og Niels Frederiksen give lidt håb. De arbejder med færre midler end de andre to, men har formået at lukket hullet vha. en god træner og aktivt brug af unge spillere. De er de eneste redskaber der kan bøje den økonomiske jernlov.Maglau skrev: ↑1. mar 2022, 09:28Jeg forstår klart hvad du mener om at vi skal komme med udsving og overperforme som vi har gjort tidligere - det savner jeg fandme også. Men helt ærligt så har jeg før de seneste par sæsoner reelt frygtet det modsatte. Jeg mener at risikoen for at under performe i en grad at vi rykker ned er større end chancen for at over performe og blive mestre.Eksil skrev: ↑28. feb 2022, 22:45Ja ja, du har ret. Desværre tager playoffmodellen alt spænding ud af foråret for mig. Tvivler stærkt på at AaB rykker sig en tomme ud af bunden af toppen. Fint nok, men savner da der var udsving og AaB markant overpreformede sin økonomiske position.
Derfor - jeg ved godt det upopulært herinde - håber jeg på at Brøndby driller dem en gang til.
AaB - BIF 13/4 2014