Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB Søndag 17/7 14:00

Indlæg af jonas386 » 17. jul 2022, 17:28

Hvad er det for nogle kampe hvor vi spillede god offensiv fodbold under Cifuentes?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 17. jul 2022, 17:30

R Rosenberg skrev:
17. jul 2022, 17:23
Dennis Nielsen skrev:
17. jul 2022, 17:13
Funky skrev:
17. jul 2022, 17:03
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jeg rangerer ikke Jacob Friis særlig højt - dermed sagt at Viborgs koncept måske er ret forankret i truppen og med rette spillere.

Dette kunne ligeledes indikere, at Lars Friis fik serveret et ret færdigt setup. Nu skal der skabes fra bunden, hvilket er umådelig svært. Vi har set mange trænere fejle med sådan et projekt.

Dog synes jeg, at Cifuentes så ud til at have knækket koden og som udgangspunkt organiseret vores hold på formidabel vis. Den organisatoriske retning er væk og det falder tilbage på Lars Friis.

Vores offensiv så til tider fin ud under Cifuentes, det kniber lidt mere pt og det falder også tilbage på Friis.

Jeg er med på, at Friis skal have tid, men tid kan ikke kurere alt. For lang tid med elendighed, kan være katastrofalt - det skal være tid, hvor der ses retning og gerne forbedring. Pt er både retning og forbedring en mangelvare.

Inge og Friis får resten af sæsonen til at få styr på skuden. Til den tid har de fået en passende mængde tid til at levere varen.
Det er jo også det, de "onde tunger" sagde: at Friis ikke gjorde nogen forskel, men arvede Neestrups setup og systemer.

Jeg ville også virkelig gerne have haft et par år mere med Cifuentes. Han havde gang i noget spændende som den første træner siden Kent. Det er forbandet ærgerligt, at man ikke kunne holde på ham - eller han kunne holde styr på sin kone.

Men grundlæggende er der jo noget mentalt galt i den her klub, for det er jo en årelang historie med spillere, der slår op i banen, ikke brænder for det, ikke løber den ekstra meter for sine holdkammerater.
Lige siden Wieghorst, der har vi været udfordret på en meget stillestående offensiv. Derudover har vi også nogle mangler spillemæssigt, som gør, at vi hurtigt bliver forudsigelige og nemme at presse.

Fx var vi stækket da Viborg pressede op med 4 spillere - så nemt må det ikke være.

Cifuentes situationen var ærgerlig, for det virkede til, at han havde fundet noget i truppen. Vi må se om Friis kan levere på samme niveau, når ideerne sidder mere fast i spillerne.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 17. jul 2022, 17:31

Jeg savner bare de der Michael Jakobsen-straffespark. Ikke så meget pis - bare hårdt og højt. Ross gjorde det samme mod Viborg i playoff-finalen.

Så kan jeg nemmere acceptere en afbrænder indimellem i stedet for de halvslatne spark.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 17. jul 2022, 17:32

Med den seneste kamp som baggrund er det direkte morsomt at høre den seneste podcast fra Rød Aalborg, hvor Friis og IAO taler om positivt og chanceskabende fodbold.
Man skulle tro, at de befandt sig på en anden planet

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 17. jul 2022, 17:33

634 skrev:
17. jul 2022, 17:27
Det er noget vrøvl at man ikke kan træne straffespark. Alle standard situationer kan trænes og aftales til udførelse. Det ses også på hjørne og frispark.
Det flydende spil med løb med og uden bold er sværere at overføre fra træning til kamp.
Her tager du så fejl. Det er kun ved straffespark, at presset fra kampen, tilskuere og situationen er anderledes end til træning. Det er den ikke ved en friløber eller et frispark udenfor feltet i det 92. minut. Det er også derfor, angribere stort set aldrig bruger tid på at træne afslutninger eller frisparkeksperter høvler bolde på mål i timevis efter træning. De ved, det ikke kan sammenlignes med kamp.

Krede
2. div
2. div

Indlæg af Krede » 17. jul 2022, 17:34

Havde troet at Viborg Away skulle være højdepunktet i min sommerferie. Satme en jammerlig indsats på banen. Ementa sætter lidt gang i det og Sousa har et par farlige aktioner men ellers var det bare lååård!!
Flot fremmøde på udebaneafsnittet, men igen, igen formår Lars Friis ikke at honorere støtten fra lægterne med sportslig succes. Bekymrende!

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 17. jul 2022, 17:43

R Rosenberg skrev:
Dennis Nielsen skrev:
Funky skrev:
Bare rolig, drenge, jeg kom pludselig i tanke om, at vores dygtige mentaltræner nok skal vende skuden for alle de spillere, som med Pallesens ord "så bange ud" derinde - ligesom han har gjort alle de andre gange, hvor spillernes mentalitet tydeligvis heller ikke har været til at stå for presset og levere kvalitet.

On a lidt mere serious note: Kampprogrammet for de næste 5 kampe, puha. Det kan nemt blive rigtig, rigtig grimt. Og så utroligt ringe som vi præsterede i dag, så er det godt nok svært at se, hvem ud over oprykkerne vi EGENTLIG skal tro på, at vi kan gå ud og slå.

Nordjyske fuldender en pinlig nordjysk indsats med nogle helt uforståeligt gavmilde karakterer til de fleste spillere, og oven i hatten dårlig bedømmelse af en af de få rimeligt gode - Sousa.
Jeg rangerer ikke Jacob Friis særlig højt - dermed sagt at Viborgs koncept måske er ret forankret i truppen og med rette spillere.

Dette kunne ligeledes indikere, at Lars Friis fik serveret et ret færdigt setup. Nu skal der skabes fra bunden, hvilket er umådelig svært. Vi har set mange trænere fejle med sådan et projekt.

Dog synes jeg, at Cifuentes så ud til at have knækket koden og som udgangspunkt organiseret vores hold på formidabel vis. Den organisatoriske retning er væk og det falder tilbage på Lars Friis.

Vores offensiv så til tider fin ud under Cifuentes, det kniber lidt mere pt og det falder også tilbage på Friis.

Jeg er med på, at Friis skal have tid, men tid kan ikke kurere alt. For lang tid med elendighed, kan være katastrofalt - det skal være tid, hvor der ses retning og gerne forbedring. Pt er både retning og forbedring en mangelvare.

Inge og Friis får resten af sæsonen til at få styr på skuden. Til den tid har de fået en passende mængde tid til at levere varen.
Det er jo også det, de "onde tunger" sagde: at Friis ikke gjorde nogen forskel, men arvede Neestrups setup og systemer.

Jeg ville også virkelig gerne have haft et par år mere med Cifuentes. Han havde gang i noget spændende som den første træner siden Kent. Det er forbandet ærgerligt, at man ikke kunne holde på ham - eller han kunne holde styr på sin kone.

Men grundlæggende er der jo noget mentalt galt i den her klub, for det er jo en årelang historie med spillere, der slår op i banen, ikke brænder for det, ikke løber den ekstra meter for sine holdkammerater.
Cifuentes’ kampe var da dødsyge. Alle mål blev scoret efter hjørne og indkast.

Vi har de seneste år vel fået ret forventelige placeringer taget budget og trup i betragtning. Jeg deler ikke din psykologiske analyse.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Brodernumsi » 17. jul 2022, 17:50

634 skrev:
Det er noget vrøvl at man ikke kan træne straffespark. Alle standard situationer kan trænes og aftales til udførelse. Det ses også på hjørne og frispark.
Det flydende spil med løb med og uden bold er sværere at overføre fra træning til kamp.
Ved hjørnespark og frispark, er det nogle bestemme kombinationer, der trænes. Du kan ikke sammenligne det, med at sparke straffespark.

Man hører gang på gang, at spillere høvler straffespark ind til træning, men når det kommer til kamp, ligner de nogen, der aldrig har sparket før, det er jo ikke tilfældigt.
Derudover er der også presset, alle forventer du scorer, det gør man ikke på et frispark udenfor feltet, eller et hjørnespark.

Før Viborg-kampen om Europa-pladsen, blev der også trænet straffespark, og lige lidt hjalp det.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. jul 2022, 17:51

Stegosaurus skrev:
17. jul 2022, 17:43
R Rosenberg skrev:
Dennis Nielsen skrev:
Funky skrev:

Cifuentes’ kampe var da dødsyge. Alle mål blev scoret efter hjørne og indkast.

Vi har de seneste år vel fået ret forventelige placeringer taget budget og trup i betragtning. Jeg deler ikke din psykologiske analyse.
Det havde jeg nu heller ikke forventet.

Og ja, men jeg taler nu slet ikke om placeringer, men om, at jeg synes, at Cifuentes rykkede med nogle ting, som ingen havde gjort siden 14, og at det er ærgerligt, at han ikke blev et par sæsoner mere.
Ædruelighedens stemme

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. jul 2022, 17:57

Så er der dømt tidligt bundbrag når FC København næste søndag gæster Aalborg ;)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Brodernumsi » 17. jul 2022, 17:59

Aalborg frederikshavner skrev:
17. jul 2022, 17:57
Et par stykker herinde, har dømt AaB til sikker nedrykker, efter et nederlag på udebane mod sidste sæsons nummer 7. Så må det se sort ud for FCK...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. jul 2022, 18:01

Brodernumsi skrev:
17. jul 2022, 17:59
Et par stykker herinde, har dømt AaB til sikker nedrykker, efter et nederlag på udebane mod sidste sæsons nummer 7. Så må det se sort ud for FCK...
En sikker nedrykker.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 17. jul 2022, 18:03

Yes, og de hvidblusede Københavnere fra Jens Jessens Vej er gigantiske favoritter ;-)

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 17. jul 2022, 18:07

NIN skrev:
17. jul 2022, 17:33
634 skrev:
Her tager du så fejl. Det er kun ved straffespark, at presset fra kampen, tilskuere og situationen er anderledes end til træning. Det er den ikke ved en friløber eller et frispark udenfor feltet i det 92. minut. Det er også derfor, angribere stort set aldrig bruger tid på at træne afslutninger eller frisparkeksperter høvler bolde på mål i timevis efter træning. De ved, det ikke kan sammenlignes med kamp.
Jeg har sparket straffespark i serie bold på landsby stadion med medlevende tilskuere. Det var nemmere at holde fokus, end ved at sparke et hjørne som er med flere spillere end ved straffe. At sparke et straffespark ind er altså det letteste i fodbold, men selvfølgelig skal man kunne klare scenen man er på.
AaB havde 11 spillere på banen, var der ikke en eneste som har havde nerverne til at score i første runde af en Superliga kamp på Viborg Stadion foran egne medrejsende fans !
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 17. jul 2022, 18:10

Brodernumsi skrev:
17. jul 2022, 17:50
634 skrev:
Ved hjørnespark og frispark, er det nogle bestemme kombinationer, der trænes. Du kan ikke sammenligne det, med at sparke straffespark.

Man hører gang på gang, at spillere høvler straffespark ind til træning, men når det kommer til kamp, ligner de nogen, der aldrig har sparket før, det er jo ikke tilfældigt.
Derudover er der også presset, alle forventer du scorer, det gør man ikke på et frispark udenfor feltet, eller et hjørnespark.

Før Viborg-kampen om Europa-pladsen, blev der også trænet straffespark, og lige lidt hjalp det.
Jeg har sparket straffespark i serie bold på landsby stadion med medlevende tilskuere. Det var nemmere at holde fokus, end ved at sparke et hjørne som er med flere spillere end ved straffe. At sparke et straffespark ind er altså det letteste i fodbold, men selvfølgelig skal man kunne klare scenen man er på.
AaB havde 11 spillere på banen, var der ikke en eneste som har havde nerverne til at score i første runde af en Superliga kamp på Viborg Stadion foran egne medrejsende fans !
Når de ikke kunne træne til straffespark ved Europa kampen, er europæiske kampe også en for stor mundfuld til spilletruppen.
Nu skal jeg ud at cykle skuffelsen væk
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. jul 2022, 18:16

Brodernumsi skrev:
Der er jo ingen sammenligning, ud over resultatet. FCK taber, fordi de er arrogante. Vi taber, fordi vi ikke har mentaliteten og bliver bange. Desværre har FCK noget at have deres arrogance i - og vi har i DEN grad noget at have frygten i. Derfor kan det sagtens gå således, at FCK nok skal spille med om guldet, imens vi kommer til at kæmpe for overlevelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 17. jul 2022, 18:24

Hjemvendt fra stadion.
Først det positive: pølserne var gode, Viborg har et fantastik imødekommende personale, Sousa var ok(ikke super), Højholt løb altså en del meter i dag, Kusk og Ementa laver et godt indhop.

Det negative.: Pedro laver alt for meget forkert, Prip?? var det ham fra sidste sæson vi havde med, Hagelskjær er middelmådig, Ahlmann har passeret sidste salgsdato, Fossums straffespark, målmand usikker.

Det mega negative: PALLESEN!!!, han har så mange gange muligheden for at spille den op i fødderne på Sousa, som også kalder på den, men han er så langsom i tanker og handlinger, at den tyske back allerede nu må betegnes som endnu et fejlcast af IAO, hvis han ikke formår at slå ham af.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 17. jul 2022, 18:26

Det er fløjtende ligegyldig hvordan de andre hold præstere , det kan vil ikke bruge til en skid

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 17. jul 2022, 18:43

Funky skrev:
17. jul 2022, 18:16
Brodernumsi skrev:
Der er jo ingen sammenligning, ud over resultatet. FCK taber, fordi de er arrogante. Vi taber, fordi vi ikke har mentaliteten og bliver bange. Desværre har FCK noget at have deres arrogance i - og vi har i DEN grad noget at have frygten i. Derfor kan det sagtens gå således, at FCK nok skal spille med om guldet, imens vi kommer til at kæmpe for overlevelse.
Enig - helt mærkelig kommentar uden nogen bundklang.

Og hvem er i øvrigt de debattører, som har dømt AaB til nedrykning på baggrund at RESULTATET af EN kamp. For det er da for dumt.

Men vi er nogle, som bedømt på de seneste mange kampe, det håbløse offensive udtryk, det ringe genpres, de mange defensive fejl, og det forhold, at træneren ikke formår at ændre kampbilledet, mener, at AaB er en mere en bare lidt seriøs nedrykningskandidat. Men jeg er med på, at man bliver jaget vildt for at have den holdning herinde.

Sjovt nok tror jeg, at nøjagtig de samme debattører ville elske lidt positiv udvikling, lidt godt spil og en lille succesoplevelse med AaB i ny og næ mere end de fleste. 8 års nedtur uden indfriede målsætninger er bare langt tid, når man så oven i købet fornemmer, at vi er gået 2-3 hylder ned rent trænermæssigt.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 17. jul 2022, 18:49

634 skrev:
Det er jeg helt enig i. Straffesparkskonkurrencer er altså ikke det rene og skære tilfælde; se eksempel Tyskland! AaB har jo udviklet sig i helt skandaløs retning, hvad straffespark angår; Michael Jacobsen brændte slet og ret aldrig, Würtz vist en enkelt gang, Pohl scorede vist endda på 4 ud af 4 osv. Det var jo ikke et historisk problem i AaB.

Jeg så ikke kampen af den simple grund, at jeg ikke gad det. Og gudskelov da for det. Man kunne vel i øvrigt have sat Lucas Andersen til at sparke det straffespark; jeg mindes ikke, at han skulle have brændt nogensinde. Men omvendt synes han jo heller ikke at hæve sig over generel tristesse længere.

Besvar