Ah, han holdt da i hvert fald omkring 3 år i AGF, og det må sgu være en rigelig langtidsholdbar løsning på nuværende tidspunkt. Desuden har vi vel ikke haft en træner, der har holdt meget mere end et års tid siden Kent Nielsen tilbage i nu 2015...R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2022, 22:25Altså, at han engang for en menneskealder siden har vappet en medspiller én, kan næppe være diskvalificerende. Og at en ghostwriter skaber et dramatiseret skønmaleri ud af dette, bør være til at gennemskue. Bogen skulle jo gerne sælge.FlemmingG skrev: ↑8. aug 2022, 22:17HVIS det ender med en fyring, så håber jeg på David Nielsen… han vil kunne banke noget gejst og tro ind i spillerne. Han er god i medierne og jeg er sikker på, at han vil skabe en god relation til fansene/vesttribunen… har han en en problematisk fortid i klubben ( sagen med Gaarde )? Ja, men han har naturligvis også udviklet sig siden og det ligger fortiden til.
Hent en dygtig central midtbanespiller, en med lederegenskaber, en der går forrest og kan rive sine medspillere op når de hænger… vi har alt for mange “flinke” spillere, som har rigelig at gøre med deres eget spil. Hverken Fossum, Højholt eller Pedro er ledertyper - de er gode spillere individuelt, men de mangler den mand som kan tage dirigent stokken og styre slagets gang
Men det er jo diskuteret til hudløshed herinde.
Mit ENESTE problem med David er, at han ikke virker langtidsholdbar. Jeg tror, at trupper og klubber har kæmpe stor fordel af ham, men at han slider hårdt på begge dele.
Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00
Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 08.08.22 klokken 19:00
-
svenderikpoulsen
- 2. div

- Favoritspiller: Ahlmann
Før David Nielsen - muligvis- fåret job i AaB, vil jeg meget gerne se bevis på,at han har betalt den gæld han oparbejdede til J. Madsen i spillebutikken.
Jeg har svært ved at se, at David skulle være anderledes end det vi har. Jeg har ikke set noget fodboldfagligt fra hverken ham eller Friis, der giver mig troen på at de kan rejse AaB fra asken.Hovedet skrev: ↑9. aug 2022, 02:42Ah, han holdt da i hvert fald omkring 3 år i AGF, og det må sgu være en rigelig langtidsholdbar løsning på nuværende tidspunkt. Desuden har vi vel ikke haft en træner, der har holdt meget mere end et års tid siden Kent Nielsen tilbage i nu 2015...R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2022, 22:25Altså, at han engang for en menneskealder siden har vappet en medspiller én, kan næppe være diskvalificerende. Og at en ghostwriter skaber et dramatiseret skønmaleri ud af dette, bør være til at gennemskue. Bogen skulle jo gerne sælge.FlemmingG skrev: ↑8. aug 2022, 22:17HVIS det ender med en fyring, så håber jeg på David Nielsen… han vil kunne banke noget gejst og tro ind i spillerne. Han er god i medierne og jeg er sikker på, at han vil skabe en god relation til fansene/vesttribunen… har han en en problematisk fortid i klubben ( sagen med Gaarde )? Ja, men han har naturligvis også udviklet sig siden og det ligger fortiden til.
Hent en dygtig central midtbanespiller, en med lederegenskaber, en der går forrest og kan rive sine medspillere op når de hænger… vi har alt for mange “flinke” spillere, som har rigelig at gøre med deres eget spil. Hverken Fossum, Højholt eller Pedro er ledertyper - de er gode spillere individuelt, men de mangler den mand som kan tage dirigent stokken og styre slagets gang
Mit ENESTE problem med David er, at han ikke virker langtidsholdbar. Jeg tror, at trupper og klubber har kæmpe stor fordel af ham, men at han slider hårdt på begge dele.
Der er en verden til forskel på at overtage et allerede fungerende spillekoncept, frem for at skulle opbygge et helt nyt.
Vi har brug for en træner der kan fodboldteknisk kan opbygge holdet holdet fra bunden.
Jeg tror meget af den modløshed holdet viste i 2. halvleg skyldes at de basale ting ikke er på plads. Det er svært at yde 100 %, når man er usikker på hvad træneren ønsker.
Efter at have sovet på det tror jeg, det er rigtigt, at Friis har et meget begrænset antal kampe til at vise fremgang. Sådan en horribel indsats som i går, hvor “ bærende” kræfter tuller rundt på banen imens sportschefen sidder og vrider hænder og ser salgsmulighederne fortone sig, det er ikke noget, bestyrelsen vil se på ret længe. Det kan sagtens koste en cheftræner, måske også en sportschef.
At det så kan blive træneren der betaler prisen for en række satsninger, han ikke selv har været herre over, det er bare ærgerligt. Tænk sig, Prip og Fossum kunne man have solgt - flere gange. To absolut grå mus fra gårsdagens nedsabling. Dertil Ahlmann, Pallesen, Højholt, Lucas, Ross - etablerede spillere som burde udgøre en rygrad. Has-beens eller evighedstalenter. Professionelle spillere som har fået mere eller mindre fuld optakt - og de leverer bare ikke. Jeg har simpelthen ikke tillid til, at de kan være med, og kan Friis få holdet bare nogenlunde igennem sæsonen med de navne i start-11, så burde man nærmere rejse en statue af ham end fyre ham.
At det så kan blive træneren der betaler prisen for en række satsninger, han ikke selv har været herre over, det er bare ærgerligt. Tænk sig, Prip og Fossum kunne man have solgt - flere gange. To absolut grå mus fra gårsdagens nedsabling. Dertil Ahlmann, Pallesen, Højholt, Lucas, Ross - etablerede spillere som burde udgøre en rygrad. Has-beens eller evighedstalenter. Professionelle spillere som har fået mere eller mindre fuld optakt - og de leverer bare ikke. Jeg har simpelthen ikke tillid til, at de kan være med, og kan Friis få holdet bare nogenlunde igennem sæsonen med de navne i start-11, så burde man nærmere rejse en statue af ham end fyre ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det tager jeg som et ja.Proppen skrev: ↑8. aug 2022, 23:41Njaa - det hedder vel bare at give igen. Dem med de bedrevidende bemærkninger gør det jo bevidst bare for at ødelægge en kvalificeret debat med afsæt i, at mam tillader sig at se en smule kritisk på realiteterne.Gnu skrev: ↑8. aug 2022, 23:23Så din strategi for at imødegå kommentarer, du ikke bryder dig om, er at synke ned på samme niveau? Ja ok.Proppen skrev: ↑8. aug 2022, 23:13Jo, der har netop været min analyse, fordi jeg har set det i et lidt større perspektiv end blot de første 2-3 kampe i denne sæson. Det med klappepølserne kom først, efter at tilbagevendende der kom perfide modindlæg fra et par debattører en med meget bedrevidende og dumstædigt belærende tilgang. Havde jeg bare kunnet få lov til at stå på det standpunkt, jeg også havde for tre kampe siden, at Friis ikke har fagligheden til AaB, og så taget en sober debat ud fra det, var vi jo sluppet for den slags.Gnu skrev: ↑8. aug 2022, 23:06Med al respekt, så er det jo ikke den analyse du har turneret med. Var du i stand til at dosere din kritik fornuftigt skulle du nok blive hørt, men fladpandede kommentarer om klappepølsesegment kommer du ingen vegne med.Proppen skrev: ↑8. aug 2022, 22:54Du skal passe på med at skrive den slags herinde. Jeg er selv blevet slagtet for samme analyse. Det er bedre at skrive noget med, at det nok snart vender, og at du så fremskridt - om ikke andet under opvarmningen.Gnu skrev: ↑8. aug 2022, 22:45Skandaløst trænerarbejde i dag. Lucas og Prip totalt fejlplaceret og Ementa er blind passager, som ikke kommer til noget som helst, da han har nul tilstedeværelse i boksen. 2022-versionen er Lucas sprinter ikke fra nogen, så det var alt, alt for nemt at lukke ham ned. Og det blev gjort af en ny mand efter at Silkeborg netop har sagt farvel til en af deres profiler.
Jeg er dybt, dybt bekymret og AaB skal glemme al snak om top 6 lige med det samme. Det her er blodig alvor, og jeg kan ikke pege på to hold, som lige nu er dårligere end AaB. Den her sæson bliver nedrykningskamp, og alle fine fornemmelser må øjeblikkeligt pakkes væk, så selvom man tydeligvis vil af med Kusk og Makaric, så skal de spille, for de er klart bedre end alternativerne. De leverer, og det er grotesk at se, at de gang på gang skal starte på bænken. Nu må det stoppe.
Har man tilpas med galgenhumor kan man også lolle lidt over Lucas' udmelding om, at det her er den bedste AaB-trup han har været en del af. Den kommentar kommer til at bide ham og klubben i røven hele sæsonen.
Din lolle-betragtning er jo i øvrigt tankevækkende. Det er lige præcis den slags tåbelige selvfedme, som hersker i og omkring AaB - og også i klappepølsesegmemtet af fansene, som er dem, der typisk er afsender af indlæg med førnævnte slagtning.
Men hvis du blot har delt den samme analyse som jeg, så burde jeg jo logisk set få den samme type kommentarer tilbage. Det er dog ikke tilfældet. Har du noget bud på, hvordan det kan være?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg siger ikke, at det skal være David. Jeg taler mere om typen.AnyFellow skrev: ↑9. aug 2022, 08:12Jeg har svært ved at se, at David skulle være anderledes end det vi har. Jeg har ikke set noget fodboldfagligt fra hverken ham eller Friis, der giver mig troen på at de kan rejse AaB fra asken.Hovedet skrev: ↑9. aug 2022, 02:42Ah, han holdt da i hvert fald omkring 3 år i AGF, og det må sgu være en rigelig langtidsholdbar løsning på nuværende tidspunkt. Desuden har vi vel ikke haft en træner, der har holdt meget mere end et års tid siden Kent Nielsen tilbage i nu 2015...R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2022, 22:25Altså, at han engang for en menneskealder siden har vappet en medspiller én, kan næppe være diskvalificerende. Og at en ghostwriter skaber et dramatiseret skønmaleri ud af dette, bør være til at gennemskue. Bogen skulle jo gerne sælge.FlemmingG skrev: ↑8. aug 2022, 22:17HVIS det ender med en fyring, så håber jeg på David Nielsen… han vil kunne banke noget gejst og tro ind i spillerne. Han er god i medierne og jeg er sikker på, at han vil skabe en god relation til fansene/vesttribunen… har han en en problematisk fortid i klubben ( sagen med Gaarde )? Ja, men han har naturligvis også udviklet sig siden og det ligger fortiden til.
Der er en verden til forskel på at overtage et allerede fungerende spillekoncept, frem for at skulle opbygge et helt nyt.
Vi har brug for en træner der kan fodboldteknisk kan opbygge holdet holdet fra bunden.
Jeg tror meget af den modløshed holdet viste i 2. halvleg skyldes at de basale ting ikke er på plads. Det er svært at yde 100 %, når man er usikker på hvad træneren ønsker.
David er måske ikke en fodboldfaglig åbenbaring, men hans evner som motivator og én, som kan få et hold til at stå sammen og kæmpe som en enhed, kan ikke betvivles.
Siden Kent har vi haft en hel stribe nørder på posten. Wieghorst, Friis, Cifuentes, Friis. Og deres nørderi og teoretiske tilgang til fodbold har bare ikke været nogen gevinst på nogen måde.
Så enten er AaB's spillere for dumme til at forstå teorierne eller også har det bare været for meget teori og for lidt coaching. Og jeg tror såmænd ikke, at AaB's spillere er dummere end fx Silkeborgs eller alle mulige andre.
Jeg tror nærmere, at det er tiden at prøve noget andet end nørderi og teori, og her kan man jo sige, at en type som David ER noget helt andet.
Og så er der jo den tredje gruppe - den gode, gamle håndværker. Og her ser jeg blot to i ligaen: Kent og Frederiksen. Måske Thomasberg. Men de to første kan vi ikke få, og den sidste har vi jo selv lukket døren til.
Ædruelighedens stemme
Mener du seriøst at det er alle andre der kaster om sig med bedrevidende kommentarer? Indtil videre oplever jeg det som at hver gang du er kommet på banen med en kommentar og du bliver mødt med kritik og argumenter der piller dine påstand fra hinanden så vælger du at lade være med at svare. Jeg kan frit fra hukommelsen huske et indlæg omkring en startopstilling du fremhæver som den eneste rigtige og da den bliver mødt kritisk, så svarer du ikke. Du mente ikke at posavec skulle starte på banen, eller at det ikke kunne være anderledes end at vi skulle skifte 5 spillere i startopstillingen, men du valgte at ignorere når du så blev mødt af folk der var uenige.. Jeg tror faktisk du har nogle gode pointer og at du overordnet set har de bedste intentioner om AaB, det blegner bare i din unuanceret kritik. Folks største problem bliver når du gør dine holdninger til eneste rigtige sandhed.Proppen skrev: ↑8. aug 2022, 23:41Njaa - det hedder vel bare at give igen. Dem med de bedrevidende bemærkninger gør det jo bevidst bare for at ødelægge en kvalificeret debat med afsæt i, at mam tillader sig at se en smule kritisk på realiteterne.Gnu skrev: ↑8. aug 2022, 23:23Så din strategi for at imødegå kommentarer, du ikke bryder dig om, er at synke ned på samme niveau? Ja ok.Proppen skrev: ↑8. aug 2022, 23:13Jo, der har netop været min analyse, fordi jeg har set det i et lidt større perspektiv end blot de første 2-3 kampe i denne sæson. Det med klappepølserne kom først, efter at tilbagevendende der kom perfide modindlæg fra et par debattører en med meget bedrevidende og dumstædigt belærende tilgang. Havde jeg bare kunnet få lov til at stå på det standpunkt, jeg også havde for tre kampe siden, at Friis ikke har fagligheden til AaB, og så taget en sober debat ud fra det, var vi jo sluppet for den slags.Gnu skrev: ↑8. aug 2022, 23:06Med al respekt, så er det jo ikke den analyse du har turneret med. Var du i stand til at dosere din kritik fornuftigt skulle du nok blive hørt, men fladpandede kommentarer om klappepølsesegment kommer du ingen vegne med.Proppen skrev: ↑8. aug 2022, 22:54Du skal passe på med at skrive den slags herinde. Jeg er selv blevet slagtet for samme analyse. Det er bedre at skrive noget med, at det nok snart vender, og at du så fremskridt - om ikke andet under opvarmningen.Gnu skrev: ↑8. aug 2022, 22:45Skandaløst trænerarbejde i dag. Lucas og Prip totalt fejlplaceret og Ementa er blind passager, som ikke kommer til noget som helst, da han har nul tilstedeværelse i boksen. 2022-versionen er Lucas sprinter ikke fra nogen, så det var alt, alt for nemt at lukke ham ned. Og det blev gjort af en ny mand efter at Silkeborg netop har sagt farvel til en af deres profiler.
Jeg er dybt, dybt bekymret og AaB skal glemme al snak om top 6 lige med det samme. Det her er blodig alvor, og jeg kan ikke pege på to hold, som lige nu er dårligere end AaB. Den her sæson bliver nedrykningskamp, og alle fine fornemmelser må øjeblikkeligt pakkes væk, så selvom man tydeligvis vil af med Kusk og Makaric, så skal de spille, for de er klart bedre end alternativerne. De leverer, og det er grotesk at se, at de gang på gang skal starte på bænken. Nu må det stoppe.
Har man tilpas med galgenhumor kan man også lolle lidt over Lucas' udmelding om, at det her er den bedste AaB-trup han har været en del af. Den kommentar kommer til at bide ham og klubben i røven hele sæsonen.
Din lolle-betragtning er jo i øvrigt tankevækkende. Det er lige præcis den slags tåbelige selvfedme, som hersker i og omkring AaB - og også i klappepølsesegmemtet af fansene, som er dem, der typisk er afsender af indlæg med førnævnte slagtning.
Hatten af for Friis (trods alt) og Lucas der går ned og tager snakken med fans efter kampen. Det kræver et sæt klodser af en hvis størrelse når man lige har leveret sådan en elendig indsats på banen. Det kan ikke retfærdiggøre indsatsen, men viser dog at holdet bestemt heller ikke er tilfredse.. Prip derimod trænger til en tur på Tribunen, nosseløs indsats..
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg tvivler på, at din kommende arbejdsgiver ønsker at se dokumentation for, at de penge, du skylder Carstens Slamsugning for tømning af en septiktank for knap 20 år siden, er betalt. Faktisk tvivler jeg på, at de overhovedet er interesserede i det.svenderikpoulsen skrev: ↑9. aug 2022, 07:20Før David Nielsen - muligvis- fåret job i AaB, vil jeg meget gerne se bevis på,at han har betalt den gæld han oparbejdede til J. Madsen i spillebutikken.
Akkurat som, AaB dengang også fastholdt, at det var en sag mellem en privatperson og en virksomhed, så gør de det nok også nu.
Ædruelighedens stemme
Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Grunden til vi ikke skal fyre ham er at jeg bange at det vil kaste hele klubben ud i kaos. Vi kan vel ikke forvente at man fyrer Friis og beholder IAO.
Det må i så fald betyde et farvel til dem begge hvilket overhovedet ikke gavner noget som helst, hverken nu eller på den lange bane.
vi hentede Friis efter meget ballade i offentligheden, hvis vi her mindre en et 1/2 år efter sparker ham ud, kommer vi ud ad til til at fremstå som fuldstændigt vanvittige amatører og indadtil med kaos og usikkerhed i spilletruppen. Alle ressourcer vil så blive kastet på at finde en stor del af den nye ledelse i den sportslige sektor - igen det gavner ikke intet.
Dertil kommer det uundgåelige økonomiske aspekt her og nu, løn til både Inge og Friis i opsigelses-/kontraktperioden, samt en straks afskrivning på frikøbssummen til Viborg på Friis, samt måske ny overgangssum på ny træner.
Nej lad os nu for fanden slå koldt vand i blodet og give arbejdsro til truppen, træneren og ledelsen og få det bedste ud af den her sæson.
Grunden til vi ikke skal fyre ham er at jeg bange at det vil kaste hele klubben ud i kaos. Vi kan vel ikke forvente at man fyrer Friis og beholder IAO.
Det må i så fald betyde et farvel til dem begge hvilket overhovedet ikke gavner noget som helst, hverken nu eller på den lange bane.
vi hentede Friis efter meget ballade i offentligheden, hvis vi her mindre en et 1/2 år efter sparker ham ud, kommer vi ud ad til til at fremstå som fuldstændigt vanvittige amatører og indadtil med kaos og usikkerhed i spilletruppen. Alle ressourcer vil så blive kastet på at finde en stor del af den nye ledelse i den sportslige sektor - igen det gavner ikke intet.
Dertil kommer det uundgåelige økonomiske aspekt her og nu, løn til både Inge og Friis i opsigelses-/kontraktperioden, samt en straks afskrivning på frikøbssummen til Viborg på Friis, samt måske ny overgangssum på ny træner.
Nej lad os nu for fanden slå koldt vand i blodet og give arbejdsro til truppen, træneren og ledelsen og få det bedste ud af den her sæson.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Danske Spil giver nu odds 5,5 på en nedrykning og odds 3,2 på top 6.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Hvad ændrer det at danske spil stadig tror mere på at vi kommer i top 6 end de tror vi rykker ned.Mephisto2 skrev: ↑9. aug 2022, 09:19Danske Spil giver nu odds 5,5 på en nedrykning og odds 3,2 på top 6.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
AaB - BIF 13/4 2014
Nej for fanden vi må ikke rykke ned, men vil en udrensning i den sportslige sektor (fyring af Friis og Inge) på nuværende tidspunkt være garant for at vi undgår nedrykning eller vil risikoen blive større.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Jeg tror det sidste.
AaB - BIF 13/4 2014
og vi kan heller ikke bare stå sæson efter sæson og sige at vi skal have det bedste ud af det. AaB har truppen til top 6 - men man skal også bruge de bedste spillere, og dem der underpræsterer de må fandme på bænken. Som om man lige venter på at Fossum skal score 3 mål. Mon det var derfor han skulle sparke det straffe i Viborg. Jeg synes heller ikke man skal fyre FRIIS - men hvis han ikke har vundet om 4 runder, så bliver han fyret for så er top 6 glippet og man skal spille om nedrykning, længere er den ikke. Det er markedskræfterne.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Noget er galt, og jeg tror sgu der er nogle ting omkring INGE der ikke fungerer, og noget med spillerne og INGE der ikke fungerer. Det lugter at en Prip og Fossum får så meget tid, når de underpræsterer helt ekstremt. Igår var altså helt helt skævt.
()og ja jeg er mere sur end jeg plejer, men er fandme irriteret idag over det lort igår, og gider ikke blive ved med at høre process, og truppen er god nok, og bla bla bla) Jeg tror ikke på den her 4-3-3 hvis midtbanen ser ud som igår, og tror ikke det går hvis de afgørende spillere der hver gang de kommer ind i 2. halvleg, fortsætter med at sidde ude. Der er noget galt)
Truppen er ikke god nok. Det er blændværk og ønsketænkning, desværre. Rammer vi de andre hold sæsonen igennem når de hver især peak performer, så får vi det enormt svært.baresi skrev: ↑9. aug 2022, 09:33og vi kan heller ikke bare stå sæson efter sæson og sige at vi skal have det bedste ud af det. AaB har truppen til top 6 - men man skal også bruge de bedste spillere, og dem der underpræsterer de må fandme på bænken. Som om man lige venter på at Fossum skal score 3 mål. Mon det var derfor han skulle sparke det straffe i Viborg. Jeg synes heller ikke man skal fyre FRIIS - men hvis han ikke har vundet om 4 runder, så bliver han fyret for så er top 6 glippet og man skal spille om nedrykning, længere er den ikke. Det er markedskræfterne.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Noget er galt, og jeg tror sgu der er nogle ting omkring INGE der ikke fungerer, og noget med spillerne og INGE der ikke fungerer. Det lugter at en Prip og Fossum får så meget tid, når de underpræsterer helt ekstremt. Igår var altså helt helt skævt.
()og ja jeg er mere sur end jeg plejer, men er fandme irriteret idag over det lort igår, og gider ikke blive ved med at høre process, og truppen er god nok, og bla bla bla) Jeg tror ikke på den her 4-3-3 hvis midtbanen ser ud som igår, og tror ikke det går hvis de afgørende spillere der hver gang de kommer ind i 2. halvleg, fortsætter med at sidde ude. Der er noget galt)
Jeg tror vi må indse at vi skal tilbage til 3 midterforsvar. Det er et nederlag for Friis og Inge men noget bliver der nødt til at ske.spiller for spiller så har vi altså truppen til at komme i top 6 (og top 4) men det vi gør nu fungerer ikke.. Det fungerede ikke mod Viborg, det fungerede ikke mod FCK og det fungerede ikke igår.. Uanset hvordan vi vender og drejer den så handler det om at vi ikke formår at stille det bedste hold fra start. Jeg aner ikke hvem kusk har passet på og hvem prip har slukket i røven, men det skriger til himlen at de 2 ikke for længst har "byttet plads" ementa ind bagved en decideret angriber og så skal vi død og pine have Poulsen igang NU! Det her handler også om at vi skal holde fast i den fremgang der er på tribunerne og det bliver fandme svært når det begynder at blive hverdag. Nordjyderne er et kræsent publikum og mister vi dem så ser det virkelig svært ud..baresi skrev: ↑9. aug 2022, 09:33og vi kan heller ikke bare stå sæson efter sæson og sige at vi skal have det bedste ud af det. AaB har truppen til top 6 - men man skal også bruge de bedste spillere, og dem der underpræsterer de må fandme på bænken. Som om man lige venter på at Fossum skal score 3 mål. Mon det var derfor han skulle sparke det straffe i Viborg. Jeg synes heller ikke man skal fyre FRIIS - men hvis han ikke har vundet om 4 runder, så bliver han fyret for så er top 6 glippet og man skal spille om nedrykning, længere er den ikke. Det er markedskræfterne.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Altså, top 6 er jo allerede fordampet. Det kan vi godt glemme alt om. FCN og Silkeborg har hhv. 12 og 10 point og dermed allerede det ene ben i top seks. AGF er også godt på vej med syv point og i spillemæssig fremgang. FCM og FCK må vi også forvente kommer i top 6, og så er der én plads tilbage at spille om med stort set alle andre hold bedre kørende end AaB. Det kræver knap 30 point at komme i slutspillet, og det kommer ikke til at ske for AaB.baresi skrev: ↑9. aug 2022, 09:33og vi kan heller ikke bare stå sæson efter sæson og sige at vi skal have det bedste ud af det. AaB har truppen til top 6 - men man skal også bruge de bedste spillere, og dem der underpræsterer de må fandme på bænken. Som om man lige venter på at Fossum skal score 3 mål. Mon det var derfor han skulle sparke det straffe i Viborg. Jeg synes heller ikke man skal fyre FRIIS - men hvis han ikke har vundet om 4 runder, så bliver han fyret for så er top 6 glippet og man skal spille om nedrykning, længere er den ikke. Det er markedskræfterne.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Det hedder nedrykningskamp, og jo før AaB indser alvoren, jo bedre. Ellers kan det her blive rigtig grimt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Fuldstændig enig. Har man brug for drømme om mere kan man indtil videre hænge dem på pokalen….Gnu skrev: ↑9. aug 2022, 09:58Altså, top 6 er jo allerede fordampet. Det kan vi godt glemme alt om. FCN og Silkeborg har hhv. 12 og 10 point og dermed allerede det ene ben i top seks. AGF er også godt på vej med syv point og i spillemæssig fremgang. FCM og FCK må vi også forvente kommer i top 6, og så er der én plads tilbage at spille om med stort set alle andre hold bedre kørende end AaB. Det kræver knap 30 point at komme i slutspillet, og det kommer ikke til at ske for AaB.baresi skrev: ↑9. aug 2022, 09:33og vi kan heller ikke bare stå sæson efter sæson og sige at vi skal have det bedste ud af det. AaB har truppen til top 6 - men man skal også bruge de bedste spillere, og dem der underpræsterer de må fandme på bænken. Som om man lige venter på at Fossum skal score 3 mål. Mon det var derfor han skulle sparke det straffe i Viborg. Jeg synes heller ikke man skal fyre FRIIS - men hvis han ikke har vundet om 4 runder, så bliver han fyret for så er top 6 glippet og man skal spille om nedrykning, længere er den ikke. Det er markedskræfterne.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Det hedder nedrykningskamp, og jo før AaB indser alvoren, jo bedre. Ellers kan det her blive rigtig grimt.
-
Nitten
- Landshold

- Favoritspiller: Søren dissing
- Geografisk sted: Nørresundby
Funky skrev: ↑9. aug 2022, 10:00Fuldstændig enig. Har man brug for drømme om mere kan man indtil videre hænge dem på pokalen….Gnu skrev: ↑9. aug 2022, 09:58Altså, top 6 er jo allerede fordampet. Det kan vi godt glemme alt om. FCN og Silkeborg har hhv. 12 og 10 point og dermed allerede det ene ben i top seks. AGF er også godt på vej med syv point og i spillemæssig fremgang. FCM og FCK må vi også forvente kommer i top 6, og så er der én plads tilbage at spille om med stort set alle andre hold bedre kørende end AaB. Det kræver knap 30 point at komme i slutspillet, og det kommer ikke til at ske for AaB.baresi skrev: ↑9. aug 2022, 09:33og vi kan heller ikke bare stå sæson efter sæson og sige at vi skal have det bedste ud af det. AaB har truppen til top 6 - men man skal også bruge de bedste spillere, og dem der underpræsterer de må fandme på bænken. Som om man lige venter på at Fossum skal score 3 mål. Mon det var derfor han skulle sparke det straffe i Viborg. Jeg synes heller ikke man skal fyre FRIIS - men hvis han ikke har vundet om 4 runder, så bliver han fyret for så er top 6 glippet og man skal spille om nedrykning, længere er den ikke. Det er markedskræfterne.FIDEL skrev: ↑9. aug 2022, 09:14Får vi ikke en sejr i de næste 3-4 kampe, så går den ikke længere. Vi må jo ikke rykke ned, da det vil sætte AaB endnu længere tilbage. Det giver naturligvis mulighed for at tage et skridt tilbage og få helt styr på spilkoncept, få spillet vores største talenter ind osv. (ligesom Silkeborg), men vi må sgu ikke rykke ned.Maglau skrev: ↑9. aug 2022, 09:07Vi skal ikke fyre Friis, han skal som udgangspunkt minimum have sæsonen til at rette op.
Det er stadig lige tidligt nok fuldstændig at afskrive en mulig top6. Husk 2007/2008 sæsonen hvor vi også fik en elendig start.
Men klart noget skal ske nu !!
Lars Friis havde succes i Viborg, Jacob Friis har succes i Viborg og Marti har succes i Hammarby, men ingen af dem har haft succes i AaB.
Alle tre har forsøgt sig med 4-3-3, men to af dem (og snart tre), har måtte sande truppen ikke er til denne opstilling, og er derefter blevet pragmatiske og gået over til et mere defensivt udgangspunkt med 3 centrale forsvarsspillere, for at få nogle point på kontoen.
Problemet stikker altså dybere end bare træneren.
Vi har mange profiler og dygtige fodboldspillere med fine CV'er i vores trup, problemet er i mine øjne, at de ikke fungerer som et hold, at de ikke er scoutet ordenligt til den måde vi ønsker at spille på, deres kvaliteter stikker i forskellige retninger, og jeg sikker på en spiller som Kusk vil blomstre i de rette omgivelser.
Kontrasten til os kan ses hos Silkeborg, de henter spillere i 1. division og på overskudslagret hos andre superligaklubber, men når de spiller, ligner det jo nærmest Barcelona, 1. gangs afleveringer og hurtigt spil i trekanter.
Det skyldes dels de har en dygtig træner, men først og fremmest skyldes det, at alle spillere er scoutet efter den måde Silkeborg gerne vil spille på, hurtigt pasningsbold langs jorden, og alle er fuldstændig klar over deres opgave på holdet, så de har langt fra de bedste spillere i superligaen, men de absolut et af de bedste hold.
Pilen peger mere og mere på Inge Andre, der ikke har formået at sammensætte en harmonisk trup, og jeg tror ikke det vil hjælpe noget bare at fyre Lars Friis.
Alle tre har forsøgt sig med 4-3-3, men to af dem (og snart tre), har måtte sande truppen ikke er til denne opstilling, og er derefter blevet pragmatiske og gået over til et mere defensivt udgangspunkt med 3 centrale forsvarsspillere, for at få nogle point på kontoen.
Problemet stikker altså dybere end bare træneren.
Vi har mange profiler og dygtige fodboldspillere med fine CV'er i vores trup, problemet er i mine øjne, at de ikke fungerer som et hold, at de ikke er scoutet ordenligt til den måde vi ønsker at spille på, deres kvaliteter stikker i forskellige retninger, og jeg sikker på en spiller som Kusk vil blomstre i de rette omgivelser.
Kontrasten til os kan ses hos Silkeborg, de henter spillere i 1. division og på overskudslagret hos andre superligaklubber, men når de spiller, ligner det jo nærmest Barcelona, 1. gangs afleveringer og hurtigt spil i trekanter.
Det skyldes dels de har en dygtig træner, men først og fremmest skyldes det, at alle spillere er scoutet efter den måde Silkeborg gerne vil spille på, hurtigt pasningsbold langs jorden, og alle er fuldstændig klar over deres opgave på holdet, så de har langt fra de bedste spillere i superligaen, men de absolut et af de bedste hold.
Pilen peger mere og mere på Inge Andre, der ikke har formået at sammensætte en harmonisk trup, og jeg tror ikke det vil hjælpe noget bare at fyre Lars Friis.