Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Eksil
- Allstar

Buzz Killington skrev: ↑11. nov 2022, 08:57
Eksil skrev: ↑11. nov 2022, 08:25
Maglau skrev: ↑11. nov 2022, 08:13
Makaric er med afstand det ringeste køb nogensinde i AaB.
Jeg synes stadig Safranko tager den. Dyrere og dårligere.
I det mindste kan man se, at Makaric er en fodboldspiller, han har så åbenbart bare en rådden indstilling. Safranko lignede i perioder en glad amatør.
Ved vi egentlig hvad Makaric endte med at koste? For en topscorer i den kroatiske liga kan da godt have snakket sig til en ordenlig sign-on. Men ellers enig. Det er ikke bare niveau. Safranko var ikke bare dårlig, han var en fuldstændig modsætning til den spillestil Wieghesten ville praktisere.
Transfermarkt siger 500.000 euro for Makaric og 750.000 euro for Safranko.
Kan se Høgh nævnes, men han har kostet småpenge i forhold til de to. Han var på en kontrakt der løb ud, så vi har kun betalt for at fremrykke transferen et halv år. Største problem der er den lange kontrakt. Han knokler jo som en gal, så potentielt kan det jo blive godt en dag og ellers kan han sendes videre. De andre to var/er svære at slippe af med.
Ps - det her er et sjovt. Om hvorfor Hamrén er helt færdig med ham.
"
Milan Makaric skal blandt andet have bedt om fri til opgøret mod AGF, som var Erik Hamréns første i spidsen for AaB, med den begrundelse, at han gerne ville deltage i sin søsters bryllup i Serbien.
Det fik angriberen lov til, men senere fik Erik Hamrén opsnuet, at Milan Makaric én gang tidligere havde spurgt om fri til søsterens bryllup - og hun er vel at mærke ikke blevet skilt i mellemtiden..."
-
Moen
- Allstar

- Favoritspiller: Robert Kakeeto
-
Kontakt:
FlæskeFrank skrev: ↑11. nov 2022, 09:34
Jeg kan se, at Christoffer Nymann har kontraktudløb i Norrköping til nytår.
30 år og laver altid godt med mål. Hamren har haft ham på landsholdet. Han havde en afstikker til Tyskland for et par år siden, men vendte hjem til Nörrkoping igen. Måske et ophold i AaB kunne friste sammen med Hiljemark og Hamren.
Godt bud :-)
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
I det mindste kan man se, at Makaric er en fodboldspiller, han har så åbenbart bare en rådden indstilling. Safranko lignede i perioder en glad amatør.
Det er svært at bedømme men jeg tror faktisk safranko ville stå foran Makaric om spilletid på dagens AaB hold. Han virker mere mobil og bedre i presspillet og minder mere om Høgh end han minder om Makaric. F…… sølle sammenligning
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Mr Gold skrev: ↑11. nov 2022, 09:01
Mr Gold skrev: ↑10. nov 2022, 20:16
gravballe skrev: ↑10. nov 2022, 19:57
Mr Gold skrev: ↑10. nov 2022, 19:44
Alpa Chino skrev: ↑10. nov 2022, 19:36
Hold kæft Ekstra Bladet er nogle tumper når de ikke engang har tjekket at han rent faktisk HAR været til 2 forskellige bryllupper. Og Hamren er sgu da en ligeså stor tumpe hvis han ikke tror på hvad Macaric siger.
Det er jo nok ik liiiiiiiiige det eneste der er problemet.
foræld gerne mere?`
pt vinder eriki sku ikke meget på at smide susa på bænken, konstant bruge høgh, osv. Men er Makaric en idiot, og har pisset på klubben, så er det sku fair nok han ike spiller, men så vil man da gerne vide det. FOr i vores situation virker det sku dumt at smide vores eneste erfaring angriber der ud, når alternativt er høgh som er piv elendigt.
Jeg ved Hamrén har forlangt nogle ting for ham og Prib. Maka har intet gjort ved det og virker bare opgivende på alt.
Prib har taget skeen i den anden hånd og erkendt der var gået lidt for meget ferie i den, og synes da han er på vej.
Historien ved jeg intet om er sandt med bryllup osv men jeg VED at til træning via arbejdsindsats og attitude kun kommer længere og længere væk fra holdet.Jeg tror han er færdig i AaB.
Angående Sousa fatter jeg heller ikke hvorfor, og jeg ved det ikke.
Men ham jeg kender i staben siget han fatter ik at Maka overhovedet er havnet i AaB.
Høgh spiller istedet for fordi han knokler røven ud af bukserne hver evige eneste dag.....at talentet så ik er der er en anden sag
Ham du kender i AaB staben som siger han sikke fatter at Makaric er havnet i AaB - han lyder som en fornuftig fyr.
Det er længe siden han sagde det, jeg har ik turde skrive det herinde før nu.
Jeg har heller aldrig forstået det rigtigt Mange skrive han skal bare spilles rigtigt osv osv osv
jeg tror der er en grund til han generelt ik har spillet mere end han har, han har aldrig grebet chancen når han fik den.
Han har ik niveau til superligaen
Jeg tror også ret hurtigt at det gik op for AaB at de havde købt en spiller fra aller nederste hylde med et niveau svarende til bunde af 1 div.
Derfor kiggede man ret hurigt efter en konkurrent der kunne presse ham og ham fandt men netop i bunden af 1 div.
I starten delte de også om spilletiden.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Mr Gold
- Superliga

OlleBruun skrev: ↑11. nov 2022, 09:56
baresi skrev: ↑11. nov 2022, 09:26
gravballe skrev: ↑11. nov 2022, 09:10
baresi skrev: ↑11. nov 2022, 08:36
altså man betalte jo også lidt for HØGH så han topper den uden tvivl. Høgh er med længer den dårligste spiller vi har signet. Fornægter ikke hans iver gejst osv. men hans kunnen er ikke superliga værdig, overhovedet ikke.
og vores trup er generelt ødelagt af et billede der har været sat op af at "vi er gode nok" - men det er vi ikke - truppen er dårligt sat sammen - vi har manglet en angriber i flere år - forsvaret har ikke været godt nok - midtbanen har skreget på forstærkninger.
OG SÅ MANGLER DER LEDERE.
det værste er Høgh er endnu mere købt ud fra deres datamat.... jojo det system skal de nok kunne sælge lol
Makaric var ud fra datamaten og man havde scoutet ham (og så blev man overrasket over hvilken spil type han var? wtf)
ja altså umiddelbart vil jeg sige at Scoutingen i Football Manager er bedre. Det er bare at gennemsøge diverse lister derinde - det er i hvert tilfælde ikke dårligere :-) hehe. men det er jo også det der er gået galt. Der er hentet spillere til pladser hvor spilleren bare ikke er god nok punktum, og så har vi ikke vist hvad stilen skulle være. 4-3-3 / 3-4-3 / 4-5-1 / 3-5-2 osv. vi sejler rundt i opstillinger netop fordi INTET fungerer.
CIFU skulle have beholdt sit 4-3-3 koncept og bare fortsat men han stoppede så.
da lars friis tog over skulle han med det samme have indført sit 4-3-3 og bare kørt på. De endte udenfor toppen alligevel.
Vi har manglet ensartethed og kontinuitet. Vi slukker ildebrande konstant.
Nu er lucas også snart utilfreds med bænken - sousa utilfreds (forståeligt)
hatten af for hamren ift. at han er ligeglad med hvad folk hedder - men find plads til sousa - man er ved at lave en kusk på ham.
Nu må alt den snak om Makaraic evner altså snart stoppe. Vi taler om en mand, som i 20/21 sæsonen fuldstændig ødelægger den serbiske liga med hele 25 mål. Han bliver topscorer, endda med hele 7 mål ned til nummer 2 på listen. Endda på trods af at det pågældende mesterhold (Røde Stjerne) laver hele 108 mål i selvsamme sæson.
Han spiller for et hold, som i den pågældende sæson, ender på en 6 plads, men som for det meste frister sig af en tilværelse i midt/bunden af den serbiske liga. De ligger endda sidst netop nu, så det kan være de vil hente Makaric tilbage, så han kan redde dem.
Sidst, skal man huske på at det serbiske liga, i årene hvor Makaric spiller der, ligger rangeret lige omkring Danmarks på Uefas rangliste. Så det er altså ikke en dårlig liga.
Så alt den snak om at Makaric ikke har niveau til Superligaen, den giver jeg ikke meget for. Han er blot fejlcastet til rollen som spidsangriber i AaB. Jeg vil gætte på at han som minimum havde lavet 10 mål, hvis han pt. spillede for Viborg eller Randers.
TOTAL fejlcastet!!
Jeg ved at fra Jacob F blev træner har de jagtet den rette frontløber, det var Friis’s første ønske.
De har bare aldrig fundet ham
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Maglau skrev: ↑11. nov 2022, 11:36
Det er svært at bedømme men jeg tror faktisk safranko ville stå foran Makaric om spilletid på dagens AaB hold. Han virker mere mobil og bedre i presspillet og minder mere om Høgh end han minder om Makaric. F…… sølle sammenligning
Du mener simpelthen, at Safranko er bedre end Makaric!? Mere mobil og bedre i presspillet er jo netop hvad Safranko ikke var.
-
gravballe
- Allstar

Tale om at være farvet, manden tågede rundt over alt, kunne ikke holde i bolden.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
gravballe skrev: ↑11. nov 2022, 12:41
Tale om at være farvet, manden tågede rundt over alt, kunne ikke holde i bolden.
Det kan Høgh jo heller ikke så på den måde har han ret
Jeg vil også sige at jeg har set mere potentiale i Makaric end jeg nogensinde så i Safranko. Men det er vel heller ikke så interessant hvem der er dårligst. Begge har vist sig at være dyre, eklatante fejlkøb. Det havde i hvert fald været langt bedre at forlænge med Tom. Men mest af alt er det utroligt hvor dårligt besat vi har været på angrebspositionen de sidste mange sæsoner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
gravballe
- Allstar

Hanga skrev: ↑11. nov 2022, 12:43
gravballe skrev: ↑11. nov 2022, 12:41
Det kan Høgh jo heller ikke så på den måde har han ret
Jeg vil også sige at jeg har set mere potentiale i Makaric end jeg nogensinde så i Safranko. Men det er vel heller ikke så interessant hvem der er dårligst. Begge har vist sig at være dyre, eklatante fejlkøb. Det havde i hvert fald været langt bedre at forlænge med Tom. Men mest af alt er det utroligt hvor dårligt besat vi har været på angrebspositionen de sidste mange sæsoner.
måske, men jeg så heller man gav makaric spille tid, frem for Høgh.. da han trods alt har vist han kan lave mål, og jeg mener han er langt bedre hvis han bliver brugt rigtigt.
med mindre han virkelig har lavet noget lort forstår jeg det ikke
-
Hanga
- Allstar

gravballe skrev: ↑11. nov 2022, 12:58
måske, men jeg så heller man gav makaric spille tid, frem for Høgh.. da han trods alt har vist han kan lave mål, og jeg mener han er langt bedre hvis han bliver brugt rigtigt.
Det gjorde jeg bestemt også, men jeg tror netop at han har gjort det meget svært at vælge ham med hans adfærd. Ellers ville han simpelthen ikke være sat så markant af, især ikke med den situation vi er i.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
gravballe
- Allstar

Hanga skrev: ↑11. nov 2022, 13:08
Det gjorde jeg bestemt også, men jeg tror netop at han har gjort det meget svært at vælge ham med hans adfærd. Ellers ville han simpelthen ikke være sat så markant af, især ikke med den situation vi er i.
Det håbet jeg du har ret i, men omvendt susa er smidt på bænken..
-
Mr Gold
- Superliga

gravballe skrev: ↑11. nov 2022, 13:38
Susa er en gåde for han knokler sgu virkelig hårdt synes jeg.
Men ham er jeg nu overbevist om kommer stærkt igen
-
Hanga
- Allstar

gravballe skrev: ↑11. nov 2022, 13:38
Det har du selvfølgelig ret i.
Makaric har dog været droppet fra dag 1 siden de mødte ind fra sommerferie.
Nå, det er transferønske tråden... Uanset hvad kan ingen være uenig i, at AaB skal ud og finde en ny førsteangriber, og at vi gerne skal ramme markant bedre end vi har gjort de sidste mange gange.
Det ser ud til at det måske var OK at vi ikke fik Grønning da han slet ikke er slået til i Århus.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
nikilo
- 2. div

- Favoritspiller: Risgård
- Geografisk sted: Aalborg
Uanset hvad kan ingen være uenig i, at AaB skal ud og finde en ny førsteangriber, og at vi gerne skal ramme markant bedre end vi har gjort de sidste mange gange.
Personen der stod i spidsen for scoutingen af Tom Van Weert må meget gerne få tjansen igen

Ham savner jeg godt nok.. 31 mål og 9 assists i 91 kampe, og så blev han endda (som så mange andre i AaB) spillet ude af position fra tid til anden.
-
Proppen
- Superliga

Vi skal have hentet en leder til midterforsvaret, en kreativ og kontrollerende central midtbane og langt om længe en angriber med superliganiveau.
Det har vi så angiveligt 10 mio kr. til plus måske indtægten fra det, der måtte blive solgt.
Vi skal have opløst Nadranis kontrakt og have Makaric ud i en rasende fart. Derudover skal Fossum død og pine afsted. Det videre samabejde med Lucas bør også overvejes, ikke mindst fordi hans belastning af lønbudgettet ift hvad han byder ind med, ikke står mål med hinanden. Derudover bør Høgh også være på vej ud. Han får aldrig niveau heller ikke til bænken. Spørgsmålet er så, om der skal hentes en ekstra backup, eller om en ny rigtig angriber, Ramkilde (som der også lige skal forlænges med) og så evt suppleret af Bakiz er nok til den plads.
Der bliver ikke let, men det er jo måske det vigtigste vindue nogensinde. Og vi har ikke nogen ansat til jobbet.
Ideelt set fik man også skiftet Pallesen og Ahlmann ud, så man havde to til hver af deres pladser med bare nogenlunde niveau til superligaen. Men det bliver jo nok realistisk set ikke i det kommende vindue, at det fikses, fordi vi er kommet så ekstremt meget på bagkant med truppens sammensætning.
-
Jimmy1
- 2. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Er en Tom van Weert på leje ikke en god mulighed. Han er leder. Kan sproget. kender klubben. Kan presse, er ærgerrig og topscorer i Grækenland.
Jeg ville sgu være tryg med Tom og Ramkilde som makkerpar (forudsat at vi spiller med to oppe foran).
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Jimmy1 skrev: ↑11. nov 2022, 16:15
Er en Tom van Weert på leje ikke en god mulighed. Han er leder. Kan sproget. kender klubben. Kan presse, er ærgerrig og topscorer i Grækenland.
Jeg ville sgu være tryg med Tom og Ramkilde som makkerpar (forudsat at vi spiller med to oppe foran).
Hvad får dig til at tro hans klub vil udleje ham?
-
Proppen
- Superliga

Jimmy1 skrev: ↑11. nov 2022, 16:15
Men har han ikke fik succes, hvor han er? Hvorfor skulle de i givet fald overhovedet overveje at leje ham ud? Og hvorfor skulle han i den situation vælge en tæt på dødsdømt nedrykningskamp i AaB til frem for det, han har?
-
Frygah
- Allstar

Jeg finder for nuværende det ret ligegyldigt om vi finder en angriber. Som nævnt af flere herinde, ville selv ikke Haaland score mål med vores manglende evner til at producere chancer. Det er næsten ligegyldigt hvem vi smider i front, og i mit hoved er det ikke udelukkende på grund af dårligt niveau hos dem vi har (Høgh virker ikke til at have niveauet), men vi skaber simpelthen intet.
Spalvis ville have scoret nul mål på det her hold.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
Kristian
- Allstar

Frygah skrev: ↑11. nov 2022, 18:47
Jeg finder for nuværende det ret ligegyldigt om vi finder en angriber. Som nævnt af flere herinde, ville selv ikke Haaland score mål med vores manglende evner til at producere chancer. Det er næsten ligegyldigt hvem vi smider i front, og i mit hoved er det ikke udelukkende på grund af dårligt niveau hos dem vi har (Høgh virker ikke til at have niveauet), men vi skaber simpelthen intet.
Spalvis ville have scoret nul mål på det her hold.
Udfordringen ligger bestemt også i en angriber, men hovedproblemet er en midtbanespiller der kan skabe kampene. Fossum duer bare SLET ikke til det og må videre nu.
Derudover en Thelander i det forsvar tak.
Det er mega vigtigt, at midtbanen bliver løst!!