Det vigtigste er ikke at undgå nedrykning ligenu.. det vigtigste er at få en ny retning(muligvis med ny ejer osv) for får vi ikke en ny retning, så rykker vi bare ned næste år.Proppen skrev: ↑17. dec 2022, 16:41Nu er det ikke mig, der starter ud i en belærende tone om transfervinduer (og endda uden selv at have begreb om det). Jeg synes ellers, du plejer at være ret saglig og have styr på tingene. For selvfølgelig må du KØBE spillere, betale for dem og indgå kontrakt med dem uden for transfervinduet. Du må bare ikke overtage retten til at bruge, herunder træne, dem uden for vinduet.baresi skrev: ↑17. dec 2022, 13:34Det er som om du leder efter noget og nogen at være på tværs over og som om alle er dummere end dig.Proppen skrev: ↑17. dec 2022, 13:23Hvis du har så mange kilder derude, kunne du så ikke starte med at få ryddet den misforståelse væk, som står i din første sætning, for man er da helt bekymret for, om det også er én, der hersker i AaB. Men nej, transfervinduet har intet - som i intet overhovedet - at gøre med, hvornår man må indgå kontrakter med spillere, men alene hvor rettigheden til at anvende en spiller kan skifte mellem klubber. Man bliver sgu oprigtigt bekymret over, at man i AaB går rundt med den forkerte forståelse.baresi skrev: ↑17. dec 2022, 13:08ja det bliver svært at hente spillere inden vinduet åbner med mindre det er FREE TRANSFERS.R Rosenberg skrev: ↑17. dec 2022, 12:39Du kunne også rante, EFTER transfervinduet åbner om 15 dage. Eller endnu bedre, når det har været åbent et par dage.Proppen skrev: ↑17. dec 2022, 12:19Det begynder efterhånden at være akut, at der ageres. Lige om lidt går det juleferie i den også i fodboldverden, og træning starter op om et par uger. Der har Hamrén kun en relativt kort opstartsfase til at få et ødelagt hold til at hænge sammen. Profiler, der ikke leverer, en anfører, der er slået op i banen, defensive fejl i spandevis og en helt igennem usammenhængende offensiv.
Ikke desto mindre står vi lige nu stadig med en trup, som - i den kontinuerligt nedadgående kurve, som har kendetegnet Inges tid - er svagere end den fx var, da truppen gik på sommerferie. Der er ingen konkrete forlydender om forstærkninger på vej (de vigtigste skal jo helst være klar til opstart på træningen), og vi har ikke engang en sportsdirektør endnu, som kan tage ansvar.
Og ingen synes for alvor at signalere, at det giver anledning til bekymring. Hverken i klubben eller omkring den i presse eller hos fans er der rigtigt nogen, der ridser det aktuelle scenarie op (bestyrelsen har jo sagt, at nedrykning ikke er et tema). Det er simpelthen ud over min forstand.
Men jeg kan godt se, at den slags ligegyldigheder som transfervinduers regler ikke passer ind i dit narrativ.
Og synes AaB har været ret tydelige - der skal investeres massivt (massivt i AaB termer) for at undgå nedrykning.
Sportsdirektøren kommer i takt med ny investor - der er en klar sammenhæng uden tvivl.
Men her er da lidt rygter som jeg ikke har fundet på.
NADRANI 100% færdig i klubben - og tror allerede han er væk
Makaric færdig i klubben - han skal væk til januar
fossum er svær at komme af med - men man prøver i januar
hagelskjær tror jeg skal videre endnu engang - da man leder efter endnu en forsvarer.
angriber står ekstremt højt på listen + CM + målmand
så jeg vil sige man er ret aktiv og man leder på andre hylder end ja balkan typerne
Og så er det da dejligt, at de er så fokuserede på spillere ud, så der kan ryddes op i alle fejlene, men i mine øjne bør det komme efter, at vi får styr på de spillere, der skal ind. Hamrén har kun en kort opstart til rådighed, og den tager man hul på lige om lidt.
Selvfølgelig er man ved at snakke med spillere og hente spillere snakke med agenter. Det gør man året rundt. Det ved alle.
Januar vinduet planlægges laaaaaang tid i forvejen. Det gør alle vinduer.
Bottomline er at hamren ikke kan bruge dem før januar uagtet hvad. Og så let er det jo heller ikke bare at hente de spillere man vil have. Der er en prioriteret liste på samtlige pladser.
Men du skriver at der ikke er forlydende om konkrete spillere på vej og at der ikke engang er en sportsdirektør .
Altså AaB har udtalt at der investeres i truppen. Og at man kommer til at købe spillere for at undgå nedrykning. Man ved at truppen ikke er god nok.
Sportsdirektør er naturligvis ikke på plads før man kender forløbet med investoren. Og med en medbestemmende investor skal man jo ikke bare selv lige hyre en sportsdirektør for at lukke et par aftaler. Måske vigtigere at ansætte den rette profil sammen med ny ejer - og måske investoren kommer med sportsdirektøren - måske har du allerede set eller hørt om den kommende sportsdirektør - hvem ved.
Men der er jo gang i et hav af ting, og jeg tror at direktions gangene og specielt Bælum kontor har mere end nok st se til.
Men du mp stadig ikke KØBE spillere sf andre klubber udenfor et transfervindue - det ved jeg ikke hvor du har det fra.
Selve transferen må kun ske i vinduet.
Og så er det jo et temperamentsspørgsmål, om man synes, det rigtige er at vente på langstrakte forhandlinger om mulig overtagelse og “den rette profil” som sportsdirektør, eller om fokus bør være på akut at få ryddet op efter Inge og sat alt ind på at redde os fra nedrykning. Jeg er til det sidste, og det er fair, at du er til det første.
Min aller største bekymring lige nu er, om en investor ikke har travlt, fordi han har en interesse i at det er en falleret klub, han skal købe - altså vente når nu markedsværdien er i frit fald. I givet fald er vi for alvor i problemer.
Så ro på, og absolut ingen panik!