Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Stegosaurus skrev: ↑15. jul 2023, 19:27
Jamen Ementa, Hannesbo, van Weert, Tengstedt, Gustav Dahl og bowling-Wessam shiner og scorer ad libitum efter de har forladt gravpladsen, hvor Mi'kmaq-indianerne har begravet deres døde i årtier. Jeg overvejer at begrave min søns just afdøde dværgskildpadde på Hornevej i håb om genopstandelse…
Jeg håber der bliver kigget lidt på kulturen i truppen. Der er bare en rigtig trels tendens til, at spillere ikke er gode udgaver af sig selv mens de er her.
Personligt har jeg haft på fornemmelsen i et par år, at der kunne være et usundt hierarki i truppen. Bl.a. i forbindelse med Lucas's comebacks fra skader, hvor resten af holdet intet har magtet så snart stjernen træder ind på banen igen.
Og det her skal ikke tages som, at jeg mener at Lucas Andersen er en skidt fyr for det har jeg ikke nogen grund til at mene, men jeg synes omvendt ikke der er meget chef over ham som anfører. Han kunne være anfører i sin funktion af at være den suverænt bedste spiller, men Lucas anno 2023 som mest bare er en dyrere og dårligere udgave af Børsting har ikke noget at byde ind med som anfører.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑15. jul 2023, 19:33
Jamen Ementa, Hannesbo, van Weert, Tengstedt, Gustav Dahl og bowling-Wessam shiner og scorer ad libitum efter de har forladt gravpladsen, hvor Mi'kmaq-indianerne har begravet deres døde i årtier. Jeg overvejer at begrave min søns just afdøde dværgskildpadde på Hornevej i håb om genopstandelse…
Jeg håber der bliver kigget lidt på kulturen i truppen. Der er bare en rigtig trels tendens til, at spillere ikke er gode udgaver af sig selv mens de er her.
Personligt har jeg haft på fornemmelsen i et par år, at der kunne være et usundt hierarki i truppen. Bl.a. i forbindelse med Lucas's comebacks fra skader, hvor resten af holdet intet har magtet så snart stjernen træder ind på banen igen.
Og det her skal ikke tages som, at jeg mener at Lucas Andersen er en skidt fyr for det har jeg ikke nogen grund til at mene, men jeg synes omvendt ikke der er meget chef over ham som anfører. Han kunne være anfører i sin funktion af at være den suverænt bedste spiller, men Lucas anno 2023 som mest bare er en dyrere og dårligere udgave af Børsting har ikke noget at byde ind med som anfører.
Det er jo en årelang diskussion på dette forum. Netop, at AaB henter spændende spillere, som stagnerer totalt, når de lander på Hornevej, eller ligegyldige spillere, som så shiner, når de kommer videre.
Ét eller andet er der i hvert fald galt. Kulturen og miljøet har nok sin del af skylden.
Ædruelighedens stemme
-
Mr Gold
- Superliga

Tror jeg roligt du kan stole på.
Den oprydning der foregår lige nu er meget velovervejet, men det tager laaaaang tid og få den rette balance i truppen.
Ja det ER da underligt at tidligere spillere slår til andre steder, men lad dem nu lige vise det over længere tid, kontra trods reaktionen ved at komme et nyt sted hen. De vil tit lige have et ekstra gear indtil det bliver hverdag
-
Stegosaurus
- Allstar

Lucas Andersen som anfører er en total joke. Manden er - fysisk og mentalt - skrøbelig som kinesisk porcelæn, købt i en souvenirshop i Grækenland. Hans "fight" på banen gør fysisk ondt at se på. Man ville gøre ham en kæmpetjeneste ved at gøre Højholt eller Kramer til anfører.
-
Kristian
- Allstar

Stegosaurus skrev: ↑15. jul 2023, 21:20
Lucas Andersen som anfører er en total joke. Manden er - fysisk og mentalt - skrøbelig som kinesisk porcelæn, købt i en souvenirshop i Grækenland. Hans "fight" på banen gør fysisk ondt at se på. Man ville gøre ham en kæmpetjeneste ved at gøre Højholt eller Kramer til anfører.
Er det her ikke transfers?
Og utroligt nok, at den diskussion skal op, fordi Ementa score to mål i en træningskamp. Hvilket han også gjorde sidste år for AaB.
-
Stegosaurus
- Allstar

Svenskeren har angiveligt udtalt i dag:
"Melker Widell efter dagens match o rykte:
– Det har jag egentligen ingen kommentar till. Jag älskar BoIS som klubb, jag är BoIS-spelare i dag och jag är BoIS-spelare i morgon. Det är väl egentligen det jag har att säga."
Det lyder som en transfer er lige op over

-
AalborgBoilers
- Lilleput

- Favoritspiller: Andreas Johansson
Forza skrev: ↑15. jul 2023, 18:34
Hanga skrev: ↑15. jul 2023, 18:13
Forza skrev: ↑15. jul 2023, 17:38
Stegosaurus skrev: ↑15. jul 2023, 17:03
Widell er startet inde for Landskrona her kl 1700 mod Östersunds. Lidt spøjst hvis er på vej.
Så kan den ikke være helt tæt på. Orker ikke endnu en transfer der kan falde til jorden.
Lidt underligt med de her transfers der meldes på plads som så ikke er det alligevel. Først Deedson, så Islændingen og nu potentielt Widell.
Enig. Meget mærkeligt. Islændingen og Widell blev meldt at udelandske medier. Farzam fra BT breakede Deedson.
Nordjyske melder ikke en skid nyt. Så der er ikke engang et mønster man kan pege på.
Begge "nyheder" er rygtebaserede. Hvis Nordjyske først har egne kilder på plads, så sker det som regel også.
-
Raptorr
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/vend ... mp/4474979
Hannesbo scorede og spillede en god kamp, så den transfer må være i hus, hvis de kan blive enige. Vendsyssel har været meget tydelige og bevidste omkring, at Hannesbo har stærke og svage sider. De har fulgt ham længe og finder, at han med sine kompetencer passer perfekt ind i måden, de spiller på. De andre sider skal der arbejdes med og udvikles på. Et af problemerne i AaB er, at man ikke er gode nok til at scoute og udvikle efter spillestil, så de spillere, som kommer frem i systemet eller til udefra, er et match i forhold til spillestil. Det siger næsten sig selv, at så vil de ikke være den bedste udgave af sig selv i AaB. Forhåbentlig og formentlig bliver der rettet op på det med det arbejde, som nu er i gang i klubben.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Stegosaurus skrev: ↑15. jul 2023, 22:13
Svenskeren har angiveligt udtalt i dag:
"Melker Widell efter dagens match o rykte:
– Det har jag egentligen ingen kommentar till. Jag älskar BoIS som klubb, jag är BoIS-spelare i dag och jag är BoIS-spelare i morgon. Det är väl egentligen det jag har att säga."
Det lyder som en transfer er lige op over
Så må vi håbe det er AaB og ikke OB denne gang. Ligner en spiller med noget fart, gennembruds kraft og en okay fremadrettet pasnings fod. Der dog i nogle sekvenser lige bør slippe bolden lidt tidligere (hurtig videoanalyse:). Og spændende om han bliver tildelt nummer otte, hvis han altså kommer.
Iøvrigt spændt på hvem der har tilkæmpet sig startelveren i dag.
-
Jakobsen
- Allstar

Raptorr skrev: ↑16. jul 2023, 07:57
Hannesbo scorede og spillede en god kamp, så den transfer må være i hus, hvis de kan blive enige. Vendsyssel har været meget tydelige og bevidste omkring, at Hannesbo har stærke og svage sider. De har fulgt ham længe og finder, at han med sine kompetencer passer perfekt ind i måden, de spiller på. De andre sider skal der arbejdes med og udvikles på. Et af problemerne i AaB er, at man ikke er gode nok til at scoute og udvikle efter spillestil, så de spillere, som kommer frem i systemet eller til udefra, er et match i forhold til spillestil. Det siger næsten sig selv, at så vil de ikke være den bedste udgave af sig selv i AaB. Forhåbentlig og formentlig bliver der rettet op på det med det arbejde, som nu er i gang i klubben.
Ja - det håber jeg virkelig også. Det har vel mere eller mindre været et problem siden Gaardes store udlændingevinduer med Safranko, Sylvestr, Lesniak, Holger, Meillinger, Flores mfl. Det var ved at blive bedre under Jacob Friis på det hold med Kusk, Lucas Patrick Olsen, Okore, van Weert osv (udover man brugte van Weert på kanten), men det blev ødelagt igen i takt med IAOs skodindkøb og rekrutteringen af Cifuentes som ville noget helt andet.
RAUS RAUS SSE!
-
jonas386
- Allstar

Hannesbo er måske den 'sjoveste' historie fra AaB-akademiet de seneste år. Griber muligheden fra start, ved at score både imod BIF og FCK i sine to første kampe. Det er jo svært at bede om meget mere som nyoprykket spiller, men de efterfølgende 36 superligakampe har bare ikke været lige så vellykkede.
Håber Hannesbo finder noget succes i divisionerne, og en dag i fremtiden enten formår at slå igennem i superligaen eller få en fin karriere udenfor danmark.
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
jonas386 skrev: ↑16. jul 2023, 08:54
Hannesbo er måske den 'sjoveste' historie fra AaB-akademiet de seneste år. Griber muligheden fra start, ved at score både imod BIF og FCK i sine to første kampe. Det er jo svært at bede om meget mere som nyoprykket spiller, men de efterfølgende 36 superligakampe har bare ikke været lige så vellykkede.
Håber Hannesbo finder noget succes i divisionerne, og en dag i fremtiden enten formår at slå igennem i superligaen eller få en fin karriere udenfor danmark.
AaB er sgu også for dårlige til at få det bedste ud af sine talenter. Hannesbo skal jo ikke spille back, hvilket vff har set.
Man skal stoppe med at spille vores spillere ude af position.
-
Stegosaurus
- Allstar

Raptorr skrev: ↑16. jul 2023, 07:57
Er mest spændt på om AaB vil sælge ham eller blot udleje Hannesbo. Jeg håber på leje. Dét, som Vendsyssel kan betale for en transfer, er jo peanuts. Så hellere udleje ham og håbe han brager igennem.
-
jonas386
- Allstar

FIDEL skrev: ↑16. jul 2023, 09:07
AaB er sgu også for dårlige til at få det bedste ud af sine talenter. Hannesbo skal jo ikke spille back, hvilket vff har set.
Det er jeg heller ikke uenig i, og vi har i flere tilfælde været for langsomme til at gennemskue hvor spillernes (især vores egne) kompetencer gør sig bedst. Det er ikke som seniorer at vi skal finde ud af om Hannesbo, Børsting osv. er bedst som kanter, backs, midtbanespillere eller noget helt fjerde. Det skal vi jo allerede kunne identificere på u17 eller i hvert fald på u19 holdet, så spillerne der kommer op er trygge ved deres position, og kan fokusere på at udvikle deres færdigheder.
@Yankee , tror jeg, gjorde gjorde opmærksom på problemet ved at vores ny-oprykkede spillere tidligere, specifikt spillere som Blåbjerg, Magnus, Børsting, Klitten osv osv., har skulle fokusere så meget på kamoforberedelse fra uge til uge, frem for at bruge tiden på træningsbanen til at videreudvikle specifikke færdigheder eller vænne spilleren til tempoet og niveauet i superligaen.
-
Jakobsen
- Allstar

jonas386 skrev: ↑16. jul 2023, 09:23
FIDEL skrev: ↑16. jul 2023, 09:07
Det er jeg heller ikke uenig i, og vi har i flere tilfælde været for langsomme til at gennemskue hvor spillernes (især vores egne) kompetencer gør sig bedst. Det er ikke som seniorer at vi skal finde ud af om Hannesbo, Børsting osv. er bedst som kanter, backs, midtbanespillere eller noget helt fjerde. Det skal vi jo allerede kunne identificere på u17 eller i hvert fald på u19 holdet, så spillerne der kommer op er trygge ved deres position, og kan fokusere på at udvikle deres færdigheder.
@Yankee , tror jeg, gjorde gjorde opmærksom på problemet ved at vores ny-oprykkede spillere tidligere, specifikt spillere som Blåbjerg, Magnus, Børsting, Klitten osv osv., har skulle fokusere så meget på kamoforberedelse fra uge til uge, frem for at bruge tiden på træningsbanen til at videreudvikle specifikke færdigheder eller vænne spilleren til tempoet og niveauet i superligaen.
Det har jeg også tit tænkt over det der. En spiller som Børsting f.eks. Han var nok uanset, hvad aldrig blevet den nye Kusk eller Lucas og ej heller den næste styrende midtbanespiller. Dog havde han et løbepensum, et presspil og noget dynamik som virkelig kunne noget og jeg tror det kunne være blevet endnu bedre, hvis ikke man havde kastet ham rundt på backs, 10'er pladsen og central midtbane. Gav man nu de unge spillere der kommer op nogle bedre rammer er der også bedre chance for, at vi får noget ud af dem. Jeg tror det er en meget overset grund til, at Double holdet blev så godt, at der var en tryghed og struktur med definerede pladser og en fast rutineret stamme der gjorde, at holdet fungerede.
RAUS RAUS SSE!
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Perfekt med Hannesbo. Selv hvis han er gået gratis og med en videreslagsklausul. Det er sparet lønkroner for en mand der aldrig ville komme i start-11 for AaB.
Held og Lykke til ham i Vendsyssel
-
martinaalborg
- Allstar

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: Aalborg
KongGulerod skrev: ↑16. jul 2023, 11:16
Så er Hannesbo til Vendsyssel officielt.
Det var også ét af mine transferønsker!
Alle de udgange må alt andet end lige betyde at noget nyt er på vej...
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
af Aalborg frederikshavner » 16. jul 2023, 11:49
Reyad skrev: ↑16. jul 2023, 11:32
Perfekt med Hannesbo. Selv hvis han er gået gratis og med en videreslagsklausul. Det er sparet lønkroner for en mand der aldrig ville komme i start-11 for AaB.
Held og Lykke til ham i Vendsyssel
Jeg tror at Hannesbo passer rigtig godt til den type power bold som praktiseres i Hjørring, ønsker alt det bedste for Hannesbo
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
R Rosenberg skrev: ↑15. jul 2023, 18:36
bonanza skrev: ↑15. jul 2023, 17:08
R Rosenberg skrev: ↑15. jul 2023, 11:47
bonanza skrev: ↑14. jul 2023, 18:41
Kan vi stoppe med at debattere negativt om vores spillere? Det er satme pinlig læsning. Andreas Poulsen har været skadet længe, skal vi ikke lige lade ham komme tilbage i form inden han bliver et emne i kamptråde eller transfertråde? Hvor er det dumt skrevet at opfordre til pibekoncert eller at sige en skadet spiller ikke bidrager. Brug lige den indvendige side af hovedet.
Louka Prip har underpræsteret længe ja, men inden det var han et stort salgsobjekt. Hele truppen har underpræsteret, det giver ikke mening at pege folk ud til lynching. Regner folk med at rykke op hvis vi sælger hele truppen, eller stopper med at støtte holdet? Det er ikke urealistisk at Prip og resten af truppen kommer til at præstere igen. Der er et naturligt reset nu hvor vi er nede og vende, Hiljemark kan bygge noget op parallelt med vores ejere bygger klubben op igen med personale og trup. Det handler om kontinuitet igennem rækkerne, færre blokader på enkelte pladser og mere trafik fra ungdomsrækkerne.
Jeg er fan af den oprydning der foregår hvor man sikre spilletid til dem med lav udsigt, fjerner blokader i form af uforløst talent og satser på dem der er en del af truppen. Jeg er fan af Hiljemark får tid, til at spille et system ind en spillestil og en trup der kan holde i fremtiden hvor der er den rette konkurrence og de rette muligheder. Jeg er fan af at vi starter tidligt op og evaluerer alle. Jeg er fan af at vi vinder vores træningskampe til forskel for de sidste mange turneringspauser. Intet vidner om at der ikke er fremgang i klubben! Jeg tror på det, jeg støtter op, jeg kommer til at stå på tribunen i første division og om 10 år. I andre, kom nu lidt!
Respekten skal gå begge veje. Møder man op i elendig form, sidder man og guffer pommes hele dagen, er man lad til træning og i kamp, kæmper man ikke for det, virker man ligeglad i interviews o.a., så skider man på logo og de fans, der står der i årtier, mens man selv er på gennemrejse et par år.
Sikke en karikatur. Igen, det er dumt. Hvis der var 10% hold i noget af det du skrev, ville man så starte inde? Og er det så ikke trænerens skyld, eller ham der er ligeglad. Det er så håbløst et standpunkt. Prip er mødt ind i fin form, spiller i samtlige træningskampe og scorer endda, det er det vi vil se og derfor vi skal støtte op omkring det. Hvis Prip er på gennemrejse, så ved han godt selv at der skal præsteres hvis han nogensinde vil tage et skridt videre fra AaB. Individuel success kommer kun via kollektiv success.
Spillerne er ligegyldige i min optik. Især de gennemrejsende lejesvende. Klubben er den, jeg støtter.
Hvis du ikke giver den max gas og viser 100% engagement for logoet og fansene, så fortjener du ikke respekt. Respekt er noget, man gør sig fortjent til.
Det kan du synes, er dumt eller håbløst. I don't give a flying fuck.
Spillerne er ligegyldige. Det er vildt nok skrevet. Så du mener der er spillere i klubben der ikke fortjener vores støtte eller respekt? Det er helt håbløst skrevet. Hvem motiverer den holdning folk eller spillere der læser med herinde eller dem du møder på stadion, hvis du overhovedet kommer der?