Funky skrev: ↑17. maj 2024, 21:01
baresi skrev: ↑17. maj 2024, 20:58
Jeg håber fandme
Posa får chancen i suppen
Jeg er sgu fan af ham. Han er cool nok.
Fuldstændig enig. Jeg kan overhovedet ikke se, hvad argumentet imod ham skulle være, ud over hvis man bare kører med en eller anden doktrin om, at spillere på et lønniveau over X skal ud. Og selv dér ville jeg mene, man skulle gøre en undtagelse for ham.
Og igen: Hvis dette virkelig skulle være doktrinen i klubben, så kan AaB altså lige så godt overlade den plads i Superligaen til et seriøst foretagende. Der
kan simpelthen ikke sidde et forstandigt menneske og tro, at næste sæson kan køres igennem med det nuværende - pivusikre og selvtillidsforladte - hold suppleret med et par tilfældige ungdomsspillere.
Med mindre at senildemens, mental sygdom eller hjerneblødninger slår endegyldigt rod i den kollektive ledelse, kan AaB i det mindste sætte et kryds ved keeperen for næste sæson. Hér findes der faktisk noget så sjældent som en kontinuitet, der er værd at bevare. Derudover - så kan jeg ikke få øje på noget som helst at bygge videre på.
Om end det er sørgeligt, at vi er kommet dertil, så findes der trods alt raison i den taktik, som Hagmåsen har lagt for dagen mod SønderjyskE og Fredericia. Det har skabt en reel struktur, som er helt essentiel for et hold, der åbenlyst har mistet troen på sig selv. Træneren skal ligeledes have kredit for at have droppet det hjerneblæste og selvmorderiske presspil.
Og jeg er i øvrigt helt enig med en anden bruger herinde, der nævner en mentaltræner. Det var Nordjyske også inde på. Den mentale genopbygning af spillertruppen er lige så vigtig som den sportslige ditto. Hertil kommer også indkøb af et par etablerede profiler - som f.eks. Henrik Dalsgaard - der kan medvirke til at etablere en form for vinderkultur; eller dog i det mindste en kultur, hvor spillerne ikke agerer som skræmte harer mod nu alle hold - i 1. division!
Jeg aner ikke, hvordan det går med processen at anskaffe sig en ny træner; men dette hold skriger altså på en rutineret og kompetent træner. AaB befinder sig jo slet ikke et sted, hvor man kan udvikle.