AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB - Brøndby Søndag d 18/8

Indlæg af RicoBR02 » 19. aug 2024, 10:28

Lyngehoevdingen skrev:
19. aug 2024, 10:22
RicoBR02 skrev:
19. aug 2024, 10:00
Raptorr skrev:
19. aug 2024, 09:53
Rolig nu. Vi blev udspillet (i 1. halveg) imod hvad der måske er rækkens bedst spillende hold, men vi har hele tiden vidst, at der ville komme bump undervejs, også store nederlag. Jeg ser kampen i går som en læring og et led i udviklingen af holdet. Ligesom hvis vi havde spillet en brandkamp og vundet, så skal holdet ikke bedømmes på baggrund af en kamp, men på præstationen over en periode. Lige nu får de brug for at rejse sig mentalt, da der venter næste vigtige og svære opgave på fredag. Jeg regner med, at der kommer en midtbane (def.) ind inden deadline, men egentlig ikke mere end det, og jeg tror på den her trup. De rykker ikke ned, og spillet bliver bedre i løbet af sæsonen.
Fuldstændig enig.. Folk bliver simpelthen forblændet af 2 sejre og straks går der agf i den og vi tror vi skal spille om medaljer. Vi har et helt nyt ungt hold der møder ligaens måske bedst spillende hold. Det var tydeligt at Brøndby var bedre organiserede og spillet sammen sammenholdt med en kæmpe nervøsitet der selvfølgelig rammer når stadion var klædt på til kamp som igår. Vi bliver nødt til at affinde os med at vi kommer til at rende ind i sådan nogle kampe i løbet af sæsonen. Vi rejser os igen og det gør vi allerede på fredag mod verdensmestrene fra Århus..
Hvem har sagt, at vil skal spille om medaljer? Min opfattelse er, at langt de fleste stadig tæller point for at komme i sikkerhed fra nedrykning. Også før i går.

Ingen er overraskede eller vrede over, at vi taber til Brøndby. Men jeg kan simpelthen ikke huske, hvornår vi sidst har haft bolden så lidt på en halvleg og og stået så langt nede i eget felt. Jeg tænker, vi er tilbage ved 3-0-nederlaget til Manchester United. Måske er der en af de mange nederlag i Parken starten af 10'erne, der kommer tæt på. Men selv de kampe husker jeg ikke, at vi var presset langt tilbage og havde så svært ved at have tre-fire sammenhængende afleveringer. Så jeg synes, det var lidt vildt at se.

Jeg panikker dog ikke helt. Jeg tror, det er en kalkuleret risiko, at der vil være kampe mod stærke modstandere, hvor vi ikke vinder pres-kampen på midten, og det kan få os til at knække lidt over, som vi har set det nu mod FCN og Brøndby. Men hvis vi får slidt os til point i de øvrige kampe, kan vi jo godt leve med de snittere. Men det skal da ikke blive en vane, og det ville da være rart at have en følelse af, at der var en plan b.
Jeg skrev det med medaljer for at overdrive med vilje.. Det handlede mere om det sidste du skriver. Det tror jeg ikke ret mange herinde vil acceptere da selvforståelsen er til meget mere ved den enkelte fan. Men det er nu engang vores lod i denne sæson. Selvfølgelig skal vi ikke falde helt sammen som i de første 45 min, men brøndby havde læst os og lykkedes med at lukke ned for vores farlige spillere. Havde otoa nu bare smadret det skud i kassen så havde det måske været en anden kamp..

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2024, 10:30

RicoBR02 skrev:
19. aug 2024, 10:15
FIDEL skrev:
19. aug 2024, 10:08
RicoBR02 skrev:
Raptorr skrev:
Rolig nu. Vi blev udspillet (i 1. halveg) imod hvad der måske er rækkens bedst spillende hold, men vi har hele tiden vidst, at der ville komme bump undervejs, også store nederlag. Jeg ser kampen i går som en læring og et led i udviklingen af holdet. Ligesom hvis vi havde spillet en brandkamp og vundet, så skal holdet ikke bedømmes på baggrund af en kamp, men på præstationen over en periode. Lige nu får de brug for at rejse sig mentalt, da der venter næste vigtige og svære opgave på fredag. Jeg regner med, at der kommer en midtbane (def.) ind inden deadline, men egentlig ikke mere end det, og jeg tror på den her trup. De rykker ikke ned, og spillet bliver bedre i løbet af sæsonen.
Fuldstændig enig.. Folk bliver simpelthen forblændet af 2 sejre og straks går der agf i den og vi tror vi skal spille om medaljer. Vi har et helt nyt ungt hold der møder ligaens måske bedst spillende hold. Det var tydeligt at Brøndby var bedre organiserede og spillet sammen sammenholdt med en kæmpe nervøsitet der selvfølgelig rammer når stadion var klædt på til kamp som igår. Vi bliver nødt til at affinde os med at vi kommer til at rende ind i sådan nogle kampe i løbet af sæsonen. Vi rejser os igen og det gør vi allerede på fredag mod verdensmestrene fra Århus..
Ej, stop nu. Ingen mener vi skal spille med om medaljer. Ikke 1 eneste fan mener det!
Det JEG forventer er dog, at vores hold på dagen kan yde noget konkurrencedygtigt modstand, har en realistisk taktik osv. - især på hjemmebane. Derfor er kampen i går dumpet stort, og får mig til at tvivle på Mennos taktiske evner.
Og det er jo sindssygt at man på baggrund af 1 kamp hvor hele holdet falder igennem begynder at tvivle på trænerens evner. Forventningerne til det her AaB hold er så urealistiske fra os fans at det gør helt ondt.. Vi har leveret god modstand i alle andre kampe end igår. Det kommer til at ske igen. Vi skal holde fast i vores koncept, udvikle vores spil og spillere og sørge for at holde os over stregen. Det er målet!
Det er simpelthen sindssygt!?
Taktikken var jo tydeligvis ikke i vinkel fra start i går, og projektet der pt. satses på i AaB virker stadig noget naivt imo. Det kan jo ikke hjælpe noget at spille så naivt imod et tophold, når vi ikke har mere kvalitet.
Vores defensive organisation har sejlet fuldstændigt fra kamp 1. Ja, vi spiller generelt underholdende, men resultater er stadig vigtigste.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 11:07

RicoBR02 skrev:
19. aug 2024, 10:15
FIDEL skrev:
RicoBR02 skrev:
Raptorr skrev:
Ej, stop nu. Ingen mener vi skal spille med om medaljer. Ikke 1 eneste fan mener det!
Det JEG forventer er dog, at vores hold på dagen kan yde noget konkurrencedygtigt modstand, har en realistisk taktik osv. - især på hjemmebane. Derfor er kampen i går dumpet stort, og får mig til at tvivle på Mennos taktiske evner.
Og det er jo sindssygt at man på baggrund af 1 kamp hvor hele holdet falder igennem begynder at tvivle på trænerens evner. Forventningerne til det her AaB hold er så urealistiske fra os fans at det gør helt ondt.. Vi har leveret god modstand i alle andre kampe end igår. Det kommer til at ske igen. Vi skal holde fast i vores koncept, udvikle vores spil og spillere og sørge for at holde os over stregen. Det er målet!
Jeg er slet ikke uenig, og jeg tror også stadig på, at dette hold kan undgå nedrykning. Og det lige så meget, som jeg også ved, at vi overhovedet ikke engang skal tænke tanken om top 6. Og det er der vel heller ingen ved deres fulde fem, der gør.

For mig var det bekymrende én eneste ting, og det var hverken nederlaget eller cifrene, men at kampen i går måske var et fingerpeg om, hvor vi reelt står i forhold til top 4/6-holdene. At vi er meget, meget langt fra dem, og nok også længere, end jeg troede.

Det er i sig selv ikke noget problem, men problemet er, hvis det er et udslag af strategien med rekruttering af spillere, for i så fald bliver det næppe roligt at være AaB-fan igen de næste 10 år. For så er det bare en fed streg under, at i moderne fodbold er det ikke en farbar vej, og at der skal mange, mange flere penge til. Som så tysken og Boll må se at finde ud af, hvordan de vil finde.

Men nu må vi se, hvordan det spænder af i kampe mod Randers, AGF, FCK, etc. For er forskellen stadig så markant, så kan man nok begynde at pege på en sammenhæng.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. aug 2024, 12:16

Vi er nødt til at tjene penge før vi kan bruge dem. Hvis vi begynder at sælge spillere til ordentlige summer, eller på anden vis begynder at generere flere penge, så er jeg også overbevist om, at vi vil begynde at hente spillere på en højere hylde, og måske endda smide en transfersum i ny og næ.

Det er næppe fordi strategien for al evighed bliver at hente spillere o 3. BuLi eller næstbedste svenske række.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 19. aug 2024, 12:41

jonas386 skrev:
19. aug 2024, 12:16
Vi er nødt til at tjene penge før vi kan bruge dem. Hvis vi begynder at sælge spillere til ordentlige summer, eller på anden vis begynder at generere flere penge, så er jeg også overbevist om, at vi vil begynde at hente spillere på en højere hylde, og måske endda smide en transfersum i ny og næ.

Det er næppe fordi strategien for al evighed bliver at hente spillere o 3. BuLi eller næstbedste svenske række.
Jep -
det kunne egentligt være interessant at høre holdningen herinde til hvis vi nu modtog et bud på Widell der er så højt at det vil sætte os i stand til at få en erfaren 6er fra den højeste hylde vi købt fra under ss22 samt en forstærkning mere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2024, 12:59

FIDEL skrev:
19. aug 2024, 10:30
Taktikken var jo tydeligvis ikke i vinkel fra start i går, og projektet der pt. satses på i AaB virker stadig noget naivt imo. Det kan jo ikke hjælpe noget at spille så naivt imod et tophold, når vi ikke har mere kvalitet.
Vores defensive organisation har sejlet fuldstændigt fra kamp 1. Ja, vi spiller generelt underholdende, men resultater er stadig vigtigste.
Foretrækker du Wieghorst-stilen? Det er jo helt fair.
Personligt foretrækker jeg Menno-tilgangen - og tror også rent langsigtet, det kan skabe resultater.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 19. aug 2024, 13:05

Vi kommer til at få flere snittere i denne sæson. Vores kvalitet og vores koncept betyder at når vi møder FCK, Brøndby, FCM og FCN så vil vi tabe hver gang. Det ville ikke overraske mig hvis vi får 0 point i de 8 kampe mod de 4 hold.
Til gengæld tror jeg også på at det betyder vi i langt højere grad vil komme til at vinde kampe mod de hold som er mere på vores niveau.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2024, 13:09

Alexis skrev:
19. aug 2024, 13:05
Vi kommer til at få flere snittere i denne sæson. Vores kvalitet og vores koncept betyder at når vi møder FCK, Brøndby, FCM og FCN så vil vi tabe hver gang. Det ville ikke overraske mig hvis vi får 0 point i de 8 kampe mod de 4 hold.
Til gengæld tror jeg også på at det betyder vi i langt højere grad vil komme til at vinde kampe mod de hold som er mere på vores niveau.
Jeg var forhindret og fik ikke set FCM kampen, men var det ikke netop en kamp vi burde have fået point i? Du kan meget vel ende med at få ret, men jeg tror ikke nødvendigvis det ville være bedre med et andet koncept. De dygtige hold skal nok få åbnet et AaB hold der pakkede sig mere også.

Jeg synes mest af alt at det er tydeligt at vi mangler kvalitet generelt på holdet, især på 6'er positionen. Men der hvor det for alvor gik gal for os i går var sådan set over hele banen. Vi kom for sent i så mange dueller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 19. aug 2024, 13:30

Har lige hørt Mediano hvor denne statistik kom frem: sidste sæson havde bundholdene i SL i gennemsnit 14 afslutninger imod sig. AaB har i denne sæson haft 19 afslutninger imod sig pr kamp og til Brøndbykampen 28 afslutninger imod sig. Så er det heller ikke nemt at vinde :-)
Legaliser pyro!

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2024, 14:03

BoT skrev:
19. aug 2024, 12:59
FIDEL skrev:
Personligt foretrækker jeg Menno-tilgangen - og tror også rent langsigtet, det kan skabe resultater.
Nej, jeg foretrækker bestemt ikke Wieghorst-stilen, men der skal være en balance. Det er klart, at vores spillere ikke er skarpe i begge felter, når de løber rundt med en max puls hele tiden. Der er ikke overskud i de afgørende situationer.
Har aldrig før set et bundhold overleve med en dårlig defensiv organisation, men lad os nu se.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 19. aug 2024, 14:41

FIDEL skrev:
19. aug 2024, 14:03
BoT skrev:
19. aug 2024, 12:59
FIDEL skrev:
Nej, jeg foretrækker bestemt ikke Wieghorst-stilen, men der skal være en balance. Det er klart, at vores spillere ikke er skarpe i begge felter, når de løber rundt med en max puls hele tiden. Der er ikke overskud i de afgørende situationer.
Har aldrig før set et bundhold overleve med en dårlig defensiv organisation, men lad os nu se.
Jeg er jo ikke helt uenig. Men indtil videre har vi med den stil fået 6 point i 5 kampe, heraf 3 udekampe, blandt andet mod mesterholdet, samt to hjemmekampe mod sidste års sølvvinder og den aktuelle liga-1'er.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 19. aug 2024, 14:57

Folk skal huske at vi har fået årtiers sværeste startprogram.

Vi har ikke mødt Vejle, Lyngby og Sønderjyske endnu. (Og gør det først i runde 8, 10 og 11)

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 19. aug 2024, 15:17

Alpa Chino skrev:
19. aug 2024, 14:57

Vi har ikke mødt Vejle, Lyngby og Sønderjyske endnu. (Og gør det først i runde 8, 10 og 11)
Jeg synes det er pænt underordnet. Så længe holdet ikke forsvarer sig bedre end hidtil, så kommer det til at vælte ind med mål. Antallet af skabte chancer imod os er overvældende. Så vi må score min. 3 mål i hver kamp.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2024, 18:16

FIDEL skrev:
19. aug 2024, 15:17
Alpa Chino skrev:

Jeg synes det er pænt underordnet. Så længe holdet ikke forsvarer sig bedre end hidtil, så kommer det til at vælte ind med mål. Antallet af skabte chancer imod os er overvældende. Så vi må score min. 3 mål i hver kamp.
Der bliver sgu sparket mange åbne døre ind i denne debat. Kan vi mon ikke lægge til grund, at Menno og co. er helt med på, hvor mange afslutninger imod, de har fået de første 5 kampe, og at det ikke er ønskværdigt? Det tror jeg godt, vi kan. Ergo arbejder de nok på også at stabilisere forsvaret. En del af svaret på problemet er, at vi skal have bragt vores presspil til at fungere bedre, end det gjorde i går, og såmænd også i perioder i de første 4 kampe. Det drejer sig også om at forbedre spillernes fysiske formåen, og det gør man jo ikke lige på 14 dage og en ekstra Faxe Kondi booster. Og så skal nogle spillere også vokse ind i de roller, de bliver pålagt. På den måde var kampen i går en grim oplevelse for eks. Davidsen og Jimenez, men vi kan da håbe på, det faktisk kan være et skridt på vejen til, at de vokser ind i rollerne.

3 ud af 4 pladser i går i forskvarskæden er ikke på plads - en tilbagevendt og ret anonym Kasper Jørgensen, Kramer som vistnok gerne må rejse til Holland, Otoa skubbet ud på en back, hvor nyindkøbet Marc N stadig ikke er klar fra start. Der er i det hele taget så meget nyt ved holdet, at selvfølgelig kan man da risikere at komme til at se dum ud, når et sammenspillet tophold med internationalt tempo og noget at hævne fra en fejlslagen Europa-kamp kommer på besøg. Måske det fyldte stadion også gav lidt ekstra nervøsitet. Vi kom i kødhakkeren med helt nyt hold som skal finde sammen om et for AaB helt nyt koncept. Det er nok prisen for at ville arbejde mere langsigtet med spillestil og spillerudvikling end den gang resultat-fodbold, som vi kørte gennem størstedelen af 1. division med, imens folk herinde hylede og skreg (berettiget) over, hvor bedrøveligt det var at se på.

I øvrigt kan man fodre svin med fodbold-data, som måske - måske ikke - siger en hel masse kloge ting om kampe. Målt på xG skulle kampen i går vistnok have været en relativt jævnbyrdig affære. Af samme årsag har jeg allerede fravalgt denne uges Mediano, de folk kan ikke sige 3 sammenhængende sætninger uden at vælte sig i statistik.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. aug 2024, 19:57

Nu er AGF så i øvrigt foran mod Vejle, 3-0 efter en halv time. Vejle uden så meget som tilløb til chancer. Så var vores indsats mod et bedre spillende BIF-hold end AGF altså ikke den værste indsats i denne spillerunde.

Men vi skal virkelig være klar på AGF's tempo i kontrastød på fredag.

Og bum, så fik Vejle sgu alligevel scoret på deres første chance. En skarphed fra Onougha som vi ikke havde i går, på en væsentligt mindre chance.

Og pludselig er Vejle godt med i kampen igen. Efter at have været endnu mere væk end vi var. Mål ændrer altså bare kampe, det er vi nødt til at huske.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. aug 2024, 20:35

Jeg finder det interessant at Menno italesætter at det udsolgte stadion satte et forventningspres på et ungt og uprøvet hold. Derfor synes jeg også at det er super vigtigt at holdet blev mødt med opbakning hele vejen igennem og også efter slutfløjt. Forhåbentlig giver det dem lidt mere frihed på fredag hvor der også bør komme kog på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 19. aug 2024, 20:39

Hanga skrev:
19. aug 2024, 20:35
Jeg finder det interessant at Menno italesætter at det udsolgte stadion satte et forventningspres på et ungt og uprøvet hold. Derfor synes jeg også at det er super vigtigt at holdet blev mødt med opbakning hele vejen igennem og også efter slutfløjt. Forhåbentlig giver det dem lidt mere frihed på fredag hvor der også bør komme kog på.
Det er jo lige præcis SÅDAN man bakker op som fan! Der bør være en rimelig stor kassekredit til så ungt og nyt et hold/træner!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. aug 2024, 20:44

le Cid skrev:
19. aug 2024, 20:39
Hanga skrev:
19. aug 2024, 20:35
Det er jo lige præcis SÅDAN man bakker op som fan! Der bør være en rimelig stor kassekredit til så ungt og nyt et hold/træner!
Helt enig. Især, når der bliver vist så meget vilje, tænding og appel til fans (uagtet om sidstnævnte er en del af kommunikationsstrategien).
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. aug 2024, 23:13

FIDEL skrev:
19. aug 2024, 10:22
Maglau skrev:
19. aug 2024, 10:14
FIDEL skrev:
RicoBR02 skrev:
Raptorr skrev:
Shit nu bryder verden sammen for Menno nu du tvivler på hans taktiske evner.
Flot debatstil.
I går var tydeligt, at spillerne bare ik var synkroniseret. Vores pres fungerede slet slet ikke og det er sq ik fordi, at de har glemt det efter nogle gode kampe mod fcm, Silkeborg og Viborg.

Vi mødte et virkelig godt spillende Brøndby mandskab som bare spillede sig ud af alt og løb de rigtige steder hen.

Det positive i går var, at spillerne ikke gir op og de gab faktisk alt de havde i sig. Tydeligt at se, men Brøndby var bare klasser bedre.

Forstår ik helt hvad du mener med at have en realistisk taktik. Menno skal gøre lige præcis det han gør og så udvikler de her spillere sig.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 19. aug 2024, 23:17

FIDEL skrev:
19. aug 2024, 15:17
Alpa Chino skrev:

Så må vi jo gøre det indtil forsvaret falder på plads!

FCM, FCN og BIF har virkelig straffet os og det var forventeligt. De 3 hold er milevidt foran os, så træk vejret og drik en kold nyd at AaB faktisk er på vej frem ad igen og ikke ned !

Besvar