Superliga 2024/2025

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Superliga 2024/2025

Indlæg af Raptorr » 16. sep 2024, 16:32

Menno siger, at de går ud for vinde alle kampe, men alle vil selvfølgelig være kisteglade for et point. Jeg tror de taber, og jeg sælger gerne FCK kampen for en sejr over Vejle. I øvrigt håber jeg på, at Vejle tager point fra Sønderjyske og Lyngby. Jeg ser gerne to hold isoleret i bunden.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 16. sep 2024, 16:51

Raptorr skrev:
16. sep 2024, 16:32
Menno siger, at de går ud for vinde alle kampe, men alle vil selvfølgelig være kisteglade for et point. Jeg tror de taber, og jeg sælger gerne FCK kampen for en sejr over Vejle. I øvrigt håber jeg på, at Vejle tager point fra Sønderjyske og Lyngby. Jeg ser gerne to hold isoleret i bunden.
Jeg er ikke tilhænger af den ensidige fokusering på at vinde 6 point kampe mod de direkte modstandere i nedrykningskampen.
Vi SKAL have kampe hvor vi tager point fra top 6 klubberne ellers går det galt.
Jeg tror ikke på at alle de andre 8 hold tager alle pointene mod bund 4 - der kommer til at være overraskelser.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 16. sep 2024, 19:43

Maglau skrev:
16. sep 2024, 16:51
Raptorr skrev:
16. sep 2024, 16:32
Jeg er ikke tilhænger af den ensidige fokusering på at vinde 6 point kampe mod de direkte modstandere i nedrykningskampen.
Vi SKAL have kampe hvor vi tager point fra top 6 klubberne ellers går det galt.
Jeg tror ikke på at alle de andre 8 hold tager alle pointene mod bund 4 - der kommer til at være overraskelser.
Vinder vi de resterende 7 kampe mod Lyngby og Vejle, så har vi 30 point, det er i langt de fleste tilfælde nok til 10. pladsen. Så kan vi krydre det med lidt point imod SE, så er vi i hvert fald sikret endnu en sæson.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. sep 2024, 20:23

Viborg har spillet en virkelig flot kamp imod FCN, men forstår godt nok ikke at det straffespark bliver kaldt tilbage. Det er nok ikke sådan en VAR bør kalde, hvis dommeren havde overset den, men er den virkelig så klar og åbenlys, at dommeren skal kaldes ud for at se den igen?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 21. sep 2024, 08:15

jonas386 skrev:
20. sep 2024, 20:23
Viborg har spillet en virkelig flot kamp imod FCN, men forstår godt nok ikke at det straffespark bliver kaldt tilbage. Det er nok ikke sådan en VAR bør kalde, hvis dommeren havde overset den, men er den virkelig så klar og åbenlys, at dommeren skal kaldes ud for at se den igen?
Jeg synes det havde været en skandale, hvis VAR ikke havde kaldt dommeren ud. I mine øjne skulle det aldrig havde været dømt og jeg forstår ikke, hvordan kommentatorerne kunne se det anderledes.

Jeg mener klart han lader sit ben hænge unaturligt, for at blive hægtet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2024, 08:26

Det ser godt nok ud til, at ligaen knækker over omkring nr. 8. De øverste hold slår hinanden lidt indbyrdes.

Det kunne være rigtig leifig, hvis vi kunne være med der. Det vil dog kræve point mod FCK og det er ikke rigtig forventeligt.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. sep 2024, 09:32

AnyFellow skrev:
21. sep 2024, 08:15
jonas386 skrev:
Jeg synes det havde været en skandale, hvis VAR ikke havde kaldt dommeren ud. I mine øjne skulle det aldrig havde været dømt og jeg forstår ikke, hvordan kommentatorerne kunne se det anderledes.

Det kan jeg slet ikke se. Viborg-manden er totalt sat, og løfter endda det bagerste af foden, da FCN manden forsøger at komme forbi.

Jeg er ikke overbevist om, at dommeren skulle være kaldt ud, hvis han havde overset den, men det er da overhovedet ikke en klar og åbenlys fejl, der gør at VAR-vognen skal kalde ham ud. Der er kontakt, det er i feltet og FCN manden er forbi og fri til en helt åben målchance.

I vinklen der kommer bag FCN manden kan jeg slet ikke se hvad han skulle have gjort for at undgå sammenstødet.

EDIT: Nu kan jeg se, at Putros i Tipsbladet har forklaret, at han så en anden hemmelig vinkel (fra bag mål) ved VAR-skærmen, som vi ikke så på TV, som han påstår tydeligt viser, at det er FCNeren der sparker op i VFF'eren.
Jeg troede faktisk de skulle vise de samme vinkler på TV som dommeren ser.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 21. sep 2024, 11:28

jonas386 skrev:
21. sep 2024, 09:32
AnyFellow skrev:
21. sep 2024, 08:15
jonas386 skrev:

Det kan jeg slet ikke se. Viborg-manden er totalt sat, og løfter endda det bagerste af foden, da FCN manden forsøger at komme forbi.

Jeg er ikke overbevist om, at dommeren skulle være kaldt ud, hvis han havde overset den, men det er da overhovedet ikke en klar og åbenlys fejl, der gør at VAR-vognen skal kalde ham ud. Der er kontakt, det er i feltet og FCN manden er forbi og fri til en helt åben målchance.

I vinklen der kommer bag FCN manden kan jeg slet ikke se hvad han skulle have gjort for at undgå sammenstødet.

EDIT: Nu kan jeg se, at Putros i Tipsbladet har forklaret, at han så en anden hemmelig vinkel (fra bag mål) ved VAR-skærmen, som vi ikke så på TV, som han påstår tydeligt viser, at det er FCNeren der sparker op i VFF'eren.
Jeg troede faktisk de skulle vise de samme vinkler på TV som dommeren ser.
Synes nu også, vinklen foran mål viser, at FCN-spilleren laver den sidste bevægelse, som fører til kontakten. Viborg-spilleren formår dygtigt at dække af, uden selv at sparke angriberen over benet.

Jeg havde sikkert været utilfreds, hvis vi mistede et straffe på den, men mener egentlig, at dommeren har ret i at kalde den tilbage.

I det hele taget, synes jeg, der bliver fløjtet for mange straffespark ved hændelige sammenstød, som ikke ville være dømt, hvis de foregik midt på banen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. sep 2024, 11:51

Sauer skrev:
21. sep 2024, 11:28
Synes nu også, vinklen foran mål viser, at FCN-spilleren laver den sidste bevægelse, som fører til kontakten. Viborg-spilleren formår dygtigt at dække af, uden selv at sparke angriberen over benet.

Jeg havde sikkert været utilfreds, hvis vi mistede et straffe på den, men mener egentlig, at dommeren har ret i at kalde den tilbage.

I det hele taget, synes jeg, der bliver fløjtet for mange straffespark ved hændelige sammenstød, som ikke ville være dømt, hvis de foregik midt på banen.
Som jeg ser det fra vinklen bag FCN-manden, så laver han den "naturlige" bevægelse, med det ben der rammer. Han laver et skarpt træk, VFF manden fortsætter sin bevægelse, og hæver (nok ubevidst) hælen, der gør at han rammer FCN'eren der så falder. Kontakten er der utvivlsomt, og VFF manden er sat. Jeg har virkelig svært ved at se det er så klar og åbenlys en fejl.

Se 0.37 her

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ej-til-fcn

Jeg ved godt der ikke er VAR i pokalturneringen, men jeg synes eks. der er mere straffe til FCN her, end der var til Adedeji imod Fredericia.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 21. sep 2024, 12:46

jonas386 skrev:
21. sep 2024, 11:51
Sauer skrev:
21. sep 2024, 11:28

Som jeg ser det fra vinklen bag FCN-manden, så laver han den "naturlige" bevægelse, med det ben der rammer. Han laver et skarpt træk, VFF manden fortsætter sin bevægelse, og hæver (nok ubevidst) hælen, der gør at han rammer FCN'eren der så falder. Kontakten er der utvivlsomt, og VFF manden er sat. Jeg har virkelig svært ved at se det er så klar og åbenlys en fejl.

Se 0.37 her

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ej-til-fcn

Jeg ved godt der ikke er VAR i pokalturneringen, men jeg synes eks. der er mere straffe til FCN her, end der var til Adedeji imod Fredericia.
Synes også, Adedejis straffe så tyndt ud.

Men jeg synes ikke, det er nok til et FCN-straffespark. Hvis Viborg-spilleren selv havde ført sin bevægelse igennem og ramt FCN-spilleren, ville det være et klart straffespark for mig. Men som jeg ser det, er det FCN-spillerens bevægelse som i sidste ende skaber kontakten.

Så når dommeren får muligheden for at se den igennem, forstår jeg godt hans valg.

Ift. om den er klar og åbenlys, så må VAR vel også gribe ind, hvis det er ifm. en alvorlig hændelse - og et potentielt straffe er alvorligt ifølge VAR-protokollen:

En VAR-dommer (VAR) er et medlem af dommerteamet, som har uafhængig adgang til TV-optagelser fra kampen, og som kun må assistere dommerne i tilfælde af en ’klar og åbenlys dommerfejl’ ’eller en ’alvorlig hændelse, som er blevet overset’ , for så vidt angår
a. Scoring / ikke scoring
b. Straffespark / ikke straffespark
c. Direkte udvisning (ikke anden advarsel)
d. Forveksling af spillere (hvis dommeren advarer eller udviser en forkert spiller)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. sep 2024, 09:08

Sauer skrev:
21. sep 2024, 12:46
Men jeg synes ikke, det er nok til et FCN-straffespark. Hvis Viborg-spilleren selv havde ført sin bevægelse igennem og ramt FCN-spilleren, ville det være et klart straffespark for mig. Men som jeg ser det, er det FCN-spillerens bevægelse som i sidste ende skaber kontakten.

Så når dommeren får muligheden for at se den igennem, forstår jeg godt hans valg.

Ift. om den er klar og åbenlys, så må VAR vel også gribe ind, hvis det er ifm. en alvorlig hændelse - og et potentielt straffe er alvorligt ifølge VAR-protokollen:

En VAR-dommer (VAR) er et medlem af dommerteamet, som har uafhængig adgang til TV-optagelser fra kampen, og som kun må assistere dommerne i tilfælde af en ’klar og åbenlys dommerfejl’ ’eller en ’alvorlig hændelse, som er blevet overset’ , for så vidt angår
a. Scoring / ikke scoring
b. Straffespark / ikke straffespark
c. Direkte udvisning (ikke anden advarsel)
d. Forveksling af spillere (hvis dommeren advarer eller udviser en forkert spiller)
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se hvordan det ikke er et benspænd, når VFF'eren løfter hælen, og dermed rammer FCNeren der eller ville være fri til en åben målchance. Som jeg ser det, så ville VFFeren ikke have ramt FCN'eren, hvis ikke han løftede hælen til allersidst, i hvert fald ikke nok til at FCNeren ville vælte.
Nuvel, Putros siger det er en tredje vinkel, som jeg endnu ikke har set, der får ham til at skifte mening, så den viser jo nok et eller andet, der gør det mere klart, at der ikke er straffe.

Ift VAR, så forstår jeg godt at de skal tjekke for de forkert dømte straffespark, men jeg er stadig ikke overbevist om, at den er så entydigt forkert, og jeg synes alligevel jeg har set situationen alt for mange gange efterhånden.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 22. sep 2024, 10:06

Spændende med Sønderjyske Vejle i dag. Ville bestemt ikke gøre noget hvis Vejle lige gad tage et enkelt point her.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 22. sep 2024, 14:32

Alexis skrev:
22. sep 2024, 10:06
Spændende med Sønderjyske Vejle i dag. Ville bestemt ikke gøre noget hvis Vejle lige gad tage et enkelt point her.
Sker desværre ikke, de er simpelthen for dårlige og sønderjyske kører videre med flot spil. Vejle og lyngby rykker ned.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 22. sep 2024, 15:15

bedstefar skrev:
Alexis skrev:
22. sep 2024, 10:06
Sker desværre ikke, de er simpelthen for dårlige og sønderjyske kører videre med flot spil. Vejle og lyngby rykker ned.
Vejle er en af denne sæsons nedrykkere, vi er i feltet til den anden(sammen med Lyngby og Sønderjydske). Onde tunger vil sige, at Vejle først får point, når de skal møde os.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. sep 2024, 20:29

Ja man kan da ærgre sig over, at Vejle ikke kunne holde fast i et enkelt point i dag, men hold da op de er dårlige. Sønderjyske blæste mig i øvrigt heller ikke bagover, derimod ligner Lyngby et hold i fremgang. Vi skal virkelig lægge lag på i løbet af denne sæson for ikke at komme alvorligt i fare.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 29. sep 2024, 19:35

Svært idag at vælge om man helst vil se Vejle få 3 point og neestrup skulle give interview efter kampen eller at Vejle endnu har tabt en kamp

You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 29. sep 2024, 20:05

Lyfe skrev:
29. sep 2024, 19:35
Svært idag at vælge om man helst vil se Vejle få 3 point og neestrup skulle give interview efter kampen eller at Vejle endnu har tabt en kamp

Neestrup skal nok få sig selv fyret på sigt. Ståles charme uden evnen til at motivere et hold.

0 point til Vejle er klart at foretrække.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. sep 2024, 19:36

FCN er godt nok et uhyggeligt hold når det lige kommer over dem. Kommer bagud mod BIF efter 11-12 minutter. 25 minutter senere står der 4-1, og lige efter centimeter fra det femte mål..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 2. okt 2024, 10:48

Så er Müller gudhjælpemig på månedens hold i Superliaen!!!
Jeg er selv ret kritisk i forhold til ham, men om ikke andet virker han nogenlunde stabil uden for mange hjerneblødninger - og så ER han rent faktisk ret god med fødderne. Dog virker det åbenlyst, at han udelukkende er valgt på baggrund af stats. Han har mange redninger - men meget få af dem er top-top-klasse.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. okt 2024, 11:14

le Cid skrev:
2. okt 2024, 10:48
Så er Müller gudhjælpemig på månedens hold i Superliaen!!!
Jeg er selv ret kritisk i forhold til ham, men om ikke andet virker han nogenlunde stabil uden for mange hjerneblødninger - og så ER han rent faktisk ret god med fødderne. Dog virker det åbenlyst, at han udelukkende er valgt på baggrund af stats. Han har mange redninger - men meget få af dem er top-top-klasse.
Jeg så også at Bold havde ham på rundens hold, hvilket jeg fandt lettere besynderligt, i og med at Sønderjyske nærmest aldrig testede ham. Ift. månedskåringen har jeg dem lidt mistænkt for at have glemt at det var Rody der stod i parken.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar